NOVINKY


[28.10.2017]
Aktualizace popisu downgradu GOG verze Stínu Černobylu na verzi 1.0005.

[4.8.2017]

Vydána třetí aktualizace pro DMP Renova 3.13 [Clear Sky].

[8.3.2017]
■ Vydána devátá aktualizace pro DMP Altera 4 [Call of Pripyat].

13. července 2015

Pozor na hlavu!

I když jsem si řekl, že v tuto chvíli už do devítkového DMP nic dalšího přidávat nebudu, situace se trochu změnila a v zájmu vynahradit onu ztracenou možnost náhrady textur rukávů u obleků došlo k zahrnutí jiné funkce, která je rovněž důvěrně známá z Call of Pripyat. Řeč je o plynových maskách, či spíše o jejich samostatném slotu v inventáři. A opravdu se zdá, že to funguje - i když pochopitelně trochu jinak, než v CoP. 


Masky ale nejsou jenom estetickým doplňkem - každá z nich posiluje vlastnosti obleku určitým způsobem podle toho, k čemu je určená (což je vidět na obrázku). Klasická plynová maska zcela logicky bude tím nejlevnějším a zároveň nejméně efektivním pomocníkem k přežití, kdežto například taková bojová helma je už přece jenom trochu jiná liga - a navíc i s noktovizorem. Nehledě na to, že každá helma jde nosit i samostatně.

28 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Tak to je nádhera Helmy opravdu nádhera asi se my to zdá ale tvůj mod je myslím že první do Stínu s Helmami a vážně se na to tedy těším:)(A myslím si že se tvůj mod stává průlomovým v těchto věcech)

Daniel Král řekl(a)...

Ahoj datastore, chcem sa spytat ci by si nemohol pridat do hry jednu vec, ked ukladas hru cez menu tak v stalker clear sky sa to da ked stlacas klavesu enter, ked vies co myslim, este som sa chcel spytat ci by sa do hry nedalo pridat nejaky ten meč, alebo katanu, len tak pre srandu, zatim diki, čau.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
první bod (potvrzení ukládání pomocí Enteru) bude nová verze DMP splňovat. No a pokud jde o přidání meče nebo katany, taky něco bych přidat mohl, ale neudělám to.

Daniel Král řekl(a)...

Okej, ten enter dosť pomôže pri ukladaní hry a za ten meč to nevadi, to bol len napad..., ale vážim si že si tu na fóre a odpisuješ odpovede na naše otázky, to je palec hore ;)

Datastor řekl(a)...

Díky, já na otázky odpovídám rád :). Enter pomůže rozhodně, sám už bych jinak neukládal a i když se to nezdá, ušetří se tak dost času.

Vít Pelčák řekl(a)...

Ahoj.

Co tohle: http://www.moddb.com/mods/arsenal-overhaul/downloads/arsenal-overhaul-301
?

Mozna by dovolili vzit si nejake zbrane do DMP.

Vít Pelčák řekl(a)...

Teda ten mod je pro COP. Tam by se to homhlo hodit.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
podívám se, ale nemůžu nic zaručit. Většina modderů totiž animace novějších zbraní slučuje k už stávajícím animačním modelům (nejčastější použítí je pro MP5, AK74 a Browning HP) a ty mezi sebou už nejde tak snadno kombinovat, jako tomu bylo například u Stínu. Kdybych teď kupříkladu chtěl použít jinou verzi modelu pro MP5, musel bych vyřadit už aktivní Kiparis, PP2000 a Škorpion, což bych samozřejmě nechtěl.

Vít Pelčák řekl(a)...

Hm. S tím by se ale myslím dalo něco dělat. Teda pokud to SDK pojede pod Windows 10.

Datastor řekl(a)...

Tak to zaručit nedovedu - ale rozhodně bych v tomhle ohledu pomoc uvítal, protože dost zbraní by si zahrnutí do DMP zasloužilo. A při pohledu na samostatnou novou variantu Browninga jsem dlouho váhal, jestli ji zařadit na úkor ostatních kousků.

Lostleg řekl(a)...

Ahoj, vím že se ptám krapet pozdě, ale jak se jmenuje ta nová hudba v menu v SoC? Díky moc :)

Exosum řekl(a)...

Ahoj, nerozmýšľal si nad integráciou Autumn Aurora do nového DMP? alebo aspoň ako stiahnuteľný doplnok, dík. :)

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
samozřejmě, a to už hodně dlouhou dobu (viz novinka z dubna 2014). Původně jsem ho teda chtěl zahrnout skutečně jenom jako doplněk, ale nakonec jsem se rozhodl pro plnou integraci.

Vít Pelčák řekl(a)...

Ahoj. Neplánuješ zahrnout do modu i ENB?

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
ENB presetů ke Stalkerovi je málo a v případě zájmu si základní soubory může kdokoliv volně stáhnout přímo z ENB stránek.

Daniel Král řekl(a)...

