Je to už něco málo přes dva roky, co vyšla poslední verze DMP pro Stín Černobylu a přesně rok od vydání Survival Packu, který po vzoru Ranger Packu z Metra 2033 přinášel vyšší obtížnost. Strašně dlouhá doba. Během té velké pauzy se však na DMP i nadále pracovalo a dokonce mi semo tamo přišel mail s nějakou zajímavou myšlenkou, nápadem na zlepšení nebo poděkováním. A jsem za to rád. Jsem vděčný všem, kteří to tu dlouhou dobu vydrželi, motivovali k dalším inovacím a projevovali svoje nadšení z toho, jak Stalker po těchto zásazích vypadá a jak se hraje. A nebo už možná rovnou prožívá.
Když jsem zhruba před třemi měsíci ohlašoval, že se DMP dočkáte ještě před Vánoci, netušil jsem, jaký sled událostí se na mě v průběhu té doby navalí a co všechno bude potřeba řešit. Na druhou stranu to alespoň tak trochu paradoxně přispělo k tomu, že zůstalo víc času na doladění posledních chybek a na překopání několika herních aspektů, do kterých jsem se původně ani nechtěl pouštět - jako například vlastností artefaktů a zbraní, kteréžto jsem skutečně upravoval na poslední chvíli a kteréžto zabraly neskutečné množství času. Doufám však, že k plné spokojenosti vás všech.
Když jsem zhruba před třemi měsíci ohlašoval, že se DMP dočkáte ještě před Vánoci, netušil jsem, jaký sled událostí se na mě v průběhu té doby navalí a co všechno bude potřeba řešit. Na druhou stranu to alespoň tak trochu paradoxně přispělo k tomu, že zůstalo víc času na doladění posledních chybek a na překopání několika herních aspektů, do kterých jsem se původně ani nechtěl pouštět - jako například vlastností artefaktů a zbraní, kteréžto jsem skutečně upravoval na poslední chvíli a kteréžto zabraly neskutečné množství času. Doufám však, že k plné spokojenosti vás všech.
Završením stávající práce na osmé verzi "stínovského" DMP, nyní plně sloučeným s dříve samostatným Survival Packem, tedy odpadla jedna velká starost. Co si budeme nalhávat... právě osmička měla snad nejtrnitější a nejkomplikovanější cestu ze všech doposud vydaných verzí. Během tvorby několikrát došlo k závažným problémům se stabilitou, kdy nebylo ani trochu jasné, co pády zaviňuje a hlavně se neprojevovaly hned od začátku. Několikrát proto došlo k návratu ke starším buildům (klidně dva měsíce starým) a ztrátě dosavadního postupu, aplikovaných oprav a zahrnutého obsahu. Inu v takovou chvíli to sranda rozhodně nebyla a při vzpomínkách na pády u křižovatky směrem do Pripjatě mám ještě dnes noční můry.
Naštěstí je to už pryč a i když jsem z mnoha věcí nakonec musel slevit, nelze říct, že by DMP nic nenabízelo. Naopak. Ale na to už nepochybně přijdete během své výpravy sami. No a co říci závěrem? Asi už nic. Vše podstatné bylo zmíněno, nedůležité vypuštěno. Přeci jen bych ale vám všem ještě jednou rád poděkoval za podporu, za nápady a vůbec za to, že jste si DMP tak, jak v současnosti vypadá, oblíbili. A nemusíte se bát, práce ani teď nekončí. V budoucnu přibydou menší balíčky s bonusovým obsahem, o kterých jsem již v minulosti mluvil a rovněž i plnohodnotné updaty pro zbylé dva díly. Pro Stín pak někdy v budoucnu samozřejmě taky.
Naštěstí je to už pryč a i když jsem z mnoha věcí nakonec musel slevit, nelze říct, že by DMP nic nenabízelo. Naopak. Ale na to už nepochybně přijdete během své výpravy sami. No a co říci závěrem? Asi už nic. Vše podstatné bylo zmíněno, nedůležité vypuštěno. Přeci jen bych ale vám všem ještě jednou rád poděkoval za podporu, za nápady a vůbec za to, že jste si DMP tak, jak v současnosti vypadá, oblíbili. A nemusíte se bát, práce ani teď nekončí. V budoucnu přibydou menší balíčky s bonusovým obsahem, o kterých jsem již v minulosti mluvil a rovněž i plnohodnotné updaty pro zbylé dva díly. Pro Stín pak někdy v budoucnu samozřejmě taky.
Přeji všem pěkné, šťastné a v klidu prožité Vánoce v okruhu svých nejbližších, spoustu úspěchů v dalším roce a pokud možno, tak zcela bez komplikací (ostatně kdo by o ně taky stál). A pokud si i během těchto svátečních dní najdete chvilku na ozkoušení nového modpacku, budu jen a jen rád. Zóně zdar!
Poznámka: Kvůli chybě v základní hře je opětovně znemožněno používání rychlého ukládání a načítání. Někdy mohlo dojít k tomu, že hra při ukládání nezapsala všechny důležité informace a pozice poté nešla načíst. Znovu opakuji, že jde o chybu v základní verzi hry, na kterou modpack nemá vliv - pouze ji obchází.
Aktualizace ke 22.7.2019: Možnost rychlého ukládání a nahrávání je opět funkční díky druhé aktualizaci DMP. Odkaz ke stažení spolu s návodem naleznete o pár řádků níže mezi ostatními souvisejícími odkazy.
Poznámka: Kvůli chybě v základní hře je opětovně znemožněno používání rychlého ukládání a načítání. Někdy mohlo dojít k tomu, že hra při ukládání nezapsala všechny důležité informace a pozice poté nešla načíst. Znovu opakuji, že jde o chybu v základní verzi hry, na kterou modpack nemá vliv - pouze ji obchází.
Aktualizace ke 22.7.2019: Možnost rychlého ukládání a nahrávání je opět funkční díky druhé aktualizaci DMP. Odkaz ke stažení spolu s návodem naleznete o pár řádků níže mezi ostatními souvisejícími odkazy.
_______________________________________________________________
Download [verze 8.13 - 723 MB]: scorpions ftp - Google Drive
Další odkazy: Seznam změn - Instrukce - Nejčastější dotazy - Doplňky
Kontrolní součty:
DMP 8.0.13: ea71f69467296b218d7499c50a5103be
Patch 02 [22.7.2019]: dropbox
Soubor po stažení rozbalte a celou gamedata složku překopírujte přes tu se stávajícím modpackem. U všech požadovaných souborů odsouhlaste jejich přepsání. V hlavní nabídce se pak v levém dolním rohu zobrazí číslo verze modpacku spolu s dodatkem "+ patch 02".
Další odkazy: Seznam změn - Instrukce - Nejčastější dotazy - Doplňky
Kontrolní součty:
DMP 8.0.13: ea71f69467296b218d7499c50a5103be
Patch 02 [22.7.2019]: dropbox
Soubor po stažení rozbalte a celou gamedata složku překopírujte přes tu se stávajícím modpackem. U všech požadovaných souborů odsouhlaste jejich přepsání. V hlavní nabídce se pak v levém dolním rohu zobrazí číslo verze modpacku spolu s dodatkem "+ patch 02".
