NOVINKY


[19.04.2021]
■ Vydán update 4.2.01 pro DMP Renova 4 [Clear Sky].

[06.08.2020]
■ Vydána aktualizovaná verze DMP Renova 4.1 [Clear Sky].

[30.03.2020]
■ Sloučení DMP Altera 4.0 [Call of Pripyat] s poslední aktualizací a uveřejnění nových odkazů ke stažení.

6. srpna 2020

Clear Sky – DMP Renova 4.1 [repack]

Po dlouhé odmlce opět přišel čas na revizi sice nechvalně proslulé, leč přesto nějakým způsobem navazující Jasné oblohy. A není to revize jen tak ledajaká. Sice jsem nakonec zavrhnul komplexnější změny a úpravy, které by možná fungovaly, s velkou pravděpodobností ale ne. A ani by k nim nebyl moc důvod. Zatímco Stín Černobylu si pořád drží náskok svoji atmosférou a Call of Pripyat je vynikající platformou, kde se díky rozlehlejším mapám skutečně dá vyžít mnoha způsoby, Jasná obloha je zkrátka „jenom“ akční datadisk, který oba zmíněné díly nijak zásadně nedoplňuje a naopak ještě pár věcí ubírá. Ale to tak nějak všichni víme a není důvod se v tom věčně šťourat nebo na to dál upozorňovat. 

Na druhou stranu je to pořád jakž takž hratelná jednohubka, kterou sice nejde brát moc vážně, ale nebylo by fér ji úplně přehlížet. Proto ani nové DMP není modifikací, která by nějak závratně tlačila na pilu a přinášela podobnou koncepci, jako u ostatních dílů – jednoduše proto, že to vlastně ani nejde. V žádném případě ale neočekávejte zjednodušování původní verze. Došlo hlavně na kosmetické úpravy, jako například HD modely takřka všech herních postav a veškerého zbraňového arzenálu, přidání několika zcela nových zbraní a tak podobně. V té návaznosti je nutno zmínit i opravy několika dlouho se táhnoucích chyb nebo určitých změn v sortimentu obchodníků a možnostech mechaniků. Detailní popis jako obvykle najdete přímo v seznamu změn [pod odkazem ke stažení].


V tuto chvíli mi už zbývá jen popřát vám všem hodně zábavy, spoustu vypjatých zážitků a v případě, kdy by se přece jenom objevila nějaká ta chyba nebo nedodělek, dejte mi vědět v komentářích. 

Zóně zdar!

P.S. - Velké díky za hlášení chyb si zaslouží Tomáš Knapek, VGer a Elkitty95CZ. Ještě jednou díky za reporty a za trpělivost.

__________________________________________________________________

POZNÁMKA: Pro správný chod této nové verze je zapotřebí jednoduché úpravy souboru fsgame.ltx, který se nachází jako již tradičně v hlavním adresáři, kde je nainstalovaná i samotná hra. Na jeho konec stačí dopsat následující řádek, změny uložit a začít hrát. 

$game_player$ = true | true | $game_sounds$ | player\ 

Jedná se o jednorázovou úpravu, kterou při dalším hraní není potřeba opakovat. Díky ní bude ve hře fungovat hudební přehrávač. Pokud si chcete výše zmíněnou úpravu ušetřit, můžete si stáhnout už upravený soubor ODTUD [v horní části okna klikněte na symbol šipky směřující k lince] a nahradit jím ten původní.

__________________________________________________________________

UPOZORNĚNÍ:
V případě, že by hra s novou Renovou nešla spustit, přejděte do adresáře gamedata a přejmenujte celou složku shaders. Chyba se projevuje pouze na určitých sestavách a jen na některých herních verzích.

__________________________________________________________________

Odkaz ke stažení [cca 1,7 GB]:  Google Drive  |  MEGA
MD5: 23c90fe242e8ebde9d3ad9e1ba59c189

■ Update na verzi 4.2.01:  Dropbox
Bližší informace naleznete v následujícím článku.

Seznam změn: PDF

__________________________________________________________________

69 komentářů:

Elkitty95CZ řekl(a)...

jUPÍÍÍ. Díky Daty. A gratuluji k prvnímu dokončení the last of us.

Nikolajevich řekl(a)...

Tak zatím prvních pár hodin za mnou a musím říct že je to super zatím. Jen jsem teda narazil na pád hry při nasazení VDV Vesty kterou prodává Šilov. Podle logu jde o chybějící texturu rukávu nejspíš.

Přikládám i výpis z logu

Expression : fatal error
Function : CModelPool::Instance_Load
File : E:\priquel\sources\engine\Layers\xrRender\ModelPool.cpp
Line : 113
Description :
Arguments : Can't find model file 'dynamics\weapons\wpn_hand\wpn_hand_13.ogf'.

Datastor řekl(a)...

Sidorovič: Sakra, holt jsem toho asi mazal víc, než jsem měl. Omlouvám se, oprava už je uveřejněná hned pod odkazem ke stažení. Díky moc za nahlášení.

Elkitty95CZ: Taky díky :).

Tomík řekl(a)...

