NOVINKY


[28.10.2017]
Aktualizace popisu downgradu GOG verze Stínu Černobylu na verzi 1.0005.

[4.8.2017]

Vydána třetí aktualizace pro DMP Renova 3.13 [Clear Sky].

[8.3.2017]
■ Vydána devátá aktualizace pro DMP Altera 4 [Call of Pripyat].

7. srpna 2014

Letní stínovské novinky z DMP

I přesto, že probíhající léto se tak nějak obecně promítá do nižší návštěvnosti snad všeho internetového, nedá mi nenapsat sem zase nějakou tu řádku s průběhem prací na novém déempéčku pro Stín Černobylu. A jak začít jinak, než zbraněmi a střílením obecně.

Předně došlo k onomu již dlouho oznámenému předělání rozkmitu střelby z původního poposkočení zbraně nahoru na lepší a dynamičtější kopnutí. Aby bylo vůbec z čeho střílet, museli si stalkeři opatřit pár nových kousků, mezi nimiž nechybí ruský samopal Kedr se svým kolegou Bizonem. Kromě toho zmizely ne úplně povedené původní modely některých zbraní - to se týká například pušky AEK-971 nebo pistole Stečkin (model sice zůstal původní, ale animace je mnohem plynulejší a detailnější). Značné změny postihly i takové klasiky, jako brokovnice TOZ-34 a TOZ-66... a že je z nich teď vážně radost střílet!

Stejná nezůstala ani výbava postav spolu se zredukovaným množstvím skrýší - ovšem na druhou stranu s částečně zajímavějším obsahem. Výbava stalkerů se nyní přísně odvíjí od dané frakce, zkušenosti jejích členů a na místě výskytu operujících jednotek. Výbava z NATO produkce tak nyní bude častěji k vidění převážně u žoldáků, zatímco například vojáci v Agropromu si budou muset vystačit s devítkovými ruskými pistolemi a samopaly a sem tam nějakým tím kalašnikovem.

Řada přišla i na vyslyšení proseb mnohých hráčů, kteří občas měli kvůli odstraněným indikátorům na hlavní obrazovce problém rozpoznat míru únavy hlavní postavy. K tomu teď nově dopomáhá překryvná textura, která se zobrazí v rozích obrazovky a svou intenzitou dá jasně najevo, jak na tom Označený je (totéž platí i v případě zásadnějšího poranění nebo silného ozáření). Pokud by ale někdo preferoval předchozí styl, půjde se k němu pochopitelně vrátit. Stejně tak doufám potěší i zobrazení typu aktuální munice spolu s režimem střelby v pravém dolním rohu.

Za zmínku stojí i odstranění mnoha anomálií v Kordonu, jež přímo zasahovaly do tras postav a ty pak v jejich útrobách potupně zmíraly. Řeč je převážně o dvojici anomálií hned vedle opravny lokomotiv s vězněným Šikulou v Kordonu a rovněž i o anomálním palouku u maringotky s poraněným Tolikem. V pozdějších fázích hry totiž docházelo k tomu, že se někteří stalkeři řídili ještě starými trasami z dřívějších betaverzí (tudíž i podle starého rozložení Kordonu) a tak nějak už nikdo nepočítal s tím, co se potom stane. Pár problémových anomálií ale zmizelo i z dalších lokací a ruku v ruce s nimi i otravné přeletové animace v Agropromu a Rostoku.

Momentálně probíhá několikaúrovňové testování, v závislosti na výsledcích potom dojde ještě k finálním úpravám a jakmile bude datum vydání na spadnutí, dozvíte se to jako vždy přímo tady (a na Twitteru). Mezitím si užijte zbytek dovolených a prázdnin.

43 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Vypadá to vážne super, a moc sa tešíme, STALKER ( a hlavne od datastora ) vždy poteší :-) len tak ďalej, super práca.

Anonymní řekl(a)...

Vypadá to super už se těším. děkujeme Datastore :)

Radek Berdych řekl(a)...

Moc dobře. Chtěl jsem si ho dnes nainstalovat,ale ještě chvilku počkám než nám sem hodíš tuhle aktualizaci Daty. Díky

Anonymní řekl(a)...

paráda už se těším :)
jenom se zeptám, nedáte do hra zbraň M4a1 ? klasickou M4, i s nosným uchem jako byla třeba v prvním Far Cry, s možností připnout granátomet.. tohle je jediná zbraň která mi tam chybí..
jinak před váma smekám, skvělá práce :)

Datastor řekl(a)...

Díky moc za reakce.

Jedna M4 už v modpacku je, akorát s fixní optikou kvůli ne zrovna ideálním mířidlům (což je ale bohužel problém hodně modelů zbraní, co do Stalkera jsou k dispozici). Já osobně zbraň do hry jenom tak na vyžádání dát nemůžu, protože modely nedělám a jenom vybírám z těch kvalitnějších, co se objeví (a i tehdy se kolikrát stane, že je v nich několik problémů).

