Dlouho tady nebyla nějaká videoukázka, což bych nechutně dusným dneškem rád napravil a rovnou si tak od vás vyžádal i reakce na možnou náhradu původních modelů Kalašnikovů za detailnější modely z Army [viz předchozí novinka]. O klasickém AK-74 je vcelku jasno, otázky však panují kolem kratšího AKS-74U [respektive kolem jeho animací].
Za vaše názory, ať už formou komentáře sem na blog nebo ohodnocením na YouTube, budu samozřejmě rád a všem zúčastněným děkuji. No a u dalšího reportu zase brzy napočtenou.
Za vaše názory, ať už formou komentáře sem na blog nebo ohodnocením na YouTube, budu samozřejmě rád a všem zúčastněným děkuji. No a u dalšího reportu zase brzy napočtenou.
89 komentářů:
Tak ty animace u krinkova sou dosti zlváštní. Na jednu stranu je dobře, že má závěr konečně na správné straně, ale zase jak si pohazuje zásobníkem a pak natahuje závěr levačkou... No, nevim, nevim.
Každopádně přeji hodně štěstí při práci a ať už to máš všecko brzo z krku. :)
Všechna čest,
DrunkPanda
Deny333
Zdravím Datastore, docela se divím, že jsi sebrat tu odvahu a zahájil znovu práce i na Clear Sky, nicméně si toho nesmírně vážím. Ať je CS jaký je, je to stále STALKER a ty z něj dovedeš udělat chytlavou a hratelnou hru :). Co se animací AKS-74U, já osobně bych asi volil animaci, kdy hráč zbraň natahuje pravou rukou. Natahování zkroucenou levačkou mi příjde takové . . nepraktické a podivné, ale to jen můj názor ;). Ať se daří s moddingem! :)
Sakra...osobne se mi libi animace obe. No ale volil bych variantu jak pisou kolegove nademnou ;]
Krm!tko
Problém je, že v tuhle chvíli nemám ponětí, jestli ty dvě animace jde oddělit a skutečně použít jenom jednu. Ta levačka se mi taky moc nezamlouvá, ale ta druhá animace se mi naopak dost líbí. A proto se ptám :).
Mě osobně se líbí závěr na správné straně.
Protože mám doma airsoftovou AK-74S, tak bych volil ze zvyku animaci se závěrem nalevo. Ale to je můj osobné pocit.
Sub-Zero
Kalach i osmapadesátka se běžně levou rukou natahují. Ruka mi taky nepřijde nijak nepřirozeně.
kovas
Já jsem rozhodně pro tu druhou verzi. Natahování levou rukou se mi líbí víc než pravačkou. Navíc to vypadà jako zkrácená verze, zatímco ta první varianta mi přijde dlouhà. Ale když tam bude ta první, nic se neděje, taky neni špatnà. :-)
Morgn
Vždyť je to v popisku :). První model je pro normání AK-74, tzn. pro dlouhou verzi a v modpacku bude na 100%, druhá je už pro AKS-74U (takže pro tu zkrácenou variantu).
Nejvíc připomínek se mi taky neslo na to, že při střelbě z AKS-74U postavě skáčou prsty na předpažbí, ale bohužel se nezdá, že by to šlo nějak opravit.
Daty prosím te trošku větší tempo já se už nemohu dočkat :D :D :D
Na vycviku,strelbach teda v beznom zivote, vzdy natahujeme 58 ku lavou rukou. Je to z dovodu ze pravu nazyvame,, strelecku ruku,, teda tu ktorou drzime zbran a tahame spustadlo. Lavu ruku pouzivam na vydavanie signalov, vytahovanie zasobniku,nabijanie, a tahanie zaveru. Uz len preto lavou, pretoze keby som natahoval zaver pravou, neda sa zbran udrzat vpalebnej pozici lavou rukou za podpazbie i. Ine je to u UG vz.59. Takze trochu praxe od fachu. Ale inak je to jedno, pretoze lavaci drzia zbran na lavom rameni a zase robia vsetko pravou. Ale ci si aj zbran z nohavic vytahuju pravou to netusim :) .Takze ja osoobne by som nechal lavou, uz len preto lebo je to podla predpisu a logicke
Tomi22m
A tie prsty praveze super, mne sa to paci uz len preto lebo som to nikde nevidel v ziadnej hre. Pride mi to take zivsi a aj ako strhava tu zbran. Ni a keby isiel nasadit na AK 74 bodak, a byl by pouzitelny, hmmmm to by bylo fakt neco. :)
tomi22m
Tak sa pozri poriadne to AK74S, ma zaver na pravo, to je spravna strana,kde ma byt. A tu airsoftovu potom vyhod :) .Ale AK74 , na tej animacke ma opacne zaver cize vlavo a tiez ma byt v pravo. Na tej animacke so sklopkou, su spravne obe verzie. Viacej som napisel vid nizsie.
tomi22m
Pardon, vzdy ked som pisal AK74S, MYSLEL sem AKS74U.
Samozřejmě, že závěr by se měl nacházet vpravo, ale pak je problém, že k natahování nemám animace a nejde o žádnou snadnou úpravu. Proto bohužel bude většina zbraní pořád obrácená, ale o tom jsme všichni už utrousili spoustu a spoustu poznámek. Ze strany herních vývojářů je to bohužl daň za tu takzvanou efektivitu.
všetko je v pohode,hlavne nech to funguje. :)
a kde shanas tie animacie,ja by som pohladal keby som vedel co hladat presne..Som na nete nonstop. Potom by som ti poslal,a keby to bolo k niečomu tak to zvažiš už ty.
Ten model u AK-74U je pěkný, i když animace přebíjení je divná, celkově je to preciznější než původní. Navíc u původního modelu byl v animaci dlouhý zásobník na 45 nábojů, který se mi moc nelíbil.