Ahoj a díky Daty!
Zatím jsem jen v cordonu s doplňky hud+baterka.
Pda st_player_descr se jmenuje takhle jak jsem napsal.
Model vraku (bilý se žlutou střechou) je poněkud svítivý.
Hodnoty pro zradioaktivnění jídla jsou velice nízké, super je že máš ty scripty dobře pojmenované a lehce upravitelné, +20 pro všechno je mnohem hratelnější.
Vybíjení zbraní stále neumí počítat munici, vemu 2 browningy každý má 13 nábojů, vybiju první, dá 13, vybiju druhý, dá 13 ale v batohu se součet přepočítá na cokoli mezi 14-26 (ale plný počet jsem z 10 pokusů nedostal ani jednou). Řešení je vybijet po jedné a dávat všechno munice někam do bedny/mrtvoly. Velice otravné.
Munice pro tokarev je fajn obchodní artikl mezi stalkery, jakákoli hodnota 1-50 se jim dá prodat za 950, takže nosím jeden tokarev, dělím je tím na 8 a můžu vykupovat inventáře, bonusové body pokud mají další 50ku 7.32x25ek, taky za 950, a pořád dokola.
Hra několikrát padla ale bugtrap nic nechytil. Just xray things, I guess.
Prozatím vše, ahoj!

Elkitty95CZ řekl(a)...

Ahoj Daty. Nevím jestli je to chyba nebo jiná textura se nedala sehnat, ale SVT40 má v inventáři nebo v obchodě texturu SKS Simonova. Narazil jsem na to v temném údolí u překupníka svobody. Nezkoušel jsem jí teda koupit, tudíž nevím, zda se absence správné textury vztahuje jen na podobu v inventáři, nebo v horším případe i na tu podobu fyzickou.

Datastor řekl(a)...

Tomík:
Díky moc za hlášení, bohužel ale s modelem vraku auta nic moc nesvedu (ono obecně je v Clear Sky víc povrchů, co to světlo odráží o něco víc). Zbytek chyb včetně doporučení na navýšení intenzity radiace ke kontaminaci jídla jsem zahrnul do nejnovější aktualizace a odstranil jsem i to přepočítávání munice. Holt se nedá nic dělat, v Call of Pripyat tenhle skript taky funguje dost zvláštně.

Elkitty95CZ:
Textura je v pořádku, špatná byla jenom ikona (včetně textury osnovy na optice), takže i to jsem dodal jako opravu do nejnovější aktualizace. Stejně jako v předchozím případě moc děkuju za nahlášení.

Tomík řekl(a)...

Pernach má oproti ostatním pistolím hodně vysokou výkupní cenu, u stalkerskýho obchodníka s max repkou se dá prodat za cca 4k dle poškození.
Saiga má spatně závislosti upgradů, oba t2 upgrady vyžadují všechny 4 t1, což u ní nejde.
Přesnosti pistolí jsou celkem chaos, štečkin, glock a usp (možná i další) mají oproti ostatním vysokou základní přesnost. Chtělo by je možná trochu přerovnat, spíš buffnout ty slabší kusy než nerf těch top ať tam nejsou takový skoky? Třeba to APS uplně převálcuje všechny 9x18 zbraně.
Šel by kedr a vz61 nastavit do sekundárního slotu? Asi to udělá bordel v ai loot tablu, ale v primárním nemají smysl když se objevují na začátku hry a takhle mít pm/fort/aps/ots33 + vz/pp91/pp19 když sdílí munici, brokovnice je nutnost a aps nad všemi jasně vede.
Nejsem moc nadšený ai u zombí, jsou přesnější a odolnější než živí a aktivně vyhledávají a campí ve křoví. By byli dobří ve WT.
Byli upíři vždycky nesmrtelní v kamufláži? Viditelní padnou na ranu ze 194ky ale takhle 4 zásahy a nic. Musím jít blízko aby zaútočil, zviditelnil se a šel zabít.

Datastor řekl(a)...

- Pernach budu muset zkontrolovat, protože výkupní záznamy k němu jsou ve všech konfizích. Což je docela zvláštní.
- Sajga skutečně tu závislost upgradů měla špatně, bude oprava ve třetím patchi.
- I na přesnost pistolí se podívám víc důkladně, takhle od oka je upravovat nechci a oprava by se objevila taky ve třetím patchi spolu se Sajgou.
- Kedr se Škorpionem by přesunout šel, ale jak sám píšeš, rozházelo by to i zbytek výbavy u NPC.
- Zombie se takhle chovaly i v základu a až CoP přineslo opravu. Mám pocit, že někomu se tenhle problém vyřešit povedlo, ale to už si nepamatuju přesně. Zkusil bych se podívat i na tohle.
- Upíři v kamufláži nesmrtelní byli skutečně vždycky, změna nastala opět až v CoP.

Tomík řekl(a)...