_______________________________________________________________
509 komentářů:
«Nejstarší ‹Starší 401 – 509 z 509No ide o to ze ine hry ako napriklad company of heroes mu idu plynule a vobec. A aj ine hry mu idu fajne. Call of pripyate. Mu ide tusim bez zasekov. To sme skusali. Chernobyl preinstaloval asi 5 krat. A stale to trha. Vyskusame este uvedene rady. Ako hovorim z hier robi problemy len stalker shadow of chernobyl. Vyskusame, dam vediet. A skoda tej baterky :( Dakujem
Takze problem bol v directx . A jedna otazka ohladom modu. Je v poriadku ak od barmana chcem pracu a vzdy mi ponukne zabit stalkera Vampir a za odmenu dostanem artefakt dusu. Toho stalkera som zabil uz asi 3 Krat a vyzdvihol som si odmeny. Vzdy dostanem artefakt co sa mi akoze paci. Vampir sa nachadza v temnem udoli. Ale nasiel som ho aj v armadnych skladoch a kusok od bunkru vedcov. Len informujem, neviem ci je to zamer aby mi ponukal tu ulohu stale dokola.
To by určitě neměl, ale je to zvláštní - všechny tyhle kontrakty na likvidaci stalkerů jsou unikátní a hra už potom stejnou postavu dál neobnovuje. Podívám se na to, díky za nahlášení.
Ide aj o to , že ked som si všimol že stalker menom vampir sa začal pohybovat po mape, už mi to prišlo divné. Najskor bol u vedcov, nez som tam prišiel , zrazu bol pri prechode od baru do armadnych skladov. Panak prešiel okolo prechodoveho bodu a pomaly sa presuval do skladov, tak som ho nasledoval, a čakal na neho pri vstupe do arm. skladov. Zrazu prišli traja neutrali. Ale ciel bol jeden z nich, no žiadny sa nevolal vampir. Dal som ich dole, a nabehlo mi že si mam vyzdvihnut odmenu. A zase mi dal ulohu barman, zabit stalkera vampir, v temnem udoli. Ale pritom žiadny taky tam bol, uplne niekto iny. V tom baraku pri prechode pri ohničku si sedel.
Dobry večer. Práve som dohral s vašim modom,a možem povedat, je to fakt drina. Aspon zo začiatku. Malo penazi, žiadne poriadne zbrane, samá únava. Neskor ked si už človek zvykne, može si dovolit aj exoskeleton povinnosti za 72.000 ru . a to potom s nostnostou 74 kg, to už bola pohoda, kedže som mal zo sebou dve tri zbrane, a nejaky inventar. Stalo sa mi že mi svietili už splnene ulohy nadalej na mape. Velke problemy mi robili monolit v exoskeletonoch a tých je pri konci naozaj vela, zvlášt v sarkofágu a potom mimo elektrárne ak nejdem k plniču priani ,ale von z elektrarne k teleportom. Bol som fakt zufalí jak na ne. Vintorez-slabe, asi naj by bola saiga,alebo klasika AKM. Rozlozenie medikamentov a artefaktov počas hry, bolo vyvážene podla mna,a s trochou taktiky a umu, sa dalo aj odložit a vyborne predat.Aby som sa vratil k tým borcom v exoskeletoch. Je nejaky rozdiel v tých skeletoch, medzi exoskelet povinnosti a monolitu? lebo mi prišlo dost zvláštne,že ma dávali na šupu, na jednu ranu. a ja som do nich musel vypálit od 4 do 20 nabojov,aby padol z vintorez,alebo inej automatickej pusky. z SVD dragunov, dva presne do hlavy. Da sa niekde najst? exoskeleton monolitu ak je lepši? A naozaj skvely mod, nove zbrane, vyvážene zbrane a mierenie, legendy ku zbraniam, skryte anomalie,zvuky proste povedeny mod, muselo to dat vela práce a nervov. Idem sa pustit na clear sky,. Vdaka za chvile napatia a konečne poriadne strávený čas v robote :D , Tomaš
Já zase moc děkuju za chválu. Odolnost vojáků v exoskeletonech jde měnit pomocí doplňku v separátní sekci doplňků tady na blogu, ale do další verze chystám ještě pár vylepšení přímo do základu (pokud se mi to teda povede nějak rozumně nastavit). Vojáci v exoskeletonech si ve hře berou jenom jednu odolnost, takže tam by k rozdílům docházet nemělo (ale jak už jsem psal, tohle si projde změnou - exoskeletony budou mít výhody trochu někde jinde).
Nazdar, asi to jsem nepatří, ale nemohl by mi někdo poradit ohledně hry?
Pomohl jsem Povinosti vystřílet základnu Svobody ve vojenských skladech ( nebo jak se ta část přesně jmenuje), potom jsem našel ve vesnici pár jednotek svobody, pomohl jsem jim a oni mě odkázaly do tý základny a za jejich velitelem, celá základna se respawnula ( jako zázrakem), ale zrovna jejich velitel ne, mohl yb mi někdo poradit co stim? Popřípadě jestli si to ho nemam všímat a pokračovat dál.
Nazdar,
s respawnem základny jsem se ještě nesetkal (krom odchodu postav při dřívějším zkoušení freeplay režimu), každopádně velitel se neobnoví nikdy. Jakmile ho jednou zabiješ, hra ho znovu vygenerovat ani nemůže.
Aha, díky moc za odpověď. Nevím jistě jestli se znova respawnovaly, normálně tam byly zase nějací týpci od svobody a bylo jich moc a chodily jako by nic mezi zbytkem mrtvol co ještě nezmizel + to najednou byly mí přátelé a to jsem defakto skoro celou tu základnu předtím vystřílel sám :D . No nic, hold ten vedlejší úkol nebudu mít splněný, ale i tak moc děkuji za nejlepší mód co jsem kdy viděl. Díky tomuhle módu jsem už zažil docela dost dobrých situacích kde jsem musel třeba 20 minut fakt jen přemýšlet kam hodím granát a na kolik kulek někoho zabiju, a to ani nemluvím o ty laboratoři v temným údolí co jsem ještě nedal, pokaždé mě zabije buď skřet nebo snorkl za ním, ale příště to zkusím buď z TOSkou nebo jinou brokovnicí místo M4 a snad to vyjde :D. Ještě jednou díky za radu a hlavně za super mód a těším se až si zahraju ještě clear sky a call of pripyat s tvým módem.
Ahoj, mam verzi DMP do Stinu 8.0.12 a divam se, ze posledni je zde jiz cely modpack 8.0.13, mohl bych poprosit ciste jen o rozdilovy patch? Mam ve svem modpacku i nejake dalsi upravy a nechci menit celou stavajici gamedata slozku modu. Diky.
Nazdar,
rozdílovou aktualizaci nepotřebuješ - jde jenom o repack základního modpacku spolu s patchem 8.0.12, aby nebylo potřeba stahovat ještě další soubory.
Nazdar,
potřebuju pomoct s DMP. Dneska jsem jsi ho nainstaloval a když jsem dal Novou hru tak mi to po 2-3 vteřinách načítání spadne,ale nevyhodí to žadnou chybu..
Nazdar,
nejdřív si zkontroluj, jestli je samotná hra patchnutá na verzi 1.0005. Pokud je, tak si ještě zkontroluj, jestli se nenainstalovala WIndows aktualizace KB2670838 (informace tady). Sice ten text je jenom v kategoriích Clear Sky a Call of Pripyat, ale vztahuje se i ke Stínu. Jako poslední možnost zkus zkontrolovat, jestli se archiv s DMP stáhl kompletně (pomocí MD5 hashe u odkazu ke stažení a pomocí MD5 CheckSum utility - návod najdeš v informační záložce).
Ahoj Daty, suprový modpack, ale mam jednu otázku nešiel by nejako upraviť počet nepriateľov po dlhšej dobe nie je čo zastreliť.
Nazdar a díky. Co se týče respawnu postav, tak ten se liší hru od hry - globálně ho ale zvyšovat nechci. Jednak se postavy ne vždycky obnoví tak, jak bych chtěl a druhak se občas stane, že se nějaká nově vygenerovaná skupinka objeví dřív, než udává nastavená hodnota.
