Po těch několika
dlouhých letech, kdy došlo nejprve k náhlému ukončení vývoje dalšího
S.T.A.L.K.E.R.a a následnému uzavření celého studia GSC, už nezůstalo moc lidí,
kteří by věřili, že by se nastalá situace mohla jakkoliv změnit – nebo snad
dokonce aby další díl téhle už kultovní trilogie přece jenom vyšel. Roku 2014
se ale GSC vrátilo spolu s kompletně přepracovaným webem na scénu. Tehdy
se mluvilo o obrovském comebacku a natěšení hráči už pochopitelně ze skříní
začali vytahovat zaprášené plynové masky, nabíjet kalašnikovy a kontrolovat
baterky v dozimetrech.
GSC ale svým
velkonávratem přineslo hernímu trhu „jenom“ pokračování své starší série
Cossacks. O radiací nasáklé Zóně, která nás všechny beztak zajímala nejvíc,
nepadlo ani slovo (pokud tedy nepočítáme krátký rozhovor s Jevgenijem
Grigorovičem, ve kterém se spíše jen tak zlehka zmínil, že by k dalšímu
zahájení vývoje možná někdy v budoucnu dojít mohlo, ale žádná jistá
informace to samozřejmě nebyla). Dnes ráno se ovšem na Facebooku GSC objevila
zpráva přímo od Sergeje Grigoroviče, která to všechno potvrzuje. Ano, na dalším
díle se opětovně pracuje, nedošlo k žádným smyšleným odkupům značky jinému
studiu (což už sice bylo vyvráceno x let zpátky, ale některé weby se téhle
kachny držely zuby nehty ještě dlouho potom). To je ta dobrá zpráva. Co dobrá,
naprosto výborná zpráva to je.

Bohužel mám ještě jednu
špatnou zprávu datovanou ke dni 23. března tohoto roku, a tou je úmrtí Andreje
Podubinskyho (74). Tohle jméno by vám asi nic moc neřeklo, pokud by
nenásledovalo ještě jedno. Sidorovič. Andrej Podubinskij byl totiž herec, co
tomuto hernímu překupníkovi propůjčil svůj hlas.
Dodatek k 17.5.2018:
Na internetu se jako už tradičně množí předpoklady a spekulace od všemožných rádobypisálků, že nový díl poběží na Unreal enginu. Autor X-Raye totiž přešel do 4A Games a dělá na Metro Exodus, takže je to tutovka.
Je poměrně úsměvné, že si někdo v dnešní době ještě pořád může myslet, že na enginu pro celou hru dělá jenom jeden člověk, stejně jako je úsměvné i překrucování dostupných (a zatím prakticky neexistujících) informací.
Celá tahle vykonstruovaná teorie totiž vychází z tweetu Sergeje Galjonkina (tvůrce SteamSpy), který napsal, ať si hráči tipnou engine. Pokud z téhle kusé informace někdo hned teď dokáže vyvodit závěry, tak si zaslouží potlesk.
Dodatek k 17.5.2018:

Je poměrně úsměvné, že si někdo v dnešní době ještě pořád může myslet, že na enginu pro celou hru dělá jenom jeden člověk, stejně jako je úsměvné i překrucování dostupných (a zatím prakticky neexistujících) informací.
Celá tahle vykonstruovaná teorie totiž vychází z tweetu Sergeje Galjonkina (tvůrce SteamSpy), který napsal, ať si hráči tipnou engine. Pokud z téhle kusé informace někdo hned teď dokáže vyvodit závěry, tak si zaslouží potlesk.