[Aktualizovaná verze z 30.3.2020, která obsahuje všechny dosud vydané opravy]
Dlouho očekávané a ještě déle tvořené déempéčko s podtitulkem Renova, mající za cíl zlepšit (v rámci možností) nepodařené Clear Sky, je konečně venku a společně s ním se sluší zmínit několik věcí. Předně díky všem za neskutečně intenzivní podporu a za trpělivost. Nová Renova i přes spoustu potíží a komplikací ušla pořádný kus cesty. Je mnohonásobně stabilnější a hlavně stejně jako ostatní DMP mnohem obtížnější. Razantně se změnila herní ekonomika, ubylo odměn, zeštíhlily se skrýše, zatraceně podražily upgrady zbraní... je toho zkrátka hodně.
Příznivci zbraní dozajista nepohrdnou novými přírůstky v podobě pistolí OC-33, ČZ-75, MP-443 Grach a Glock P80, automatické brokovnice Sajga, aktualizovaného modelu pušky AK-74, dlouhé lovecké brokovnice TOZ-66 a spousty dalších. Změn se dočkaly i vzhledy unikátních úkolových zbraní, které teď ve valné většině případů mají svoji adekvátní texturu, odpovídající popisku v inventáři. Stejně tak došlo i na náhrady modelů pušek AKS-74U za mnohem detailnější varianty. Příznivci autohealu to ale tak růžové mít nebudou, protože stejně jako minule, ani teď jej ve hře nenajdete. Ba co víc, lékárničky nově neléčí okamžitě, ale s časovou prodlevou - přesně ve stylu Call of Pripyat.
Velkou herní novinkou je několik potlačených respawnů na určitých pozicích - jak už jsem upozorňoval v předchozích příspěvcích. Nemusíte se tak obávat nekonečného přívalu vojáků na armádní základně v Kordonu, banditů útočících na postavení neutrálů v Agropromu a tak dále. I důraz na vlastní obstarávání munice doznal na větší důležitosti díky zneaktivnění modrých beden na nejrůznějších stanovištích, kde docházelo (obdobně jako v předchozím případě) k neustálému hromadění výbavy.
Změn je samozřejmě mnohem víc, stačí nahlédnout do seznamu změn. Kompletním přepisem vás tu ale teď nebudu zatěžovat, stejně na změny přijdete během hraní sami. Nezbývá mi tedy nic jiného, než vám popřát hodně štěstí, pevnou mušku a dostatek artefaktů k prodeji.
__________________________________________________________________
Pokud by majitelům 64-bitových Windows hra po přepnutí na DX10 padala, stačí se řídit čtvrtým bodem v seznamu Častých dotazů. Modpack ke správné funkci vyžaduje oficiální patch 1.5.10, který je k dispozici v záložce Patche.
__________________________________________________________________
Download (verze 3.13 + patch 03, 860 MB): Google Drive | Mega
Dlouho očekávané a ještě déle tvořené déempéčko s podtitulkem Renova, mající za cíl zlepšit (v rámci možností) nepodařené Clear Sky, je konečně venku a společně s ním se sluší zmínit několik věcí. Předně díky všem za neskutečně intenzivní podporu a za trpělivost. Nová Renova i přes spoustu potíží a komplikací ušla pořádný kus cesty. Je mnohonásobně stabilnější a hlavně stejně jako ostatní DMP mnohem obtížnější. Razantně se změnila herní ekonomika, ubylo odměn, zeštíhlily se skrýše, zatraceně podražily upgrady zbraní... je toho zkrátka hodně.
Příznivci zbraní dozajista nepohrdnou novými přírůstky v podobě pistolí OC-33, ČZ-75, MP-443 Grach a Glock P80, automatické brokovnice Sajga, aktualizovaného modelu pušky AK-74, dlouhé lovecké brokovnice TOZ-66 a spousty dalších. Změn se dočkaly i vzhledy unikátních úkolových zbraní, které teď ve valné většině případů mají svoji adekvátní texturu, odpovídající popisku v inventáři. Stejně tak došlo i na náhrady modelů pušek AKS-74U za mnohem detailnější varianty. Příznivci autohealu to ale tak růžové mít nebudou, protože stejně jako minule, ani teď jej ve hře nenajdete. Ba co víc, lékárničky nově neléčí okamžitě, ale s časovou prodlevou - přesně ve stylu Call of Pripyat.
Velkou herní novinkou je několik potlačených respawnů na určitých pozicích - jak už jsem upozorňoval v předchozích příspěvcích. Nemusíte se tak obávat nekonečného přívalu vojáků na armádní základně v Kordonu, banditů útočících na postavení neutrálů v Agropromu a tak dále. I důraz na vlastní obstarávání munice doznal na větší důležitosti díky zneaktivnění modrých beden na nejrůznějších stanovištích, kde docházelo (obdobně jako v předchozím případě) k neustálému hromadění výbavy.
Změn je samozřejmě mnohem víc, stačí nahlédnout do seznamu změn. Kompletním přepisem vás tu ale teď nebudu zatěžovat, stejně na změny přijdete během hraní sami. Nezbývá mi tedy nic jiného, než vám popřát hodně štěstí, pevnou mušku a dostatek artefaktů k prodeji.
Pokud by majitelům 64-bitových Windows hra po přepnutí na DX10 padala, stačí se řídit čtvrtým bodem v seznamu Častých dotazů. Modpack ke správné funkci vyžaduje oficiální patch 1.5.10, který je k dispozici v záložce Patche.
__________________________________________________________________
Download (verze 3.13 + patch 03, 860 MB): Google Drive | Mega
MD5: 863ceda466447bc67c8b9b333fb1c573
Další odkazy: Časté dotazy - Stávající chyby - Obal na DVD
Seznam změn: PDF
__________________________________________________________________
Archiv po stažení rozbalte a složku gamedata a bin překopírujte přes stávající složky v hlavním herním adresáři. POZOR! Nastavení v následujících archivech jsou určeny výhradně pro verzi modpacku 3.13 a na novějších verzích způsobí pády hry!
__________________________________________________________________
456 komentářů:
1 – 200 z 456 Novější› Nejnovější»Výborná práce Daty už se fakt těším až se mi stáhne :)
Hlásím první problém. V Nastavení hry se dostanu pouze do záložky Grafiky, jakmile kliknu na Zvuk, Hra, nebo Ovládání hra spadne do černé obrazovky a musím ukončit přes správce úloh v procesech. Hraji přes Steam.
Díky moc Datýsku :-)
Oldřich Doležal - Hm, zjevně další náhodná chyba vlivem sestavy. Zkus z gamedata složky smazat složku shaders a pak ještě soubor shaders.xr. Někdy to může dělat problémy. Kdyby to nezabralo, pošli mi výpis z logu.
Když to smažu, tak hru nespustím vůbec. V nastavení Grafiky jsem dal všechno na maximum, ale tam by snad problém být neměl? Ten výpis z logu nevím jak udělat. Ještě jsem zapoměl napsat, že mám Windows 7 64-bit a sestava níže, jestli ti to pomůže.
ZÁKLADNÍ DESKA:
ASUS P8Z77-V LX2
PROCESOR:
Intel Xeon E3-1230V2
PAMĚT:
Corsair Vengeance Low Profile White 8GB (2x4GB) DDR3 1600
GRAFICKÁ KARTA:
Gigabyte Radeon HD7970 (GV-R797TO-3GD)
PEVNÝ DISK:
Seagate Barracuda 7200.14 - 1 TB
Návod na získání výpisu z logu je v informační záložce. Ale možná tě postihlo přesně to, co i mě hned po reinstalu systému (zvlášť pokud jsi nastavil vyšší renderování). Informace najdeš tady, konkrétně pod bodem č.4. Zkus a dej vědět, jestli to zabralo.
Ahoj Daty mam takovou malou chybku nebo jestli to je záměr nevím. Hned na začátku jak jsem u té věže jak se pak má přehnat emise tak ono jenom něco bouchne zabije to vojáka a mě se nestane nic zůstanu na tom ostrově pořád :( Pls poraď mi
Po chvilce by se postava měla přesunout do tábora - zkus chvilku počkat. To se dalo čekat, že mi ta hra vydání modpacku nedá jenom tak lehce.
Víš myslel sem si že třeba musím zabít všechny mutanty okolo věže :)
Ne, to rozhodně nemusíš - zrovna jsem si tu pasáž zkusil taky, nestřílel jsem po nikom a hra bo blowoutu pokračovala plynule dál.
Tak on to je problém s tím nastavením grafiky. Zkusil jsem menší renderování a hra pak nespadne. Ten bod č.4 jsem udělal a funguje. Jdu zkusit rozehrát hru. Díky
To já mám jiný problém. Mě se to nechce ani stáhnout. Dám stahovat a stáhne se mi max. 35% a najednou to skočí zase od nuly.A tak pořád dokola. A ja se tak těšil . . .
Oldřich Doležal - Bohužel takhle to dopadá, když se objeví nějaká vadná systémová aktualizace... na tom já nic bohužel změnit nedovedu (ačkoliv bych rád).
Anonymní - budu dělat ještě upload jinam, tak jestli chvíli vydržíš, bude k dispozici i další odkaz.
já to skusim stahnout jestli mi to taky nespadne do těch 35 %
PS:Datastore dobrá práce tohle si určitě stáhnu na tohle jsem čekal měsíč když jsem se dožvěděl že dělat tyhle betaverze :D
Záleží na připojení - já archiv stáhl ani ne za tři minuty. Jinak už přibyl i odkaz na Webshare, odkud by download měl jet taky svižně.
chci se jen zeptat na doplňky ty jak už tu sou budou fungovat i pro renovu??