Zdravím Datastore,
výborný modpack jsi vytvořil, to musím uznat, co se zlepšení hratelnosti týče a co do zbraní. Ale přeci jen, můžeš kouknout na pistoli FN vs. tlumič? ať dělam co dělam tak mi nejde připevnit i když by dle popisu měl jit (NATO tlumič). verze hry 1.0005 modpak nejnovějši. zatím díky a zdar tvé práci :)
Nazdar a díky moc. U doplňků ke zbraním tkví problém v tom, že ne všechny je umožní nasazovat. To je otázkou přímo herního modelu a autora, co ten model vytvořil. Při dalších úpravách modelů pak dochází k nejrůznějším deformacím, takže pokud nějaká zbraň něco nepodporuje, tak to tak bohužel (alespoň proteď) zůstane.
Ahoj. Jsem na začátku hry, plním úkol od Wolfa a když jsem chtěl na statku posbírat věci, hra mi hlásí že mohu nést pouze 8 pistolí. Mám v inventáři jen 4 pistole i s tou co používám. Co kde dělám špatně? :) V DMP jsem nic neměnil, patch mám 1.0005. Děkuji za odpověď a přeji hezký den.
Nazdar,
zřejmě jde jenom o chybu v textu. V doplňcích je ke stažení hned několik dodatků právě na kapacitu inventáře - pokud ti vyhovuje stávající počet, ale chtěl bys, aby hra počet pistolí započítávala správně, stačí stáhnout normální variantu, archiv rozbalit a soubor z nj nakopírovat do adresáře gamedata\scripts.
Děkuji. Trochu mě to zmátlo, už jsem si to stáhnul a vše je ok. Ještě jednou díky
Ahoj, včera jsem dohrál Stín Černobylu s DMP8 a mám jenom chválu. Dlouho jsem DMP odkládam, jelikož raději hraju hry v angličtině, ale nakonec jsem rád, že jsem ho zkusil. Kam se hrabe třeba LURK. Tento mod je opravdu hardcore zážitek. Na neviditelné anomalie budu dlouho vzpomínat. Moc jsem si to užil.
Nenarazil jsem na žádnou chybu se kterou jsem se dříve nesetkal v originálním podání. Dovolím si pár postřehů pro případ že jde o chyby:
1. Lakomec prodává exoskeletony a špičkové zbraně, až do zneškodnění Lebkovy družiny.
2. Za celou dobu hraní jsem nenašel Vintorez.
Hra je také mnohem stabilnější než jiné MODy. Jednou mi začala hra padat. Bylo to při návratu na Smetiště z Agropromu. Bylo to tím, že se všude válely zbraně, jak je člověk nechavá ležet protože se je nevyplatí prodávat. Padat to přestalo, když jsem se vrátil na místa bojů a pozbíral všechny věci ze země do těl nebo beden. Od té doby pečlivě vlkádám zbraně padlých do těl dřivějších majitelů. Vřele doporučuju, pokud má někdo probém se stabilitou.
Nakonec bych si rád povzdechnul, že je veliká škoda, že DMP není také v angličtině. Býval bych ho doporučil známím aby viděli co to znamená "hardcore" STALKER. :)
Nazdar a díky moc za komentář a za chválu.
Obchodní schémata částečně předělávám do nadcházející verze, která je právě ve fázi betatestu. Vintorez je k mání za odměnu od Voronina po donešení lepší verze LR300 z Armádních skladišť (případně jde koupit).
Stabilita je jednou z hlavních částí DMP, ale bohužel základní problémy enginu opravit nejde (což je právě třeba případ těch zbraní na zemi). Každopádně prodávat je smysl má, ne že ne, akorát zisk nebude tak rapidní, jako výdělky za odměny nebo za prodej artefaktů.
Angličtina je pořád ve fázi úvah, ale momentálně nejde o prioritu. Někdy v budoucnu se možná objeví, ale nezaručuju to.
Tak to jsem rád a moc díky za chválu :).
Předchozí řešení je akorát k tomu, aby šlo navýšit omezení paměti a to bohužel samo o sobě nepomůže, protože jde o enginovou záležitost. Chyba, kterou jsem měl na mysli já, spočívá v něčem trochu odlišnějším: hra po quicksavu normálně běží dál, ale do aktuálního slotu se neuloží všechny informace o momentálním stavu hráče nebo jeho okolí (hra pak spadne až při pokusu o načtení). To platí i pro autoukládání po přechodu do dalších úrovní; proto je lepší ukládat manuálně přes hlavní nabídku.
Sice bych mohl do doplňků dodat soubory, co by tuhle funkci zase obnovovaly, ale za těch pár vteřin v hlavní nabídce to prostě nestojí. Nevýhody v tomhle případě jasně vedou.
Ahoj Daty je mozne odistalovat modpack ? chcel by som si z nostalgie zahrat vanillu :)
Nazdar,
stačí libovolně přejmenovat gamedata složku v hlavním adresáři s nainstalovanou hrou - nic víc dělat nemusíš.
Zdravím všechny...Obracím se na vás s dvěma dotazy. Tím prvním je, kde najdu AK-47, dá se koupit u překupníků, nebo v najít v nějaké skrýši ? DMP jsem hrál, no už to bude nějaký ten pátek a teď si ho dávám znovu, ale nemůžu ji nikde najít. Druhý dotaz se týká Mauser 98k, který si můžu koupit od Práskače v Baru. Jde o jeho optiku, budete nějak upravovat její texturu, či nikolili ? Ostatní optiky vypadají velice dobře, ale právě u Mausera my to nepřipomíná puškohled, ale pár hřebíků natlučených v trubce ?!
Nazdar,
AK-47 se dá sehnat převážně u vojáků Monolitu v lese před Vypalovačem, jinak jsou u postav rozšířenější AK-74.
Rzdíl v optice u Mausera a dalších optikách je ten, že Mauser jako osnovu nepoužívá texturu, ale rovnou část vlastního modelu (stejně jako tomu je u normálních mířidel). Zřejmě to ale měnit ještě budu.
Děkuji za odpověď stejně mám ale pocit, že jsem ji měl už před misí dostat se do Jantaru. Mám na mysli základní verzi AK-47.
http://2.bp.blogspot.com/_TgwVD6cqrFI/TCK-ArT7IqI/AAAAAAAAAX0/D-0JZKqfiCc/s1600/ak47.jpg
Prosím môžeš to uploadnuť napríklad na fastshare? Lebo zo scorpions link nefunguje a z websharu mi to chce sťahovať 5 hodín..
NAzdar,
mělo by jít jenom o nějakou dočasnou chybu na ftp (alespoň doufám), každopádně pokud ten problém bude přetrvávat i přes neděli, rozhodně DMP nahraju i někam jinam. Děkuju moc za nahlášení.
Super, konečne to ide :) díki moc
Ještě jednou zdravím,
Sepíšu hned několik otázek, které by mě zajímaly. Testuju teď poslední vydání dmp.
1.Stáhnul jsem si dmp v8.13 ale v menu ve hře se píše 8.012
2.Soubor fsgame - zdá se mi, že když přepíšu všechno na true, nebo nechám všechno tak, neudělá to žádnou změnu. Pro jistotu jsem vše přepsal.
3. přepínání palebného módu - asi by to chtělo taky nějaký indikátor. Na zbrani máš taky páčku na které vidíš semi/burst/auto
4. Indikace výdrže, munice a životy - zkopíroval jsem doplňky do gamedata, ale indikátory munice a života mají stejný soubor, to znamená že nemůžou být aktivní navzájem, jedno druhé překrývá. Výdrž a minimapa fungují.