AK-74 je hnus, připomíná spíš 47 ze které je model asi přejat, ten plechový zásobník se ke 74 absolutně nehodí. Má mít ten hezký plastový, který má na videu i zkrácená verze.
Zdravím Datastore výše uvedená práce s AK se mi moc libí ale měl bych tu na tebe jeden drobnější dotaz protože jsem odpověd opravdu nemohl nikde nalézt. Ve Stalkerovi CS nevím jak najít flash disk který by umožnil upgrade exoskeletonu (běh) a případně jestli to jde u tvých modelů (monolit exoskeleton). Díky moc
Nevzpomenu si, co konkrétně to je za flashdisk, ale získat určitě jde. Musíš akorát hledat; většinou dostaneš flashku za dílčí úkol jako odměnu, případně za peníze od speciálních postav (a v tom případě pak bude někde ve skrýši). U exoskeletonu Monolitu ale upgrady nainstalovat nejdou, nehledě na to, že spousta obleků definitivně zmizí.
Možná to špatně chápu ale prosím tě nedávej ty obleky pryč to je jedna z věcí která je na tvém packu dobrá obléknout se do něčeho do čeho nebyla možnost.
Pryč půjdou zbytečnosti typu vesty žoldáků a několika základních bund, kde ty vlastnosti vážně nebyly bůhvíjak odlišnější oproti klasikám. Unikátnější vesty zůstanou, jenom jich nebude tolik.
Aspon sa bude dat v tom lepsie orientovat. :D
Prosimtě datastore jak udělám aby trader na bleším trhu měl neomezeno peněz abych mu mohl prodat svoje naskládaný kvéry dík za odpověd
Zdravím tě Datastore,rád bych ti tu napsal jednu moji připomínku rozhodně nechci aby vyzněla nějak zle , tvojí práce si vážím a moc se mi líbí ,nicméně tu mám jeden malý postřeh. V DMP pro Shadow of Chernobyl při chůzi po kolejích a jednom typu země jsou zvuky kroků udělány jako jeden zvuk přičemž obvykle jsou to zvuky dva aby to lpe vypadalo jako kroky, ten jeden jako krok nezní a trochu to ruší. Opravdu nechci škodit ale tuhlevěc vnímám jako malou vadu na kráse.
Nazdar,
rozhodně neškodíš. Díky za postřeh, podívám se na to.
Rozhodně a když jsme u těch kolejí, neškodilo by v Kordonu přechod kolejí stížit. Je tam suce radiace a tak podobně, ale pár masomlejnků a trampolín by přimělo hráče se zamyslit nad tím, jestli by přece jen nebylo lepší zaplatit průchod stráži pod mostem, či zkusit tunel s elektrou.
Trampolína by mohla vyhazovat věci do vzduchu, přesně tak, jak v buildech.
kovas
Tunel s Elektrou se překračuje poměrně dost obtížně, hlavně ze začátku hry, kdy ještě člověk nemá dostatečnou výbavu - a zas nechci, aby se zrovna tenhle přechod pro většinu lidí stal trnem v patě.
Trampolína by ale ve stávajícím buildu měla mít vlastnosti původní verze, akorát ji ještě budu muset otestovat.
Nebylo myšleno druhý průchod totálně zahradit anomáliemi, ale pouze hráče donutit si zvolit, zda-li je menší zlo masomlejnek s radiací, či elektra. Ono to zas tak složitý není tu elektru přejít. POkud se její chování nezměnilo od základu, tak v tom není žádná věda(stačí se pohybovat stejně rychle jako mezera mezi elektrami).
kovas
To bylo ale muselo být na počátku v Kordonu více úkolů, peníze se tam vydělávají těžko a kdoví jak dlouho by člověk musel vydělávat pouze na průchod.
Tak, zmenil by som zvuk prebíjania toho AK-74. A čo sa týka AK-74U, ta animácia prebíjania je dosť robotická, najmä to naťahovanie zbrane by si mal urobiť plinulejšie.
GenezisO
Vim ze u tech animaci si moc clovek nevybere, ale pro uplnost:
AK-74
- Zaver vlevo a tudiz odlisny styl prebijeni -> no comment
- DORAZENI ZASOBNIKU. U AK (vz.58, a dalsich zbrani s podobne resenym zasobnikem) naprosto nesmyslny pochyb. Zahaknu zasobnik predni hranou a pohybem vzad zacvaknu. Na rozdil od zbrani se sachtou (np. platforma AR-15, pistole, atd.) kde se dorazenim pojisti spravne dosednuti zasobniku, je u tohoto typu zbrani dulezitejsi docvaknuti zasobniku smerem vzad.
AK-74SU
- Natahovani urcite levou rukou. Kdyz utikate pred bloodsackerem, tak to posledni co chcete je dat silnou ruku ze spouste, ale chcete strilet jakmile mate naboj v komore.
- Nektere skoly doporucuji natahovat spodem, zvlaste u vz.58 pak mate lepsi vyhled do komory, ale to je detail, sam v tomhle nejsem konzistentni, a natahuju podle toho jak mi to v danou chvili prijde pohodlnejsi.
Jinak jsem rad ze mod stale zije. Ackoli nemam moc rad modifikovane hry, tak DMP je ta cestna vyjimka, kterou doporucuji kazdemu kdo hraje Stalkera. Jen tak dal!
- CM72256
GenezisO - pozor, já animace nedělám. Je to dost náročná práce a navíc ne vždycky bezproblémová, takže vybírám akorát z toho, co je k dispozici.
CM72256 - Doražení zásobníku je klasická animace z originální hry, která mi sice taky nevyhovuje, ale to už já změnit nemůžu. Jinak ale moc děkuju za přízeň i za doporučování :).
podle mě je ta zkrácená verze příliš hubená
Ahoj daty, kdy se dočkáme nějakého reportu ze stínu? :-)
hh: Šířka odpovídá normální předloze.