Chtěl bych vám poděkovat za vyřešení mého problému se stáhnutím. Druhý odkaz funguje naprosto bez chyby. Ještě jednou díky.
VictorCZ - Měly by bez sebemenších potíží. Původní na zobrazení munice v HUDu fungovat nebude, proto jsem ho smazal a dodatečně aktualizuju.
Anonymní - Rádo se stalo.
Chci se zeptat jak vrátim do hry púvodní hud ? (nevím jak komu ale mě se bez něj blbě hraje) :D v doplncích jsem to nenašel dík.
jj pravda u veže jak se má přehnat emise se vúbec neukáže 5 min čekam a nic :D ale to neva
Na HUDu se teprv bude pracovat, s emisí poradit nedovedu. Mně proběhla naprosto bez potíží, takže nemám ponětí, v čem by mohl vězet problém. Možná by stálo za to přejmenovat soubor xr_surge_hide v gamedata\scripts složce, ale jak už jsem psal, kdyby šlo o nějakou základní chybu jako takovou, tak by se emise nepřehrála ani při betatestu.
Nevím pokud vám to pude ale s tou emisí já sem dal spustit jako správce a funguje :)
Ahoj Daty. Měl jsem také problém s padáním hry bud v menu,nebo po chvilce hraní. Odinstaloval jsem windows aktualizaci,o které tu píšeš a hra funguje perfektně. Takže děkuju a vypadá to suprově. Díky
Tak hlavně že alespoň takhle hra funguje... taky mě to prvně dost potrápilo.
Daty až do úkolu, kdy vystřílím ty bandity a vezmu tu skříňku pro Sidoroviče vše ok. Jak ale vezmu skříňku, hra po chvilce spadne. Teda "xrEngine přestal pracovat". Zkoušel jsem i nechat jednoho banditu naživu. Vůbec nevím kde je chybka. A ten úkol je důležitej takže nejde nesplnit. Nenapadá tě něco? Dík
Hm... nenapadá, ale pošli mi výpis z logu, podívám se na to.
Daty. Ještě jsem si všiml že mi v PC zůstal nainstalovaný mod complete a weather mod pack. Zkusim reinstal a pak uvidime. Savy mám uloženy. Kdyžtak se ozvu. Zítra jak přijdu z práce jdu na to.
Vyřešil jsem to tím že jsem smazal ui_hud.dds z gamedata/textures/ui a zdá se že to jde :-) a sry za spam...
Zvláštní, kompresi textur už dlouho používám tu samou a k deformacím nedocházelo... no, ať tak nebo tak, doplněk jsem aktualizoval a přidal do něj původní nekomprimovanou texturu, tak snad bude alespoň ta fungovat.
už mi to de v pořádku vše ale je problem s municí sakra 60 naboju pro makarov a ja je vyplejtval na 4 odpadlíky i to miření je problem :D
Ahoj Daty,jaky je rozdil v hratelnosti mezi Novackem a Mistrem?? myslim tim..ucinnost zbrani,vyse odmen atd. ja jen,ze i na nejnissi obtiznost je makarov nepouzitelnej a nuz je tam jen tak do poctu...zabit s nozem zombii je takrka nadlisky ukol a kuchani NPC zezadu jakbysmet...takze stealth se nekona:-((( pritom ve Stinu to celkem funguje.Diky za odpoved Tom
Proč by Makarov neměl jít použít? S touhle pistolí jsem prošel skoro kompletně Bažiny a minimálně polovinu Kordonu bez sebemenších potíží. Chce to cvik :).
Obtížnosti se líší v odolnosti hlavní postavy před poraněním, ať už průstřelem, explozí nebo anomálním vlivem.
A co ten nuz,proc ma tak malej damage?
Ehm... nůž má účinek naprosto dostačující, normální mutanty zabiješ klidně na jedno seknutí (pokud nemíříš na nohy) a NPC jakbysmet. Zombie jsou zvláštní případ, ty je nejlepší načnout střelnou zbraní a teprv v lehu dodělat nožem.
datastore ta brokovnice jak maš v obrazkách mi případa jako z modu people soup pro stin cherobylu
Vzhledem k tomu, že jde o výchozí model z originální hry, tak ji najdeš ve všech modifikacích. V DMP má akorát změněnou pozici držení.
Mám menší problém na ceste na smetiště a rád bych kdybys poradil
FATAL ERROR
[error]Expression: fatal error
[error]Function: CScriptEngine::lua_error
[error]File : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line : 180
[error]Description:
[error]Arguments: LUA error: ...k.e.r. - clear sky\gamedata\scripts\state_mgr.script:172: C stack overflow
- díky
c_stacky jsou bohužel jednou z mnoha základních chyb, co nejde nijak obejít a můžou se vyskytnout zcela náhodně (a to dokonce ve všech třech dílech). CLear Sky tohle navíc podporuje respawnem NPC a mutantů, což má na hru taky zásadní vliv. Zkus načíst starší save, ale celková rada k tomuhle problému bohužel neexistuje. Při betatestu ale k těmhle potížím nedošlo, tak zkus třeba i trochu snížit grafiku.
Super...a na co vyrhneš daty teď, kromě opravování chyb z Renovy?
Ferdys
snížení grafiky a načtení starší pozice nepomáhá (padá to pořád a pořád - v kordonu kousek za mostem - neutrální základna) :( s takovýmhle problémem sem se jěšte nesetkal... ale chápu že to nejde pac hra je sama o sobě chybná..
Zkus načíst přímo autosave ze začátku oblasti - klidně mi tu uloženou pozici pošli mailem. Alespoň bych se podíval, jestli se ta chyba projeví i u mě.
chci se zeptat jeslti se nedá mini mapa tam
Ne, minimapu v tuhle chvíli neplánuju. Ostatně jedna detailnější je stejně v PDA.
ahoj Daty tohle mi to hodilo při přechodu z Agropromu do Jantaru
FATAL ERROR
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CModelPool::Instance_Load
[error]File : E:\priquel\sources\engine\Layers\xrRender\ModelPool.cpp
[error]Line : 113
[error]Description :
[error]Arguments : Can't find model file 'dynamics\weapons\wpn_hpso\wpn_hpso.ogf'.
Ahoj Daty. Mám menší problém,když v Kordonu vezmu krabici pro Sirodoviče,hra začne padat. Pokud jdu k Sidorovičovi,tak to spadne po ceště,tak jsem zkusil jít do základny neutrálu za Valerianem a tam je obchodník otočenej zády a nejde s ním promluvit,tak jsem načetl save, těsně před tím,než jsem s ním promluvil a ani se nenačne,hra padne už při načítání. Mám save v momentě kdy jsem sebral tu bedničku a ten načíst jde,ale pak hra bud spadne,nebo nejde načíst později uložená hra. Díky za jakoukoliv radu.
WeskerCZ - Měla by to řešit druhá oprava - odkaz je jako obvykle v článku.
Radek Berdych - Co bylo v logu? Podobnou chybu mi už tehdy asi dva lidi hlásili taky, ale nepovedlo se mi ji odhalit.
Aha. Tak to byl ten browning :-)
Daty podařilo se mi to vyřešit tak,že jsem zhoršil grafiku i zobrazení na directx10,načetl jsem save hned po sebrání bedny,který fungoval a došel jsem bezproblému až k sidorovičovi,kde jsem mu ho předal,hru uložil,zlepšil grafiku a zase hraju dál zatím bez problému,kdyby něco hned pošlu výpis z logu.
FATAL ERROR
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line : 180
[error]Description :
[error]Arguments : LUA error: ...k.e.r. - clear sky\gamedata\scripts\xr_danger.script:74: attempt to index field 'actor' (a nil value)
FATAL ERROR
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CInifile::r_section
[error]File : E:\priquel\sources\engine\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line : 443
[error]Description :
[error]Arguments : Can't open section 'ammo_5.56x45_fmj'
Daty a tohle to píše,když jsem na cestě za Sidorovičem s tou bednou a v místě kde je pod selnicí ten voják co chce to PDA z toho tunelu,tak kousek před tim spadne hra a píše to tohle:FATAL ERROR
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line : 180
[error]Description :
[error]Arguments : LUA error: ...k.e.r. - clear sky\gamedata\scripts\state_mgr.script:172: C stack overflow
Sakra už s touhle hrou, vážně... c stack nemá žádnou příčinu, k němu by vůbec dojít nemělo. Neupravoval sis něco v souborech, případně něco nepřepisoval? Protože jinak mě vážně nic nenapadá.
Eventuelně bych byl rád, pokud by se ozval někdo, kdo se přes Kordon běz potíží dostal - při betatestu mi hra nepadala, takže se vážně nemám čeho chytit.
Na chybu od Weskera už je oprava ve třetím patchi, do minuty bude ke stažení.
Ještě něco zkusím a dám vědět. Pokud vím,tak jsem si tam dával pouze jinej vzhled makarova a nože.
Spíš mám pocit, že v případě Clear Sky by vadilo i to, kdybys na sobě zrovna měl fialovou čepici a ne červenou. Rozhodně budu rád za jakoukoliv zpětnou vazbu, ale c stacky jsou sviňárna. Přitom k nim ta hra vážně nemá důvod.