5. Občas mi na zemi problikávájí stíny. Ale pokud si pamatuju to mi dělalo snad u všech verzí, možná to jde nějak zrušit.
6. Zdá se mi to nebo ve střelcově skrýši v agropromu býval stalkerský oblek? teď ho marně hledám. já jsem pořád v bundě. Celkově s mi to zdá dost proškrtané, i hodně skrýší a artefaktů už tam nejsou :/
Na ostatní otázky jsem našel odpověď pročítáním fóra, ale určitě jsem neprošel všechno.
Hraju na mistra, takže obtížnost je i survival pojetím na hodně vysoké úrovni a to je dobře.
Nazdar,
číslování verze mi asi uteklo, za to se omlouvám. Přepisování fsgame.ltx se liší podle verze - ve Steam verzích jsem přepisovat nic nemusel a hra soubory z modpacku načetla automaticky.
Přepínání režimu střelby bude aktivní v nejnovější verzi, stejně jako upravená indikace výdrže a života (viz novinka ze srpna 2014). S doplňkem na zobrazení munice a života těžko něco udělám; musel bych vydat přímo tuhle kombinaci (proto je k dispozici kompletní zobrazení HUDu). Jak už jsem ale psal na začátku tohohle bodu, hlavní indikátory si prošly změnou a nebude tak potřeba používat standardní panely z dřívějška. Nebo alespoň ne tolik.
Problikávání stínů zrušit bohužel nejde - děje se tak hlavně v podzemí a jde o chybu v enginu, kdy dochází k problémům v renderování a detekci nasvícení. Podobně je na tom mizení protivníků v podzemních katakombách Agropromu a v laboratořích X-16 a X-18.
Oblek ve Střelcově skrýši v DMP chybí už dlouho. Co se týče počtu skrýší a artefaktů, tak všechno jsem zmiňoval v novinkách a v seznamu změn. Mít ve hře stovku věcí zadarmo je zbytečnost.
Díky za příspěvek a doufám, že nová verze ostatním hráčům zážitek ještě o kus umocní.
Ahoj, lze koupit u Povinnosti exoskeleton, ve kterém se dá běhat? Jsem v Armádních skladech a rozhodl se pro jednou hrát za Povinnost, ale pokud bych si pak u nich nemohl koupit exoskeleton s běháním, tak bych raději hrál za Svobodu, kde ten oblek je :D
Nazdar.
To, jestli v exoskeletonu jde nebo nejde běhat, by měl oznamovat popisek. Každopádně do nadcházející verze jsem se rozhodl umožnit běhat ve všech exoskeletonech, takže pokud ještě nějakou dobu vydržíš, doporučil bych počkat :).
jo, dík, už jsem to našel, jsem nevěděl, že je mají už teď v nabídce :) ale asi si stejně zase zahravu za svobodu, protože mají pro mě zajímavější nově zbraně :D za povinnosti bych se k nim a jejich munici špatně dostával.
EDIT:
1. Už to tu myslím někdo psal, ale když se dojde poprvé k Lakomcovi nebo Petrenkovi, tak mají v nabídce hodně výbavy (včetně exoskeletonu), ale co jsem začal dělat ukoly pro svobodu, tak už prodává jenom pár pistolí. Předpokládám, že postupem ve hře toho bude prodávat zase více, ale je to zvláštní.
2. Běhání v exoskeletonu (koupil jsme si ho poprvé za dobu, co hraju Stalkera, nikdy se mi nelíbil :D ) mi stejně přijde takové zbytečné. Vzhledem k jeho váze, když se připočte nějaká ta další výbava, tak má člověk více, než je původní nosnost, a stejně běhat prakticky nemůže. Přijde mi to nepříjemné, že navýšení nosnosti pomocí obleku neumožňuje sprint (dá se to někde nastavit?). SEVA mi přijde jako lepší volba v tom případě, díky nižší hmotnosti.
Výbava by zpočátku měla sestávat jenom z pár kusů - právě probíhá betatest, tak se na to podívám.
Problém s úbytkem výdrže při běhu v exoskeletonech jsem už snad (doufám) zdárně vyřešil, takže by jejich efektivita měla stoupnout.
Zdarec, dmp 8.13
1) když jdu za barmanem "kvůli práci" a našel jsem předmět, který nemám u sebe, protože mu ho nechci dát, měla by se ukázat nabídka "na co se chceš zeptat" a pak "tuhle práci nechci dělat", ale on jen řekne něco jako "výborný, odměnu sis zasloužil"
teď konkrétně mluvím o vlkodavově sg550 (ano, ta moje oblíbená, kterou nedám z ruky :))
2) Bojový mossberg nemá hodnoty přesnosti a poškození atd
3) ještě se vrátím k palebnému módu - nešlo by udělat aby zbraň pro přepnutí udělala *KLIK*?
Nazdar,
jde o známou chybu, kterou ale těžko můžu nějak opravit (jelikož DMP používá výchozí skript pro úkoly s malou úpravou).
Bojovou variantu Mossberga jsem do nadcházející verze kompletně odstranil a budu nechávat jenom standardní verzi.
Ohledně kliknutí při změně režimu střelby - bohužel nemůžu sloužit. Přepnutí ale půjde vidět přímo pomocí popisku v rohu obrazovky.
jo, tak jenom můžu potvrdit, že s tou výbavou u Lakomce je problém (nebo to je jenom u mě?)
I když jsem přítel se svobodou a už jsem vypnul vypalovač, tak má pořád asi jenom 5 zbraní a obleky od svobody, žádný exoskeleton atd.
Nevím, jestli to není tím, že jsem nedávno v průběhu hraní aktualizoval z verze 8.12 na 8.13... Možná počkám na další verzi, jestli se to změní. Mám s tím jinak možnost něco udělat, třeba přes konzoli? Díky
Konzole ti v tomhle ohledu nijak nepomůže. Podívám se na to teď při nejnovějším betatestu zase od začátku a pokud na něco přijdu, tak bych se to pokusil nějak opravit (ale podle obchodního konfigu by problém nikde vězet neměl).
Dik ... mam pres 100k a nemam si co koupit, ekologove a povinnost jsou nepratele a lakomec nic moc nema :D
Vypadá to, že nosnost obleků nesouhlasí s údajem v inventáři a reálnou nosností. Pravděpodobně nějaká chyba po úpravách nosností obleků.
Mohl bys mi napsat, co konkrétně za obleky by tu hodnotu měly mít špatně, abych se na to podíval ve stávající verzi?
Stávající (starou) verzi se mi už nevyplatí opravovat, když tady zanedlouho bude nová, ale chci se i tak ujistit.
všiml jsem si toho u až v jantaru u léčivého berillu a duchova obleku. Udělám ještě nějaké testy ale zdá se mi že ty obleky mají špatně nadepsanou nosnost. Sorry že tak prudím, je toho mnoho co bych pochválil, ale už snad všechno bylo řečeno. Kdybych modmacku nevěřil tak bych ho nehrál, ale pravda je, že bez tvojeho modpacku bych stalkera už nehrál.
V pořádku - od toho tady ten blog je a vždycky se najde něco, co při vývoji uteklo nebo jsem na to zapomněl. Jinak podrobnější hlášení nebo postřehy mi je lepší psát na mail (i proto, že mám alespoň všechno na jednom místě).
No jak to tak vidím tak raději počkám na další verzi a vrhnu se na call of pripyat alteru :)
Upgradoval jsem skoro všechno v PC a nemá moc smysl znovu hrát DMP 8.13.
Doufám že betatest probíhá v pořádku, těším se na změny a novinky.
btw. Může ještě někdo potvrdit tu chybu s inventářem Lakomce ze Svobody?
zdravím tě Datastore mám takoví problem při spuštění mi to piše že XR_3DA.exe přestal pracovat,nevíš co s tím ?
