NOVINKY


[28.10.2017]
Aktualizace popisu downgradu GOG verze Stínu Černobylu na verzi 1.0005.

[4.8.2017]

Vydána třetí aktualizace pro DMP Renova 3.13 [Clear Sky].

[8.3.2017]
■ Vydána devátá aktualizace pro DMP Altera 4 [Call of Pripyat].

11. července 2015

Prostě S.T.A.L.K.E.R.

I přes mnohé nedokonalosti a nedomyšlenosti je X-Ray pořád značně nadčasový engine, který si ovšem svoji (relativní) jedinečnost vybírá všude, kde to jenom trochu jde. A jak se tak dalo očekávat, ani tvorba DMP 9 se nemohla obejít bez závažnějších potíží. Mnoho jich bylo vyřešeno už dřív, jeden však zatím stále přetrvává. Povedlo se mi totiž zjevně narazit na problém, který je v určité podobě přítomný i v základní hře (ovšem v ní se objevuje tak pěti lidem z miliardy) a který zaviňuje kompletní zmizení jednotek Svobody ze základny. Někteří se objeví u barikády směrem do Rudého lesa, obkrouží kolečko a přímo skrz zaminovanou bažinu se vrací zase na svoje původní místo. Většina z vás si už asi touhle chvílí dá dvě a dvě dohromady a spočítá si, že promenádující se šik panáků ve spojení s nastraženými minami nevyústí v nic dobrého.

A jak se dá odvodit, není to ani stádium, kdy bych chtěl DMP s klidným svědomím vydat. Proto se zatím stále snažím přijít na důvody a zkoušet nejrůznější možnosti, kterými by se tenhle vskutku netradiční neduh dal opravit. Ať tak nebo tak, na řešení se pracuje a déempéčko zůstává i nadále v aktivním vývoji. 


Ale to není všechno. Chtě nechtě muselo dojít k vyškrtnutí měnících se textur v závislosti na nošeném obleku. Jedná se o jednu z mnoha změn, které sice na první pohled vypadají bezvadně a dokonce bezvadně i fungují - ovšem dokud nedojde k důslednějšímu testu. Právě kvůli měnícím se texturám nejde splnit mnoho úkolů s nálezem a odevzdáním zbraně. Skripty řídící náhradu textury (nebo spíše celého modelu) totiž trochu nešikovně vytvoří v podstatě duplicitní verzi dané zbraně, kterou ale už hra neeviduje jako samostatnou základní (což v kódu nejde nijak obejít) a proto zbraň pro zadavatele úkolu v podstatě neexistuje. A než abych si cíleně přidělával další práci a překopával úkolový konfig, rozhodl jsem se, že to holt bude muset jít jako kdykoliv jindy a tudíž bude muset stačit jedna stálá textura. Což ale není nijak drastická ztráta - zvlášť ne s ohledem na to, že by u nově vytvořených zbraní pro další obleky ani nefungoval efekt rozkmitu střelby.

Teď asi mnohým koluje hlavou myšlenka, co teda vlastně v nové verzi bude. A bude v ní vůbec něco? Zbytečná otázka. Kdyby nebylo, tak bych novou verzi nemusel vydávat a ušetřil si spoustu práce - ale věřte, že jeden (byť větší) škrt pořád nic neznamená. Changelog k dnešnímu dni obsahuje 65 položek - ať už jde o úplné novinky nebo změny už známých prvků, tratit nikdo nebude.

4 komentáře:

Daniel Král řekl(a)...

Pekne povedané :D, Like, som rád že si na tom dávaš záležať a že sa snažíš vychytať všetky muchy, každopádne sa na dmp 9 teším a držím ti palce s vykonávaním opráv :D

Xaint Xaintov řekl(a)...

uz se na to tesim. Az nelkdy zase prijuedu z irska domu a bude me cekat novej DMP, to bude krasa (zena bude samozrejme nadsena uz mene ;-) )

Daniel Král řekl(a)...

Fíha už je to nejaká doba... ako sa darí?, nejaké pokroky?

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
něco málo jsem psal v článku týkající se nejnovější verze CoP DMP, takže doporučuju pročíst. Po delším vývoji modpacku právě pro Call of Pripyat potřebuju trochu pauzu, ale DMP pro Stín někdy vyjde taky. Momentálně nedokážu dát přesnější termín, a ani ho nijak blíž specifikovat.