Ahoj Datastore, chcel by som sa spýtať že ako si na tom s časom vydania dmp 10, aspoň zhruba, lebo posledné 3 mesiace sa pozerám na stránku 3x do týždňa či už to nevyšlo :D, predtým som nechcel otravovať, viem že je s tým veľa roboty...

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
to říct ještě nedokážu. Měl jsem teď delší odmlku kvůli zdravotním okolnostem, ale netřeba se bát, práce opět pokračuje. Větší část si teď bere betatest spolu s pokusem o opravu jednoho nově se vyskytujícího zásadního problému. Jakmile se mi povede ho vyřešit (v což doufám), sepíšu článek.

Daniel Král řekl(a)...

Oukej :D, už sa neviem dočkať ;)

Tommy řekl(a)...

Bezva, taky se těším. ;-)

Michal Haša řekl(a)...

Plynové masky mi trochu scházely, těším se

Anonymní řekl(a)...

Daty a mohu se zeptat(jako moddér začátečník mistra)jak bych mohl do hry přidat ty helmy.Jako jestli něco musím stáhnout nebo to prostě udělat něják podle sebe?Když tak děkuji za odpověd

Huger řekl(a)...

Zdravím Daty!
Tož ako ide práca :-) Furt koukám na novinky a zatím nic. Vím o tvé odmlce kvůli zdravotním okolnostem, ale už to jsou 2 měsíce a tak se ptám, zdali jsou nějaké dobré zprávy či špatné. Díky a těším se :-)

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
ohledně stavu lepší zprávy, odladit ten jeden zásadní bug v DMP se mi ale ještě nepovedlo. Mám ale pár dalších tipů, takže budu doufat, že jeden z nich to nakonec přece jenom bude.

Huger řekl(a)...

Přeji hodně štěstí a chutě do té pitvačky s tím :) Už se moc těším

Michael Krejčí řekl(a)...

Těším se, až přidáš helmy. Pro mě to bude neskutečné jak si budu v SHOC shánět plynovou masku.
Čest tvé práci, a že neustále rozvíjíš své DMP, které nezkutečně opravují/vylepšují hry.

A pak mám ještě 2 dotazy:

1. Bude nějaká další aktualizace DMP na Clear Sky ? (nějaké přidání válek frakcí, rozvinutí atd.)

2. Neměl bys náhodou do SHOC český dabing, s ruskými vedlejšími frázemi ? Já našel s vedlejšími anglickými frázemi a totálně mi to rve uši. Byl bych za něj vděčný, nemůžu jej najít, kamarád jej kdysi měl v SHOC. To měl ještě DVD. Já mám steam verzi, která to nemá.

Předem děkuji, BilyCZ

Datastor řekl(a)...

Díky moc za reakci a za chválu, i když občas mám opravdu pocit, že ta hra si žije vlastním životem a vytváří chyby i tam, kde k nim docházet nemůže.

Pro Clear Sky mám v plánu aktualizaci, ale na tu se vrhnu až někdy časem. Pokud to engine dovolí, rád bych nahradil část původních modelů zbraní za novější a detailnější a dodal ještě několik oprav, ale do válek frakcí zasahovat nebudu. Jednak je to strašně náročná věc a druhak hra na intenzivnější spawnování reaguje dost špatně. Můj záměr v Clear Sky DMP byl právě ten, aby akce bylo trochu míň než původně, což se ale ne vždycky kvůli omezením enginu povedlo.

Dabing do Stínu budu mít určitě někde v krabicovce, tak bych ho zkusil vytáhnout. Bude ale lepší, když mi pak napíšeš mail a ještě se připomeneš.

Martin Olša řekl(a)...

zdravím daty je obdivuhodné kam jsi dmp dostal a kam směřuje nebudu říkat jak se skvělé tu už víš sám moc dobře ale mám NA tebe prosbu jak pokračuje vývoj DMP-9 chápu že stíny jsou nejvíce problémové děkuji za odpoved a hodně štěstí a zdaru přeje tvuj věrný fanda díky za odpoved

Datastor řekl(a)...

Nazdar a moc děkuju za příspěvek i za chválu. Stávající testovací build devítky obsahuje hodně vylepšení a novinek, ale i když bych novou verzi chtěl vydat už teď, zhruba od poloviny hry se objevily potíže (ne sice úplně zásadní, ale zároveň je nejde jenom tak přehlížet). Zřejmě jde o nějakou chybu v hlavním spawnovacím souboru, ale to se mi ještě nepovedlo s určitostí potvrdit. Momentálně hledám, jak se těch problémů zbavit a přitom nezahodit třeba rok a půl práce, která na DMP za danou dobu proběhla. Až budu vědět víc, uveřejnil bych článek.

Víc ale v tuhle chvíli říct nemůžu. Ne že bych nechtěl, ale bohužel nemám ponětí, co se mohlo stát. Stínu strašně uškodily všechny ty průtahy ve vývoji a ať už chci nebo ne, na kódu je to strašně znát.