Nazdar,
stačí mi například mailem poslat výpis z logu. Podrobnosti jsou k mání pod záložkou Informace v odstavci "Jak hlásit chyby".
Nazdar,
baterku vrátit jde (gamedata\config\models\objects\light_night.ltx). Úpravy ve fsgame.ltx by na funkci modpacku neměly mít vliv, ale pamatuju si, že jednoho času kvůli tomu pár problémů bylo - samotnou editací na true ale nic nezkazíš.
Updatu jsem si všiml před chvílí. Vzhledem k tomu, že se nikde neobjevil changelog, tak ještě nemám jasno, co se kde a jak měnilo. Na funkci DMP by tahle aktualizace ale vliv mít neměla, i když třeba zrovna já se musel vrátit k předchozímu XR_3DA.exe. S novějším se hra odmítla spustit.
Nazdar,
měly by. Alespoň v tomhle případě jde jenom o textury, takže konflikt s DMP by nastat neměl.
Nazdar,
jde hlavně o to, že v základním Stínu byly zbraně mnohonásobně slabší, proto i přestřelky trvaly delší dobu. Je to věc, která vzhledem k účinnější munici nejde nijak upravit (a kdybych dodal k vojákům výkonnější zbraně, zase by okamžitě vyvraždili všechny stalkery).
Kdybych nechal původní (ne)účinnost zbraní, už by to nebylo DMP. Navíc ne všem se delší přestřelky líbí a ani já nejsem zastáncem toho, aby postava vydržela tři rány z brokovnice, oklepala se a šla dál.
Nazdar,
pod odkaz ke stažení jsem přidal opravu. Díky za nahlášení.
Ahoj Datastore
Mám problém při spuštění hra po me vyžaduje shader 1.1 karta podporuje 3.0.Už jsem to na kompu hrál a vše šlo po preinstalaci ne..odstranil jsem složku shaders..hra se spustí ale šíleně se seká nevim proč předtim běžela na plné detaily nevíš co s tím? Díky moc
Intro start 172371
* MEMORY USAGE: 319488 K
! Unknown command: cc_igm
* DVB created: 1536K
* DIB created: 512K
- r__tf_aniso 1
- r2_tf_mipbias 0.
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: unrecognized, 16
*** RESET [0 ms]
* MEMORY USAGE: 333072 K
* DVB created: 1536K
* DIB created: 512K
- r__tf_aniso 1
- r2_tf_mipbias 0.
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: unrecognized, 16
*** RESET [1003 ms]
* MEMORY USAGE: 324244 K
- Disconnect
- Destroying level
DestroySingleton::RefCounter: 0
DestroySingleton::RefCounter: 0
DestroySingleton::RefCounter: 0
DestroySingleton::RefCounter: 0
DestroySingleton::RefCounter: 0
Input: 1
Config-file [c:\documents and settings\all users\dokumenty\stalker-shoc\user.ltx] saved successfully
Destroying Direct3D...
* RM_Dump: textures : 0
* RM_Dump: rtargets : 0
* RM_Dump: rtargetsc : 0
* RM_Dump: vs : 0
* RM_Dump: ps : 0
* RM_Dump: dcl : 0
* RM_Dump: states : 0
* RM_Dump: tex_list : 0
* RM_Dump: matrices : 0
* RM_Dump: lst_constants: 0
* RM_Dump: v_passes : 0
* RM_Dump: v_elements: 0
* RM_Dump: v_shaders : 0
refCount:pBaseZB 1
refCount:pBaseRT 1
DeviceREF: 1
Nazdar,
těžko říct, protože z tohohle kousku logu nevyčtu zhola nic. Zkus smazat soubor user.ltx (kde ho najít se dozvíš v informační záložce na blogu), znovu modpack stáhnout a přinejhorším reinstalovat Windows. Případně by mělo ještě zabrat připsat do zástupce hry do kolonky "Cíl" parametr -gpu_nopure (až za uvozovky a s mezerou).
Nazdar,
změny v textech by na hru neměly mít vliv do doby, dokud nepoužiješ localization.ltx - a ten se v ZRP nevyskytuje. Proto by texty měly pořád zůstat v původním nastavení, tzn. v češtině.
Ahoj Datastore řekneš mi postup jak mam naistalovat ten modpack do hlavní hry S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl?
Nazdar,
návod k instalaci spolu s hromadou dalších informací je k mání přímo tady na blogu v záložce Informace.
čau, mám takovej problém... hra samotná běží úplně v pohodě ale jakmile tam přidám dmp8 tak mi neustále vyskakuje že xr_3da.exe přestal pracovat a v logu je toto
* Detected CPU: GenuineIntel Pentium-II, F6/M5/S5, 3210.00 mhz, 78-clk 'rdtsc'
* CPU Features: RDTSC, MMX, SSE, SSE2
Initializing File System...
using fs-ltx fsgame.ltx
FS: 39426 files cached, 5435Kb memory used.
Init FileSystem 1.038864 sec
'xrCore' build 3188, Oct 26 2007
FATAL ERROR
[error]Expression : sz<(tgt_sz-1)
[error]Function : IReader::r_string
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xrCore\FS.cpp
[error]Line : 349
[error]Description : Dest string less than needed.
stack trace:
verze hry je 1.0005 a jedu na win 10.
Nazdar,
vyzkoušej smazat user.ltx (buď ve složce dokumentů a nebo v appdata složce, podle toho, jestli sis upravoval cestu, kam se soubory budou ukládat). Pokud by ani to nepomohlo, pošli mi mailem kompletní výpis z logu.
Hele už to je dobrý zjistil jsem že se mi trochu podělalo mp_ranks ale to jsem snad už pořešil zitra budu řešit chybu u prvniho questu u sidoroviče
A o jakou chybu to má jít?
Hra mi crashovala po přijmutí prvního quetsu, protože mi tam chyběli nějaký soubory. Teď vše běží perfektně jenom indikátory zdraví a výdrže mi přijdou takový strohý.
Ahoj. Rozhodl jsem se si dát po dlouhé době zase Stín s DMP (jinak ani Stalkera nehraju:)) a koukám, že mu dáváš neuvěřitelnou podporu. Takže před několika lety jsem ti děkoval a dělám to zase. Klobouk dolů :) Ale k věci. Modpack nainstalován, patch taky. Verze hry 1.0005. Vše OK až na práskače. Při první návštěvě jsem ho prokec a vše v pohodě. Úkol jsem nebral žádnej. PAk jsem našel Ten Gordonův desert a tak si říkám, že ten quest od Práskače vezmu a ten kvér mu dám. A ouha. Jakmile na něj dám Fko, tak pád. Ať mám Deagla v INV, nebo v bedně. Bohužel nejsem schopnej dodat výpis z logu. Log je prázdnej. V fsgame mám logy zapnutý:
$logs$ = true| true| $app_data_root$| logs\
Prosím mohl by jsi mi pomoc? Jinak jsem koukal jak je i po těch letech ta hra tak strašně nabitá :D Normáně přísahám, že jsem podělanej až za ušima a návštěvu X16 odkládám co to de, jak moc se mi do ní nechce :D
PS. Mám WIN 10
Nazdar.
Já jsem každopádně neuvěřitelně rád, že jsou DMP pořád v oblibě (a doufám, že alespoň ještě nějakou dobu budou :)). Chyba u Práskače je mi ale novinkou, nikdy jsem u něj problém neměl. Zkusil bych možná ten úkol nepřijímat a nebo přijmout jinou úlohu. Pokud hra spadne i potom, možná se modpack jenom špatně stáhnul (někdy k tomu může dojít, ale i tak je to zvláštní). Bohužel v tuhle chvíli nedokážu příčinu problému odhadnout, navíc neexistující log v tom taky moc nepomůže. I tak se ale zeptám – hru máš nainstalovanou na vedlejším oddílu mimo systém? Zvlášť na desítkách by to nejrůznější potíže zaviňovat mohlo (stejně tak i na Windows 8 a 8.1).