Nebyla to u těch upírů jen redukce poškození v kamufláži? Něco se mi plete že už v ShOC je šlo zabít maskovaný. Ten první upír v podzemí agropromu šel zabít než se přiblíží. Nebylo to tak ve starších verzích dmp?
No nic, jedeme:
Vybavení npc je velice jednotvárné na to kolik je ve hře věcí, odhadem tak 80% stalkerů se spawnuje s TOZkama a banditi se škorpiony a tokarevy, sem tam PB. Nebylo by na škodu dát víc možností dle ranku. Třeba ty škorpiony jsou až moc častý a forty nejsou vidět skoro vůbec což mi nedává smysl v prostředí ukrajiny. Škorpion v 9x18 by byl asi stejně vzácný jako bizon nebo PB. Armáda by měla mít základní výbavu PMM, Fort, Pernach, Kedr, KS, 194 a 74/74u/74m aby to sedělo s realitou adoptovaných zbraní, ale třeba grozu, g36, vintorez jsem potkal jen u obchodníka, což je zase škoda. Tak nevím jestli je špatně equip/rank nebo spawner nespawnuje všechny ranky.
Ohledně spawnů, nemáme žádné spawny. Všechny mapy jsou po vyčištěný obsazený frakcema a mutanti došli. Je fajn že hraní má takhle efekt na prostředí, ale celkem nuda late game.
Bedny po rozbití asi hází obsah pod textury. Cokoli v nich bylo se objeví až po znovunačtení lokace a to ještě o kus jinde.
Model USP má otřesnou kvalitu, mezi závěrem a rámem je škvíra jak prase a když je prázdný se závěrem v zadní poloze tak z vnitřní strany závěru chybí textury.
Pozice rukou u LR300 má velkou škvíru mezi rukou a předpažbím.
Mise pozabíjet vojáky u antény se po chvíli sama stornuje. Pomoc těch svoboďáků je větší problém než jít sólo, celkem škoda, ten útok je důležitej příběhově.
Má cena cestování klesat s reputací? Protože stalkeři mě od bariéry do CS základny dovedou za asi 65 rublů a z CSbase jen za Sidem to stoji 120.
Poškození a přesnost brokovnic trpí stejným chaosem jako jsem psal že je u pistolí.
Po vstupu do Limansku hra do 5 sekund padne, žádnej bug trap, nic, čistý ctd. Ve vanille to padalo až na těch dvou banditech co chce lekárnu, šlo je hned zastřelit a proběhnout městem. Tady nevím. Big OOF.
Prosím, kdy bude dmp pro ShOC? Tohle už nějak nedávám.

Datastor řekl(a)...

Nebyla, skutečně to takhle fungovalo i v základu, kdy to byla nová mechanika. Jediná změna, která v konfigu Upíra v DMP je, tak zaručuje spawnování jeho čelisti v inventáři. Pravdou je, že ve Stínu je zabít při zneviditelnění šlo, ale v CS se dost věcí měnilo.

Výbava u postav nemá fungovat stylem, že se postupně hráč bude moct dostat k většině všech zbraní. Pak by byli naprosto k ničemu všichni překupníci a vůbec i herní ekonomika. Stejně tak i spawny. Clear Sky funguje v případě respawnů naprosto otřesně a mnohdy stačí vystřílet jednu skupinu postav a během vteřiny se na jejich místě objeví nová skupina. Stál jsem proto před rozhodnutím, jestli zvolit neustálou obnovu postav nebo žádnou (jelikož několikadenní prodlevy prakticky nefungovaly). Nakonec jsem vybral menší zlo – a protože je Clear Sky lineární, tak mě pozdější omezení respawnů ani nijak nepálilo. Bohužel pracuju s materiálem, co mám k dispozici.

Problémy se spawnem výbavy z beden se táhne už od Stínu Černobylu a je to enginová záležitost. Během betatestu jsem si ale ničeho nevšiml a všechno, co z beden vypadnout kde mělo, tak skutečně vypadlo a nepropadlo se. Stejně tak je tomu i v případě toho pádu bez výpisu v Limansku. Tu hru jsem dohrál, aniž by se něco z toho projevilo (vyjma jednoho random pádu hned po spuštění hry a s výpisem "bad node in heap", ale při dalším spuštění už bylo všechno v pohodě).

U modelu u USP nemám ponětí, jestli se vůbec jiná verze HD modelu objevila - samozřejmě se podívám, ale teď nic slíbit nemůžu. Mezera u předpažbí u LR300 se bude zjevně lišit podle obleku, protože u CS vesty nebo u armádního Berilu patrná nebyla. To je ale opět otázka přímo modelu, tohle moc upravit nejde (stejně jako nešlo opravit dokluzování několika zbraní po vytasení v základní hře).

Misi u antény jsem nijak neupravoval a ani v ní nic neměnil, takže pokud tam dochází ke stornování, je to opět vina základu. Stejně tak jako u pomoci vojáků ze Svobody. AI je zkrátka taková, jaká je.

Cena cestování je zmíněná v changelogu, snižoval jsem ji záměrně kvůli tomu, že s původním nastavením ji prakticky nikdo nevyužil.

Přesnost u brokovnic je trochu problematičtější než u pistolí, protože se řídí podle kategorie zbraně. Pokud bych striktně dodržoval ukazatele v inventáři, tak můžeš jakoukoliv brokovnici okamžitě zahodit, protože by byla nepoužitelná. Pistole bych samozřejmě upravit zkusil, ale u brokovnic to tak snadno nepůjde.

Termín vydání DMP pro Stín momentálně nemůžu určit, protože ho sám neznám. Nechci používat tu otřepanou nicneříkající frázi "až to bude, tak to bude", ale v podstatě to tak je.

Tomík řekl(a)...

