Známé pořekadlo, jehož platnost jsem si v posledních dvou měsících užil víc než dost (a nějakou dobu ještě bohužel užiju). Vzhledem k nepředvídaným okolnostem, které bych tu teď nerad do detailů probíral, muselo chtě nechtě dojít k přeorganizování všech mých plánů a tím pádem i k posunu dat vydání jednotlivých modpacků (na kterých se ale i nadále pracuje, netřeba se obávat). Nic se však nemění na tom, že nejprve vyjde DMP pro Stín Černobylu a teprve po něm nové DMP pro Call of Pripyat.
Z původně plánované revidované verze stínovského modpacku, která měla být pojata jen jako takový větší update, se nakonec nad rámec očekávání stává verze zcela nová - devítková. Několik zásadnějších změn jste mohli odhalit už z předchozího článku (a ti zvídavější i z Twitteru), ovšem kromě nich přibylo i množství změn nových a značně užitečných. Vyjma těch, které ještě nebudu prozrazovat, se můžete těšit i na vylepšený systém ukládání pozic v hlavní nabídce, kde po vzoru novějších dílů stačí po pojmenování nové pozice pouze stisknout Enter, aniž by bylo nutné ještě myší přejíždět na potvrzovací tlačítko.
Další novinkou je oprava nemizejících zelených ikon na PDA mapě (i když tady hra přece jenom ještě občas dokáže pozlobit), posun některých přestupních bodů mezi sousedícími oblastmi, vylepšená funkce znovusebratelných batohů, zobrazující se zprávy ostatních stalkerů a nebo i razantní prodloužení nepříjemně těsného časového limitu před černobylskou elektrárnou na mnohem příznivějších pětadvacet minut. A pokud všechno půjde tak jak má, dočkáte se i poměrně velké změny, o kterou jste si sami často psali.
Ovšem pochopitelně nezůstane jen u toho - v kompletním seznamu změn je v tuto chvíli skoro šedesát položek. Právě i z toho důvodu se rozjelo nové kolo betatestu, který sice nemá pevně nastavenou délku trvání, ale věřím, že výsledná podoba za to delší čekání bude rozhodně stát.
Z původně plánované revidované verze stínovského modpacku, která měla být pojata jen jako takový větší update, se nakonec nad rámec očekávání stává verze zcela nová - devítková. Několik zásadnějších změn jste mohli odhalit už z předchozího článku (a ti zvídavější i z Twitteru), ovšem kromě nich přibylo i množství změn nových a značně užitečných. Vyjma těch, které ještě nebudu prozrazovat, se můžete těšit i na vylepšený systém ukládání pozic v hlavní nabídce, kde po vzoru novějších dílů stačí po pojmenování nové pozice pouze stisknout Enter, aniž by bylo nutné ještě myší přejíždět na potvrzovací tlačítko.
Další novinkou je oprava nemizejících zelených ikon na PDA mapě (i když tady hra přece jenom ještě občas dokáže pozlobit), posun některých přestupních bodů mezi sousedícími oblastmi, vylepšená funkce znovusebratelných batohů, zobrazující se zprávy ostatních stalkerů a nebo i razantní prodloužení nepříjemně těsného časového limitu před černobylskou elektrárnou na mnohem příznivějších pětadvacet minut. A pokud všechno půjde tak jak má, dočkáte se i poměrně velké změny, o kterou jste si sami často psali.
Ovšem pochopitelně nezůstane jen u toho - v kompletním seznamu změn je v tuto chvíli skoro šedesát položek. Právě i z toho důvodu se rozjelo nové kolo betatestu, který sice nemá pevně nastavenou délku trvání, ale věřím, že výsledná podoba za to delší čekání bude rozhodně stát.
12 komentářů:
Ahoj. Skvělá zpráva! Díky že na tom pořád děláš, moc se těším a nějaký ten den (týden, měsíc) čekání navíc vůbec nevadí. Přeji hodně štěstí a hezký den :)
Super, zrovna jsem se chystal opět si zahrát SoC po X letech, když vím, že s Vanillou verzí jsem měl šílené trable, tak s tímto modem to bude úplně jiné kafe, jinak ještě jsem se chtěl zeptat, jestli mám použít, resp. jestli to bude fungovat mod Autumn Aurora s DMP, jelikož co jsem pročítal fóra na steamu, tento mod právě většina lidí doporučuje.
Pumpkinnn: Díky a taky přeju hodně štěstí.
Sacehd: Autumn Auroru je docela riziko doporučovat, protože v pozdějších levelech se dost razantně ničí save pozice a neexistuje na to oprava. Každopádně abych odpověděl na otázku - DMP bude v nejnovější verzi využívat bohatší vegetaci právě z AA, ale jinak nic víc. Ve výchozím stavu je AA spolu s DMP vzájemně nekompatibilní a sloučením těhle dvou modifikací by si hráč zadělal na pořádnou várku problémů.
Ano trochu jsem si to myslel, že to asi klapat nebude, vzhledem k tomu, že právě je tam hodně věci ohledně gameplaye. Takže určitě si počkám na nejnovější verzi DMP a vychutnám si tu hru čistě jen s tímto modem, netuším který mod by mohl být kompatibilní aby třeba zlepšil na maximum grafickou stránku hry. Právě AA doporučují kvůli tomu že mění perfektně tu grafiku.
