NOVINKY


[28.10.2017]
Aktualizace popisu downgradu GOG verze Stínu Černobylu na verzi 1.0005.

[4.8.2017]

Vydána třetí aktualizace pro DMP Renova 3.13 [Clear Sky].

[8.3.2017]
■ Vydána devátá aktualizace pro DMP Altera 4 [Call of Pripyat].

24. prosince 2017

Zase o rok starší

Strašně dlouho jsem zanedbával DMP pro Stín Černobylu a stejně tak i informování o novinkách, co se v něm objeví. Teď si asi řeknete, že toho zjevně moc nebude, jinak už bych se přece aspoň o pár řádků podělil (a někteří si dozajista pomyslí i to, že jsem dlouho nic nenapsal jen proto, že jsem lemra líná). Jenomže pozor! Ve stínovském DMP se toho objeví překvapivě hodně a stojí za to si o tom něco málo povědět.

V první řadě musím říct, že ani jedna z následujících novinek není z mojí hlavy, ale přišel s nimi Kovas. To je člověk, co déempéčkem proběhl několikrát skrz naskrz a i tak občas zamrmlal, že Zóna je nějaká podezřele mírumilovná. Proto taky přišel s konceptem radioaktivních artefaktů a zamořených podzemních laboratoří. Teď si asi řeknete, že radioaktivní artefakty jsou ve hře už od samého začátku, tak co je to zase za snůšku blábolů? Radioaktivní artefakty sice ve hře už od začátku opravdu jsou, ale dokud si je nedáte na opasek, jsou víceméně neškodné – a to se teď může změnit. Určité druhy artefaktů totiž budou vyzařovat radioaktivitu hned po sebrání. Navyšující se úroveň záření bude možno eliminovat klasickými způsoby, jako třeba vodkou, AntiRadem či artefaktem potlačující radiaci, a samozřejmě i způsoby novými – olověným plátem do batohu, který půjde koupit u překupníků. V praxi to funguje tak, že si za určitou sumu koupíte kus plechu, který se vám bude válet stejně jako ostatní předměty v inventáři a zároveň bude i pohlcovat kumulující se radiaci. Nevýhodou ale bude, že tahle věcička bude něco vážit, takže občas se budete muset rozhodnout, jestli si do kapes nasyslíte ještě jednu nebo dvě pušky anebo je necháte válet na zemi a místo nich seberete tu nebezpečnou, ale zato krásně se lesknoucí Zlatou rybku, která se na vás tak hezky směje z protějšího palouku. 

Druhou novinkou jsou ony zmíněné zamořené podzemní laboratoře (konkrétně tedy X-8 a X-16), do kterých se nebudete moci dostat bez plynové masky nebo pokročilé helmy s dýchacím filtrem. K tomuto bodu toho není dál moc co napsat – snad jen to, že se budu snažit na tuhle skutečnost upozornit i přímo v dialogu jednotlivých postav.

Oba výše zmíněné prvky jsou momentálně zahrnuty jako koncept a je potřeba toho ještě hodně vyladit. Zatímco u kontaminovaných laboratoří toho k práci zase tolik není, u radiaci vyzařujících artefaktů je nutné z větší části překopat takřka všechny jejich vlastnosti (jupí, už zase), vybalancovat funkci nárůstu a úbytku záření a v neposlední řadě to všechno ještě několikrát otestovat. A pak doopravit ještě všechny ostatní zbývající evidované bugy (nebo v lepším případě aspoň jejich většinu, jelikož už teď vím minimálně o třech menších chybách, které asi opravit nepůjde).


Tak jako tak je dnešní sváteční novinka u konce. Rád bych vám všem poděkoval za přízeň, za komentáře, nápady i připomínky a samozřejmě popřál krásné Vánoce a úspěšné a radostné vykročení do Nového roku. Ať se vám splní všechno hezké, po čem toužíte – a nemusí to hned být vzdušné zámky nebo hromady peněz. Ostatně každý velký obraz je tvořen nespočtem detailů a maličkostí. Když je člověk pozorný a podobných drobností si všímá, bude jeho obraz tím nejkrásnějším ze všech. Ať je i ten váš.

20 komentářů:

Jan Válek řekl(a)...

Tobě taky Veselé Vánoce a hodně štěstí s vytvářením Dmpéček. :)

Jan Hejný řekl(a)...

Tobe taky tak Daty a vsichni ti dekujeme za tvoji skvelou mnohaletou praci. Hodne sil a stesti a pevne nervy s dmp :D

Jakub Janek řekl(a)...