Ahoj. Hru mám nainstalovanou normálně v program filesx86 na disku C, na kterém je i WIN. Mám zkusit zálohovat save a jri instnout na D? Jinak od práskače nemám přijatý žádný quest. A už ani nepřijmu, protože save z doby, kdy to ještě šlo, už nemám. JEdiné co se stalo je, že jsem našel tu gordonovu zbraň. Ale žádnej quest, ni, jsem neměl. RT8d bych zkontroloval DMP podle toho kontrolního součtu, ale nějak nevím, jak na to. To je MD5, nebo SHA-1 metoda? Nebo nějaká jiná? Jinak co jsem ještě dělal je, že jsem se hrabal v actor.ltx a v ještě jednom souboru (tuším system.ltx) ale to jen proto, abych si o 4 kila navýšil nosnost postavy. Ještě je divné, že ten log (xray_joohny.log) je fakt úplně prázdej. Nemá ani hlavičku. Není v něm ani čárka. To mi taky nepřijde standartní.
TAk už je to OK. Nainstaloval jsem hru na Dčko, mimmo systémový disk a opravdu už to žádné problémy nedělá. Takže moc díky za tipy a mám pro tebe alespoň zpětnou vazbu :) Vlastnosti artefaktů..většina jich má tak 4 vlastnosti. tohle přidává, támhleto ubídá, a támhleto a támhleto taky ubírá...druhéj zase přidává něco jiného, ubírá tohle a tohle atd. A teĎ se ptám, kdo to má sakra nakombinovat? To aby si na to člověk vytvořil excelovou tabulku...asi si to upravím v artefacts.ltx, ale bude to hrozná piplačka. Je to s těma artefaktama tak překombinovaný, až to pro mě přstává být zábava...
Myslel jsem si to. Díky moc za vyzkoušení i za odpověď.
Artefakty jsou ve hře spíš jako bonus, ale najít vhodnou kombinaci samozřejmě jde (i když možná nezaplníš všechny sloty). Nechtěl jsem opakovat chybu ze základní hry, kdy se vlastnosti jednoho konkrétního působení artefaktu daly vyšponovat přes 100 procent a pak se léčit v anomáliích. Je ale pravda, že artefaktům bych v budoucnu chtěl vlastnosti alespoň částečně poměnit (ideálně po vzoru Call of Pripyat).
Jinak ještě poznámka ke kontrolním součtům – vždycky jde o MD5.
JJ styl c CoP mi přijde super. Tak jen tak dál. Držím palce :)
Ahoj, ja len tak z nudy, vysvetlis mi prosim Ta, co ta viedlo k tomu, aby max walk weight bola iba o 1 kg vyssia ako max weight? Trochu som si to upravil podla seba, ale aj tak by som bol zvedavy. Ved predsa aj v reale, ked uz s urcitou zatazou nevladzem behat resp. sa rychlo unavim po kratkom behu, tak "len" chodit dokazem minimalne s dalsimi 10 kg urcite... taki horski nosici by vedeli rozpravat...
Problém je, že pomalá chůze (nebo alespoň tak, jak je prezentovaná ve Stalkerovi) se nepoužije při přesažení nosnostního limitu a postava se pohybuje pořád poloběhem. Proto je maximální nosnost nastavená "jenom" o kilo výš. Na druhou stranu jsou ve hře obleky s vyšší nosností a právě ty jsem chtěl nějak viditelně zvýhodnit.
Až ale v budoucnu budu vydávat nějakou novější verzi, tak tam stejně zase několik věcí bude fungovat trochu jinak.
Dik za odpoved, akurat u tych oblekov po prekroceni limitu sa postava aj tak skor unavuje, tak neviem, ci je to chyba, alebo to mas nastavene schvalne. Napr. oblek +2kg, inventar zobrazuje 26kg, ale staci, ze prekrocim povodnych 24kg a postava sa unavuje rovnako ako predtym. Mam to teda chapat tak, ze si navysil iba nosnostny limit pre chodzu? Lebo potom by trebalo asi fixnut zobrazovanu hodnotu v inventari...
Navýšení nosnosti skutečně funguje "jenom" na chůzi jako takovou, ale to už je omezení enginu (a to nijak obejít nemůžu). Pokud bych měnil všechny nosnostní hodnoty, postava by se neunavovala vůbec.
Zdracím, po dlouhé době jsem dostal chuť na SoC a narazil jsem na sice drobnou, ale otravnou chybku. Jedná se o rozsvícenou baterku v kombinací s brokovnicí remington (u dalších zbraní jsem to zatím nepozoroval). Vystřelím-li z brokovnice, následně proběhne "pumpovací animace", svítí-li přitom baterka, tak ta napřed pohyb brokovnice nenásleduje, svítí stále rovně, směrem co byl kurzor. Jak ale brokovnice začne klesat zpět do původní polohy, baterka již její pohyb následuje. Výsledkem tedy je, že jakmile proběhne celá sekvence, brokovnice je zpět v původní "rovné" poloze, ale baterka svítí šikmo dolů. Zhasnout a rozsvítit nepomáhá, jediné řešení je, přepnout na pistoli a zpět, to baterku narovná ... až do dalšího výstřelu z brokovnice.
Nazdar,
to je sice zvláštní chyba, ale mohlo by zabrat následující. Spusť konzoli stiskem vlnovky (hned pod Escape klávesou), zadej do ní příkaz cam_inert 0 a potvrď Enterem. Hned nato do konzole napiš ještě cam_slide_inert 0 a znovu potvrď Enterem. Nakonec už jenom stačí dalším stiskem vlnovky konzoli vypnout a pro jistotu ještě celou hru restartuj.
Ahoj, díky za reakci. Bohužel jsem se jí mezitím zbavil a za boha živého ji nemohu nikde znovu najít, abych to vyzkoušel. Obchodníci co jsem zkoušel (Sidorovič, Barman) ji v inventáři nemají a v lokacích co jsem znovu prolezl (Kordon, Smeťák, Agroprom, Temné Údolí, Bar) ne a ne narazit na někoho, kdo by ji měl.
Ale jak jsem psal, zatím jde o jedinou zbraň co to dělala, kterou už beztak nepoužívám, takže mi na tom až tak nesejde, spíš jsem chtěl přispět k vychytávání brouků DMP (pokud je to věc DMP). Jestli někdy na nějakou někde nerazím, otestuji.
Mezitím se objevila další nepříjemnost. Mám za úkol najít a vrátit věc. Abakan AN-94. Jenomže ikona na mapě je mezi lokacemi Smeťák/Agroprom, kousek za průchodem na Smetišti, takže nemám žádnou možnost, jak se tam dostat.
A mezitím jsem rozehrál COP kde jsem se také zasekl na chybě, asi záležitost karmy :), o tom ale napíši tam.
Nazdar,
pokud bys pak na tu brokovnici znovu narazil a zkoušel tu popsanou úpravu, tak stačí dát vědět. I tak díky za nahlášení. Co se týče další části dotazu, tak tenhle problém se děje specificky jenom u tohohle úkolu a nejde o chybu DMP, jako spíš o vlastnost hry a možnost přesunu postav z lokace do lokace (což je právě důvod toho, že se nedá ke zbrani dostat). Buď mohlo dojít k tomu, že stalkera, co tu zbraň nesl, něco zabilo a nebo je teprv někde na půli cesty. Nejdřív bych zkusil přejít zpátky do Agropromu a tam si počkat, jestli se postava po chvíli neobjeví (během testování k tomu došlo v podstatě vždycky).