Anonymní: To ti říct nedokážu :). Mám teď dost práce nejenom s kompletováním modpacků, ale i s další řadou věcí a jsem proto rád, že nějak zvládám završování. Budu se ale snažit pár informací uvolnit za pár dní.
Nazdar Daty, po dlouhé době jsem se k tomu dostal. Jsem docela velký fanda do zbraní a nezbývá než souhlasit s Tomi22m. Silná, respektive střelecká ruka vždy drží zbraň za rukojeť z důvodu střelecké pohotovosti, držení zbraně ve směru předpokládané střelby a z lehčí manipulace se zbraní (dáno úchopem který má mnohem lepší momentové (silové) držení zbraně jak do strany, tak proti síle při natahování závěru. Je to napsáno i v mnohých příručkách a i samotní instruktoři to doporučují. Mnozí uživatelé si však zbraně trochu upravují (praváci) a vytvářejí si tak své vlastní custom weapon, pro rychlejší a jednodušší natahování na docela malou páčku závěru narazí vystřelenou nábojnici, čímž zvětší její velikost a tím je docela dobře dosažitelná i ze spodku zbraně při nestandardní poloze. Smekám plynovou masku před tvým odhodláním a umem na castomizaci Stalkera. Koněv.... Salám přilepený na strop taky jednou spadne
Ahoj, dost velký posun, je to úplně jiný Stalker. Ale, první chyba se objevila již v Bažinách, ve Strojovém dvoře, kde jsem měl předat předmět osobě, která jej ale potom nechtěla (pistole PM). Další nepříjemný zásek byl v lokaci Smetiště, kde jsem měl osvobodit Depo. Úkol se z přechodu z Agropromu "zrušil", po malé chvíli zase "potvrdil". Z dálky jsem postřílel sniperkou vše, co se dalo, ale při průchodu vstupní branou, se mi schovala zbraň a současně jsem mohl komunikovat s oběma překupníky. Oslovil jsem i velitele družstva Stalkerů, který chtěl pomoci s dobitím Depa, ale ten čuměl jak péro a nikam nešel. Takže, Datastore, tohle chce opravit... Jako poslední, ale ne nevýznamný kiks, jsem měl velmi časté ubývání života, jako bych krvácel, nedalo se to často nijak zastavit, zabíraly nějaké armádní prášky na adrenalin, nebo, někdy, vyspání se ve spacáku. Ale takto to jistě být nemělo. Detaily jsou např: velmi nerealistický průhled mezi hledím a muškou-moc uzounký u mnoha pušek, až moc velký dostřel u většiny zbraní, nemožnost přikoupit optiku na pušku HK 416, nemožnost vybavení samopalů jako HK MP5, AKS, optikou-což je v reálu naprosto běžné. Vychytávka typu podvěsného granátometu jen na některé pušky je také "out" V reálu to jde běžně na vše. Další detail letem světem, účinnost pistolí je tak nějak stejná, grafy vlastností velmi nereálné. Škoda těchto kiksů, nebo nedomyšleností, hra je jinak opravdu o 100% lepší, než původní originál odfláklá verze.
Zdař, Brokař.
Předměty postavám mi vracet šlo vždycky, ale spíš jde o to, jestli jsi mluvil s tou správnou. Několikrát se mi taky stalo, že jsem původního zadavatele hledal mezi pěticí dalších postav, co úkol nabízely. K aktivaci a deaktivaci postranních pkolů se vracet nebudu, sepsal jsem kolem toho spoustu a je to takhle od prvního vydání hry. Jak už jsem psal na začátku, ze hry tohle odstranit nejde (protože podle GSC je to hrozně super věc). Velitel stalkerů je Valerián a ten nikdy nikam nepůjde, musíš dojít zpátky pod most a teprv tady se k tobě připojí zbytek neutrálů. V tomhle ohledu nemám co opravovat.
Úbytek života jsem taky mnohokrát zdůrazňoval - jde o hlad, takže stačí něco sníst. Bohužel opět kvůli vysoce kreativní vizi GSC ze hry zmizela ikona hladovosti a doteď se ji nepodařilo obnovit, takže ani tady toho víc nezmůžu. Průhled mušek na zbraních mi nijak zvlášť užší nepřišel, spíš sis zvykl na původní verzi, kde se celá zbraň přiblížila k postavě a proto se jevila větší. S charakteristikou zbraní jsem si pohrál už dřív, stačí si počkat na novou verzi. V ní se měnily jak přímo vlastnosti, tak i charakteristika v inventáři. Pořád je ale potřeba brát v potaz, že ty indikátory jsou spíš informační a ne vždycky musí nutně reflektovat skutečnost (i když jsem se moc snažil).
Spousta vysvětlování padla i kolem doplňků na zbraně - a znovu, já to změnit nemůžu. Optiku, tlumič nebo granátomet musí podporovat model zbraně, no a pokud na modelu nejsou klouby k uchycení doplňku, tak ho na něj samozřejmě namontovat nemůžeš. Editace modelů je ale bohužel natolik komplikovaná, že se kupříkladu optiky na MP5 nedočkáš ani v budoucnu. Na druhou stranu bych to neviděl jako mínus, protože pokud už hráč bude chtít zbraň s optikou, bude si muset nějakou koupit nebo nějak jinak zajistit a ne si vystačit s mnohdy levnější a snáz dostupnou zbraní.