Daty, tak po velké euforii zase zklamání. Browningem to není, bednu když nevezmu tak taky to spadne, patch 2 a 3 taky nepomůže. A navíc žádnej výpis z logu. Prostě nic. A to už jsem dvakrát reinstaloval :-(
Ach jo
Já už si též nevím rady,zkoušel jsem vystřílet ty bandity,nebrat bednu a dojít k Sidorovičovi,tak to jde,jak mile jsem se vrátil sebral bednu,nechal jsem se od pruvodce dovest do vesnice kde je Sidorovič,dal jsem mu bednu odcházel jsem a uprostřed schodu zase pad a ta sama hlaška ve vypisu. Mrzí mě to,protože Mod je opravdu podařenej Daty.
Chm... problém je, že mě taky nic nenapadá. Ještě se na to podívám. Vážně mě to mrzí, ale tahle chyba nemá logickou příčinu. Odkaz v tuhle chvíli stahuju z oběhu.
Ahoj Daty je my trapný se ptát ale nedal by si link na stažení na nějaký torrent ? :)
Nazdar. Torrenty rozhodně nebudou, tyhle stávající odkazy plně stačí.
To je škoda protože přes torrent mi to přijde rychlejší :)
Daty. Děkuji moc. Už se mi to stahuje do mobilu a hned jak přijdu domů z práce, jdu do toho. A k tomu zítra volno. Bomba. Dik :-)
WeskerCz Martin:
Rychlost stahování z torrentu závisí na počtu seedů. V tomto případě by byl pouze 1 seed a to Datastor, takže by stahování bylo pomalé. Záleží i na rychlosti internetu a navíc by Daty musel neustále udržovat torrent v provozu a to by jen zpomalovalo PC.
V tomto případě je stahování ze sítě lepší i rychlejší.
Ahoj především mnoho dík za skvělou práci Datastore. Od zacátku az do Agropromu ani jediná chyba, ale když projdu z Agropromu do Jantaru tak se uloží autosave a spadne to :-( Nelze projít ani druhou cestou :-( prosím o radu
Pošli mi výpis z logu, jinak se nikam nepohnu. Návod k tomu je v informační záložce na blogu (případně zkus načíst starší save, někdy hra může padat kvůli chybě ve spawnu postav a to bohužel upravit nedokážu).
Zdravím,
nikde jsem to nenašel, a tak se chci tady zeptat, když jsem si nastavoval klávesy na ovládání.. .tak v obecných je rozkázat útok. To je novina a nebo to už tam bylo? Protože nevím k čemu se to dá použít... nic to nedělá :D
Tuhle možnost využiješ jenom v multiplayeru (a skutečně ve hře byla už od začátku).
Ahoj tady je vypis k tem padum z Agropromu do Jantaru Děkuji.
FATAL ERROR
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CModelPool::Instance_Load
[error]File : E:\priquel\sources\engine\Layers\xrRender\ModelPool.cpp
[error]Line : 113
[error]Description :
[error]Arguments : Can't find model file 'dynamics\weapons\wpn_hpso\wpn_hpso.ogf'.
Už jsem dodal opravu, mockrát díky za nahlášení.
Ahoj Date když si stáhnu normálně teď Renovu tak nemusím stahovat ten patch :) já jen jestli tam už je :)
Nazdar,
patch potřeba je, uveřejňoval jsem ho teprv teď (kdežto modpack už je venku nějakou dobu). Platí to ostatně vždycky, když je pod odkazem ke stažení ještě další link právě na DMP aktualizace. Krom toho nejnovější aktualizace vždycky obsahuje i všechny předchozí.
Jo a Daty v Call of Pripyat už si nějak vyřešil ty viditelnosti helem v třetí osobě ? :)
Ty jdou vyřešit jenom částečně - ale vzhledem k tomu, že ve třetím pohledu se stejně nedá hrát, tak to neberu jako prioritu.
Daty, AK-SU se hodně rychle ničí, po vypálení 100 nábojů se začne zasekávat co na 5 - 3 výstřelu. Nešlo by to zpomalit?
Záleží na variantě - zrezlá má mít poškozování razantně rychlejší, normální varianta má nastavenou výdrž mnohonásobně vyšší.
Právě že normální, a ještě k tomu jsem jí měl plně vylepšenou... ale to je jedno, už jsem jí zahodil... lebo jsem s ní stejně na dálku nic netrefil :D, Ale model je to moc hezký, to musím pochválit, a hlavně ta animace rozevření pažby.. a to nejlepší, zvuk... zvuk střelby je fantastický!
Tak se na ní ještě podívám - možná byla poškozená už v základu (což se ve Stalkerovi běžně děje, žádná nalezená zbraň většinou nebude 100% funkční).
Ahoj,na tohle jsem se chtel taky zeptat..i me se zda,ze AK-SU se hrozne rychle poskozuje..nemel jsem ji koupenou,ale od vojaku z kordonu,ted uz mam AK 74-funglovka,tak jsem zvedavej jak to bude s jeji vydrzi...nicmene,jak uz bylo receno,z ty animace pri prebijeni a rozevreni sklopky uchcavam,to se fakt povedlo...jo a jeste neco...jsou pro Sig 226 dostupna nejaka vylepseni??jsem na zakladne Svobody a kdyz s ni jdu k technikovi tak v nabidce vylepseni se k ni nic nezobrazi..mam este Colt 1911 a ten vylepsit jde.Jinak Daty,mas muj obrovsky obdiv za podekovani za Renovu,hru si ted neskutecne uzivam,driv jsem to hral akorat s Complete modem,ale ten Renove nesaha po kotniky..este jednou diky!!!
Ahoj tak z Agropromu do Jantaru už vše funguje jak má. Včera do 1:00h do rána-nemůžu se od toho odtrhnout :-)
Omylem jsem minul v konfizích řádek pro počozování během střelby jednotlivě - správná míra poškození byla chybně nastavená jenom pro střelbu dávkou, což se ve hře logicky nemohlo projevit. Soubory jsem upravil (teď se AKS-74U bude víc poškozovat právě při střelbě dávkou, podobně jako tomu je i v reálu).
Díky všem za upozornění i za pozitivní ohlasy. Moc mě zájem o Renovu potěšil :).
Mimochodem abych nezapomněl, patch přidává právě i možnost vylepšovat SIG 226 (Tunderov, Jar, Ajdar).
Dobrý den přeju,
tak jsem se rozhodl se alespoň trošku odvděčit za práci Datastora tím, že zplácám tento komentář.
Nejprve bych rád řekl, že jsem se na Renovu moc těšil. Po tom, co byla nedávno stažena, jsem si vzteky rozjel Fallout NV, ale když byla oprava venku, tak jsem dal přednost CS (tato změna hry mluví sama za sebe).
Ještě musím upozornit, že budu v příspěvku SPOILOVAT, tak kdo nechce vyvařit překvápko, ať dál nečte.
A teď trošku kritiky.
-Ještě před opravou v té původní verzi Renovy mi utekl Šilov (obchodník stalkerů v Kordonu) ze svý budky a každej pokus o rozhovor končil pádem hry. No, po instalaci tý nový verze se Šilov rozběhl do budky a už vše běží v pořádku. To byla věc, která mi nejvíc pila krev a byla vyřešena, děkuji.
-Celkem mě mrzí, že není možné upravovat některé zbraně (nebo jsem nenašel techniky). Nebylo by možné ke zbraním dodělat alespoň jednoduché úpravy? Třeba té jednohlavňové TOZce uvolnit hlaveň, nebo ji rovnou odstranit a snížit tím váhu zbraně? Nebo odlehčit pažbu zbraně, což by vedlo ke snížení hmotnosti, ale na druhou stranu by zbraň nebyla tak dobře ovladatelná? Zatím jsem nenašel nikoho, kdo by mi upravil třeba to maskovaný AK (Agroprom) nebo Saigu (tamtéž), doufám, že to půjde, alespoň ta Saiga.
-Důležitá věc - ve hře mi chybí ikonky zbraní v inventáři - konkrétně jsem narazil jen na dvě - to maskovaný AK a Saigu (místo AK tam je změť předmětů - pistole, léky, etc a místo Saigy tam je prostě prázdno).
-Další důležitá věc, tentokrát se asi jedná o nějaký bug s cenami. Sehnal jsem si Mosina a k němu bylo 15 kousků nějaký munice (taková s černým proužkem na krabičce, nevim už, jak se to jmenovalo), přičemž 5 kousků tý munice šlo prodat (myslím) za 3000 rublů. Ale ten druhej druh munice do Mosina stál ani ne 1/10 tohoto. Z toho usuzuji, že to tak být nemělo.
-S podobným bugem jsem se setkal v Jantaru. Zombasove i někteří stalkeři nosej rezavý Browning pistole. Prodejní cena tý pistole je nad 1000 rublů (nevím přesně kolik zase), což asi být nemá, když obyčejný, nerezavý Browning prodávám za max 100 rublů. Taky tomu rezavýmu neřádovi chybí popisek a název, je tam jen něco jako název souboru.
-Vím, že už jsme se Tě na to ptali vícekrát dříve, ale nebylo by možno do hry zavést zpátky emise? Moc mi to tam chybí...
-Další věc, která mě zklamala, je naprosto mizerný dostřel brokovnic i pistolí. Dokonce i baterka mi dosvítí dál, než dostřelí TOZ. Je vážně divné, když v kruhu světla vidím čokla a střílím, ale nic se neděje a musím dojít blíž, aby k němu ty broky dolítli. S pistolema je to podobná tragédie.. Nešlo by jim aspoň pár metrů přidat?