Pekné sviatky Daty. Prosím ťa Clear Sky mi padá s DMP hneď po príchode do Kordonu. Každopádne celá hra sa chová divne. V bažinách som vo vojne frakcí v podstate nič neurobil. Som si vedomí, že to je clear sky. Mám Windows 10 (Na linuxe to ide iba bez DMP :( ) 64-bit a 1.5.10 patch.

Datastor řekl(a)...

Nazdar a co nejkrásnější období svátků i tobě. Příště ale otázky týkající se konkrétního modpacku směřuj do adekvátních témat, ať je v tom alespoň trochu pořádek.

Jinak pokud hra padá, tak potřebuju výpis z logu hned po pádu na plochu (podrobnosti najdeš v sekci "Informace" -> "Jak hlásit chyby"). Bez něj bohužel nedovedu nijak blíž poradit.

Jakub Janek řekl(a)...

Prepáč, že robím bordel.

[error]Expression : fatal error
[error]Function : CBlender_default::Compile
[error]File : E:\priquel\sources\engine\Layers\xrRenderPC_R1\BlenderDefault.cpp
[error]Line : 50
[error]Description :
[error]Arguments : Not enought textures for shader, base tex: wpn\wpn_bullet1_545

Vyzerá to ako problém s textúrou ale neviem ako by sa to dalo riešiť. Ďakujem predom za pomoc :)

Datastor řekl(a)...

Tohle je chyba základní hry už od dob Clear Sky (zmiňoval jsem ji v nejčastějších dotazech). Přímo nijak opravit nejde, ale stačí, když v nastavení grafiky přepneš renderování ze statiky na dynamiku a pak podle možností svojí sestavy snížíš ostatní detaily.

Jakub Janek řekl(a)...

To zjavne nefunguje keďže som skúšal zhruba všetky kombinácie. Skúsim tam dať nejakú plain textúru možno, že si ju načíta.

Datastor řekl(a)...

Funguje. Spíš se podívej, jestli se ta změna uloží. Po dalším spuštění hry ten render změň, potvrď dolním potvrzovacím tlačítkem a hned potom hru vypni. Následně ji znovu zapni a znovu se podívej do nastavení, jestli renderování sopravdu zůstalo na vyšším stupni (občas právě byly problémy v tom, že se změny nechtěly ukládat). Přidání textury v tomhle ohledu nijak nepomůže, zkoušel jsem to už v případě Clear Sky – a bohužel bez výsledku.

Jakub Janek řekl(a)...

Zistil som, že to nefunguje. Dobre skúsim aj ten postup. Ďakujem. Keby na niečo prídem dám vedieť :)

Jakub Janek řekl(a)...

Dokonca ani databázový súbor sa nedá editovať. Možno, že keby hra nevedela o tej textúre nepotrebovala by ju. Síce je dosť zvláštne, že to s tým Dynamickým osvetlením a najnižšími detailami ide. Ten x-ray engine je naozaj zvláštna vec. Tak isto ako aj zóna :D ďakujem Daty zase si zachránil deň.

Filip Kyksa řekl(a)...

Vánoce jsem už prošvihnul, tak aspoň co nejlepší zakončení roku 2017 a především zdraví v roce následujícím, protože ten zbytek se už dá pevnou vůlí a odhodláním dosáhnout :)
Děkuju co pro Stalkera a nás letité hráče děláš, protože bez tebe by Stalker nebyl stejnou hrou a i kdybych si snad už Stalkera nikdy nezahrál, tak vzpomínky na hraní s DMP mi zůstanou navždy... Díky Daty :D

pivexplus řekl(a)...

ahoj datastore ,rád bych přidal něco ne příliš k tématu,protože v batohu by měl správný stálker unest víc než 24kg nehledě na to že má zbraň v ruce , chápu že jde o hardcore zážitek ale pokud chceš přežít tak prostě druhou zbraň neuneseš , protože způsob save and load umí každý bylo by fajn použít zbraň kterou zrovna neseš jako primární nezapočítávat jako prostor v batohu jinak by mi těch 24 kg nevadilo ale jednu zbraň máš prostě v ruce a na zádech a ne v batohu proto zbraň na opasku pistole a zbraň kterou hodíš na záda a potom batoh kde uneseš 24 kg a pouze pomocí obleku více ,vždycky jsem tvůj mod používal pro lepší zážitek (7 let)a proto bych byl rád kdyby toto bylo umožněno ikdyby se kapacita batohu snížila aby stalker mohl běhat nějakou v uvozovkách větší/kratší vzdálenost vzhledem k stalkeru ,děkuji a každé tvé změny každopádně vítám ,krásný nový rok a děkuji , dmp8 a altera se hrajou parádně až do konce hry :)

Datastor řekl(a)...

Nazdar a mockrát děkuju za přání. Co nejpovedenější vykročení do roku nadcházejícího přeju i Tobě a samozřejmě i všem předchozím komentujícím (těm ještě dodatečně mockrát děkuju za reakce).