Ahoj Datastore, díky za reakci. Něco chápu, něco nee. Hru jsem začal od začátku, ta PM pistole opět nejde vrátit. Tentokrát je majitel zašitý u starého kostela. Nicméně, nechce nic. Další kiks, já nemyslel na Smetišti Valeriána, ale obyč. velitele družstva, který mi na tom Smetišti dává "úkol", abych mu pomohl. Má tam dva úkoly. Další kiks, jsem ve Strojovém parku, kde jsem vybil všechny bandity-hozením dvou granátů (super náhoda) a mám čekat, až přijdou posily. No, asi si nechám narůst plnovous, než se to stane. Na mapce žádný pohyb posil neregistruji. Když jsem to hrál poprvé, tak ta byly posily ihned po boji. Ještě si vzpomínám na další kiks, který je podstatný, velitel banditů Joga mi dal úkol: sejmout Strigova, no problem, poté sejmout kopáče, no problém, a nakonec pobít stalkery na bleším trhu. Hláška Jogy, že "mí banditi počkají na mně a beze mne si ani neuserou" je k ničemu. Ta banda tam doběhne přede mnou, začne boj a stalkeři je všechny pobijou (i když se v průběhu boje dostavím a stalkery postřílím). Jenže, blešák je sice "můj", ale není ani jeden bandita, který by jej střežil a úkol by tím byl hotov. A bez tohoto úkolu mně Joga k banditům nevezme. To, že tam mám čekat, až přijde posila, je opět k ničemu, protože nikdo nepřijde. Tož tak... Brokař.
Jo takhle, to promiň za nedorozumnění. Vezmu to postupně, aby se odpovědi nemíchaly a aby se v textu dalo líp vyznat, takže:
- Vracíš stalkerům skutečně ten "unikátní" Makarov od mrtvoly poblíž rozhledny, kam ukazuje indikátor na mapě a nebo normální Makarov, co jsi někde našel? Protože obyčejnou verzi si od tebe nikdo nevezme a úkoly, co jsem přidával, se pak točí kolem Browningu HPSA, Fortu a PB s tlumičem. Stejně tak to platí i u dalších věcí, spadajících do podúkolů.
- Při problémech s odmítáním postav někam jít se dá velice snadno setkat i v základní prodejní verzi, což jsem si sám zkoušel a kupříkladu severovýchodní dvůr v bažinách byl v polovině případů taky dlouhou dobu bez posil. Je to bohužel interní chyba někde ve frakčních válkách (i když mě svědí prsty na to, abych rovnou napsal "kompletně chybná frakční válka, kterou by bylo ideální smazat nadobro a nikdy se k ní nevracet"). Vyzkoušej uložit a znovu nahrát hru, klidně i několikrát.
- Útok banditů takhle probíhá skriptovaně, pokud si pamatuju (i když jsem teda za bandity hrál snad jenom jedinkrát a to ještě dost dávno kvůli otestování).
Ještě se zeptám, co za patch máš ve hře? Ideální by byl 1.5.07 nebo 1.5.10, ale ten je skutečně plně kompatibilní až s novou verzí (viz další odstavec).
Každopádně můžu říct asi tolik - Clear Sky v sobě mělo hrozně moc fatálních chyb, ještě větší spoustu otravností a doteď se nikomu nepovedlo ty základní neduhy odstranit právě kvůli tomu, že to v podstatě nejde.
Stornování a aktivování úkolů by bylo to nejmenší, potíže s obsazováním území byly na denním pořádku vždycky a nejinak to bylo i u respawnu postav, kdy se třeba nějaká spawnutá skupinka špatně napozicovala a řáp, díval ses na plochu, případně se panáci klonovali co minutu a taky co minutu umírali.
Nejnovější verzi, kterou mám z větší části hotovou, jsem dohrál dvakrát po sobě do konce bez sebemenšího pádu hry a ani další okolnosti nebyly nějak zvlášť v nepořádku (vyjma pár obsazení území, ale to záleží na náhodě, hra je v tomhle dost svérázná... ostatně Clear Sky je nevypočítatelná hra sama o sobě). Většinou právě pomohla ta metoda uložit/nahrát a během chvilky se nějaká skupinka vygenerovala.
Moc rád bych ti pomohl líp, ještě radši bych z Clear Sky udělal plnohodnotnou záležitost bez sebemenší chybky, ale na to moje síly nestačí... rozhodně ale můžeš počkat na nadcházející verzi a pak vyzkoušet tu. Problémů přinese rozhodně mnohem míň, než jakákoliv jiná předchozí.
Ahoj Datastore, opět díky za reakci. Mám verzi starší, 1.5.04, ale alespoň nepadá. Problém s úkolem předání PM pistole-je to ta "pravá", ale již tento úkol neberu. Ještě mám jeden dotaz, u obchodníka v Kordonu je v nabídce střelivo do AK -47 (7,62x39), ale dá se někde sehnat tato puška? Byl jsem u všech frakcí, ale u žádného obchodníka jsem ten starý "Kalach" neviděl? Ještě jeden postřeh, ta stará puška Mosin (za 11 tisíc rublů) je bez možností optiky? Byla by to škoda, protože v reálu existovaly obě verze. Dík za reakci.
Nemáš za co. Ten starší patch by možná mohl několik z původních problémů, co jsi popisoval, zaviňovat. Někteří hráči ale tvrdili, že jim tahle verze modpacku šla dohrát i s posledním patchem 1.5.10. Verze 1.5.07 je absolutní minimum, co doporučuju kvůli zahrnutí několika dalších singleplayer oprav nainstalovat bez váhání. Každopádně jak už jsem psal, nová verze (která by se na blogu měla objevit začátkem příštího roku) je stabilitou někde úplně jinde.
AK-47 se ve hře vyskytuje stejně jako unikátní Makarov v rámci postranního úkolu. Je pak na tobě, jestli si zbraň necháš a nebo ji odevzdáš zadavateli.
Model Mosina s optikou někdo dřív dělal, bohužel ale nevydal a pak už jsem se po jeho existenci nepídil. Ve hře tak je "jenom" varianta bez optiky.