(Pokračování na dalším příspěvku)
A teď pochvaly
V bažinách jsem narazil na AKU. No teda, skoro jsem měl z tý zbraně orgasmus. Jak nejprve narovná tu pažbu a pak přepne pojistku. Prostě luxus. A pak když se mění zásobník, jak to udělá i tu ránu, když spadne na zem, taky super. Snad půl hodiny jsem se kochal jen tímto. Tak nějak jsem doufal, že podobně promakané budou i další modely, ale bohužel, už jsem byl i v Jantaru a zatím jsem žádný podobně promakaný nenašel.. Možná, že by ten zvuk odhozeného zásobníku šel přidat i k AK74,47 a k Abakanu, určitě by to přidalo na zážitku.
-Ale největší překvapení mě čekalo, když jsem zjistil, že s obyčejným detektorem na artefakty nelze hledat artefakty vyšší úrovně (bublina, měsíční světlo, etc.). S tím nejstarším a nejlevnějším krámem byla anomálie prázdná a nacházel jsem akorát jiskřič, medúzu a tyhle malý. Nasadím Veres a šup, jsou tam arty. Nevím, jestli to byl úmysl nebo ne, ale je to zajímavé zpestření, díky němuž se teď musím vracet na dříve prozkoumaná území.
-Dále se mi líbí, jak se místy objevují zombíci, ohybové a kočky. Taky spawn potvor, když splníš část úkolu je dobrý. Ale je škoda, že se monsteři nespawnují častěji samy o sobě. Takhle mám už většinu map prázdnejch a jenom tam nudně probíhám... jediný vzrůšo je vždy na mapě, kde jsem ještě nebyl.
-Také změna vlastností artefaktů je vítána. Ale i k tomuto si dovolím poznámku. Našel jsem hned na začátku (asi jako každej) medúzu. A díky ní jsem do teď nemusel nikdy jíst žádný jídlo. Ono to totiž očividně nejen snižuje hlad, ale taky tě to zasytí. Nevím, jestli je to úmysl, ale přijde mi škoda, že jeden artík nejnižšího řádu tě může nasytit na celou hru, takže jíst nemusíš (ale já si stejně dlábnu čas od času).
Tak, toto je prozatím vše. Až zase na něco narazím, tak sem napíšu (pokud to bude stát za to).
Přeji mnoho příjemných zážitku při hraní Renovy a děkuji Datastorovi, že nám připravil tuto hostinu.
Václav
Daty,po nainstalovani patche 03 se mi v hl. menu ukaze verze 3.0.2 ??? a sig 226 mi strejcek Jar porad nechce vylepsit...podivas se na to?Diky
Útěk Šilova souvisel částečně i s pádem u maringotky poblíž vesnice neutrálů, ačkoliv tohle chování jsem skutečně nečekal (holt Clear Sky je Clear Sky). Zbraně se rzí nejde upravovat záměrně právě proto, aby se prohloubil rozdíl mezi zrezlou a běžnou variantou, ale nejde o chybu. Mechanici prostě do nich akorát nebudou chtíát vrtat. Chybějící ikony pro Sajgu a AK74 jsem dodal do třetího patche, chyby s výkupem Browninga a munice k Mosinu řeší nynější patch 04. Díky moc za upozornění, tohle mi vážně uniklo.
Emise jde vrátit smazáním xr_surge_hide skriptu z hlavní scripts složky, ale je to jenom na vlastní riziko. Problém, kvůli němuž jsem emise vyřadil je, že se vždycky spustily okamžitě po přechodu do sousední lokace a potom během hry už ne. Spoustu hráčů (včetně mě) to štvalo, proto došlo k tomuhle kroku. Dostřel brokovnic navyšovat nebudu - nejde o zbraně na větší vzdálenosti, ne tak s použitím normálních nejobyčejnějších broků (ve hře bohužel nejde pro jednotnou střelu nastavit větší dostřel, takže se musí vycházet z fixní hodnoty pro oba druhy střeliva). Dostřel pistolí jsem o kousek zvedl, ale razantní nárůst nečekej. Stejně jako v případě brokovnic nemá jít o zbraně na velkou dálku (a navíc dostřel se liší u variant se rzí a normálních, tak na to pozor - plus i po našroubování tlumiče se dostřel částečně sníží).
AKS-74U se mi líbí taky, bohužel tohle je vždycky otázkou konkrétního modeláře a animátora, jak zbraň upraví. Zbytek zbraní využívá základní animace (jejich náhrada nebo záměna je celkově v případě Stalkera hodně komplikovaná, tak to bohužel je). Spawn monster navyšovat nebudu určitě už jenom kvůli tomu, že by se unikátnost novějších mutantů vytratila (nehledě na to, že v zásadě jsem spíš pro omezení respawnů, než pro jejich navyšování). Medúza sice odstra%nuje hlad, ale nezapomínej, že jenom tyhle artefakty spousta hráčů nosit nebude a několik z nich naopak hladu přidává (a to poměrně hodně). Je proto potřeba mít i několik artefaktů k jeho zredukování, protože pak by ses moc daleko ve hře nedostal.
A vyjma oprav, co jsem zmínil před chvílí, jsem se podíval i na to upravování P226, takže už by mělo fungovat. Nesprávná verze v hlavním menu byla jenom překlep, ale opravy v archivu byly, netřeba se bát.
Díky všem za reporty i za ohlasy.
zdravím Daty.mám takový menší problém v armádních skladech s žoldáky co jsou u té vesničky a pomáhají s úkolem na vysvobození stalkerů z anomálie.jak mi prodává souřadnice skryší,tak jak tam je skrýš za 15000 rublů,hra mi spadne.asi to bude jen nějaká kravina co? ;-)
A mohl bych poprosit o výpis z logu? Na to se rozhodně podívám. Kde log najít jde zjistit tady (bod 3 -> Hlášení problémů a pádů).
FATAL ERROR
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CInifile::r_section
[error]File : E:\priquel\sources\engine\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line : 443
[error]Description :
[error]Arguments : Can't open section 'wpn_xm8_sk1'
stack trace:
ale nevím,zda je to co potřebuješ.je to z logu,ten poslední záznam vypsaný.
Díky. Tohle byla jedna z chyb, kterou jsem opravoval v předchozí verzi a při návratu ke starší jsem ji pak zapomněl znovu zahrnout. Omlouvám se, chyba už je opravená v dnešním patchi číslo 06.
v pohodě,jsi jen člověk ;-)
Ahoj Daty. Chtěl bych se jen pozeptat jestly počasí v CS je původní,nebo je použito nějaké jiné. Zkoušel jsem tam totiž dát Atmosfear complete 1.3,ale zdálo se mi,jako by pak ve hře byly dva druhy oblohy,které se překrývají.
A pro Václavnikl: Rána jako odhozeného zásobníku na zem je zbytečná věc, protože prázdný zásobník se v reálu neodhazuje. Je to jen výmysl dnešních her a akčních filmů.
daty,mám nějaký problém v Limansku,jak je tam barák plný vojclů.když se vydám do baráku,tak mi hra spadne :-(
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line : 180
[error]Description :
[error]Arguments : LUA error: ...m files\s.t.a.l.k.e.r. cs\gamedata\scripts\_g.script:972: bad argument #2 to 'format' (string expected, got nil)
nevíš co s tím?
Radek Berdych: Počasí v Clear Sky má svoje vlastní menší úpravy, s Complete je nekompatibilní.
Petr Varyš: Tohle je problém i základní hry - většinou pomáhá nahrát starší save a nebo vojáky nejdřív zneškodnit z větší dálky. Je to problém hlavně ve scénách s kulometem v okně, kdy hra špatně vyhodnocuje stav hráče a proto může spadnout (leč to bohužel opravit nejde).
díky za info.jsem zkoušel hrát celý Limansk od znovu,a už jsem byl kousek dál.ale stejně to spadlo se stejnou chybou.tož zkusím ještě hrát dál no,jinak fajný ModPack ;-)
Vyzkoušej ještě dočasně z hlavní scripts složky přejmenovat _g.script. Jak už jsem psal, tohle bohužel upravit nedovedu, _g skript chyby se vždycky projeví náhodně.
Případně mi klidně mailem pošli svoji současnou i nějakou starší uloženou pozici, rád bych si ještě dodatečně něco ověřil (a co by teoreticky mohlo pár dalších problémů opravit).
tak teď už jsem dále ;-) zkusil jsem starší save,a postřílet je z dálky,jak jsi psal.pomohlo.ten save už nemám jak to padalo,promiň.ale udělalo mi to vždy,když jsem je teda postřílel zblízka a vojáci z Jasné oblohy vešli do toho baráku,pak hra spadla ;-)
Tak hlavně že to funguje. Jak v Clear Sky člověk nepostupuje podle původních záměrů autorů, tak je zle... bohužel.
tak jsem konečně zjistil, jak udělat aby válka frakcí(v mém případě povinnost) aby to dotáhla až do konce... většinou neprošli přes smetiště... stačí vystřílet stalkery(což je mi líto :( ) a pak si povinnost/svoboda vše obsadí sami.
V inventari sa nespravne zobrazuje debnicka dynamitu (da sa najst v Armadnych skladoch, v malom domceku hned pri vstupe od Rudeho lesa) - mam PATCH#06
kotva:
daty pocuvaj ma...ked som na zaciatku vystrielal banditov resp. splnil ulohu o vycisteni depa teraz co s tymi flashkami pre opravara odtial??? a upgrejdmi???
Budeš je mít v inventáři - překupníci je od tebe nevykoupí. A upgrady, co by jinak mechanik na základně mohl udělat, pak pochopitelně nezískáš.
