NOVINKY


[22.7.2019]
Vydána druhá aktualizace pro DMP Projekt 8 [Stín Černobylu].

[4.8.2017]
■ Vydána třetí aktualizace pro DMP Renova 3.13 [Clear Sky].

[8.3.2017]
■ Vydána devátá aktualizace pro DMP Altera 4 [Call of Pripyat].

20. srpna 2019

Tak bude sakra už nějaká novinka?

Ale samozřejmě že bude - zrovna právě tahle. Uznávám, že jsem s nějakou aktuálnější várkou novinek otálel, ale měl jsem k tomu svoje důvody. Rozhodně nešlo o to, že bych se na tvorbu modpacků vykašlal nebo mě to už nebavilo, ale v životě člověka holt někdy nastane situace, která ho skopne na zem a řekne mu, aby zpomalil a chvíli se věnoval něčemu jinému. Zvlášť v případě, kdy ta dotyčná osoba má na hrbu hned tři modpacky a rozhodne se na nich pracovat souběžně. Takže ano, vývoj pokračuje pořád dál a dočkáte se jak DMP pro Clear Sky, tak i pro Call of Pripyat (se kterým jsem v tuhle chvíli zdaleka nejspokojenější, protože se do něj povedlo zahrnout spoustu zajímavých novinek), no a samozřejmě i pro Stín Černobylu. A o něm si dnes něco povíme.

Chytřejší postavy
Umělá inteligence ve hrách není vždycky tak vynikající, jak nám ji autoři prezentují a i přesto, že S.T.A.L.K.E.R. si v tomhle ohledu počíná celkem dobře, nezřídka dojde k menšímu nebo většímu kiksu. A spoustu podobných zádrhelů nově upravuje AI balíček, díky kterému se postavy umí dost dobře ohánět puškovými granátomety, lépe se krýt, obírat padlé postavy a dokonce i házet ruční granáty, aniž by přitom docházelo k dřívějším problémům se stabilitou hry. Ta by naopak měla být ještě o kus lepší, protože došlo i k hloubkovým opravám spawnovacího souboru, kde bylo velké množství překlepů a chybných či vyřazených sekcí.

 


HD modely postav a zbraní
Co si budeme nalhávat, původní staré modely postav a zbraní už dnes nikoho neohromí a od dob prvních nově přidaných zbraní ještě ze stařičkého Arsenal Modu uběhlo už moře času. Proto když se objevila možnost zahrnout do hry skutečně detailní modely jak zbraní, tak i samotných postav, nešlo zkrátka říct ne. DMP tak možná bude o něco náročnější (tedy co se týče systémových prostředků), ale s ohledem na to, jak ty nové modely celé hře pomohly a doslova ji povýšily na novou úroveň, je to vskutku malá daň. Pokud bych měl vyzdvihnout jednu jedinou novinku, která novou verzi DMP definuje a ze které mám zdaleka největší radost, rozhodně by to byla právě tahle.



Opravovací a zdravotní sady
Vyjma klasických jednorázových (a zdaleka nejefektivnějších) opravovacích sad se ve hře nově objeví i sady čistící, které sice nebudou mít takovou efektivitu, zato je ale půjde použít opakovaně. Pokud navíc najdete nebo si koupíte konkrétní zbraňové součástky, budete moci efektivitu opravy ještě dále navýšit. Takovou sadu součástek přitom stačí jen mít v inventáři, není nutné s ní nějak manipulovat. Většina frakcí se navíc dočká i svých speciálních zdravotnických sad, což jsou v podstatě rozbalitelné kufříky s různými medikamenty dle toho, k čemu jaká frakce může asi tak mít přístup. Půjde-li například o armádní sadu, můžete očekávat adrenaliny, armádní lékárničky a Vikasoly k efektivní zástavě krvácení, které ostatně všichni dobře známe už z Call of Pripyat. Naopak v obecné lacinější zdravotní sadě podobně efektivní medikamenty nalézt nepůjde a hráč se tak bude muset spokojit s provizornějším řešením, sestávajícím třeba jen z obyčejné lékárničky a dvojicí obvazů.



Exploze zbraní ve špatném stavu
Na stav výbavy bude obecně třeba dávat si mnohem větší pozor. Poškozené a zrezlé zbraně ve špatném stavu nejen, že se budou chovat mnohem hůř než zbraně nové a udržované, ale zároveň může v krajním případě dojít i k jejich explozi, která samozřejmě bude mít pro hráče fatální následky. Stejně tak to platí pro exoskeletony, které mohou nejrůznějšími způsoby selhat. Tím pádem budou mít jak opravovací sady, tak i samotní překupníci mnohem důležitější roli, než kdy dřív.

Dozimetr
Jak už sám název napovídá, jde o zařízení podobné anomálnímu detektoru, díky němuž budete jako hráči schopni zjistit aktuální míru okolní radiace. Zároveň to bude také jediný způsob, jak ji zjistit, protože původní žlutá lišta, která se zobrazovala v dolním rohu obrazovky při vytaženém detektoru, už ve hře nebude.