Ono s tou ekonomikou to stejně není nijak slavný když porovnáš výkupní a prodejní ceny, nepoškozené zbraně koupíš kolem 20k ale prodáš je zpět za 300. Poměr prodat 60 kalašnikovů aby se dal koupit jeden je excesivní. V současným stavu modpacku je nutnost ty zbraně stejně všechny pokaždý posbírat a prodat protože mutanti ani artefakty se nerespawnují, munice nemá prodejní hodnotu a obvazy můžeš dávat npc zadara. Možnost by byla nastavit líp ten ingame systém opotřebení aby mělo cenu a bylo odměněný brát jen ty kusy v nejlepším stavu jak v cop verzi místo toho muset sbírat všechno za velkej grind a mizernou odměnu. Prodej a nákup munice je absolutní katastrofa, se vyplatí mít zbraně na všechny běžný kalibry než směňovat munici. Nákup krabičky za 700 prodej za 6, ha. Otázka je, má to vůbec cenu dělat když CS stejně ze známých důvodů nikdo nehraje?

Ty lepší zbraně nemusí být ani u normálních npc, stejně jak ma lídr svoboďáku SVU tak by lídr dolg mohl máchat grozou místo 74ky, Valerian u stalkerů VSSem a banditu třeba bizonem, třeba je mít úplně nekoupitelný, jako odměna za vítězství proti frakci místo toho aby se hňup jen despawnul. Oproti tomuhle jsi v ShOC měl to vybavení dobře vychytaný.
Vojclům by ta změna prospěla, stalkerům a banditům dát i pár těch rezatejch kverů a normální bundy a hned to bude pestřejší než každej post s 6 kermitama v křečkách a všichni toz34ky.

Jen tak mimochodem, full clear hry k limansku bunda>stalker vesta>skat9 se setem zbraní lr+an+sr+saiga+usp, všechny flashky, vyjde asi na 750k, eco by tomu mělo odpovídat. Takhle to šlo jen proto že byla buglá ta munice, někteří stalkeří mají 2500ru a boss stalkerů v agropromu 100k.

Taky to může padat tím že už to hraju dlouho a spawn družstev koliduje se scriptovanýma eventama po přístupu do limansku, jinde jsou skoro všude neutrálové a nic se prakticky neděje. na začátku hry to padalo když se banditi cpaly do kordonu, tak možná stejnej problém.

Jo to dává smysl, ta saiga asi bude sdílet ak_74 template. Moje chyba.

Elkitty95CZ řekl(a)...

Ahoj daty v Agropromu u překupníka neutrálů sem narazil v jeho nabídce na to, že tam má normální AK74 a pak je tam podle mě asi špatně pojmenované AK74, které má zřejmě být AK47, podle ikony a popisu.

VGer řekl(a)...

zdravím Daty.
snad to bude stačit napsat tady.
když vlezu do Limansku (hned na začátku) nehodí to žádnou hlášku,pouze mě to hodí do widlí.xray engine běží,ale hra nee.no a výpis z logu je :

Expression : fatal error
Function : CModelPool::Instance_Load
File : E:\priquel\sources\engine\Layers\xrRender\ModelPool.cpp
Line : 113
Description :
Arguments : Can't find model file 'stalker_bandit\stalker_bandit_3_exo.ogf'.

nemám tam ještě nahraný druhý patch.může to souviset?

Datastor řekl(a)...

VGer:
Zvláštní, ten model bandity ve složce mám. Podívej se do adresáře gamedata\meshes\actors\stalker_bandit – měl bys tam najít celkem deset položek. Pokud náhodou nějaká chybí, doporučil bych zkontrolovat podle MD5 hashe, jestli se modpack v první řadě správně stáhnul, případně pak můžeš použít provizorní opravu odtud. Ale jak píšu, model v archivu je, jak se tak dívám, což je zvláštní.

Elkitty95CZ:
Má jít o AK-74. Oproti tomu dalšímu se liší v tom, že má pevnou pažbu (stejně pojmenovaná druhá varianta by se měla správně jmenovat AKS-74, ale těch verzí se během času vyrobilo tolik, že se v úplně všech detailech, k nimž došlo, nevyznám úplně stoprocentně). AK-47 každopádně v modpacku nefiguruje, protože k němu nemám v konfizích adekvátní munici.

VGer řekl(a)...

díky.tak soubor tam je,jen byl dvakrát větší než ten co jsem si stáhnul pod tvým odkazem.
bohužel,načte se Limansk,ten začátek a po 5 vteřinách hra udělá to samé.error log je opět :

Error Reason:
----------------------------------------
xrEngine.exe caused BREAKPOINT in module "C:\Games\S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky\bin\xrCore.dll" at 0023:1001B944, xrDebug::backend()+164 byte(s)

User Message:
----------------------------------------
Expression : fatal error
Function : CModelPool::Instance_Load
File : E:\priquel\sources\engine\Layers\xrRender\ModelPool.cpp
Line : 113
Description :
Arguments : Can't find model file 'stalker_bandit\stalker_bandit_3_exo.ogf'.

tak nefim...ještě mě napadá,trošku jsem editoval dva obleky,ale nic tak zásadního jsem v nich neměnil.celou hru to jelo ok.všude jsem se dostal bez problému

VGer řekl(a)...

zajímavé je,že se hra sekne až ujdu pár kroků ( v tom příchozím tunelu )

Datastor řekl(a)...