Záleží na osobních preferencích - já třeba úpravy z AA rád nemám, protože autoři jenom textury zabarvili dohněda, zbytečně přeostřili a spoustu lidí z toho pak akorát šeredně bolí oči (podobně jako v Misery pro Call of Pripyat). Ale jak už jsem psal, záleží hodně na vkusu konkrétních hráčů.
Grafická stránka hry se dá poměrně dobře vylepšit úpravou user.ltx - a ten pak stejně plánuju dodat na blog spolu s novou verzí DMP.
Misery jsem v plánu měl, ale po recenzích právě od hráčů, bohužel mě to nějak nenadchlo do toho jít, takže netuším jak je to po grafické stránce.
A jak je to s AtmosFear, vím že na officu je to pro CS a CoP, ale nic o SoC tak netuším a přitom píše u AA, že to AtmosFear obsahuje pro SoC.
AtmosFear pro Stín skutečně vyšel jenom jako součást Autumn Aurory. Oficiálně ne.
To je škoda, právě ten mod AtmosFear dělal hodně z toho zážitku u Stalkera co jsem naposledy hrál CoP a takhle bez něj, je to škoda.
Ahoj daty. Stalker mi vzdy s dmp sel, ale ted, kdyz ho chci spustit, tak mi to vzdy spadne a objevi se chybova hlaska
tady je vypis z logu
* Detected CPU: GenuineIntel P3 family, F6/M10/S9, 2494.00 mhz, 25-clk 'rdtsc'
* CPU Features: RDTSC, MMX, SSE, SSE2
Initializing File System...
FS: 37979 files cached, 6486Kb memory used.
Init FileSystem 0.862850 sec
'xrCore' build 2947, Feb 27 2007
Initializing Engine...
Executing config-script "user.ltx"...
! Cannot open script file [user.ltx]
Starting INPUT device...
Loading DLL: xrRender_R1.dll
Loading DLL: xrGame.dll
* [win32]: free[1944960 K], reserved[33652 K], committed[118476 K]
* [ D3D ]: textures[0 K]
* [x-ray]: crt heap[8771 K], process heap[232 K], game lua[0 K], engine lua[0 K], render[0 K]
* [x-ray]: economy: strings[1489 K], smem[0 K]
Executing config-script "c:\hry\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\default_controls.ltx"...
! cant convert dik_name for dik[13], prop=[]
! cant convert dik_name for dik[39], prop=[]
! cant convert dik_name for dik[144], prop=[P]
[c:\hry\thq\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\default_controls.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "user.ltx"...
! Cannot open script file [user.ltx]
SOUND: OpenAL: enumerate devices...
SOUND: OpenAL: EnumerationExtension Present
devices Generic Hardware
SOUND: OpenAL: system default SndDevice name is Generic Hardware
SOUND: OpenAL: default SndDevice name set to Generic Software
SOUND: OpenAL: actualDeviceName for [Generic Hardware] is [Generic Software]
SOUND: OpenAL: actualDeviceName for [Generic Software] is [Generic Software]
SOUND: OpenAL: All available devices:
1. Generic Software, Spec Version 1.1
2. Generic Software, Spec Version 1.1
SOUND: OpenAL: SelectBestDevice is Generic Software 1.1
SOUND: OpenAL: Required device: Generic Software. Created device: Generic Software.
* sound: EAX 2.0 extension: absent
* sound: EAX 2.0 deferred: absent
* sound : cache: 32773 kb, 3805 lines, 8820 bpl
Starting RENDER device...
* GPU [vendor:8086]-[device:166]: Intel(R) HD Graphics 4000
* GPU driver: 9.18.13.4788
* CREATE: DeviceREF: 1
* Vertex Processor: PURE HARDWARE
* Texture memory: 4025 M
* DDI-level: 9.0
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: unrecognized, 16
* DVB created: 1536K
* DIB created: 512K
* distortion: used, dev(30),need(14)
* SSample: 1024x768
* SSample: enabled
- r__tf_aniso 4
- r1_tf_mipbias 0.
Starting engine...
Loading DLL: xrGameSpy.dll
FATAL ERROR
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : D:\xray-svn\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line : 70
[error]Description :
[error]Arguments : LUA error: ...ow of chernobyl\gamedata\scripts\ui_main_menu.script:43: attempt to call method 'GetGSVer' (a nil value)
stack trace:
Jinak diky za praci, kterou odvadis. Nebyt tebe, tak stalkera uz davno nehraju :D
Nazdar a díky za chválu, ale problémy s chodem DMP příště piš přímo do hlavních témat k modpacku (záložka Modpacky). Můžu doporučit jenom zkontrolovat si, jestli se modpack stáhl dobře (podle MD5 hashe pod odkazem ke stažení), případně jestli jsi něco nechtěně nesmazal. Každopádně nejsnadnějším řešením by bylo stáhnout modpack znovu.
Daty,dik, ze to porad delas. UZ davno jsem si Stin chtel zahrat znova, ale cekam na tvou verzi.
A at jsou uz ty duvody s prirodou jake chteji, tak preju, at dopadnou bez nasledku-doufam ze nejde o nejake zavaznejsi problemy se zdravim...
Taky děkuju a o to víc za tohle přání.
Okomentovat