Máme tady začátek října a tak by se opět hodilo dát vědět, jak na tom déempéčka pro Stín a Call of Pripyat vlastně jsou. Vezmeme si to pěkně popořadě:
Stín Černobylu
Vzhledem k počtu změn se nakonec z revizní verze stala verze nová, kde kromě úprav ve výbavě stalkerů či předělání obsahu skrýší bude i několik nových zbraní - to jsem ale psal už v předchozím článku, takže tohle zas taková novinka asi nebude. Už jsem tu ale nepsal o tom, že přibyde i trojice revolverů (pokud tedy nepočítám malou zmínku na Twitteru) a taky o tom, že jsem se asi čtrnáct dní v kuse marně snažil vyrobit nové, funkční a kvalitní bumpmapy, díky kterým se zbraně lesknou v závislosti na směru zdroje světla.
Problém byl v tom, že bumpmapy samozřejmě nefungovaly a nově přidané zbraně působily jako koupené někde na tržnici od pana Wanga za padesát korun (akorát bez té oranžové krytky na hlavni). A popravdě řečeno, ani ty základní od GSC nebyly žádnou výhrou. Nakonec se však přeci jen zadařilo a o výsledku se můžete sami přesvědčit z několika okolních obrázků. Upravené bumpmapy budou i na valné většině základních zbraní.
No jo, ale pořád jsem ještě neřekl, co přesně za revolvery se to tedy v novém DMP objeví - bude to Smith & Wesson model 29, Colt Python a v neposlední řadě i revolver z Metra 2033, který i přesto, že není reálný, do Zóny docela pasuje. Akorát na něj nepůjde namontovat tlumič.
No jo, ale pořád jsem ještě neřekl, co přesně za revolvery se to tedy v novém DMP objeví - bude to Smith & Wesson model 29, Colt Python a v neposlední řadě i revolver z Metra 2033, který i přesto, že není reálný, do Zóny docela pasuje. Akorát na něj nepůjde namontovat tlumič.
Vyjma toho všeho přibylo i několik dalších druhů jídla spolu s novými texturami a hlavně číselnými hodnotami jejich vlastností. Díky tomu si tak kdokoliv bude moci najít to, co mu bude vyhovovat nejvíc a co se vyplatí či nevyplatí vzít na dlouhou túru.
Call of Pripyat
Stejně jako v případě Stínu Černobylu se z původně plánované revize, kde mělo být jen pár drobných úprav, stala plnohodnotná nová verze a kromě sloučení všech předchozích vydaných oprav se objeví pochopitelně i opravy nové. Převážně půjde o korekci nefunkčních slev u Havajce a Ašota po získání přidružených ocenění (Na hraně neutrality, Jeden z nás, Přítel Povinnosti, Přítel Svobody) nebo třeba o zahrnutí nedostupné munice ráže 7.62x25 a .45 ACP v Professional a Professional Plus režimu.
Pokud si pamatujete na předchozí náhradu brokovnice Maverick za rozšířenější a adekvátnější TOZ-194, která byla nakonec kvůli několika chybám opět odstraněna, tak vězte, že se opět vrátí (samozřejmě opravená). Ale protože přidávat jen jednu zbraň by nebylo úplně ideální, objeví se v Zóně ještě tři další - a všechno samopaly, se kterými půjde nadělat slušnou paseku.
Jako první se představí OTS-02 Kiparis, poté PP-2000 a jako třetí přijde na scénu československý Škorpion, který však bude oproti své reálné předloze komorován ne na ráži 7,65 mm Browning, ale na 9x18 mm Makarov.
Důvod je prostý - v případě zahrnutí původního druhu nábojů by byl Škorpion značně znevýhodněn a nedostatek munice by potom vedl akorát k tomu, že by tuhle zbraň nikdo nepoužíval. A to by byla bezpochyby škoda.
12 komentářů:
Dobrá práce ! :)
Zdravím. Doufám, že svým dotazem nebudu moc otravovat, ale zajímalo by mě zda do připravovaného DMP pro Shadow of Chernobyl přibudou i tyto ukazatele? ODKAZ
Bomba, a uz se na to tesim! At mam v zime, kdyz nebudu moct chodit ven do lesu, co hrat :-)
Tyhle indikátory jsem zmiňoval v jednom ze starších komentářů a šlo o finální podobu - takže rozhodně se jako doplněk právě tenhle styl objeví. Jinak ale v základu bude DMP pořád bez ukazatelů.
Kde jsi přišel k novým modelům rukou pro stalker Shoc?
Už dlouhou dobu jsou na internetu od KingFridaye (Stalker Reanimation Project), ostatní modely jsou přímou součástí modelů zbraní.
Skvelá práca, už sa teším. Bude to ako darček pod stromček, alebo si zahráme už pred Vianocami..?
Díky moc za zájem i za chválu, ale datum vydání ještě sám neznám. Mám teď hrozně moc práce a navíc je ještě potřeba několik zásadních věcí v modpacku dodělat a otestovat, takže opravdu těžko říct.
Daty je normální aby se u Stínu po delším hraní (tím myslím několikrát se vracet do starých oblastí, plnit všechny úkoly a klidně i opakovaně - užívat si Stalkera se vším všudy) začaly častěji objevovat pády, z ničeho nic, v logu není nikdy nic a pomáhá jedině starší save a na pár dní se "odstěhovat" na druhou stranu mapy? Stává se mi to pokaždé při hodnocení 1500 a víš.
To určitě ne, ovšem ve Stalkerech je problém s respawnem postav. Někdy může dojít k tomu, že i přes moji redukci se někde v lokaci objeví větší počet protivníků (převážně teda mutantů) a hře to pak dá zabrat. Naposledy se mi to tradičně stalo v Rostoku, kdy se mi po návratu od vrtulníku spawnulo v zádech cca 25 psů, 30 tarbíků, Upír a čtyři Snorci. Naráz. Hra sice nespadla, ale bylo vidět, že s tak velkou skupinou mutantů má obtíže. Bohužel bez logu ti k tomu nic bližšího říct nedokážu (čemuž napomáhá i fakt, že mi nikdo další podobnou chybu nehlásil a nemám tudíž z čeho vycházet).
Tak jsem se po 5 dnech vrátil do baru a že půjdu k vědcům, jenže:
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CInifile::r_section
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line : 342
[error]Description :
[error]Arguments : Can't open section 'a€€€€€€˙ ˙˙'
Podle toho výpisu se zdá, že jsi nějakou svojí akcí hru zahltil (ať už plněním úkolů pořád dokola nebo nějakou další příčinou). Tyhle nesmysly s kupou znaků si hra generuje náhodně jako takovou falešnou příčinu chyby (a bohužel zpětně nedohledatelnou). Fyzicky totiž žádná věc s takovouhle popiskou neexistuje a tudíž ji ani logicky nic nemůže využívat.
Co mě napadá, je zkusit hrát od starší pozice, kde k potížím nedocházelo a nebo se pozorně zaměřit na to, co jsi dělal. Vsadil bych si hlavně na častější přechody do sousedních lokací, kdy mohlo dojít k poškození respawnovacího skriptu a nebo k poškození AI rutin neherních postav (oboje je chybou v základní hře, ne v modpacku). Stalker je na tohle bohužel hrozně choulostivá hra.
Momentálně testuju úpravu spawnovacího skriptu, co by měl výskyt postav a monster v lokacích redukovat líp než stávající metody. Můžu jenom doufat, že zabere a alespoň tyhle nejzásadnější chyby se tak povede nějak rozumně překlenout.
Okomentovat