Ahoj Datastore, počkám si na tu vychytanou poslední verzi. S těmi chybami, které ty starší verze neustále produkují, to je o ničem. Je jich strašně moc. Několik málo "crazy" scén ze včerejška: Na základně Svobody jsem večer chvilku odpočíval, odešel jsem od compu, po návratu byl obchodník Ašot před svou zadrátovanou prodejnou a mrtvý. Dále, zbrojíř mi nevykupoval disky s požadovanými informacemi, jen mi říkal "čau". Těch nevykoupených disků bylo ale více, nejen u Svobody. Předtím, v Kordonu, jsem u Sidorovičových hochů poškádlil armádu. Jejich trojčlenná hlídka vždy došla po určitou hranici, v tom okamžiku jsem je postřílel, vzal si jejich bagáž a zpeněžil ji. Vtip byl v tom, že ty hlídky chodily "do nekonečna". Celý den od rána do večera jsem tedy střílel, loupil a zpeněžoval u Stalkerů a Sidoroviče. Další podobný kiks byl u Svobody a Povinosti. Tam jsem se stal jejich členy, nafasoval jejich vesty, zbraně a střelivo, které jsem poté prodal. Opět "do nekonečna". Podmínkou ale bylo to, že jsem musel vždy doběhnout ke Stalkerům do Kordonu, a stát se Stalkerem. Vydělal jsem si takto asi 100 tisíc rublů, nakoupil exoskeleton a další. Jinak, v "normální" hře bylo možné získat prachy, vesty, zbraně a astřelivo od všech frakcí, ale pouze jednou. V pořadí: Bandité, (Stalkeři), Povinost, (Stalkeři), Svoboda (Stalkeři). Další rotace znamenala pouze lepší ceny u jejich obchodníků... . Zdar, Brokař.
Mechanik flashky odkupuje, akorát na ten úvodní pozdrav stačí kliknout. Nekonečně se obnovující NPC jsem už tady v několika článcích rozebíral a taky se rozčiloval, ale většinu respawnů se mi už povedlo zatrhnout (akorát pořád tápu nad respawnem zombií v Jantaru kolem laboratoře). Navíc všechny postavy budou mít citelně horší výbavu, takže vydělávání už nepůjde tak hladce, jako tomu bylo doteď.
Získávat výbavu pořád dokola se mi nepodařilo - jakmile se k Clear Sky zase dostanu, podívám se na to. Hodně ale záleží na verzi patche, jak už jsem psal minule. Taky se mi kolikrát povedla spousta zvláštních akcí.
Ahoj Datastore, tak jsem si tam dal patch 1.5.07, v úvodu jsou chyby v Bažinách, kde některá dobitá místa mám "udržet až do příchodu". To jedno se mi stále hlásí, i když už jsem v Temném údolí. Na ty hlášky a fash disky se brzy mrknu a dám vědět. V Kordonu jsem opět poškádlil armádu, vojcli si běhají pro smrt stále. Když jsem sejmul 5 tou skupinu, tak jsem šel dál. Prověřím i tu možnost neustálého střídání frakcí s výbavou u Svobody a Povinosti. Dnes Ti dám vědět. Brokař.
Dobře, dobře, díky. Respawn vojáků jsem vyřešil teprv já, patch na tohle vliv nemá (ostatně co taky od GSC čekat). Všechno bude v nadcházejícím modpacku, ale to střídání frakcí a získávání výbavy mě docela znepokojuje. Taky si to potom testnu.
Ahoj Datastore, to střídání a stále do kola bylo asi patchem. Ta "07" to již nedělá. Takže v poho. Právě jsem to zkusil u Povinosti, po druhé už mi geňa nic nedal. Brokař.
Nazdar... tak to je dobře. Díky moc za info.
Několik mých subjektivních postřehů pro hru. Největším problémem je vyřešení "nosnosti". Začíná se na 35 kg, s přesahem na 40 kg. To je ale zoufale málo, zejména v pozdějším náročnějším prostředí. Řešení jsou dvě: Vesta s vyšší nosností-upgrade, nebo artefakty (a pro ně schránky na vestě). Čím dražší vesta, např. Exoskeleton, tím dražší upgrade a následné opravy poškození. Můj tip: vesta Bulat, (prodává ji jako jeden z prvních Povinnost). Dá se rozumně "vytunit". V případě sehnání balíku peněz je dobrým počinem armádní Exoskeleton (opět u Povinnosti), nebo, později v Jantaru (u vědce v bunkru) exoskeleton Monolitu. Zbraně, také oříšek, můj osobní tip je tento: Z počátku cokoli, co se dá sehnat, přičemž zavrhuji krátké brokovnice. Pistole má daleko větší dostřel a jedna rána z Makarova stačí. Ideální je samopal HK MP5. Později AK -74 s optikou, je levnější, než standardní Abakan, včetně upgrade a účinek prakticky totožný. Z pistolí se mi osvědčila Glock 18 (prodává Ašot u Svobody), je to automat, takže střílí jak jednotlivě, tak volitelnými dávkami. Ráže 9mm, takže provoz je laciný, nábojů je dost. Brokovnice jsem v podstatě zavrhl, protože nemají dostatečný dostřel a v souboji třeba se samopalem, nebo i pistolí, nemáte šanci. Navíc jsou těžké a střelivo také. SPAS 12 má sice krásný dunivý zvuk výstřelu a může střílet jednotlivé projektily, ale dosah je opravdu handicap. Jít proti střelci v otevřeném terénu je sebevražda. Jediné smysluplné využití je na mutanty všeho druhu, kteří útočí "na tělo". Zkusil jsem i starou ruskou pušku Mosin, která je sice dražší, ale díky silné munici 7,62mm stačí "one shut". Extrémní účinek se mi osvědčil na střeše v Jantaru, při bránění Stalkerů před zombíky v exoskeletonech. "One shot-one kill". To nezvládla ani brokárna SPAS 12. Puška Mosin se dá za 5 tisíc RU upravit na ráži 5,45mm, což ale nedoporučuji. Její ničivý účinek se tím ztrácí. Dalším milým překvapením byla puška HK XM8, kterou můžete najít v "armádních skladech". Za 15 tisíc RU vám ji nabídne velitel žoldáků. Na pohled-v tabulce, nemá nijak zvláštní vlastnosti, ale je "vyjímečně silná a přesná. Stejně naopak mne zklamala puška HK G-36, která měla problém sejmout kance. U Svobody se také nabízí pušky Famas a HK 416, obě v ráži 5,56 mm. Famas nekupujte, ani omylem. Ničivá účinnost slabší, než u pistole Glock 18, ale spotřeba střeliva šílená. Navíc má pouze kolimátor, tedy, nepřibližuje cíl. HK 416 zase nemá žádnou optiku a nedá se (spolu s Famas) vytunit. Dobrou volbou může být sniperka SVD, která má velký ničivý účinek a nejlepší optiku. Dá se vytunit. Opět platí "One shut-one kill". U Povinnosti se dají pořídit mj. i pušky Groza ráži 9x39mm a Avalanche "tu lze později v Rudém lese nalézt u banditů a žoldáků ". Groza je "hrůza", nebrat. Lepší je Avalanche. Při splnění úkolu najít artefakt "KOmpas", vám dá lesník pušku "Vintorez BC-je to sniperka, v upravené ráži 5,45 mm. Je také velmi dobrá a má druhou nejlepší optiku. Ve hře se dají házet granáty, mají velmi silný ničivý účinek, takže pozor na ně a naopak, používejte je, vyřeší mnoho "troubles". Ale, jsou dost těžké... . Poslední dvě rady, pokud vám to nebude vadit, přes noc spěte, nebojujte, protože protivníci vidí jako ve dne a budete v silné nevýhodě při střelbě. Druhá rada, stejně se dobře kryjte, protože se bojuje na hodně velké vzdálenosti.