 


No a je to tady - dnešní novinka je u konce. Doufám, že jste se dozvěděli zase něco nového a že vás těch několik odstavců alespoň trochu navnadilo.

21 komentářů:

Elkitty95CZ řekl(a)...

Jupííí. Koukal jsem sem nedočkavostí pomalu každý den. Novinky vypadají dost zajímavě a dost mě navnadily. Dobrá práce. Jen tak dál Daty.

Kallessin183 řekl(a)...

Ani nevím jak ti poděkovat, že i po těch letech do toho dáváš tolik.
Vyzkoušel jsem spoustu modů na spoustu her, ale DMP je právě díky tvému přístupu speciální. Není to jen o tom vyzkoušet a odinstalovat. Tady se prostě těším na každou novou verzi, abych ji mohl vyzkoušet...

Díky za všechen ten čas a energii, které jsi obětoval aby jsme se mohli do Zóny vracet znovu a znovu :)

ymorduur řekl(a)...

Super, těším se na DMP pro Clear Sky a Call of Pripyat.

Michal Palma řekl(a)...

Zdar Daty! Skvely novinky, osobne se nejvic tesim na update "dozimetr", pokud zmizi i ukazatel radiace z inventare, bude to velkej skok k immerzi!!!
Zaroven ale taky musim rict ceho se obavam a to je to, ze zmizi Wolf a dalsi postavy v kapi, bez kterych to pro me nejspis ztrati svy puvodni kouzlo. Slo by ze bys k tomu vydal dodatecnej patch na vraceni starych modelu postav? Diky moc!

Datastor řekl(a)...

Michal: Překvapivě neztrácí - samozřejmě pak v budoucnu můžu nějakou úpravu udělat, ale ten kvalitativní skok u těhle novějších modelů je extrémní. Plánuju je navíc zahrnout do všech dílů DMP kvůli sjednocenosti.

Michal Palma řekl(a)...

ok, tak se necham prekvapit, tvoje prace byla vzdycky luxusni!

Michal Palma řekl(a)...

+ Ne ze bych ti do toho chtel jakkoli kecat, ale prave hraju posledni DAT - SHOC a napada me par veci co by staly za zvazeni. Konkretne ted, ze by se mi hodne libilo, kdyby byl rozdil v tom jestli sprintujes beze zbrane, nebo s obouruckou jako je treba brokovnice.
Ja osobne tu broknu pri presunu v ramci boje schovavam protoze me to bavi, kdyby bez brokovnice treba min ubejvala stamina, nebo bych bezel mirne rychleji (protoze muzu sprintovat i rukama), bylo by to podle me genialni. (ale jenom o malinko :-) )

Mozna by na takovyhle navrhy bylo dobry nasdilet nejakej dokument, nebo pouzit nejakou appku nevim, kazdopadne se tesim a zdar a silu commrad! :-)

Unknown řekl(a)...

Hoj, jsem rád, že se tomu pořád věnuješ a ez tvého modpacku už pro mě Stalker ani nemá smysl. :D
Nicméně jedna taková zvědavá. Bude mít ten výbuch zbraně animaci? Nebo to je IK?

Datastor řekl(a)...

Michal:
U zbraní rychlost běhu nastavit bohužel nejde, a ani ho nijak částečně ovlivnit. To jde jenom u obleků, kde se s touhle možností počítalo zřejmě už od prvopočátku.

Unknown:
Tak to mě těší, díky moc :). Ta exploze probíhá podobně, jako když během hraní šlápneš na minu - ozve se rána, zatočí se obraz a pak se herně rozlišuje, o jakou zbraň šlo. Výbuch pistole hráče nezabije, exploze větší zbraně už ale může.

Michal Palma řekl(a)...

Zkus tuhle muziku do main menu Daty! :-)
https://drive.google.com/drive/folders/1yUIfKykeIYKj3B-WRCFTfZFievsxSuvR?usp=sharing

Nazev je v nazvu

Tomík řekl(a)...

Ahoj,
jak je to myšlený s tím dozimetrem? Ten teď bude zabírat slot na artefakt nebo ho bude stačit mít v inventáři? Máš to popsaný že bude fungovat jako detektor, ale ShOC UI nemá na detektor slot. Jsem z toho jaksi jagermeister.

Chytřejší AI na používání granátů? A doprd...

Když ta zbraň exploduje jak si tu rozepsal, co se s ní stane pak? Zůstane ve slotu, spadne na zem, do inventáře nebo zmizí komplet? Tahle funkce mi přijde poměrně na hvn. Snad to nebude jak vanilla, že po 300 ranách je ze 74 opakovací...granát(?). Ono to není jen tak mít katastrofální selhání jen tak běžným používáním, většinou za to může uživatel. Třeba 300blk v 556, přebíjený silnější než tormenťáky, překážka v hlavni atd... U pěchotní zbraně na který je tahle hra zaměřená se počítá s 5-10000 ran bez nutnosti zásahu do funkčních částí. Tak to snad je nějak nastavený aspoň kolem 1000ky. A jestli ne, tak si to pak najdu a přepíšu! :P

Michal Palma řekl(a)...