No a teď k nosnostní připomínce. K ní mám dva dotazy:
– Jaká je definice pojmu "správný stalker"?
– Jakou spojitost má možnost ukládání a načítání hry s nosnostním limitem batohu?

Během hry jde beztak použít jenom jednu zbraň bez ohledu na umístění ve slotu. Puška je vždycky primární zbraní, pistole nebo menší samopal potom zbraň sekundární (a ta je nošená kupříkladu v pouzdře na noze nebo na opasku). Pokud hráč nese další zbraň v batohu, stejně ji použít nemůže. Musí se dostat do inventáře, danou vybranou zbraň přesunout do slotu a teprv potom ji může použít.

Pokud jde o započítání hmotnosti zbraně v rukách do kapacity inventáře, tak to je enginová záležitost a jako taková nejde měnit (ostatně by k tomu ani nebyl důvod – i nesená zbraň má svoji váhu a zatěžuje celou postavu, ne jenom část jejiho batohu).

Z toho, co zmiňuješ ke konci příspěvku, by to ve výsledku vypadalo tak, že by hráč mohl vzít pistoli do sekundárního slotu, pušku do primárního slotu a víc zbraní už ne (což by herně nefungovalo – hráč si do batohu může vzít cokoliv, co unese a jakákoliv podobná limitace by neměla důvod). Pokud by se kapacita batohu snížila, došlo by k vyvrácení toho, co jsi chtěl hned v úvodu příspěvku (nosnost stalkera by byla navýšená přes hranici 24 kg).

Stávající koncept, kdy je možnost si základní nosnost navýšit koupí lepšího obleku, mi přijde jako naprosto dostatečná a adekvátní.

Každopádně i tak díky za postřeh a ještě jednou přeju perfektní zahájení roku 2018 a i jeho průběh.

pivexplus řekl(a)...

díky za odpověď snad jsem tě moc nenaštval :D , chápu že předělat takovou hru není vůbec lehké takže ještě jednou děkuji , mám však ještě jednu připomínku , moc rád používám AK-74 a všiml jsem si že v modech jako je misery nebo autumn aurora vypadá AK-74 a další o trochu lépe ,proto se chci zeptat jestli neplánuješ předělávat skiny zbraní do trochu lepší formy ,tlumič zášlehu na AK-74 je trošku menší než by se v realitě zdálo , ve hře vypadá spíše jako malinkej pindík hehe, dále třeba svu dragunov má stejný problém tam třeba uplně chybí ,animace skládání pažby na AK-74su se mi moc líbila ,vzhledem k tomu že hru plánuji hrát i v dalších letech pochopitelně s modem od tebe bych byl rád kdyby se něco takového stalo ,předem děkuji a snad moc neotravuji svými připomínkami

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
vůbec jsi mě nenaštval, ani nijak dál neotravuješ – ostatně proč taky? Od toho tady ta komentářová sekce je.

V Misery to zpracování zbraní nebylo nijak zvlášť detailní a obecně třeba zrovna modely Kalašnikovů nikdy nebyly úplně stoprocentní kopií těch reálně se vyskytujících (i když někdy šlo opravdu jenom o drobnosti). V nadcházejícím DMP ale přibude jedna nová varianta, která se dřív neobjevila kvůli nefunkčnímu animačnímu setu. Náhled je k dispozici tady.

Co se týče nápadu úpravy skinu, tak to by nic neřešilo – změnil by se akorát vzhled povrchu zbraně, ale tvar ne. K tomu by bylo potřeba upravit přímo model, což je komplikovanější.

Filip Kyksa řekl(a)...

Pivexplus: Mám poznámku k těm 24kg vybavení. Sám jsem několik let provozoval horolezení, vysokohorskou turistiku a Airsoft a mít na sobě celý den zátěž kolem 25kg dá slušně zabrat, i když jsi v kondici. Ne že by to nešlo zvládnout, ale blíží se to limitu pro bezproblémové fungování. A průměrný Stalker má do sportovce / trénovaného vojáka opravdu daleko.

Pavel Vokál řekl(a)...

Ahoj Daty, jen mě napadlo jestli by v tom batohu nebyl lepší olověný plát než ocelový, když to má sloužit k odstínění radiace.
Jinak samozřejmě vše nej a hodně energie do Nového roku.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
samozřejmě že byl, šlo o překlep :). Díky moc za upozornění a i za přání.

Jan Hejný řekl(a)...

Ahoj Daty, neplánuješ prosimtě vydat nějaký report o novinkách?

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
no, měl bych... teď jsme toho dost řešili do Stínu, takže jsem na reporty nějak zapomněl, ale budu se snažit to napravit.