Takže to je několik mých postřehů ke hře, která je díky modpacku úplně o něčem jiném. Konec hry je v originále strašná pitomost, ale to není chyba Datastora, který odvedl sakra dobrou práci. Ještě jednou dáky...Brokař.
To já taky děkuju. Jsem rád, že se DMP líbí... a teď k tomu zbytku:
Nosnost je a vždycky v DMP bude nižší. Má to dva důvody - jednak u sebe hráč zbytečně netahá hromadu arzenálu, druhak upgrady na vyšší nosnost ve hře už jsou (stejně tak artefakty posilující nesenou váhu). Exoskeletony samozřejmě poskytnou nosnost zdaleka nejvyšší (například normální exoskeleton nově přidá 60 kg), fixní navýšení u normálních vest jsem v tuhle chvíli aplikoval jenom ve Stínu Černobylu, jelikož tam se to pomocí artefaktů nebo vylepšení řešit nedalo. Tak jako tak jsem při betatestech hru dokončil bez větších potíží i se sníženou nosností, i když pravda, exoskeleton jsem si nekupoval.
Vylepšení v Clear Sky budou, jak už padlo v poslední novince, mnohonásobně dražší, takže rozhodně bude potřeba přes jejich nákupem trochu zauvažovat a bezhlavě neskupovat všechno, k čemu se člověk dostane.
Výběr zbraně má pro hráče představovat alespoň menší dilema, to je v pořádku. Vzhledem k vyššímu účinku munice oproti základní verzi u sebe nikdo nemusí tahat celou zbrojovku a naprosto bohatě stačí jedna dlouhá a jedna krátká zbraň. Pokud střelivo dojde, stačí si vzít výbavu od mrtvol a využít ji ve svůj prospěch. O tom Stalker je; ne o tom, napakovat se municí ještě před akcí a vystačit si jenom s ní.
Kalašnikov sice je levnější, ale oproti Abakanu nepřesnější, no a využití pro brokovnice se rozhodně najde. Třeba já osobně jsem se snažil co největší část hry procházet s TOZ-34 a dařilo se. Je to prostě vlastnost konkrétního druhu zbraně - s brokovnicí a ani pistolí nejde odstřelovat na dálku, stejně jako je pošetilost vzít si do interiéru odstřelovačku s raketometem.
Jinak si všechny vlastnosti zbraní prošly rekonstrukcí (ale to bych se už opakoval) a odráží přesně to, co mám v Call of Pripyat. To samozřejmě znamená i to, že ne všechny poznatky se budou dát v další verzi modpacku zpětně využít. Groza mi nijak hrozná nepřišla a v elektrárně a Limansku posloužila víc než skvěle. To ale záleží na konkrétním hráči. Někdo nedá bez pistolí ani ránu, další zase bez něčeho z NATO produkce a třetí nesáhne na nic, co nepochází z Ruska. Skutečnost, že ne všechny zbraně jde vylepšovat, byla účelem, zvlášť u těhle ne úplně nejběžnějších kusů.
Viditelnost NPC je nastavená fixně, to bohužel změnit nejde - nebo ne tak, aby se nerozhodilo vnímání během dne a z postav se nestali hadroví panáci. Jistá degradace v detekci hráče ale je.
Věc názoru a oblíbenosti těch kterých zbraní. Já bych s TOZem mimo Bažiny raději nechodil. Navíc se dost rychle opotřebovává. I když, pokud někdo chce, tak se dá mnoha přestřelkám vyhnout. Při troše sebezapření se dá udělat skoro celá mise třeba jen s pistolí, až na toho Střelce na konci. Ale proč si to dělat zbytečně složité, když jsou k dispozici kvalitnější zbraně. Když se zamýšlím nad "tabulkami se zbraněmi", jejich popisem účinnosti apod., tak musím konstatovat, že neodpovídají reálu, ba naopak. Jsou hodně zavádějící. V podstatě jsou tam dvě varianty téměř po všechno. Tady by to chtělo ještě zapracovat.
