NOVINKY


[28.10.2017]
Aktualizace popisu downgradu GOG verze Stínu Černobylu na verzi 1.0005.

[4.8.2017]

Vydána třetí aktualizace pro DMP Renova 3.13 [Clear Sky].

[8.3.2017]
■ Vydána devátá aktualizace pro DMP Altera 4 [Call of Pripyat].

31. srpna 2017

Když se plány mění

To, že se tady neobjevila žádná novinka už skoro půl roku, má svůj důvod. Ne snad proto, že bych nechtěl, ale proto, že nejdřív bylo potřeba vyřešit důležitější věci, co se na mě a vlastně i na moje okolí v poslední době navalily. No a i když to skopnutí na zem tvrdou realitou často dost bolí, je potřeba vstát. Akorát někdy to holt chvíli trvá.

Teď ale zpátky k tématu. Vzhledem k výše uvedeným překážkám pochopitelně došlo i k odsunutí prací na déempéčkách. To se ale od jisté doby změnilo [a navíc poměrně razantně]. Ze všeho nejdřív bych rád zmínil, že jsem pozměnil svoje předchozí rozhodnutí, které se týkalo modifikování Clear Sky. Sice je to pořád můj nejméně oblíbený díl s hromadou nedodělků, technických problémů, kopou nedomyšleností a v podstatě absentujícím příběhem, ale i tak se pro tenhle díl ještě jedno poslední DMP objeví. A co nabídne? Podobně jako čtvrtá Altera pro Call of Pripyat přinese kompletně nahrazený arzenál za detailnější modely s lepšími animacemi a ruku v ruce s nimi i poměrně dost oprav původních chyb.


Větší problémy byly [a doteď jsou] s DMP pro Stín Černobylu. Za celou dobu tvorby devítkové verze jsem viděl tolik doposud neviděných chyb, až mi z toho šly oči kolem a pořád jich ve stávajícím buildu ještě několik zůstává. Už naštěstí nejde o nic zásadního, ale přece jenom to jsou chyby a ty nikdo nechce. V barové aréně například po odbojovaném zápase nemizí těla padlých protivníků a ani jejich zbraně, Šroubovi kompletně zmizel jeho prodejní sortiment [a nemám sebemenší tušení, proč k tomu došlo], Sacharov nechce prodávat munici do samopalu P90 a tak dále a tak dále. Nemám už ale chuť a ani možnosti se s každou podobnou chybkou dál donekonečně zaobírat, protože i když se vyřeší jeden problém, objeví se tři další a ještě mnohem větší. A to není výmluva, to je prostá skutečnost. Proto bude pár aspektů ve hře fungovat trochu jinak, než jak jste doposud byli zvyklí. Jak jsem ale už psal před chvílí, nepůjde o něco extra zásadního a na zbytku se usilovně pracuje v rámci momentálně probíhajícího betatestu.


Na druhou stranu seznam novinek těch několik problémů hravě zakryje – dočkáte se například funkčních anomálních expanzí, po jejichž ukončení se navíc v herním světě mohou objevit artefakty [v tom lepším případě] nebo krvežízniví mutanti [to v tom horším případě]. Tohle všechno jde snadno konfigurovat, takže se nemusíte bát, že sotva proběhne jedna expanze, sesype se na vás mutantstvo ze všech koutů Zóny. Dál došlo obdobně jako v případě Clear Sky na náhradu takřka všech modelů zbraní za detailní verze – vyjma několika kousků, jako třeba československé osmapadesátky nebo pušky Simonov, ke kterým bohužel lepší modely nejsou, ale zase by byla škoda se jich úplně zbavovat. Několik kousků přibyde [kupříkladu samopal KEDR, automat AEK-971 nebo brokovnice TOZ-194], několik ale ubyde [půjde převážně o zastaralé nebo nevyužívané kousky, jako třeba samopaly TMP, MP7 nebo o pušku FN FAL].


O přidání samostatně fungujících helem jste si mohli přečíst už v jedné ze starších novinek, takže se tady nebudu zbytečně opakovat, no a ještě je v plánu kompletně předělat vlastnosti artefaktů stylem, aby je šlo lépe a hlavně efektivněji využívat. Rozhodně toho tedy není málo.

8 komentářů:

Lancelot Udatný řekl(a)...

Ahoj Daty,
Clear Sky sice taky není mým zrovna nejoblíbenějším dílem, ale i tak si ho mám chuť často zahrát, protože přeci jen je to stalker který jako jediný se zaměřuje na přestřelky a možnost přidat se kamkoliv ke komunitě. Naposled co jsem hrál Clear Sky si vzpomínám, že jsem si říkal jak báječné by bylo mít nový Datadisk pro Clear Sky, upravující zbraně na lepší a možné opravy chyb. Tato novinka rozhodně hodně potěšila, a těším se až bude hotová :-)

Tomáš Knapek řekl(a)...

Yeeeehaw! ehm... teda Cheeki-breeki!
Na radu hlídky jsem opustil halu, přestal jen tak postávat šel se dál. A ejhle. Na nástěnce v http Baru a Datastora nový post s dobrými zprávami. Samou radostí jsem upustil Duši. Hledám, lezu po čtyřech, svítím, flašky vodky cinkají v batůžku, ale nikde nic jen prach a kamínky. Od kdy je tu v baru tolik kamínků? Proč je tu zhasnuto? Měl jsem jít doprava? Nebo rovně? A proč se ten vychrtlý stalker s dlouhými vousy na mě tak škaredě...
+1 k těšení se na release (všech dílů).
Přeji hodně štěstí Daty.

Salim řekl(a)...

Je to dobrá zpráva, že se tvůj stav zlepšil. Přeji ti, aby trvale. Okolo vánoc máme v plánu návštěvu Zóny - já a moji kluci a těšíme se na DMPéčka. Díky Salim

Filip Kyksa řekl(a)...

Ave Daty :)
Tvoje odhodlání stále dělat na DMP je něco naprosto neuvěřitelného. To nesmírné množství práce, které jsi v něm nechal mě nepřestává udivovat, stejně jako tvoje touha posouvat DMP pořád dál.
Přiznám se, že pokud by neexistovalo DMP už bych asi Stalkera znovu nenainstaloval. Ne že by to byla špatná hra, ostatně ty stovky odehraných hodin to dokazují, ale i to nejlepší jídlo se člověku nakonec přejí. Ale s tvým DMP věřím, že aslepoň pro mě bude Stalker nesmertelný. A to bez ohledu na to, jestli vyjde ještě nějaká nový verze DMP.

Díky za všechno co pro nás děláš... Carpe Diem!!!

Unknown řekl(a)...

Mám to úplně stejně, bez DMP bych stalkera asi tolikrát nedohrál

G_Grinder řekl(a)...

Ja to stejne nemam,bez DMP bych to nehral vubec:-)))Stalker ve vanille?nikdy

Datastor řekl(a)...

Díky všem za pozitivní reakce. Moc to pro mě znamená a jsem rád, že déempéčka pořád dokážou zabavit.

A brzo se můžete těšit na další novinku :).

Jiří Bitomský řekl(a)...

Co bych si jen počal bez DMPčka, já snad tu trilogii v originále už ani hrát neumím. Jsem rád, že ses ještě vrátil ke Clear Sky. Sice to byl nejslabší díl, ale v mém herním srdci i tak je na špici společně s jeho bratry a rád si tento díl zahraju. Už se nemůžu dočkat, až nové verze modpacků vyjdou.
Přeji hodně zdaru s neposlušným XRay Enginem :)