Čauko,
jen chci (i když je to až tak nepotřební materiál) upozornit na špatně se zobrazujíci ikonu dynamitu. Jinak mod je fakt supr jen tak dál. Přeji hezký zbytek dne :-)
Všiml jsem si, ale opravu bych dodal až do dalších nadcházejících oprav (pokud budou zapotřebí). Ať zbytečně nedělám patch jenom pro jednu drobnost. Tak jako tak díky za upozornění i za pochvalu.
Tak už uzrál čas zplácat další příspěvek.
Pro Radka: Vím, že se to obvykle nedělá, ale stejně to na té atmosféře přidá. (Myslím, že jsou situace, kdy zásobník radši zahodíš a neztrácíš čas jeho založením, ale to jsou jen výjimečné situace, o které však ve hře nemám nouzi :D)
Ještě se vyjádřím k tomuto:
"kotva: daty pocuvaj ma...ked som na zaciatku vystrielal banditov resp. splnil ulohu o vycisteni depa teraz co s tymi flashkami pre opravara odtial??? a upgrejdmi???
18. července 2013 15:48"
- Já jsem se rozhodl, že i přesto, že mám bandity za nepřátele, ty upgrady získám. Jak jsem to dokázal? Vtrhnul jsem na Smeťák a sestřelil každýho banditu. Když jsem se dostal k depu, tak ti šmejdi zavřeli vrata. Ještě chvíli vybíhali nahoru na ochoz, tak jsem je všecky sundal. Pak smutně odcházím a hle, kriplové otevřeli bránu. Tak sprintuju k ní a vběh jsem dovnitř. Hned za technikem (přestože je červenej) a odevzdat flashky. Hned jsem si nechal namotnovat psi ochranu na Sevu a cestou ven jsem ještě sejmul Jogu (zasloužil si to). A s klidem a odemnknutými upgrady odcházím do Agropromu.
A teď ke hře:
-Nejprve taková kosmetická věc - možná by chtělo upravit popisky věcí obecně. Jen namátkou tři příklady: Broky - chybí ve výčtu zbraní Saiga; Vědecký oblek monolitu - je o něm řečeno, že dobře chrání před radiací, ale jinak je nic moc, což není pravda. Před radiací chrání průměrně ale celkově (pokud se nepletu) má lepší staty než Seva; Oblek frakce povinnost (ten, co dostaneš za přidání se k frakci) - píše se tam, že má dobrou ochranu před anomáliemi (nebo před prostředím, nevím přesně), což také neodpovídá. Dává jen nějakých "5", což mi přijde hodně mizerné; Takových věcí tam je více, ale jak jsem psal, je to spíš kosmetický problém (ale stejně mě to často "stresuje" :D)
-Další, více/méně kosmetická záležitost: Dostal jsem úkol u nějakého npc "Doručit AK-74". V titulcích se píše "Zmocni se pušky VAL a munice." A když jdu do úkolů, tak tam je, že mám donést pušku AK-74.
-Nějak jsem nepochopil, proč zombíci v Jantaru maj rezavý forty (Starik), když normální fort jde sehnat už v Kordonu, takže z hlediska získání "lepší" zbraně je toto zbytečné. Když už, tak by bylo lepší, kdyby se Stariky vyskytovaly běžně i mezi populací Stalkerů a dalších npc, než jen u zombasů v Jantaru.
-Věc, co mi hrozně lezla na nervy: V Rudým lese je skupina Stalkerů, který chtěj, abych je doprovodil k anomálii a pak chránil, že mi za to daj faine artefakt. Tak fain, jdu s nima (pseudoobra si saiga dala k svačině). Obsadíme místo a bráním je. První, druhý, desátá vlna snorků. Pak jsem to přestal počítat. Někdy byl mezi vlnami rozdíl 5 minut, jindy 15. Ani po 10. vlně mi žádnej artefakt ti Stalkeři nedali. A protože už mi docházely patrony, tak jsem to zabalil a nechal je zhebnout (je mi líto). Takže otázka zní, nešlo by tohle nějak ošetřit, aby tam šlo třeba jen 5 vln? A nemohly by tam jít i jiní monsteři než snorkové?
-Muťáci obecně jsou dost vzácní. Na flaksy jsem narazil jen v bažinách, na čokly snad jen v Kordonu a na Smeťáku... Nešlo by je trošku víc rozprostřít, aby jich bylo více na různých místech a ne jen lokálně?
Pokračování v dalším příspěvku.
-Muťáci přijdou jako hodně oslabení (pamatuju, že jsem hrál tvůj modpack na CoP a tam jsem musel do kontrolóra nasypat hromadu střel z brokovnice, než zaklepal bačkorama). Tady jsem nasypal do pseudoobra 8 střel ze Saigy a šel do hajan. Kdyby vydržel tak 20, tak je to lepší, řekl bych. To samý upír, jedna střela z brokovnice a je po něm. (Hraju na střední obtížnost, tak jestli je to ovlivněno tím, tak se omlouvám za buzeraci).
-Takhle jsem šel vybírat skrýše v Jantaru. A hle, skrýš ve starý fabrice, prej v nějakým sejfu. Tak tam hledám jako vůl, ale jediný, co jsem našel, je nějaký skříň (možná sejf?), kterej ale leží dveřma k zemi. Zaboha jsem se nemohl do něj dostat. Střílel jsem, házel pod něj granáty, obíhal jsem ho a klikal půl hodiny, ale nic. Je tohle ta skrýš? Pokud ano, jak se do ní dostat?
-V hlavní linii úkolů se mi stal divný bug. Splnil jsem úkol v armádních skladištích, kdy mám vyslechnout volání ztracené skupiny. Šel jsem zpět do Agropromu pro věci a pak se podívám na to, co mám dělat a tam byl úkol, kterej mám už hotovej - Jdi se stalkerem na střechu budovy a kryj družstvo (v Jantaru ve fabrice). Tak tam jdu, úkol se splní a další mi naskočí - Promluv si s Lesníkem. Takovej prapodivnej věc toto..
- Artefakt oko stojí jen 3000. Je to úmysl, nebo chyba? Dává +40 na krvácení a pokud se nepletu, býval vyšší úrovně než korálky, který jsou zde ale mnohem dražší.
- Psal jsi, že jsi zablokoval bedny s municí a vybavením. Našel jsem bednu na Smeťáku na Bleším trhu, kde se mi objevovaly věci (jídlo, náboje...) v malém množství a nebyla to skrýš.
- Ve hře jsem hledal a nemohl nikde najít dvě věci - Skat-9 Bulat military armoured suit (nevím, jak moc přesný název to je, je to z wiki - http://stalker.wikia.com/wiki/Skat-9_military_armoured_suit) a podvěsný granátomet m209 (na NATO pušky). Prošel jsem všechny kupce, přidával se k frakcím, aby se mi otevřely spešl nabídky ale nikde jsem tu vestu nenašel. Granátomet jsem hledal jen jako neutrál, ale taky nikde nebyl.
- Poslední věc, o které jsme se již bavili a to je respawn mutantů. Pokusím se o druhé kolo :D Problém je v tom, že jsi sice omezil zisk munice a zdražil ji, ale stejně jsem ve hře od Kordonu neměl o munici nouzi (nikdy jsem nekupoval). Proč? Není na co střílet. Jednou lokaci vystřílím a pak tam můžu běhat nahej. Takže před výpravou do Limansku jsem měl zase přes 10 000 kusů různý munice. Tuhle věc, kdy by si Stalkeři museli kupovat munici a šetřit s ní, by vyřešilo víc nepřátel v Zóně. Když budeš muset vystřílet jednou denně smečku čoklů, ono to zkrátí zásoby munice. Nebo když by člověk musel bránit stanoviště před útoky mutantů (ale ne jako v tom Rudým lese (donekonečna vážně ne)). Takhle jsem vlastně střílel strašně málo a jediný vylepšený zbraně, co jsem měl, byly Saiga a AS VAL. Pak jsem ještě našel vylepšený Colt 1911. Nic mě vlastně nenutilo se vyhýbat kontaktu a šetřit munici.
-Přestože jsem si nakoupil všechny souřadnice na skrýše, tak jsem v celý hře nenašel vylepšení pro automatický pušky. Zkrátka nemohl jsem vylepšit SIG550 na druhou úroveň. Kde jsou ty flashky schovaný? :D
- Při postupu hlavní úkolovou liníí trvá strašně dlouho, než se úkoly spustí a splní. Dobytí mostu v Rudým lese - cca 15 minut, než se Lebeděv hnul, i když bylo všude už mrtvo. Obdobně v Limansku a nejhorší to bylo v nemocnici. Cca 20 minut tam nějakej borec střílel z RPGčka do různých míst. Místy jsem se bál, že se hra sekla a už se nehnu.. ale po pár minutách čekání se npcčka hnula.
Tak, to je asi vše. Ještě doplním, že jsem velmi nadšen a že mi hraní přineslo mnoho radosti (obzvláště Saiga v automatickým režimu, to je úžasná věc (doufám, že bude i v CoP)). Jinak hru jsem už dohrál a stálo to za to.
Na pár popisků se časem klidně ještě podívám, ale už jsem vážně neměl chuť s CS trávit víc času, než kolik jsem strávil doteď. Rezivějící Forty u zombií nejsou proto, aby se hráč dostal k lepší zbrani, ale aby zombie měly nějakou zbraň adekvátní tomu, co se jim stalo. Vysloveně jsem nesnášel styl původní hry, kdy i to nejpodřadnější NPC mělo k mání dost solidní zbraň.