Pripojuju se k doufani, ze zbrane se budou opotrebovavat tak jak se deje u aktualni verze, napriklad v misery se zbran zkurvi za 2 dny a to mi teda moc dobry neprijde, mnohem vic se mi to libi jak je to v DMP ted.

Datastor řekl(a)...

Tomík:
Dozimetr bude dalším předmětem v inventáři, na nějž bude stačit kliknout. Následně se objeví hodnota radiace.

Tomík a Michal:
Po explozi zbraně dojde k jejímu odstranění z inventáře. Intenzitu poškozování ještě budu v průběhu testování dál upravovat, ale rozhodně to nebude fungovat tak, že se zbraň rozsype kupříkladu po vystřílení stovky nábojů. To by se nezamlouvalo asi nikomu :).

Tomík řekl(a)...

Daty:
Meh, RADši bych ho jako artefakt na opasek s tím že sice zabere slot, ale aktivuje ten žlutý progress bar než takhle. Není nutné vidět že postavička má přesně 132usv, stejně budeme klikat vodky dokud hp bar nepřestane klesat, a zbytečně další otevírání inventáře jenom kvůli kontrole.

Michal:
Jak je tom vůbec Misery? Naposledy co jsem to hrál byla jejich "realističnost" na úrovni 2 zásahy pro hráče a 20 pro npc ve stejných vestách, přeplácané, moc vzdálené od předlohy a hratelnost byla ...no ...poměrně miserná. Ale ten jejich model SVD bez optiky byl fajn a asi jedinej co neměl nakřivo mířidla, lol. (Daty by ho mohl nenápadně na nespecifikovanou dobu vypůjčit pro dmp.) :)

Michal Palma řekl(a)...

Tomik: nejsem hrac, kterej by se vyzival v prestrelkach, ale prijde mi ze jejich model zraneni je dobrej.
Do hlavy jsi ty i oni na jednu ranu, ale nemel jsem na sobe nikdy zadnej poradnej armor.

Sidorovič CZ řekl(a)...

Musím říct že jsem velice zaujat. Explozi zbraní při velkém opotřebení jsem snad viděl jen v jedné modifikací pro Soch, ale už si nemohu vzpomenout v jaké. Nový modely jsou opravdu super a dodávají hře na její ještě větší kráse, jestli se tedy nepletu tak tyto modely postav už jsou zahrnuty ve Viperovo RVRZ módu pro SoCh a CS že? Lékařský sady vypadají sami o sobě hodně zajímavě a bude to určitě usnadnění pro hráče i když drahé jak tě znám Daty. No a Dozimetr? Konečně ano, ano a ještě jednou ano. Konečně zmizí ten "nesmyslný" radiation bar a konečně budu moct okusit to že mi Zóna pěkně nakope zadnici. Strašně moc ti tedy děkuji za tuto tvoji dlouholetou práci a doufám že všechno už půjde hladce jak v moderském životě tak i v tom normálním

Datastor řekl(a)...

Tomík: Dozimetr indikuje stav okolní radiace v procentech podle toho, jak velkou dávku hráč dostane, ne podle jednotek (viz poslední dva obrázky v textu). Navíc dozimetr ještě projde mírnou úpravou.

Sidorovič:
Tyhle HD modely jsou jak u Vipera, tak už i ve všech třech DMP (problém byl hlavně v tom, že modely nešly vzájemně kombinovat - například nešlo použít polovinu modelů z verze pro Stín a zbylou půlku třeba z Call of Pripyat).

Michal Palma řekl(a)...

Ja bych byl pro mereni v mikroroentgenech ve kterych se to merilo v 86' ale chapu ze to neni pro kazdyho :-)
Co me osobne na DMP SHOC krom atmosfery nejvic bere je jak tezky je tam sehnat penize a kvalitni vybavu, vubec nejradsi mam uvodni fazi kdy jde clovek na prvni bandity v service station jenom s makarovem, to je ta spravne syrova prestrelka kde jde o vsechno...

Michal Palma řekl(a)...

Na poslednim updatu mi nejak nejde tahat mrtvoly, to je nejakej bug, nebo feature?

Hokyns řekl(a)...

Teda Daty, každý den jsem koukal na tvůj web zdali není novinka, a nic.. Dneska s prominutím jsem si řekl, že se kouknu, ale beztak tam bude ho*no a hle!! Mám zmeškanou 20 dní novinku! :D

Zní to všechno moc perfektně. Už se strašně těším, až tvé DMP spustím a pomůžeme ti všichni fanové co nejrychleji najít bugy a udělat z DMP finální kompletně fungující verzi :-) Děkuji za tvou práci.

PS: Model Wolfa, vypadá trošku jako kluk, příběhově je wolf celkem zkušený týpek, aspoň 35 let bych mu dal :-)

Warezz.K - Game Log & Diary řekl(a)...

A co třeba x64 Engine OpenXRay pro CoP když už? Nebo OGSR pro SoC.