NOVINKY


[28.10.2017]
Aktualizace popisu downgradu GOG verze Stínu Černobylu na verzi 1.0005.

[4.8.2017]

Vydána třetí aktualizace pro DMP Renova 3.13 [Clear Sky].

[8.3.2017]
■ Vydána devátá aktualizace pro DMP Altera 4 [Call of Pripyat].

24. prosince 2018

A čas plyne...

Dnešní sváteční novinka se bude točit okolo DMP pro Stín Černobylu, přesněji řečeno kolem artefaktů a jejich zcela přepracovaných vlastností. Co k tomu vlastně vedlo, ptáte se? Jednak šlo o to, aby se všechny druhy chovaly striktně podle toho, jaká anomálie je stvořila, a dalším záměrem samozřejmě byla snaha o celkové zpřehlednění jejich vlastností. Nebylo zkrátka žádoucí, aby kupříkladu Ohnivák a Krystal měly společnou jen jednu vlastnost a dalšími třemi se lišily. 

Ruku v ruce se změnou a úpravou vlastností ovšem přijde i několik artefaktů zcela nových. Mezi ty rozšířenější budou patřit takzvané odpadní artefakty, což jsou (nebo by měly být) slabé a nepříliš využitelné varianty artefaktů normálních. Vyjma horších vlastností budou samozřejmě i levnější, ale když jich hráč získá víc od stejného druhu, může se dostat i na vlastnost normálního artefaktu (případně jeho působení i trochu převýšit). 

Ať už ale půjde o artefakty normální nebo odpadní, nebudou se už válet po krajích cest, jako tomu bylo doposud. Nově bude třeba trochu zariskovat a hledat přímo v anomálních uskupeních (což není nic, co bychom už neznali z Clear Sky a Call of Pripyat, byť tedy bez funkčních detektorů v rukou). 

Zóna krom toho bude navíc ještě sužována nově přítomnými anomálními expanzemi, po jejichž působení se v okolí objeví nové artefakty čekající jen  na to, kdy si jich zvídavý hráč všimne, ukořistí a pak zpeněží nebo jejich vlastností využije přímo v terénu. 

Dlouho ohlášenou změnou byla rovněž i náhrada takřka všech modelů zbraní za nesrovnatelně detailnější varianty známé z modpacků pro Clear Sky a Call of Pripyat. Stejně jako u obou zmíněných dílů si modernizací prošly i modely postav a zcela nahrazeno bylo rovněž původní počasí, které scénu až zbytečně moc ztmavovalo. Dalšímu projasnění a zvýraznění obrazu pak ještě napomáhají upravené shadery. 

Přehlédnout nepůjde ani upravené chování postav. Stalkeři si nově mohou během boje léčit rány, pomáhat svým raněným kolegům, obléct si lepší vestu, případně se vybavit lepší zbraní a stejně jako hráč prohledat padlé protivníky. 

Inu, to by pro dnešek bylo všechno. Díky všem za přízeň i trpělivost a přeji vám nádherné Vánoce, spoustu splněných přání a v neposlední řadě samozřejmě spoustu zdraví a štěstí nejen dnes, zítra či pozítří, ale i v celém nadcházejícím roce. 

6 komentářů:

Boris řekl(a)...

Dobrá práce, oceňuji jak se tomu stále věnuješ a člověk když se po dlouhé době přijde podívat na web, má zase důvod vrátit se do Zony :-)

Salim řekl(a)...

Ještě jednou krásné sváteční dny a Nový rok plný dobrých zpráv a úspěchů.
Salim

Pavel řekl(a)...

Mnoho sváteční pohody přeji :) A rovnou se nedočkavě zeptám kdy se dočkáme dalšího DMP pro Stín ? Ještě jednou mnohé díky za tvoji snahu Datastore :)

Filip Kyksa řekl(a)...

Díky za všechnu tvojí práci. Myslím, že nebýt tebe už bych pár let na Zónu leda vzpomínal, ale díky novým DMPčklům mi to nedá a pořád se vracím :)
Co nejklidnější a nejštastěnjší nový rok přátelé Stalkeři a Carpe Diem!!!


PS Alespoň tady snad nebudu vypadat tak divně, když řeknu, že pokaždé, když vylezu od Sidoroviče a dostanu se mezi těch pár rozpadlých domů mám pocit říct: Zase jsem doma :D

Datastor řekl(a)...

Díky všem za příspěvky i za přání a ať je ten nadcházející rok ten nejlepší ze všech.

Pavel: Samozřejmě bych byl neskutečně rád, kdybych mohl napsat "během příštího měsíce", ale nebyla by to pravda. Se stínovou verzí DMP se crcám strašně dlouho, to uznávám a nepopírám, ale změn, co jsem tam společně s notnou dávkou pomoci ostatních zakomponoval, si delší čas prostě vyžaduje.

Filip: Tuhle větu bych klidně tesal do kamene – protože přesně tenhle pocit mívám i já sám :).

Petr Tomczyski řekl(a)...

¨Spoustu sil v novém roce, přiteli. :)