Ahoj, chcel by som nahlasit (neviem, ci sa jedna celkom o chybu) v niektorych lokaciach "nemiznuce" oznacenia primarnych uloh na mape (velky zeleny kruh), napr. v Kordone mam doteraz oznacenu Wolfovu grupu, v Agroprome "Najdi vstup do podzemia" atd. Dalej sa naopak nezobrazuje ikona Stalkerskeho obleku s plynovou maskou, u prekupnika a ani v inventari. Tiez by som rad uviedol dva podnety/navrhvy na zvazenie, v Temnom udoli by som z garaze "strycka Jara" urcite odstranil cisto novy Abakan, takto sa clovek zadarmo dostane ku zbrani, ktoru dostat u prekupnikov omnoho neskor a tych par popalenin to rozhodne nevykompenzuje; druhy podnet (hoci netusim, ci je to technicky mozne) by sa tykal obmedzeneho mnozstva srobov, ktore by boli k dostaniu u prekupnikov, napr. 1 kg krabicka 100 ks hrdzavych srobov za 10 rublov alebo nieco na ten styl... Postupom v hre rad napisem dalsie postrehy.
Nazdar,
nemizející ikony na PDA mapě jsou chybou už od základní verze hry. V nadcházející verzi se v DMP objeví pokusná oprava, ale ani ta nefunguje úplně stoprocentně. Nezobrazující se ikona vesty s maskou je rozhodně chyba, ale v tuhle chvíli bych to nebral jako něco zásadního – rád bych si udělal čas na nadcházející devítkovou verzi, kde těch změn a novinek mám podstatně víc.
Ten Abakan v hangáru je kde přesně? Ve skrýši nebo někde volně? Protože volná výbava by se ve hře už neměla skoro vyskytovat. Početní omezení šroubů jsem už v jednom testovacím sestavení DMP měl, ale hra pak extrémně padala. Z vlastní zkušenosti navíc můžu říct, že omezení šroubů zní dobře spíš jenom jako koncept, než jako v praxi využitelná vlastnost.
Ok, tak dik za reakciu.
Abakan + krabicka 5.45 mm sa nachadzaju v servisnej jame pod jedinym nakladiakom v hangari + su tam pritomne aj tri ohnive anomalie.
Ahoj,
odstranoval si moznost vytvorit anomalku z artefaktov? Co si pamatam z minulych verzii, tak som jednoducho umiestnil do slotu pre pistole a aktivoval ho. Teraz mi ho ani za svet nechce dat do slotu, hadze mi ho iba na opasok :-/
Nazdar,
pravdou je, že anomálie z artefaktů už vytvářet nejde kvůli modelům rukou. Ty původní totiž neseděly s novější variantou, která je teď v DMP použitá.
Ahoj Daty, balíček se zbytkem zbraní nevyšel?
Nazdar,
ne, žádnou dodatečnou várku zbraní jsem nevydával. Možná k tomu dojde v nejnovější verzi, ale to si budu muset ještě promyslet.
Zdar Daty.
Po dlhšej dobe som si povedal, že si zopáknem SoC s DMP. Verzia SoC downgrade na 1.0005 (Steam)
Mám ale jedne problémik skôr zdravotného charakteru. Momentálne používam klasický noťas s LCD 15,6" a rozlíšením 1920*1080..tu nastáva problém..text v hre je neskutočne malý, rozumej som schopný to prečítať, ale od pohodlia to má ďaleko (musím ostriť, hlavne v inventári). Je možnosť ako zmeniť veľkosť textu globálne (zjednodušene ako keď vo worde zmením veľkosť z napr. 14 na 18)? Snažil som sa hrabať a v system.ltx som našiel riadok s odkazom na súbor font.ltx, ktorý ale nemôžem nájsť.
Dík.
Nazdar,
text by se teoreticky zvětšit dal, ale vyžádalo by si to hodně změn (ať už v globálních, tak i všech ostatních UI konfizích) a následně i kontrol, jestli text někde nepřesahuje za okraj zobrazovacího pole. Jako to úplně nejjednodušší řešení bych viděl ve snížení základního rozlišení. Lepší řešení bohužel v tomhle případě poskytnout nedokážu.
Dík Daty...to rozlíšenie pomohlo, stačilo znížiť na 1600x900 a písmo je také ako má byť. Je to clekom zaujímavé, lebo keď som DMP spustil na ver. 1.0006 (až potom som si uvedomil, že treba downgrade) tak písmo malo správnu veľkosť aj pri full HD rozlíšení. Ale nevadí, na tejto uhlopriečke to je aj tak jedno :D
Protože patch 1.0006 zobrazení ve widescreenu v mnoha ohledech upravoval. Zároveň ale ke vší smůle rozhodil spoustu mnohem důležitějších částí hry.
Nazdar,
můžeš zkusit v adresáři gamedata\anims smazat soubor effector_nightvision_elite, následně zkopírovat třeba effector_nightvision_tactical a ten zpětně přejmenovat znovu na effector_nightvision_elite. Vzhledem k tomu, že postprocess efekty (ty třeba řídí i právě vzhled a chování noktovizorů) jde docela špatně upravovat, tak lepší verze momentálně neexistuje – to problikávání má simulovat náběh dalšího cyklu toho noktovizoru. V základní hře byly tyhle efekty mnohem horší.
DMP 9 vyjde určitě, ale vážně nemám ponětí, kdy přesně to bude. Mám toho teď v poslední době na práci poměrně dost, ale o to víc chci modpack odladit. Netřeba se ale bát. Jakmile se bude datum vydání blížit, budu včas všechny informovat :).
Ahoj,
jen si dovoluju upozornit,ze soubor s instrukcema z dropboxu nejde stahnout, pacto tam neni.
Mohl bys ho tam nahrat, prosim? Myslel jsem, ze navod bude v prilozenem pdfku k modpacku, ale instrukce tam nebyly :-(
Xaint
Nazdar a mockrát děkuju. Problém byl na straně Dropboxu (viz nejnovější článek), kde došlo ke změnám v přístupu ke složkám. Samozřejmě k horšímu.
Odkazy by už měly fungovat. V případě, že narazíš na další potíže (a stejně tak pokud by na ně narazil i kdokoliv ostatní), stačí mi dát vědět. Ještě jednou díky.
Ahoj,
tak to zase hraju, protoze uz se nemuzu dockat noveho modpacku, a nekopik postrehu:
1) zkus se prosim podivat, jestli na zakladni nastaveni neni limit na pistole nejakej divnej. Ja mel pocit, ze mam jen ctyri u sebe, a hram i porad vysvetlovala, ze jich nemuzu mit vic jak osm, ale ja mel ctyri.
2) ty artefakty mi prijdou uz moc prekombinovane, nevyplati s mi je pouzivat (jen obcaas na leceni si vezmu masovou kulicku). ale treba se to s lepsima artikama zlepsi, az je najdu.
3) prosimte, kde je ten abakan, co musim donyst Bromovi, co ma byt v temnem udoli v tom baraku plnym banditu, kde veznej toho kluka z povinnosti? Ukazuje mi to, ze to je na jendommiste na ulici, kde neni nic - a napadlo me, esli to neni v podzemi,ale ani nemam pocit, ze by tam podtim nejaky kanaly byly...
Jinak dik za ten modpack, ty texty jsou pekne udelany, a proste mi to k tomu krasne sedne...