Také, některé detaily v rozlišení krabiček s náboji jsou nepříliš šťastně zpracované. Zejména u 9x18, 9x19, 5,45 vs 5,56. Je to detail a proto si myslím, že by to šlo lépe...také vlastní popisky u některých zbraní mohou "zblbnout" zájemce, viz puška Famas, kde se praví, že může vystřelovat i granáty, ale, když si ji zájemce koupí, tak ve hře toto nelze. Obdobně tak i Groza s různou konfigurací délky zbraně. Osobně jsem se několikrát napálil, než jsem začal preventivně používat Save-Load před nákupem. Nepochopil jsem myšlenku nabídnout pušku HK 416, která nepůjde osadit žádnou optikou (NATO), která je jinak k dispozici. A když si zkusíš zamířit, tak neuvidíš vůbec "mušku", pouze "hledí". Neber si to špatně, jsem holt všímavý a navíc některé tyto zbraně tak trošku "osobně" znám. Brokař.
Pro mě zbraně taky nejsou španělskou vesnicí, ale pokud nějaká zbraň umožňuje střílet konkrétní projektil nebo další druhy munice (i když ve hře nejsou), neviděl bych v tom problém. Tak jako tak pro poslední dva díly Stalkera stejně ještě popisy budu měnit, tak do nich klidně zapracuju i tohle. Jinak jsem si ale zásadních odchylek v účinku a dalších vlastnostech nevšiml (resp. ne v tom smyslu, že bych někde o pušce psal, jak je účinná a nešlo s ní zabít ani divočáka). Ale je pravda, že od stávající verze uběhla spousta času a ta rozpracovaná je o značnou část dál.
To s tím kancem se mi stalo a docela naštvalo. NAnějakých cca 50m jsem jej ani třemi zásahy nezabil, načež jsem vyměnil G-36 za Glock 18 a jednou ranou toho "steaka" sejmul. Stejně tak, možná nějakou chybkou hry jsem při osvobození Stalkerů v táboře na okraji Smetiště byl v té kovové boudě, když okolo pobíhal "kravasos". Byl nějaký nesmrtelný, protože jsem do něj vystřílel toto: Grozou 1 celý zásobník, M5 1 celý zásobník, 2 rány Mosinkou a 2 zásobníky Glockem. 6il dál. Mezitím se ke mně přiblížil jeden z těch zomboňů a dal mi jednu takovou, že "mne pohltila zóna". Abych znovu upřesnil, v popiscích u zbraní jsou téměř jen dva "vzory", kde je stav, ničivost a dostřel. Většina zbraní je na tom stejně (!!!) a to vidím jako zásadní chybu. Tady to chce opravdu trošku "rozlišit". A také, jak jsem psal minule, pokud se u popisu té které zbraně popisuje, že může střílet třeba granáty, tak by ta zbraň měla ty granáty mít možnost střílet i po zakoupení u obchodníků. Pokud toto nelze, tak by to mělo být "ošetřeno", že to v tomto konkrétním případě nelze...další detail, když jsem čistil Depo od banditů, tak jsem z dálky používal SVD. Po přiblížení a krytí v pokleku podél vlaku, mne dostal jednou ranou nějaký "pendejo" z hloubi depa, aniž jsem jej spatřil. A to ti "pendejos" rozhodně sniperky, nebo nějaké lepší pušky s optikou neměli. Zvláštní... zöna je mocná čarodějka. Nebo také, můj exoskeleton rozstříleli banditi v Kordonu na cucky aniž jsem si "uprdlnul". 65 kové panely neodolaly HK MP5 v jediné dávce... na mapě nebyli-byli chybou hry "zapomenuti" těsně za průchodem v betonové trubce do Kordonu, 50m od tábořiště Stalkerů. V klídku jsem udělal několik kroků, v bezpečné zóně, než mně "sejmuli". Na mapce v PDA mi dříve všechny "červené" body ukázaly, kdo je tam-mutant, nebo nepřítel, teď se to neukazuje. Vidím jen body. Je to zapomenutá chybka, nebo to je pouze "můj problém"? Zdař, Brokař.
Ještě doplním, účinnost třeba samopalů M5 je příliš velká a současně i dostřel. Pokud máš o těchto "sampech" bližší info, tak účinný dostřel-dle modelu, je cca 50m. Vím z vlastní praxe, že lze - s optikou u některých modelů samopalů dát jdnotlivě i terč velikosti hlavy na 100m, ale to už je opravdu výjímka. Navíc, účinnost běžné ráže 9mm se nedá porovnávat s jinou větší, (nebo i menší viz HK MP7 v ráži 4,6x30,), takže by se nemělo stávat, že v rámci možného zamíření se "srovnají ničivé účinky u AK-74, s tímto samopalem MP5. To samé platí i u pistolí, kde je účinek Makarova podivně stejný, jako u ostatních, silnějších pistolí. Kance jim dávám na jednu ránu-což by v reálu pana kňoura tak maximálně "nasralo"....rozumíme si? Chápu, je to hra, ale pokud si ta hra "takto hraje", tak to lze udělat jinak, například zabít kance Makarovem jako že půjde, ale třeba s celým zásobníkem... Vojáky v neprůstřelné vestě taky nedostaneš jednou ranou do vesty....to by byla blbost, že....Měj se. Brokař.
Ještě mně napadl jeden detail, mrkni prosím Tě na mířidla AK 74, Abakanu a AKSu, každá "kosa" míří někam "pánubohu do oken". Jedna má mušku příliš nahoře, druhá příliš dole...+ viz včerejší poznámka na HK 416, kde muška není vidět vůbec...dík,Brokař.
Vždyť jsem ale psal, že účinky zbraní jsem srovnával až někdy teď, na Clear Sky jsem drahnou dobu nesahal, protože se mi nelíbil koncept (a nelíbí doteď, ale to já změnit nedokážu). Dostřely, účinek, tohle všechno mám po vzru Call of Pripyat, kde ty údaje reálu odpovídaly v rámci možností. Nejde ale rozfázovat účinky zbraní natolik, aby se dalo říct, že třeba Abakan bude účinnější než kalašnikov nebo že Browning zabije za jednu ránu a Makarov na osm, protože ráže 9x18 je slabší (z Makarova je sice potřeba víc ran, ale rozumně).