VGer:
To je v pořádku, šlo o jinou verzi modelu. Pokud sis ale něco upravoval, tak bohužel nedovedu říct, v čem by ta chyba mohla vězet. Zkus ty změny vrátit zpátky (originální soubor je tady) a zkusit tu pozici načíst znovu.

Znovu ale opakuju, že vlastní úpravy jsou na vlastní riziko a v těhle případech nemá smysl mi související chyby psát. Pokud jde o základní DMP tak, jak si ho stáhneš, tak je to samozřejmě jiná.

VGer řekl(a)...

je mi to jasný. i tak díky

Tomík řekl(a)...

Nemá elkity na mysli tu trofejní verzi na q pro stalkery? v popisu je 7,62 ale x54. 30 ran pro svd zadara...

vědecká zpráva o adrenalinu nemá ikonu
guide nemá možnost zavést do jantaru úmyslně?
duty obchodník v tunelu vykupuje munici do kulometu za vysokou cenu (6k/100)
Lešij náhodně agresivní na stanovišti u zastávky po spuštění mostu
zlověstné stanoviště obrana spam a storno asi během 10 sekund po obdržení. Rudý les je taky jedíná lokace kde se respawnuje upír, což je kromě obrany toho kempu nebo stalkerský díry ve zdi v agropromu jedinej mutant kterýho jsem našel po znovu proběhnutí všech lokací.

Datastor řekl(a)...

Uvidíme. Každopádně opravil jsem jak tu chybějící ikonu dokumentace, tak výkup PKM munice. Aktualizaci dodám během zítřejšího dne, případně ve středu (včetně úpravy modelu USP).

Průvodci občas nenabízí všechny lokace, je to podle mě limit v dialozích nebo zkrátka jenom ne všichni převedou všude (což je sice trochu zvláštní, ale kdyby to byla jediná podivnost, co v CS je, skákal bych radostí).

S agresivitou Lešije jsem se nesetkal, takže tady nemůžu posoudit, co je příčinou. Ale vzhledem k tomu, že občas AI může kompletně zblbnout i po načtení pozice, tak bych očekával, že je to opět jedna z chyb v základní hře. To platí i pro stornování úloh, stanoviště v lese je na tohle nejháklivější a zároveň se tady během chvíle pořád dokola respawnuje skupina Snorků. Pokoušel jsem se to zatrhnout, ale bezvýsledně.

Kovas řekl(a)...

Po naloadovani hry AI zblbne diky zvukum natahovani zbrane. Prepne se tak do rezimu ostrazitosti, stejne jako pri zaslechnuti strelby v blizkem okoli. Neduh vsech stalkeru, potazmo X-RAY.

Tomík řekl(a)...

S tím tunelem mám stejnej problém jak VGer, jak se přiblížím k tomu ohništi tak to padá, ale bez nových logů. Našel jsem logic script fix ale nemá na to vliv, taky jsem čekal až cs popraví ty dva bandity a sledoval je puškohledem a ti fungujou správně, takže zas nic. Tohle ale dělá to i vanilla a jen mě tím utvrzuje v tom tenhle díl nenávidět. Možná udělat úplnej Limask skip mod kde by tunel portoval rovnou do špitálu a adekvátně posunul příběh?
Ale což, tím to pro mě končí, stejně je to vlastně konec hry není tam už dál o co stát.
Díky za mod, byla to chvílu zábava.

Datastor řekl(a)...

Pak by stálo za to mi poslat save, že bych se na to zkusil podívat taky. Bohužel nemám ponětí, proč nebo co by tomu postupu mohlo vadit, když se mi tahle chyba vůbec neprojevila.

VGer řekl(a)...

zdravím,
tož nepodařilo se mi na to přijít.stáhl jsem znovu modpack,nakopíroval origo.nic,furt stejná chyba.MD5 sedělo.
a ještě taková drobnost,vždy když mám nějaký oblek na sobě,vemu jiný do batohu tak mi zmizí textury obleku na rukou :-) jako bych byl v trenkách :-D

Datastor řekl(a)...

Už jsem na tu chybu přišel, ale bohužel vzhledem k doslova stupidnímu přednačítání konfigů bude potřeba (v případě rozehrání na verzi 4.00) začít od začátku. Každopádně na opravě pracuju a co nejdřív vydám kompletní repack včetně všech původních aktualizací. Ale štve mě to. Hodně.

Mizení modelu rukou při změně obleku bylo i v základní hře. Engine to ještě neuměl tak dobře, jako potom v Call of Pripyat (tam už tahle chyba nebyla). Nejde ale o problém DMP.

VGer řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
VGer řekl(a)...

a tak,chápu.díky Daty,musíš mít ku...kou trpělivost s celým CS :-)

Elkitty95CZ řekl(a)...

Ahoj Daty. Tak já mám zase tuhle chybu. Děje se to při prvním příchodu do Jantaru.
FATAL ERROR

[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line : 180
[error]Description :
[error]Arguments : LUA error: ....e.r. clear sky\gamedata\scripts\task_objects.script:1589: attempt to call method 'alive' (a nil value)


stack trace:

Datastor řekl(a)...

Že jsem na ten digitální bazmek vůbec sahal… mohl bys mi spíš poslat save těsně před přechodem? Případně bych ještě doporučil zkusit se do Jantaru dostat dalším přechodem.