Respawny monster a NPC jsem se snažil zatrhnout, ale jak už jsem několikrát psal v reportech, někde se to povedlo a někde ne. To je třeba případ i těch Snorků v lese - konfigy jsem si sice procházel, dokonce upravoval všechno, co s touhle oblastí souviselo, ale ne. Tohle v GSC zřejmě zakódovali i někam jinam (ale artefakt jsem za doprovod dostal). Víc mutantů jsem na tomhle plácku měl (kupříkladu Ohyba a Trpaslíky, ale upřímně - byli tam navíc. Celá oblast lesa je jenom o střílení, a neřekl bych, že by zrovna do tohohle dílu bylo potřeba přidávat ještě víc akce.
Generální respawn mutantů jsem nijak neměnil a hra pořád jede podle původního schématu. V Clear Sky je obecně problém v tom, že oproti Stínu a CoP se protivníci většinou objeví až skriptem po splnění dílčí úlohy (záchrana NPC, přiběhnutí na místo a podobně). Je to chyba designu hry a kdybych se měl věnovat ještě tomuhle, budu na Clear Sky dělat další rok... a to vážně nechci. To mě třeba právě neskutečně naštvalo v misi v armádních skladech při získávání artefaktu z chatky uprostřed močálu. Už tak byl celkem problém se do ní ve zdraví dostat, ale když jsem po sebrání zjistil, že se mi doslova před očima spawnula trojice Kontrolérů, měl jsem sto chutí celou hru smazat a už se k ní nevracet. Což vlastně souvisí s dalším bodem:
Výdrží Pseudoobra jsem se držel podle názorů většiny dalších lidí, kteří ho odolnějšího nechtěli. A já v tomhle ohledu souhlasil. Nemá význam mít mutanta, co vydrží tři zásobníky jenom proto, aby vypadal, že je silnější než zbytek a dělat ze Stalkera další variaci Borderlands. Za buzeraci se neomlouvej, na tu tady jsou jiní experti... jenom chci, aby Stalker byl svůj a nebylo v něm to, co mě štve v zahraničních modifikacích (což je například právě i ta vysoká odolnost mutantů nebo jejich respawnování).
Skříň v továrně je až v horním patře, pokud je to teda ta, kterou myslíš. Trochu mi to připomíná tehdejší problémy ve Stínu, kdy nikdo nemohl najít Lovcovu brokovnici, která nebyla na povrchu, ale v tunelu. Vzhledem k tomu, že mapa v PDA je 2D, tak člověk musí počítat s větším počtem možností.
Chyba s ikonou úkolu se značkou v Jantaru je známá a bohužel stejně jako pár dalších i neřešitelná. V dialogu s Kaňourem tě na to ale upozorní text i s radou, abys šel rovnou za Lesníkem. Na artefakt si nevzpomínám - pokud nešlo jenom o tu úkolovou verzi, pro kterou tě poslali stalkeři (a kterou bys stejně měl odevzdat).
Bedny jsem sice blokoval, ale už někde tady taky psal, že nešlo zneaktivnit všechny. Pár beden ve hře muselo aktivních zůstat kvůli dalšímu využití a nechtěl jsem riskovat, že by pak mohlo dojít k dalším eventuelním chybám.
M203 dodám v dalším nadcházejícím patchi k Ašotovi, zjevně jsem na jeho přítomnost zapomněl. SKAT je na tom zřejmě podobně, takže ho přidám k Mitajovi.
V podstatě všechny flashdisky jdou získat jenom ze skrýší a jejich obsah ti vždycky prozradí překupník. Byla mi hlášená jenom jedna nezískatelná flashka pro úpravu k brokovnicím, a tu jsem opravoval v patchi. Zbytek získat jde. Ale kde, to neřeknu. Hledej :).
K těm prodlevám - nepřepnul sis omylem v hlavním menu pomocí F1-F4 běh času, co jsem hodně dávno do modpacku přidával? Stala se mi podobná věc, než jsem přišel na to, že jsem se uklikl a proto došlo ke zpomalení. Jinak jsem problémy nezaregistoval, takže těžko říct.
Nechci, abys tyhle odpovědi bral nějak negativně - jsem za ně rád, jenom bohužel zrovna v tomhle díle toho kvůli linearitě a odfláknutí jde jenom pramálo. Snažil jsem se o mnohem větší počet úprav, ale většina buď nešla, nebo se neprojevila tak, jak bych očekával. Jenže to už bych se opakoval.
Ahoj,chtěl jsem se jen zeptat,když se přidám k jedný frakci,můžu se později přidat k jiné? A jde za samotáře obsadit uzemí povinnosti a svobody? Díky za odpověď. Jo a Daty stalo se mi,že jsem měl od frakce svoboda ukol obsadit a udržet přechod ze smetiště k povinnosti to u kolejí a neustále po pár minutách utočila povinnost pořád dokola. Řešení asi načíst starší save co?
A ještě jeden dotaz jde se přidat k Jasné obloze? Zkusil jsem to,ale Lebeděv semnou prohodí jen jednu větu.
Pokud si dobře vzpomínám, tak to jde - měl bys na to potom mít dialog přímo u vedoucího frakce.
Válka frakcí jako taková je zabugovaná už od základu a mám pocit, že zrovna Svoboda i Povinnost ve hře figuruje tak, že jejich členů se nikdy nezbavíš. Save v tomhle případě nepomůže, obnovovat se budou pořád. Možná kdybys zneškodnil všechny členy na jejich území, ale ani to nemůžu zaručit.
Jasná obloha je samostatná, takže mezi ně vstoupit nemůžeš (resp. tahle možnost se stornuje v okamžiku, kdy musíš v rámci příběhu prvně jít do Kordonu).
na čem budeš pracovat ted Pripyat nebo Stín??
Vždycky dělám na víc modifikacích současně, tohle se rozhodne až při betatestu.
No tak myslím že by si DMP momentálně zasloužil CoP, když ho SoCh dostal nedávno :) Jinak hodně štěstí a tvoření DMP bez pádů :)
Nechápu že zvládáš víc packů naráz, já bych v tom měl bordel, s mými pracovními organizačními schopnostmi :0)
Aldaris
Zdravím,
vím že to s módPackem nemá nic společného ale neví mi tady někdo poradit plís nějaký mód nebo příkaz na volnou kameru ? (pokud chápete)
Abych mohl lítat sní a dělat video nebo screeny :-)
Ahoj Date, jen mě napadlo, že jsem za celou hru nenarazil na AK-47, můžeš poradit kde se dá potkat? Dík Voky
Nazdar,
AK-47 je ve hře jenom jedno a to ještě navíc jako úkolová zbraň. Běžně se jde potkat až s AK-74.
kotva:
ide vratit z elektrarne na konci do mapy do hry?
V případě Renovy jde, po finálních titulcích se objevíš na trávníku v areálu.
ten modpack renova 3.00 funguje len na ruskom dabingu,alebo sa da nastavit aj cesky?dik za info :)
Odpověď na tuhle otázku najdeš v instrukcích u modpacku, samozřejmě to změnit jde (ale zkazíš si tak atmosféru).
Daty musim podekovat Tobe i celemu Tvemu tymu za vybornou praci.Kolik casu to muselo sebrat. Dokonaly mod. Podporuji te na Steamu jak to jen jde. Uz ted se tesim na Tvuj DMP CoP ;) Mej se a pokracuj dale..
Krmitko
zdravím Daty.nevím zda se ještě někomu podařilo to co mě,ale jsem jakoby mimo mapu,a mám to tam uložené :-) mám ti poslat save někam? :-)
Nazdar,
hra by tomuhle měla zamezovat, každopádně když mi save pošleš, klidně se podívám. Ale mám obavu, že na tyhle problémy pomůže jenom starší pozice, jelikož většinou se už z těhle míst nedá vrátit.
Krmitko: Jsem moc rád, že se DMP líbí. Času to bere dost, to je pravda, ale dokud bude zájem, tak je ta doba alespoň investovaná dobře.
tak jsem ti to poslal ;-) uvidíš,snad :-)
poprosim o radu,hra mi neuklada autosave ulozi iba ten uvodny a ked opustim zakladnu jasnej oblohy tak napis autosave len rychlo preblikne,ale hru mi neulozi.pozn.hram dmp 3.07 ale s caskym dabingom zlozku ,,characters voice som premenoval.dik :)
Je potřeba ukládat ručně přes hlavní nabídku (kvůli problémům s autoukládáním, už několikrát jsem to zmiňoval). Při přechodu do dalšího levelu se ale hra vždycky uloží sama.
jasne,uz som na to prisiel hra sa uklada iba medzi lokaciami napr.baziny - kordon.aj tak dik za info :)
ale jednu vec by som este chcel rozchodit (neviem ci je to mozne)a to zobrazenie toho ukazovatela co ukazuje ,, zivot a radiaciu,, malo by to byt vpravom dolnom rohu obrazovky. dik :)
Vždyť jsem psal, že tyhle indiktory jsem v DMP záměrně vypínal. Pokud je chceš do hry vrátit, klikni na horní záložku "Doplňky" a v nich si vyber, co budeš chtít.
vdaka na info,ze mas na to nervy uz neotravujem :)
robis dobru robotu dmp je skvele,dik :)
Datastore , Dobra práce .
By som sa chtěl spytat , či reku DMP Renova 3.0 rožširuje arzenál zbraňí? :) P.S.Fedka
Díky všem za pozitivní komentáře. Arzenál se rozšiřuje vždycky postupem v příběhu, resp. lepším vztahem k frakcím.