Anonymní řekl(a)...

teším se daty. diki.
nejdřiv sem si myslel že tu už je ducho prázdno :)

Datastor řekl(a)...

Nebude, dokud se tak sám nerozhodnu :).

Xaint řekl(a)...

Datastore, dekuji za to, ze na tom porad delas.
A doufam, ze nezapominas na to, ze je leto a travis taky cas venku a ne jen u Stalkera :-)
Je krasa uzivat si toho, ze venklu nejsou zadne anomalie :-)

Anonymní řekl(a)...

daty, ja hrávam dmp 8 pro stín. cop ani ne. ale hravam i csky dmp
daty, užívej si leta a černobylského stínu pod stromem :)

zóne zdar

Anonymní řekl(a)...

daty ešte jedna otázka kdy by vyšel stalker 2 tak by si delal dmp ?

Anonymní řekl(a)...

datym, :) hral jsem csky s dmp 3.13 aj updatom a ked jsem zapal hru nešlo se hybat a tak sem stlačil esc a nešlo potom, som vypol cez procesy a potom znova sputil csky a pozrel jsem se do nastevení ovvládaní a neboli tam nastavení ovladaní skúšal jsem nastavit ale nešlo to :( daty víš to viriešit ?

obrázek:

http://postimg.org/image/dm12p8qqn/

Datastor řekl(a)...

Stalker 2 nevyjde víc než jistě, takže ani nemá smysl řešit, jestli bych ho modifikoval. Navíc i tak by záleželo na spoustě dalších faktorů.

K nastavení ovládání mě napadá jenom zkusit kliknout na nastavení výchozího ovládání a nebo smazat user.ltx a nechat hru vygenerovat ten soubor odznova. Pak by snad mělo jít i přenastavit ovládání, ale těžko říct. S takovou chybou jsem se ještě nesetkal. Jinak ale otázky týkající se dalších dílů směřuj do témat přímo k nim, ať se v těch příspěvcích dá vyznat.

Anonymní řekl(a)...

promin daty :p trocha jsem to prehnal s tymi otázkami :)

Anonymní řekl(a)...

Metro Redux = žmíkaní peňez :)

Anonymní řekl(a)...

Ahoj daty...hele ten nápad s tím obrazem, při zranění, nebo únavě je pěkný...moc se mi to líbí efekty na obrazovce...bláto, voda, atd...jak prosimtě poznáme jestli máme máme životů? Že to bude červené?

Datastor řekl(a)...

Je to taková pomůcka právě pro potřeby hraní bez HUDu - člověk pak aspoň nemusí pořád nakukovat do inventáře na ukazatele života.

Obraz při poranění skutečně zrudne, samozřejmě v závislosti na tom, kolik života postavě zbyde. Ostatně je to vidět na následujících dvou screenshotech - na prvním je menší poranění a tudíž slabší efekt, na dalším už postavě zbylo cca 10% života a efekt je tudíž silnější.

Anonymní řekl(a)...

Bomba...moc pěkný.

Anonymní řekl(a)...

daty když sem chtel pridat vlastni hudbu do menu tak nešlo vždy ked jsem zapal hru padla, jak mam pridat vlastní hudbu tak aby hra nepadla ?

samozrejme ta hra byla v formate ogg !

Anonymní řekl(a)...

promin ta hudba :) byla ve formatu ogg

Datastor řekl(a)...

Těžko říct, co všechno jsi dělal nebo nedělal, to zjistit nedokážu, ale samotná hudba je ve složce gamedata\sounds\music pod názvem wasteland2_l a wasteland2_r. Přesně takhle musíš pojmenovat i ty svoje soubory.

Anonymní řekl(a)...

však sem to nazval tak isto a vložil presne do toho adresáru

Datastor řekl(a)...

Tak jsi tu hudbu zřejmě měl ve stereu - Stín umí pracovat jenom s mono zvukem, proto je potřeba normální stereo hudbu (což platí i pro všechny ostatní zvuky) převádět. Na thle je ideální například Audacity, kde to jde udělat na pár kliknutí.

Anonymní řekl(a)...

diki datastore velmi si pomohl, a hlavne teším se na novy update pro stín :)

Anonymní řekl(a)...

daty proč každá zbran má pokaždé inu animace když s nou beháš ?

Datastor řekl(a)...

Protože ty animace takhle někdo udělal.

Anonymní řekl(a)...