Jinak co jsem teď zjišťoval, tak se jedná o jednu z těch nejčastějších chyb přímo základního kódu. Někdo tvrdí, že za to může používání quicksavů, někdo zase tvrdí, že prvotní příčinou nejsou. Tak jako tak tohle asi přímo vyřešit nedovedu. Ještě bych ti mohl poslat svůj save, že bys ho vyzkoušel.

Elkitty95CZ řekl(a)...

Dobře pošlu ti ho na mail.

VGer řekl(a)...

zdravím Daty,
ještě jsem si všiml mizejícího nasazeného granátometu při normální střelbě u l85 :-)

Spel řekl(a)...

Zdravím,
předně moc děkuji za vydání DMC pro Clear Sky. Bohužel se mi stala taková nemilá věc, šéf žoldáků Kaňour se mnou nechce po blowoutu mluvit. Celkově se všechny npc nějak rozbili, takže všichni sedí nalepení u sebe jako teplí bratři. Jediné co to opraví je nahraní savu před blowoutem, při mé smůle je 6 hodin před ním. Poté jsem se ještě chtěl zeptat, zda je normální, že se mi stále regeneruje zdraví, i když na sobě nemám žádný artefakt. Toto se děje od začátku hry na jakoukoliv obtížnost.

Děkuji za odpověď.

Datastor řekl(a)...

VGer:
Jakmile nahraju novou verzi, tak na Enfield normální granátomet dát nepůjde. Zjistil jsem, že je problém v modelu a ten bohužel opravit nedovedu. Tohle je jediná relativně přijatelná možnost.

Spel:
Nazdar,
ty blowouty jsou v CS celkově problémovější a možná je v reedici, která za pár dní vyjde, prostě vyškrtnu, jako jsem to udělal už tehdy. Reedice je navíc nutná i kvůli problému v Limansku, na kterou jsem dostal upozornění v předchozích příspěvcích, takže bohužel mám obavu, že stejnak bude potřeba začít hrát od začátku. Ale v případě, kdy bys chtěl pokračovat už od stávajícího bodu, tak ti můžu následně poslat svůj save u Kaňoura a mohl bys pokračovat od něj (tady se ta chyba v Limansku z mě zvláštního důvodu neprojevuje).

Zdraví se regeneruje už od základní hry. Sice pomalu, ale regeneruje. Když jsem ho kompletně vyřadil, rozbily se artefakty na obnovu zdraví.

VGer řekl(a)...

nazdárek
díky za info a za tvou neochvějnou trpělivost :-)

VGer řekl(a)...

Díky,díky,díky.Dohráno bez jediné chyby :-)

Ferdys řekl(a)...

Čau Daty, otázka ze zvědavosti. Existuje nějaká modifikace, co by vylepšovala animace nepřátel a mutantů? Popřípadě, jestli by jí šlo implementovat do modpacku? Díky.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
to nemám ponětí. Pamatuju si, že tehdy nějaká ruská skupina vydala balík animací, ale jestli to bylo pro mutanty nebo postavy, to už ti z hlavy neřeknu. Každopádně kvalitativně to byl dost otřes a navíc ty animace vyžadovaly svoje vlastní (dost zvláštní) modely. Za mě ale třeba pohyby mutantů jsou docela v pohodě.

Ferdys řekl(a)...

Hoj. Chtěl bych se zeptat. Ofiko mám jenom SoCh. Je jedno jakou verzi Clear Sky koupím? Nebo bych měl dát nějaké přednost? Díky.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
Steamová a GoG verze se sice ve spouštěcích souborech mírně liší, ale v podstatě je to jedno. DMP je sám o sobě kompatibilní na obou (v podstatě na všech třech, když budu počítat i původní krabicovou edici).

Ferdys řekl(a)...

Ahoj Daty. Měl bych takový problém. Moje sestava by měla Clear Sky bez problému rozjet na 1080p/60, GTX 1050 Ti 4Gb, i7 8750H + 16Gb ram. Vím, že tam jsou grafické vylepšováky ale i tak. Problém je, že hra dropuje pod 30fps (max detaily). Navíc se mi zdá, že čím déle jí hraju, tím hůř šlape. Nevíš co by to mohlo způsobovat? Díky.

Datastor řekl(a)...

Ferdys:
Nazdar. Určitě bych nejdřív doporučil smazat původní konfig s nastavením a všechno po dalším spuštění hry nastavit od začátku. Čeho bych se určitě vyvaroval, je zapínání vyššího renderu než DX9. Pod DX10 a DX10.1 totiž dochází nejenom k brutálnímu poklesu výkonu, ale i k přesvícení scény, což má potom za následek problémy se stínováním.

Pak taky můžeš vyzkoušet moje nastavení. Odkaz je k mání tady.

Ferdys řekl(a)...

Díky moc...vypnul jsem DX10 a jede to krásně. Jakto, že ten DX10 tak žere? Nevyznám se v tom. :-)

Datastor řekl(a)...

Protože tenhle render v GSC implementovali až těsně před vydáním hry, takže nebyl čas na optimalizace a ani na testování. Podobně se chová DX11 renderování v Call of Pripyat, kdy vyjma propadům ve výkonu dochází i k ořezávání efektů (sluneční paprsky, například).

Unknown řekl(a)...

Takze v CoP s DMP je dobre take prepnout na DX 9 nebo 10? Na CoP se teprve s Tvym DMPckem chystam, tak by me to zajimalo.