Mám takový menší problém, když se dostanu do Jantaru, tak mi to hodí Bug trap nebo co to je :D
Dobře, ale co za pomoc ode mě očekáváš, když mi sem nedodáš výpis z logu? Ještě se ujisti, že sis modpack aktualizoval na verzi 3.07.
Annonymní to je vážně pecka :) umíš stahovat novější patche a verze ??
Cau Daty.Jen takovy technicky dotaz.Aby S.T.A.L.K.E.R. SoCh jel na DX11 musela by se hra kompletne prekopat v X-ray Engine 1.6 ?
Cenda
Musel bys jednak tenhle render zahrnout do enginu a druhak překompilovat všechny existující levely.
kotva:
bohuzial po ceste do skryse pre TESAKovo PDA a obrati nejde nacitac ziadny quick save na smetisku...ide len autosave...ci uz z novootvorenej hry alebo reloadu...jedine co ide nacitat je autosave pri vstupe od temneho udolia
kotva:
zabudol som dodat ze ziadna hlaska o pade enginu ani o ziadnom probleme...obrazovka po prebehnuti hlasok pri nacitavani po poslednej nahravam Datastor Modpack proste scerna a niekedy z kurzorom z mysi a niekedy bez kurzoru...skusal som aj zmensit rozlisenie alebo kvalitu grafiky hry ale nepomohlo to stale jedina citatelna pozicia je posledny autosave...
Zdravim Daty.... Mod perfektny.. dlho som sa takto dobre nezabavil... ale mam problem... ked chcem prejst do Jantaru z Agropromu tak mi hra padne... nevies cim to moze byt?
Proto vždycky upozorňuju na to, aby nikdo quicksavy nepoužíval. Byly problémy už hned po vydání - hra občas nedokáže zaznamenat všechny údaje a proto se pak nedaří takovou pozici načíst. Normální ukládání přes menu ale je plně funkční.
Opravujem predoslu chybu... V Jantaru sa to nejako rozbehalo ale hra padne po rozhovore so sacharovom... po rozhovore nastane v hre niekde vybuch (emisia) a potom hra padne
Problém je v tom, že z "hra mi spadla" se nic nemůžu dozvědět. Pročti si pořádně informační záložku v horním panelu na blogu a ujisti se, že máš ve hře nejaktuálnější DMP patch 7.
vsetko je nainstalovane a chyba je len v tom ze ma to vyhodi s hry s tym ze xXrEnginx prestal pracovat... ale ak mi napises kam sa mam pozriet aby som nasiel vypis chyby rad ti to nakopirujem aby si sa na to pozrel
Od toho tady ale je informační záložka. Vážně tady nemůžu pořád dokola překopírovávat odkazy na jednu a tu samou věc.
Pro ty, co zásadně nečtou instrukce, rubriku nejčastějších dotazů, neví kde najít výpis z logu atd. a pak se diví: http://datastor-modpack.blogspot.cz/p/caste-dotazy-clear-sky.html
Aldaris
Zdá se mi to a nebo v CS není tolik zbraní jako např v SoCH nebo CoP? :D...
Ahoj Daty nevím kam mám psát jinam ale na tebe se můžu spolehnout. Nevíš jak to vypadá se Stalkerem 2 ? Někde jsem četl že bude ale jinak nevím.
No, tak to neví nikdo. Veškerá stávající práce je uložená k ledu a GSC samo o sobě momentálně nefunguje. Jestli za to mohly finanční problémy, trable s hledáním distributora a nebo prostě jenom Grigorovičovo rozhodnutí, těžko říct. Práva na značku jsou ale pořád v držení GSC, takže nedošlo ani k odkupu (jak ostatně několik webů falešně hlásilo).
Zdravim Datastor...
Ako včera som už písal hra mi stále padá v Jantaru. Tu je výpis z logu:
FATAL ERROR
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CModelPool::Instance_Load
[error]File : E:\priquel\sources\engine\Layers\xrRender\ModelPool.cpp
[error]Line : 113
[error]Description :
[error]Arguments : Can't find model file 'dynamics\weapons\wpn_hpso\wpn_hpso.ogf'.
Přesně tuhle chybu opravoval jeden z předchozích patchů. Jak už jsem psal, stačí si nainstalovat aktuální opravu s číslem 07 a nebudou potíže. Odkaz je hned pod linkem ke stažení základního DMP.
Chcem sa spytat, ci je mozne pripojit sa k frakcii banditov na ,,smetisti,, kedze som dostal za ulohu dobyt ,,blesi trh,, no ked ho obsadim nikto z banditov tam nechce prist,no ked ja opustim dobyte miesto,pripadne opustim danu lokaciu stalkeri su tam znovu :}
pozn.hram DMP:Renova 3.00 patch 07 dik za info :)
Přibrat mezi bandity tě může Joga (najdeš ho na základně na smetišti) a to až v pozdější fázi hry - ostatně stejně jako tomu bylo už od vydání hry. Kdyby se to dalo dřív, mohlo by dojít k narušení několika úkolů.
Vše je bomba ok. Jen nevím proč strýček Jar nechce žádné flsdhdisky. Jen ni řekne "Nazdar. Co mi neseš pěknýho?" A dole jen vylepšení a konec. ??? Ale jinak mi to až tak nevadí.
Díky, to mě těší.
Jar jinak flashdisky bere, mělo by jenom stačit kliknout na jeho uvítací větu a pak dál pokračovat v rozhovoru.
Ahoj Daty, budou v Alteře nějaké moderní varianty Coltu 1911 ? Třeba ve velikostech Government anebo Defender ? Nebo zůstane u klasiky ? Dík :)
Nazdar,
moderní ne, ty by se tam moc neuchytily, ale rozhodně o pár dalších kousků nouze nebude. Jinak pro příště otázky k COP směřovat do CoP tématů, ať se v nich zbytečně neskáče z dílu do dílu.
Ahoj,
par poznamek k obyc. exoskeletonu.
1) v zakladu ma nocni videni 1.gen, ale to se nabizi i ve vylepseni, takze si ho koupim a nic se nezmeni
2) vylepseni "aktivni filtry" ma stejnou ikonu jako nocni videni 2.generace
Díky za nahlášení. Oba neduhy jsem už opravil, patch by se měl objevit ještě v průběhu dneška.
těším se na Call of pripyat už máš 65 % to nějak rychle děláš
Cau Daty. Prosim tě u Enfield L85 když vylepšim optiku na odstřelovačskou x4 myslim,že tam je psáno,tak optika přibližuje pořád stejně,je to chyba,nebo je to tak správně. a ještě jedna věc v Armádních skladech v rozpadlej vesnici kde jsou upíři,je v jednom baráku anomálka,která teleportuje do jiného baráku, ta je i v základní hře,nebo je tebou přidaná? Já si jí totiž v původnim Clear sky nevšiml.
Díky za nahlášení, čtyřnásobná by samozřejmě měla přibližovat víc (vylepšováním jsem se ve hře moc nestaral, takže nevylučuju, že mi možná uniklo ještě něco). Opravu dodám do nadcházejícího patche.
Anomálie je ta samá, jako byla i v základu. Tu jsem nepřidával.
Chtěl bych se zeptat jestli se dá nějaké stanoviště v Clear Sky a i v ostatních dílech dobít potichu třeba pistolí s tlumičem. Já se o to párkrát pokusil a bud mě odhalej,nebo když jednoho střelim,tak ostatní se otočej a daj mi z otočky headshoot :-D
Pokud bys měl nějakou pušku s tlumičem, pak možná, ale stealth ve Stalkerech nikdy nijak valně nefungoval.
Zdravím... Budem za blbca, debila a idiota, ale ako sa prosím Ťa zapína HUD? Po zapnutí hry vidím len zbraň, zameriavač a to je všetko... Život a výdrž si musím so všetkým ostatným pozerať v inventári... Díky moc vopred...
P.S. S módmi nemám žiadne skúsenosti, toto je moja prvotina a počul som, že viac jak dobrá... :)
Přečti si pokyny k instalaci a nejčastější dotazy. Jsou tam i další věci, které by se ti možná hodily.
Aldaris
Jo a Daty hraju teď Clear Sky a jsem v Agropromu jsou tam zajatí odpadlíci když jim pomůžu dostanu od nich něco ? Nebo proč tam jsou ?
Pokud si dobře vzpomínám, jejich výskyt by na hru a ani na průběh misí neměl mít vliv. Jsou tam prostě jenom jako zajatci.
Čau Datastore, měl bych jeden problém na konci samotné hry. Dostanu se do Černobylu, zhruba po 8 ranách vyřadím Střelcovu ochranu před psi-zářením, jeho samotného zabíjet nemusím a okamžitě na to přijde emise a závěrečné video. Ale v úkolech mám pořád "najdi cestu do elektrárny" a "najdi teleport který vede k teplovodu". Žádná zpráva od Lebeděva o splnění mise, nic. Do Limansku se z5 dostanu v pohodě. CO s tím? Mám 1.5.10 a DMP 3.08
Naprosto nic - je to takhle kvůli freeplayi, ten holt jinak udělat nešlo. V PDA musela zůstat nějaká úkolová popiska, tudíž je použitá ta z konce hry.
Myslim,ze som nasiel mensiu chybku,ked mam priniest artefakt ,,masova kulicka,, v armadnych skladistich hned ako artefakt odovzdam stalkerovi hra spadne do win bez akejkolvek hlasky.pozn hram dmp renova 3.00 patch 08.dik za info
K tomu ale potřebuju výpis z logu, takhle mi to hlášení vážně nic neřekne.