Nazdar,
za postřehy moc děkuju. Limit na zbraně bude v další verzi možná kompletně pryč a nebo bude k mání formou novějšího doplňku – to se ještě uvidí. Pokud jde o artefakty, tak jejich používání sice je trochu složitější, než tomu bylo dřív, ale i tak jsou jejich vlastnosti pořád ku prospěchu. Akorát se musí trochu líp kombinovat. No a co se týče Abakanu, tak tady je trochu problém už od základní hry. Bandita, co u sebe tu pušku má, se nemusí vždycky vyskytovat na místě, kam by se k němu dalo dostat (většinou ale dojde až do Agropromu a tam už pak ten Abakan získat jde). Možná by stálo za to zkusit se podívat v chodbách přímo pod banditskou základnou v údolí (hned od vstupu do areálu stačí zamířit kousek doleva k náklaďáku a u něj už ty chodby najdeš). Taky je možnost, že hra jenom špatně umístila ikonu a puška (i s banditou) je někde jinde. Pokud nebude k nalezení v podzemí Agropromu, tak může jít o nějakou náhodnou chybu.
ahoj, dik moc za radu. skutecne byl v podzemi agropromu, ackoliv mi ho hra lokalizovala do temneho udoli. No nic.
poznatky:
1) exoskeleton neexoskeleton, staci dobre mirena davka a je po me - postava se zapotaci a druha uz je smrtelna. kez by to takhle fungovalo i na protivniky :-( monolitak v exoskeletonu dostal fakt slusne ran nez lehnul.
2) tak uz jsem nasel lepsi artefakty, s tema uz je veselejsi zivot :-)
3) priznam se, ze uz jsem si po case dal obtiznost Novacek, protoze uz me nebvavilo kazdy tri kroky sejvovat.
4) prosimte, nejde omezit respawn na smetisti? Ty neustale najezdy banditu z mnohokrat vystrilenych taboru, kdykoliv jdu okolo, uz me moc nebavi :-(
tak. tolik ke knourani a ted dotazy:
1) v podzemi vypalovace jsou tri dvere na ciselny kod. Jedny jsem otevrel ciselnuym kodem z netu, co ty dalsi dve? jdou otevrit, je tam neco?
2) a to me ted pali nejvic - jak otevrit dvere ven? vypnul jsem vypalovac, zeme je poseta mrtvolama monolitaku, ale dvere ven jsou zavreny. I ten za dverma je mrtvej, skvirou jsem ho zastrelil, prosel jsem vsechno este jednou, ale proste dvere jsou porad zamceny a nevim jak ven :-( uz jsem to hral asi trikrat, ale uz si nepamatuju jak se dostat ven skrz tyhle dvere - a navody se o tom nezminuji...
Dik moc za modpack! Dik za atmosferu!
Nazdar,
bohužel hra někdy tu lokaci předmětu určí špatně, to asi už nijak upravit nepůjde. Ale na druhou stranu – neděje se to vždycky. A teď ke konkrétním bodům:
– Exoskeletony budu dál ještě upravovat (nebo se o to alespoň budu snažit). Chtěl jsem to měnit už do předchozí verze, ale tou dobou jsem už nestíhal další testování.
– Celá hra jde s DMP dohrát na nejvyšší obtížnost i bez nonstop ukládání, jenom to hcce trochu cviku :). Problémy můžou nastat v uzavřenějších oblastech, kde bohužel vzhledem k limitům enginu AI dost podvádí a dokáže hráče detekovat i přes zeď, ale zase – nejde o něco, co by šlo nějak efektivně opravit.
– Respawn omezit samozřejmě jde. Dokonce jsem ho omezoval už v buildu DMP9 a odměnou mi bylo kolosální selhávání AI obecně, proto jsem nakonec respawny musel nechat tak, jak jsou. I tak jich ale DMp velkou část oproti základní hře omezuje.
– Kódy ke dveřím by mělo jít získat jako odměnu od barmana za jeden z postranních úkolů. Na kód jsou pak ještě jedny dveře, pokud se nepletu a zbytek v podzemí je jenom dekorace.
– Cesta ven z podzemí je stejná jako ta, kterou ses do bunkru dostal. Dveře ale obecně ve Stalkerech někdy můžou fungovat dost specificky a sem tam se zaseknou. Na to bohužel žádná univerzální rada neexistuje, ale buďto zkus načíst starší pozici (přinejhorším ještě před prvním vstupem do bunkru) a nebo zkus do pantů z blízkosti odhodit nějakou větší zbraň (na internetu je na to i několik videí). Působením kolizního modelu se můžou poměrně dobře otevřít.
Ahoj tak mi to nedalo a ještě jsem oživil i SoCh a po nahrání modpacku koukám na základní menu a verze modpacku je tam psaná 8.0.12 kde dělám chybu? Díky snad tě tím nijak nezdržuju.
Nazdar,
nezdržuješ, neboj. Jedná se o moji chybu, zapomněl jsem číslo verze přepsat v jednom ze skriptů a proto se zobrazuje pořád číslo předchozího buildu. Reuploadovat kompletní DMP kvůli tomu nebudu, ale rozhodně děkuju za upozornění.
Datastore já teď hraju dmp pro soch a nevím proč se mi děje jedna věc... dostal jsem od sidoroviče oblek kterej má nosnost 25.5 kg a já když mám třeba 24.9 kg tak ta výdrž jde strašně dolů jako kdybych měl víc jak 25.5 a ještě jedna věc nemůžu nést více jak 26 kg a nemůžu se ani hejbat jinak dobrej mód
Protože maximální nosnost postavy, kdy ještě nedochází k rychlejšímu úbytku výdrže, je nastavená na 24 kg. Oblek nosnost samozřejmě navýší, ale i tak potom k vyšší únavě dojde prostě proto, že jde o jedno z omezení přímo v enginu. Novější díly se s touhle funkcí vypořádaly mnohem líp.
Limit na pohyb je 28 kg, přičemž pokud na sobě máš oblek s bonusem vyšší nosnosti, tak platí ta jeho.
Jestli ale znáš youtubera a streamera brokíček official tak on měl tu základní vestu jakou dostaneš na začátku a mohl nést max 53 kg a říkal že nic neměnil v módu.
53 kg bez dalších změn určitě nosit nemohl. V DMP (ať už pro Stín Černobylu, Clear Sky nebo Call of Pripyat) jsem ty limity takhle vysoko nenechával. Co si pamatuju, tak v základní hře bez modifikací byl nosnostní limit něco kolem šedesáti, což by víc odpovídalo tomu nastavení, co popisuješ.
A jde to nějak změnit chtěl bych nosit více věcí naráz... Jestli ano bylo by to pro mě dobrý ale jestli ne tak bez toho to tak přežiju :D
Helou, jsem tu poprvé, mám Stalkera nově a řekl jsem si, že je to přesně ten typ hry, který si chci zahrát... Ovšem bez ruského dabingu s českými titulky by to nebylo ono, proto se mi zalíbilo, že právě tento modpack tyto věci obsahuje... Bohužel, jinak nejsem příliš fanoušek modování, minimálně ne dokud si hru nezahraji celou čistě bez nich... Proto by mě zajímalo, jestli je nějak možné právě RU dabing s CZ titulky vytáhnout a hodit do hry samotné (případně jestli mám dát hru do ruštiny a vzít jen titulky. Poslední možnost je najít si alespoň anglické titulky, protože RU dabing opravdu chci. Mám Steam verzi.
Předem děkuji za odpověď :)
Nazdar,
zálohu původních textů najdeš tady, dabing v ruštině potom tady.
Ahoj, bojovej mossberg je furt ve hře i když jsem stáhl nejnovější verzi(teda doufám, stahoval jsem to co stahoval ArcadeBulls když to teď 2021 streamoval) a furt nemá staty :D nevim zda si vzít jeho a nebo SAIGU 12k
Okomentovat