NOVINKY


[28.10.2017]
Aktualizace popisu downgradu GOG verze Stínu Černobylu na verzi 1.0005.

[4.8.2017]

Vydána třetí aktualizace pro DMP Renova 3.13 [Clear Sky].

[8.3.2017]
■ Vydána devátá aktualizace pro DMP Altera 4 [Call of Pripyat].

15. září 2017

Těžký osud updatů

Vytváření aktualizací a přídavků je pro mě ta nejhorší noční můra. Ne snad, že bych nevěděl, co do těch modpacků ještě přidat, ale spíš to, že to vždycky dopadne stejně. Ze dvou plánovaných drobných úprav se stane balík, kde těch změn je dvacet a k tomu jako bonus ještě něco navíc. Stejný osud postihl plánovaný Survival doplněk pro DMP ke Stínu Černobylu, co se nakonec přetvořil do kompletně nové verze... no a teď to odnesla i CoPková Altera. V čem přesně?

Stačí se podívat na předminulou novinku [konkrétně z 18. března], ve které jsem představoval přebíjecí sadu na munici. Sadu, která se v DMP nakonec neobjeví. Ale proč? Vždyť navzdory všem očekáváním fungovala naprosto bez problémů už od prvního konceptu! Inu proto, že se konečně objevil funkční skript, co tohle zdlouhavé rozpočítávání obstará sám. A to je vždycky velká výhoda.

Vyjma toho dojde i na náhradu původní toporné přebíjecí animace pušek AKS-74U za kvalitnější a přirozenější a spolu s tím bude k mání ještě speciální verze s napevno namontovanou optikou 1P29. Té se dočká i regulérní nová verze AK-74 s pevnou pažbou a premiéru si dál střihne vojenská uniforma schovaná v bedně u vrtulníku SCAT-5. Milou novinkou je i aktivní matrace v chatrči u jeřábů v Zatonu, která se teď chová jako klasická noclehárna na Skadovsku. Banalita, řeknete si. Ve skutečnosti to ovšem byly tři dny marných snah, nezdarů a nadávek.


Jenže než tohle všechno rvát do separátního balíčku a k němu pak zase zdlouhavě dodávat soubory k různým verzím Survival Packu, rozhodl jsem se pro vydání upravené verze modpacku se všemi doposud uvolněnými opravami. No a když už to takhle hezky vyšlo, dočkáte se i doplňku vydaného původně pro modifikaci Call of Chernobyl, který přináší nové a detailní modely postav. Prozatím půjde o takovou zkušební verzi, kde ještě pár původních modelů ze základní hry bude – zbytek už ale bude mít podobu novou. O doplněk půjde hlavně proto, že ne všem se tahle změna nutně musí líbit a pokud se najdou hráči, co by si radši nechali původní modely, nic je v jejich rozhodnutí nebude omezovat. O tom, jak to asi bude v praxi vypadat, si můžete udělat představu z následujících obrázků.


Tak, a to by bylo pro dnešek všechno. Doufám, že vás alespoň něco z výše uvedeného výčtu zaujalo.

9 komentářů:

Salim řekl(a)...

Doufám, že to, že pracuješ na STALKERovi znamená, že je ti výrazně lépe...To je tedy jedna dobrá zpráva. Další je obrovské množství novinek včetně až neuvěřitelně dotažených "ksichtů". To je opravdu pecka. Nemůžu se dočkat až nainstaluji hru, poladím DMPéčkem a vyrazím do Zóny. Díky za to, že hra, která by jinak už asi neměla moc šancí, je stále lákavou zábavou.
Salim

G_Grinder řekl(a)...

Daty,ty screeny jsou vytipany pod dx10 nebo11??

Datastor řekl(a)...

Salim: Líp než kdy jindy :).

G_Grinder: Pod DX9. GSC do hry DX11 nikdy nezahrnulo kompletně a nefunguje v něm spousta shaderů (plus na Nvidia kartách dochází k rozmazávání písma, což je největší problém). Pod DX10 mi hra pak občas padala.

Lancelot Udatný řekl(a)...

Pání, jak koukám novinky se rozjíždí! To mě velice těší, a ty novinky mě těší ještě víc, protože jak koukám, další DMP bude nářez! Daty, ty vždy umíš překvapit! Moc děkuji, strašně se těším až vyrazím do Zóny nakopat pár banditům a mutantům prdel s novým DMP! ;-)

Bez tvých DMP by Stalker byl nic. Nedávno jsem zkoušel hrát Originální verzi, a vydržel jsem to 15 minut, než jsem to smazal. Byla to prostě katastrofa :-)
Čili každné nové DMP, ať už změní jednu či sto věcí, je úžasná novinka a jsem za ní moc rád protože mi dává důvod zahrát Stalkera celého znovu, a nikdy to neomrzí :-)
A za tu práci co s tím musíš mít atd, a jak dlouho už.. páni.. chlape ty jsi pro mě skutečným doktorem Stalkera před kterým se moc rád pokloním.