Martin čambál řekl(a)...

z novým hotfix pro DMP Renova 4.1 [Clear Sky] mi tak nepríjemne seká obrazovka a nie je to tým že by bol slabý PC . zostava je dobrá a predtým to nerobilo. kde by mohla biť chyba?

Datastor řekl(a)...

Nemám ponětí. Teď jsem zkoušel jak starší uloženou pozici, tak i novou hru a k zasekávání obrazu nedocházelo (ostatně ani nemohlo vzhledem k tomu, že hotfix upravuje jenom pár drobností).

To si spíš zkontroluj, jestli ti neběží nějaká nežádoucí aplikace na pozadí nebo jestli se něco neaktualizovalo. Případně hru reinstaluj.

Kara řekl(a)...

Daty tak ty nove modely postav jsou fakt super! Rikal jsem si, ze si zahraju prvni metro po 10ti letech a to ti bylo tak strasne nalinkovany a nudny, ze sem si rekl, ze tomu clear sky dam jeste sanci no a zatim sem nadsenej :) hra padla zatim jen kdyz sem chtel zkusit spustit ten mp3 prehravac, musel sem teda prepsat tu slozku shadows a mam pocit, ze uz tu nefunguje hlad, nekolik dni jsem nic nejedl a porad nic. Jinak je to super, scorpion se mi moc libi a dalsi nove veci, diky moc!

Kara řekl(a)...

Tak zrovna ctu, ze musim prepsat fsgame soubor na ten mp3 prehravac, no jo moje chyba :)

Datastor řekl(a)...

Kara: Přesně tak, je potřeba upravit fsgame.ltx, shaders složka s přehrávačem nijak nesouvisí.

Pokud jde o hlad, tak tam je to trochu komplikovanější. Hlad totiž nebyl ani v originálním Clear Sky a GSC ho vyřadilo natvrdo - proto i nejrůznější pokusy ho vrátit dopadly tak nějak polovičatě. Byl hlavně problém s detekcí, kdy hra odmítala zobrazit ikonu a postupem času prostě jenom klesala hodnota zdraví, což šlo strašně špatně poznat. Právě proto jsem se rozhodl ho nakonec vyřadit.

Jsem každopádně rád, že se ti DMP líbí a doufám, že bude i dál.

parmen řekl(a)...

Zdravim. Po dlouhé době jsem se rozhodl si zahrát Clear Sky i s DMP. A po cestě do Agropromu mi vždy hra spadne. Respektive,do lokace přejdu,promluvím s velitelem na vstupním stanovišti,a cestou do základny Povinnosti mi hra spadne. V čem může byt problem? Přikládám výpis z "logu",snad pomůže...

FATAL ERROR

[error]Expression : fatal error
[error]Function : CBlender_default::Compile
[error]File : E:\priquel\sources\engine\Layers\xrRenderPC_R1\BlenderDefault.cpp
[error]Line : 50
[error]Description :
[error]Arguments : Not enought textures for shader, base tex: act\newloner\skadovskmedic\jackbaker_hair_d

Datastor řekl(a)...

@parmen:

Nazdar,
tady může vězet problém v nastavení hry. Podle logu se zdá, že hraješ pod DX8, a ten obecně ve Stalkerech dělal dost problémů. Co bych osobně zkusil já, je buďto přepnout na DX9 a případně snížit detaily, nebo (pokud jsi tak už neudělal) přejmenovat celou složku shaders, která je v gamedata adresáři.

Případně můžeš zkusit stáhnout následující soubor. Ten pak nakopíruj do gamedata\meshes\actors\stalker_neutral\ a povol přepis.

parmen řekl(a)...

Tak stažení souboru nakonec pomohlo,diky moc :) Jen nevim jestli se mi to nezdá,ale řekl bych,že v základní hře snad bývalo víc vedlejších úkolů,neodstranil jsi je? Krom hlavní linie tam mám tak 2-3 úkoly od vůdců jednotlivých frakcí,a to je vše?

Datastor řekl(a)...

@parmen:

Rádo se stalo. Pokud jde o vedlejší úkoly, tak ne, nic jsem neubíral. V Clear Sky toho nikdy nebylo moc co dělat (v podstatě jenom "speciální" a normální vedlejší úkoly, plus pár výjímek například u Wolfa v Kordonu nebo Oresta v Agropromu).

parmen řekl(a)...

Tak diky za info :-) No jo,hraju po dlouhé době,tak se mi to asi plete i s SoC. Ten si dám po CS,samozřejmě taky s DMP :-D

zlounberg řekl(a)...

čau, při použití průvodce z blešího trhu na směťáku směrem do kordonu, vesnice neutrálů, mi to zkoruptilo save, může někdo otestovat jestli to není chyba u všech ? já tim ztratil cca 12 hodin hry, tak aby se někomu nestalo stejně. dík

zlounberg řekl(a)...

^ asi jsem k tomu něco našel, tohle se ukázalo v logu po posledním pokusu o loading:

FATAL ERROR

[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line : 180
[error]Description :
[error]Arguments : LUA error: ...alker clear sky\gamedata\scripts\task_objects.script:1589: attempt to call method 'alive' (a nil value)

Datastor řekl(a)...