Nazdar daty...taková otázečka trochu mimo DMP...jak je to s mizením předmětů ze země? Jsem na začátku jak mám přinést "makarov" s tlumičem, ale nemám dostatečnou nosnost a bojím se, že než dojdu od Sidoroviče zpátky, (jiná oblast) bude zbraň ze země fuč.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
zbraň jako taková ti ze země nezmizí, ale může se stát, že ji sebere kolemjdoucí postava (pokud má horší zbraň než tu, kterou zrovna vidí pohozenou). Spíš využívej beden a batohů po úrovních jako dočasnou skrýš a pak se pro ty věci jenom vrať.

Anonymní řekl(a)...

daty kdy už ??? kdy ???

bude update pro stín ?

Anonymní řekl(a)...

daty když se víc krát vispim v spacim vaku tak hra padne. teraz sem v rostoku a když se vickrát vipim tak to stale spadne. to všetkych lokaciach. niekedy padne az po 4 vispatí alebo víc.



vípis z logu :

001B:00D302DF xrLUA.dll, luaopen_string()
001B:00D11C1D xrLUA.dll, lua_rawgeti()
001B:045907C2 xrGame.dll

[error][ 8] : Nedostatok ukladacieho priestoru pre vykonanie príkazu.

Datastor řekl(a)...

Tady ti bohužel poradit nedovedu. Buď hře dojde volná paměť a nebo jde o nějakou jinou hardwarovou chybu, ale ani během betatestu se mi tahle chyba nikdy neprojevila - a to jsem zkoušel spacák použít klidně i šestkrát po sobě.

Anonymní řekl(a)...

daty, kdy bude novy update pro stín ?

Datastor řekl(a)...

To už si snad děláš srandu, ne? Zvlášť když to píšu v článku.

Anonymní řekl(a)...

ja vím ze je to včlánku ale i tak se nevím dočkat

Anonymní řekl(a)...

daty, to ako bude stimto update bude to DMP9 či ako ?

Anonymní řekl(a)...

Víš kdy ten update bude? Až naprší a uschne. Nech Datyho pracovat a čekej.
Aldaris

Anonymní řekl(a)...

boha už nevím vydržat teším se jak malé decko :) a poklona tebe ze deláš tento mod pack

fedka

Radek Berdych řekl(a)...

Čau Daty. Chtěl jsem se zeptat šlo by udělat Aksu s tlumičem,aby na něj šel namontovat? A pak ještě jestly by šlo místo záložky,pistole nosit i jiné zbraně? Třeba upilovanou brokovnici,aksu a podobně?

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
šlo, ale musel bych udělat tlumič přímo pro tuhle zbraň kompletně nanovo (jelikož vypadá jinak, než ty standardní tlumiče na zbytku zbraní). Větší zbraně do prvního slotu by taky šly předělat, ale upřímně tohohle zrovna nejsem moc zastánce.

Radek Berdych řekl(a)...

Chápu proč,protože by pak každej běhal s kalachem a odstřelovačkou,nebo brokovnici v automatu,ale zase na druhou stranu,je tam omezená váha a když si vezmu kalacha a bročku,nebo odstřelovačku,tak už toho moc nepoberu. Já hraju právě s Aksu a Nosinem,ale musim mít druhej kver v batohu a vždycky ho přehodit podle situace a je to takovy nemotorný docela :-D díky za info.

Datastor řekl(a)...

Nemotornost bych v tom neviděl - vždycky jde přepnout na pistoli jakožto záložní zbraň, která k tomu účelu bohatě postačuje. Zas tolik neváží a jak už padlo, tohle řešení preferuju mnohem radši, než po vystřílení nábojů z AKSU švenknout na Spasku a zbytek dostřílet s ní. Ostatně nelíbilo se mi to ani v Call of Pripyat.

A hraješ s Mosinem, ne Nosinem :).

Petr Tomczyski řekl(a)...

Ahoj, je to sice poněkud předčasná otázka ale zajímalo by mě jestli plánuješ od Stínu přidat i to pěkné AKčko od Mr.Riflemana, jako jsi přidal do Renovy a Altery. Díky a hodně sil se Stínem, moc se na něho těším, vždycky mi to vylepší svátky.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
bohužel tohle AK se v modpacku neobjeví. Použít zbraně z Call of Pripyat nebo Clear Sky do Stínu (nebo naopak) nejde kvůli odlišnostem v modelech a animacích. Modely zbraní ve Stínu obsahovaly napevno i ruce, kdežto v CS a CoP jsou modely rukou a zbraní odděleně (a proto se například mohla měnit textura rukávů při změně obleku, což Stín neumožňoval).

Petr Tomczyski řekl(a)...

No jo pravda tenkrát jsem si stahoval dodatečně i ty černé rukávy, ale asi jsem měl v mysli to jak jsi tam dokázal přidat pěkné tmavé AK mam pocit z Metra, tak jsem myslel, že v tom není velký rozdíl. Je to víceméně drobnost čekají tam na nás jistě mnohem podstatnější a příjemnější změny :)