Měj se parádně Daty, a držím pěsti pro úspěchy, ne jen pro DMP, ale hlavně pro tvé osobní :-)

G_Grinder řekl(a)...

Ahoj,mel bych 2 otazky:zajimalo by me jestli jsi nekdy uvazoval,ze svoje modpacky das na Moddb..osobne si myslim,ze je to velka skoda,ze tam nejsou.Vim,ze by to znamenalo zase praci navic,prekladat texty do angliny,ale zas na druhou stranu by se DMPcka dostaly mezi zahranicni hrace...proc to sem pisu?Jsem zhnusenej tim nadsenim okolo te nehorazne picoviny jmenem MISERY 2.2 co nedavno vysla...neni to zabavny a uz vubec ne realny(na rozdil od Altery),nevyvazene zbrane,zprasena grafika,optimalizace nulova a to,ze si vykracuju po zone s baglem ktery vazi pres 100kg,o tom ani nemluvim:-))proste precenovany mod o nicem,jasne,kdyz se mi to nelibi tak to nemam hrat:-))moje blbost,ze jsem se nechal nalakat na ten hype okolo tohoto modu...Misery potrebuje poradnou konkurenci a tou je Altera!!:-))

No tak jsem se vyvztekal a ted ta druha otazka ktera se vztahuje ke Clear Sky:bylo by mozno do nasledujici verze zahrnout Arsenal Overhaul a Atmosfear 1.3??

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
Před nějakou dobou jsem o tomhle uvažoval. Na blogu mám překlad do angličtiny pro starší verzi Altery, ale nakonec jsem od tohohle plánu upustil. Už jenom přeložení jednoho modpacku by byla časově náročná akce, ne tak všech tří. Nehledě na to, že zahraniční komunita je (bohužel) víc zvyklá na akčnější modpacky.

Misery je zvláštní kapitola... a to rozhodně nepíšu jenom proto, že taky modifikuju. Akorát nemám rád, když se hráči hážou klacky pod nohy a všechno se zbytečně komplikuje (bez ohledu na to, jestli jde "jenom" o modifikaci nebo přímo o kompletní hru). I v DMP se samozřejmě objevilo několik konceptů, co na papíře zněly zajímavě a nakonec se ukázalo, že bude lepší je vyškrtnout, protože to zkrátka byla strašná otrava nebo nefungovaly podle původních plánů. Ale to je naprosto v pořádku. Nebudu se přece snažit do modifikace násilně naroubovat sto věcí, z nichž jedna třetina nefunguje a druhá třetina funguje jenom občas a to ještě za speciálních podmínek. Stejně tak nebudu likvidovat původní barevnou paletu jenom proto, že mi to tak přijde lepší, když polovinu hráčů z toho akorát po čtvrthodině začnou bolet oči.

Argument "Když se ti to nelíbí, tak to nehraj/tak se na to nedívej/tak to nejez" je potřeba brát s opatrností. Člověk musí zkoušet, aby získával zkušenosti a ty pak uplatnil jinde (pokud teda nebude zrovna zjišťovat, jak moc jeho ruka obstojí proti cirkulárce :)).

Pokud jde o Clear Sky, tak Arsenal Overhaul zahrnovat nebudu. Nadcházející verze DMP totiž už detailní modely zbraní (a rukou) obsahovat bude, ale odjinud a v rozumnějším počtu (viz předchozí novinka).

Rozhodně jsem moc rád, že se ti DMP tak moc líbí a moc děkuju za názor i za podporu.

Petr Tomczyski řekl(a)...

Mám tě rád. :)

Balchetor řekl(a)...

Zdravím,
predpokladám, že na takéto otázky už musíš asi mať prinajmenšom alergiu :D , ale kedy zhruba by sa dal očakávať DMP update pre SoC (a potom aj CoP)?
Už dávnejšie mám prejdených všetkých STALKERov aj s tvojími DMP (pri hraní Clear Sky už som vďaka DMP nemusel toľko zatínať zuby, aby som to dokončil :D ) a nedávno som zohnal po x rokoch silnejšie železo, takže sa chystám na nostalgický návrat, tak rozmýšľam, či to začať s momentálnymi verziami DMPčka alebo či radšej počkať..

A taktiež vyjadrujem poklonu a údiv zároveň nad tým, že ešte aj po toľkých rokoch na tom tak tvrdo a poctivo makáš a že sa ti ešte vôbec chce, palec hore :)

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
ani ne, abych pravdu řekl :). Nejdřív chci dodělat update pro Call of Pripyat, pak zřejmě pro Stín a nakonec pro Clear Sky, ale kdy přesně to bude, to říct nedokážu. Pro Stín ještě testuju několik novinek a ty zároveň potřebuju ještě dodělat a vybalancovat, takže nějakou dobu to asi ještě potrvá... ale i tak bych asi doporučil počkat.

Jinak samozřejmě moc děkuju. Sice se opakuju, ale vážně mě těší, že se pořád najde dost hráčů, co se u Stalkera a DMP dovedou bavit a že je čekání na další verze neomrzelo :).