Zlounberg:
Díky moc za nahlášení i za log, ale tohle bohužel bude problém nesouvisející s DMP. I přes značnou snahu vychytat co nejvíc chyb originálu se nedá opravit úplně všechno, což mi sice osobně hodně vadí, ale to je tak všechno, co můžu dělat. Při vlastním testování jsem s integritou pozic problémy neměl ani při častějším využívání průvodců, takže bych řekl, že jde o náhodnou chybu (v případě Clear Sky nejde o nic zvláštního).

Vždycky ale doporučuju ukládat průběžně a do víc pozic (právě kvůli těmhle případům). Ukládání jenom na jednu pozici je extrémně riskantní nejenom u Stalkera.

zlounberg řekl(a)...

Ju díky za rychlý info. Trvalo mi jen 12 let než jsem se odhodlal dát tomu druhou šanci a stane se tohle. Každopádně dokud to fungovalo tak DMP bylo skvělý, jak říkáš tak vychytáno tam toho je alespoň v rámci možností fakt mraky a Gandža v havajský košili nemá chybu, víc jsem toho bohužel neviděl :)

Datastor řekl(a)...

Tohle je ještě špička ledovce, ale když hra začne padat v oblasti lesa, pár hodin před koncem hry, a teď to je potřeba nějak opravit, tak teprv pak začíná boj.

Pokud bys chtěl, tak snad někde ještě mám zálohu vlastních pozic, z nichž by šlo pokračovat dál.

zlounberg řekl(a)...

No za pozici bych byl nesmírně vděčnej, byl jsem u neutrálů, padlo to zhruba hodinu po tom co jsem vylezl z Agropromu, smeťák od banditů čistej, další quest byl promluvit si se Sacharovem v Jantaru. Pokud by jsi něco takovýho našel, bylo by to fakt super :D

Datastor řekl(a)...

Vyjma lišící se výbavy by mělo jít o správnou pozici - k dispozici je TADY. Zkus a dej vědět :).

zlounberg řekl(a)...

funguje :) neskutečnej dík ! jseš fakt král, teď už budu se sejvama chytřejší.

Datastor řekl(a)...

Rádo se stalo. Kdyby cokoliv, stačí dát vědět.

Čotislav řekl(a)...

Zdar Datastore, zdar bando. Ty jo, běžně projíždím Stalker MODDB, hledám mody, přičemž mě kromě stávající Anomálky v poslední době nic tak zásadně neoslovilo, a teď úplně náhodou při hledání staré dobré češtiny od Scorpions do COP objevím tento český moderský blog s neskutečným DMP, který je přesně dle mého gusta! Zatím jsem začal Clear Skyem a je to paráda, už jen ze zápisu v deníku o vědátorech jsem měl dost :D, hodně dobrá práce!

Celkem mě překvapilo, že český mod je dodávaný s ruským dabingem a na blogu to komunita ani nějak neřeší nebo jí to nevadí. Opravdu je obecně preferována ruština, nebo je to tak z nějakého důležitějšího důvodu? Já jsem teda konzerva a zvyklý na CZ znění, tak jsem vyndal složky scenario a dialogs, zbytek jsem tam radši nechal, nevím totiž, zda neobsahují nějaký dodatečný obsah. Píšu to tu i pro případné ostatní konzervy, které by rády CZ dub, i když ale zatím nevím, zda to do budoucna ve hře nezpůsobí nějaký maglajz.

A btw, je možno Datastora podpořit nějakým drobným příspěvkem na pár piv? Zatím jsem nic nenašel.

Díky a přeju hodně zdaru!

Datastor řekl(a)...

Nazdar Čotislave,
jsem moc rád, že se ti DMP tak zalíbilo a zároveň moc děkuju za reakci.

Důvod, proč DMP obsahuje dabing v ruštině, je hlavně ten, že mi původní znění sedí do hry mnohem víc. To ale neznamená, že bych si práce tehdejšího CDProjektu nevážil, protože pustit se do překladu v tomhle rozsahu muselo dát hodně zabrat. A jsem moc rád, že k němu došlo.

Odstranění původních audiostop hře nijak nevadí a sám tenhle postup doporučuju právě v případech, když někdo chce dát přednost dabingu v češtině. Jde zkrátka jenom o osobní preferenci.

Pokud jde o příspěvky, tak ty aktivní nejsou. I když je DMP pořád hlavně sólo projekt, tak mi s jeho obsahem pomáhá i pár dalších lidí a u modelů zbraní nebo komplexnějších skriptů hraje velkou roli i zahraniční komunita. Takže tak.

Doufám, že se ti budou líbit i další verze DMP a jak už píšu pravidelně - kdyby cokoliv, stačí dát vědět :).

Unknown řekl(a)...

Ahoj,
mám problém při dobývání bažin - dobývám vstupní bod do zbytku světa, obsadím ho, ale nedojde odveta ani posily a úkol tam vesele svítí - co dál?

zlounberg řekl(a)...

Vrať se zpátky na základnu, ulož hru, načti a pak jdi zpátky na vstupní bod, stalkeři a průvodce by tam již měli být.

Unknown řekl(a)...

ještě jsem objevil, že AI dostřelí dál než já - střílíme po sobě makarovama a oni mě trefují a já jim nic nedělám - proč? :D

zlounberg řekl(a)...

to je úplně normální hele, kor u makarova