Ahoj,
obchodnik banditu (Zub) ode mne koupi artefakty Plamen a Snehova vlocka za plnou cenu (4 a 7 tis.) ale jine artefakty za znacne horsi penize...to asi nebude v poradku, ze :-)
To rozhodně ne, díky moc za upozornění.
Ahoj , za 1) díky za skvělé mody které nám přinášíš , nesmírně si toho vážím a obdivuju tvou skvělou práci ....
za 2) dohrany všechny 3 díly s datastor modpack a ted jsem zkusil renovu , vím že jsem to tady někde četl , ale za boha to nemůžu najít .... dá se u tohoto modu ( renova ) zapnout minimapka ? ukazatel zdraví a nábojů nepotřebuji , ale mapka by se mi hodila , nebaví mě furt přepínat do PDAčka :D Díky
Určitě se bude líbit v budoucnu , pro mě zatím nejlepší mod pro stalkera :-) koukal jsem na ty doplnkz , kompletní HUD se dá stáhnout , ale to mi tam zas tak nechybí ... bodla by právě ta minimapa .. to už si to raději zahraju bez ní , než s kompletním HUDem .. jinak Díky
Klidně se na samotnou mapu potom podívám, ale bohužel ne teď (kvůli potížím s grafickou kartou, co jsem zmiňoval v aktuální novince).
No tak tu je vypis z logu pri plneni ulohy ,,prines artefakt masova kulicka v armadnych skladistich,,ked ho odovzdam stalkerovi hra spadne do win.
FATAL ERROR
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line : 180
[error]Description :
[error]Arguments : LUA error: ....r. - clear sky\gamedata\scripts\xr_statistic.script:171: attempt to perform arithmetic on local 'money' (a nil value)
a este jedna poznamocka:,,v armadnych skladistich sa neda zobrat jeden artefakt napriek tomu,ze ho detektor ukazuje je to miesto kde je silna radiacia v okrajovej stvrti,,,ale myslim,ze to bolo aj v zakladnom vydani hry dal by sa tam nahodit?bolo by to super,dik
hram DMP:Renova 3.00 path 09
Až se mi vrátí grafika z reklamace, podívám se na to. K tomu artefaktu, co nejde sebrat, by mi ale líp posloužil screenshot.
Nazdar Datastor,hlasim dalsiu chybku,,utocna puska ZM LR 300 sa neda naplno vylepsit,konkretne ,,chlazeni hlavne kadence +5%,,strejcek Jar (technik svobody)hlasi zadna data o modifikacich,napriek tomu,ze som mu odovzdal vsetky flashky co potreboval :)
p.s.minimapka by ozaj bodla
Zkus použít následující soubor a nakopíruj ho do gamedata\configs\misc (zazálohuj si ale radši i původní). Někoho v GSC napadlo, že bude fajn nápad nechat všechny upgrady dělat jenom Lesníka :/.
Jinak k tomu problému s pádem po odevzdání artefaktu by mi spíš pomohl save, jelikož ve skriptu se nezdá, že by nějaká chyba vůbec byla. Mohlo taky jít o náhodnou chybu, ty v Clear Sky rozhodně nejsou nic zvláštního.
No nazdar,Datastor takze ta utocna puska ZM LR 300 uz ide naplno vylepsit funguje to,dik za ten subor,mozes to zahrnut do dalsej opravy ak to povazujes za potrebne.
No a druha vec posielam ten save,co sa tyka problemu ,,prines artefakt masova kulicka,, v armadnych skladistich ked ho odovzdam stalkerovi napise sa este ,,ukol splnen,, a hra spadne. dal som to na uloz.to
http://ulozto.sk/xPDppS4M/masova-kulicka-problem-save-rar
Posielam screenshot aj save k tomu artefaktu co sa neda zobrat ,,v armadnych skladistich,,.
server uloz.to
http://ulozto.sk/xUFQ4qQT/artefakt-problem-rar
Díky - upgrade LR300 zahrnu, na artefakt se podívám až budu mít tu možnost.
Zdravim Daty a dik za tvoji skvelou praci. Moc jsem se na renovu tesil, protoze puvodni hra byl sileny zmetek... Bohuzel mam dalsi problem. Nejdriv to padalo po prichodu do Jantaru (to uz si vyresil), ale ted me to spadne pri prechodu do Rudeho lesa... Zatim a dikas Honza
D9ky, ale jak už jsem psal v instrukcích, jenom s nahlášením chyby nic dělat nemůžu. Pročti si pozorně celou informační část (horní záložka na blogu) a pak teprv můžeme pokročit dál.
Ahoj Daty. Prosim tě jak vrátim do hry původní respawn NPC a mutantů? Díky za odpověď. Několikrát se tu o tom píše,ale jak to udělat jsem nenašel,nebo možná přehlédl. Díky za odpověď.
Nazdar,
základní respawny si můžeš vrátit smazáním nebo přejmenováním souborů
faction_army.ltx,
faction_bandit.ltx,
faction_monster.ltx a
faction_renegade. ltx
z gamedata\configs\misc. Zbytek respawnů na speciálních místech se řeší jinak a ten je lepší nechat tak, jak je teď.
Díky moc. Chci to jen zkusit jak to bude vypadat, a jaká bude hratelnost ted.
Nazdar,chcem sa spytat ako je to s tym artefaktom ,, v armadnich skladistich,, co sa neda zobrat je uz aj tato chybka opravena v completnom DMP 3.11?Dik.
To jsem ještě neměl možnost vyzkoušet, protože ta stávající integrovaná grafika, na níž teď momentálně funguju, má s CS dost problémy. Jinak jsou všechny aktuální opravy vždycky v seznamu změn u odkazu ke stažení. A až bude možnost. podívám se přímo na tuhle konkrétní chybu.
ahoj, jak zmenit vahovy limit, driv se to dalo prepsat v .txt system a actor... A lze zmenit i obtiznost, hraju stalkera max jednou do kora, nejsem Neo :). Diky a pekna prace, jako vzdy, ale predchozi DMP nikdy nebyly tak tezky :)
Nazdar,
nesejde na tom, kolikrát Stalkery hraješ - záleží na tom, JAK ty hry hraješ. Cílem DMP je soustředit se na větší realismus (v rámci možností hry - to aby mě potom zase jeden nebo dva "profíci" nebrali za slovo). A vzhledem k tomu, že nosnost se dá postupně navyšovat pomocí vylepšení u mechaniků nebo nalezením artefaktů, tak netřeba základní nosnost dál zbytečně navyšovat. Trpí tak akorát herní atmosféra.
Nazdar,ako to vypada s tym artefaktom ,,v temnem udoli,, co sa neda zobrat,pozeral som podla mapy by to mal byt ,,krivak,,nepozrel si sa este na to?,,V seznamu zmen,, to zatial nie je uvedene.Diky.Zacinam hrat odznovu Renova 3.11.
Už jsem psal, že bez grafiky se na to podívám těžko - před chvílí mi konečně přišla SMS z reklamačního, chyba (samozřejmě) nebyla uznaná a tak se mi karta vrací zpátky. Takže tenhle kolotoč problémů ještě zdaleka nekončí.
Tak jsem se konečně na ten artefakt podíval a nejde o nic, co by zaviňoval modpack. Jde o klasickou chybu, která se v Clear Sky občas objevovala a stačí, když poblíž artefaktu uložíš a znovu načteš hru. Po vytažení detektoru se už objeví a ty ho pak můžeš sebrat.
Aha,na tak dik urcite to vyskusam az sa tam dostanem,no teraz som narazil na nie az tak vazny problem, ale predsa,som v Kordone a hlavnu ulohu mam este len,ze ,,prohledej kopacovo telo na smetisti,, tam je hlavna uloha no da sa mi uz dostat do ,,temneho udoli,,cez ten tunel v Kordone,na pda je tam oznaceny ten prechod aj sa tam da dostat,no podla mna by tam nemal este byt,kedze tam nie je posunuta hlavna dejova linia.Nedalo by sa tomu zamedzit a spristupnit to len az po splneni toho hlavneho deja?Z bazin do Agropromu sa tiez da dostat len po splneni hlavnej dejovej linie tam to funguje,takisto zo ,,Smetiste,,do ,,Armadnich skladist,,tam to tiez funguje.Dik za info.Test Renova 3.11. az na nieco narazim dam vediet.
Ne všechny přechody do vedlejších lokací si hra takhle podmiňuje a nejde o chybu. Všechny ikony přechodů do dalších oblastí se na mapě vyznačí hned od prvního spuštění hry, akorát v pár případech je hra zneaktivňuje hláškou, že ještě neznáš cestu nebo že je cesta zablokovaná. Centrální část mapy je přístupná bez omezení - tzn. z Kordonu na Smetiště, ze Smetiště do Údolí a snad i ze Smetiště do Agropromu.
Nazdar,Datastor v tych dodatkoch a opravach [2.1.5] som nasiel,ze u profesora Sacharova je možnost nákupu pár vzácnych artefaktov no mne tam ziadne artefakty neponukal ani po splneni ulohy ktoru mi zadal,doniest PDA.Neponukal mi to ani ked som hral DMP 3.07 a ani teraz ked hram 3.11.Alebo ze by som mal niekde chybu,lebo to DMP 3.07 som daval do hry uplne nanovo,nemal som tam instalovane ziadne modpacky.Mohol by si sa na to mrknut?Dik
Okomentovat