Indikátory, minimapu a všechno tohle jsem zmiňoval v instrukcích a měnil v podstatě hned na začátku tvorby DMP. Mutanti v sobě těžko budou mít detekční čipy, aby je šlo vidět na mapě a stejně tak pokud se ví, že PDA chytá signál dalších zařízení a díky tomu zobrazuje pozice ostatních postav na mapě (což je beztak kravina), tak by si je banditi rozhodně nebrali (nebo upravili, aby jejich signál chytit nešel). Navíc nechci hru dál zjednodušovat tak, že všechno bude na jedno až dvě ťuknutí do klávesy.
OPět subjektivně, co se týče PDA a mapy, myslím, že když v původní verzi bylo patrné, zda jde o mutanta, nebo jde třeba o banditu, tak to bylo lepší, než ten zmatek nyní. Červené body například v Bažinách mohou "neznalé" této hry dost zmást. Když už tvrdíš, že u banditů je to "na levačku", tak je potom úplně logické, že mutanti s sebou PDA nenosí zcela určitě. A označení jsou.... . Takže když už to tam "má být", tak je logičtější a hráčsky přijatelnější jasná detekce, o koho jde. A poslední postřeh, ta poruchovost zbraní je hodně na palici. Nevím, který "mentální borec na tuto super věc přišel". Hru tím nijak nepozvedl, naopak, zbytečně zkomplikoval. Tolik věcí se přibližuje "reálu", ale takovou základní někdo takto "zprznil". A když už tam mají být například ty rezavé kousky, tak ať tam jsou i zcela funkční zbraně, lišící se právě svým účinkem, bez nutnosti oprav. Upgrade je v pohodě, proč ne. Pokud se vžrazně změní obtížnost a nedostupnost RU, tak to bude balancovat na hraně hratelnosti. Přece to není pojetím RPG, že? Prodlužovat hru neustálým pobíháním po zóně kvůli několika RU nepovažuji za příliš šťsstnou myšlenku. A narazit na přesily nepřátel, lépe vybavených, to bude tedy strašná prča. Sklouzne to k stealth akci, kdy se na nějaké zdlouhavé shánění potřebností raději vykašlu a oděn v lehké triko nepřítele obejdu, či mu uteču. Ale to už nebude třeba ono... Šance mají být vyrovnané. Třeba u těch tolik citovaných zbraní, (nejen)je otázka, zda těch super kousků musí být tolik k mání...Vím, že to není žádná prča skloubit, jen sděluji své subjektivní myšlenky. V mnoha hrách je toto řešeno nedostatkem střeliva, ne tím, že každá nalezená zbraň je poškozený krám. Podobná "úchylka" je v Brothers in Arms, kde to vývojáři přehnali s tím chvěním mířidel, kdy je sakra problém střílet přesně. Podle mně to prostě přehnali...
Co konkrétně v detekci a nedetekci protivníků dělalo nebo dělá zmatek? Označení je jenom u neutrálů a přátel, což bylo vůbec jednou z prvních věcí, kterou jsem v modpacku měnil a taky to takhle zůstane. Indikování hrozby bylo jenom ústupkem ze strany GSC, aby se ke hře dostalo víc lidí a nemuseli tolik uvažovat nad dalším postupem.
Poškozování zbraní mi přijde jako fajn nápad, navíc v modpacku nejde pušku odrovnat po vystřílení pěti nebo šesti zásobníků, jako tomu bylo ve výchozím stavu (jiná věc samozřejmě nastává v případě, když do výbavy střelíš nebo u ní vybuchne granát). Jakákoliv aktuálně se vyskytující rezavá zbraň má sice vyšší pravděpodobnost záseku a víc se poškozuje, což ale tak nějak koresponduje s jejím stavem. Normální zbraně bez rzi funkční jsou, nevyskytuje se u nich omezení, ale jsou dražší - což byl smysl. Pokud jako hráč nebudu mít na Abakan, dokážu se spokojit s trouchnivějící variantou, která sice třeba bude mít nižší kadenci a víc se poškozovat, ale rozhodně to bude lepší, než pobíhat s Makarovem.
Věř, že "balancování na hraně hratelnosti" jde říct v podstatě o čemkoliv, co chci změnit a nebo jsem už změnil. Někomu se nelíbí nižší účinek lékárniček, ale už si neuvědomí, že silnější jde najít o něco hůř, ale ve hře pořád jsou. To platí i v získávání prostředků na vylepšení - stačí jenom plnit mise, zbytečně neutrácet a prodávat artefakty. Přijde mi zvláštní, když hráč nese dvacet zbraní, všechny s maximálním vylepšením, k tomu dva obleky (samozřejmě taky na maximum, aby si nepřipadal jako outsider) a ještě má spoustu rublů, co nevyužije. Pokud upgrady, tak omezeně a s rozmyslem, ne jako v původní hře, kdy mechanik za 500 RU rozšířil zásobník o deset ran a odprodání kalašnikovu vyneslo bezmála tisícovku. Psal jsem to už nesčetněkrát, ale pak se ta hra hraje sama a tudíž u klávesnice člověka netřeba.
Lepší výbava protivníků je věc dost sporná a spíš k nadcházející verzi udělám menší prezentační video, aby byli všichni v obraze. Pokročilou výbavu jde najít u postav daleko za polovinou hry, a to předpokládám, že už nikdo v bundě a s Makarovem pobíhat nebude. Nejde mi o házení klacky pod nohy, ale o to, aby celková atmosféra reflektovala situaci, v níž postavy jsou. To, že u neutrála v Kordonu šlo najít SPAS, Vintorez a spoustu dalších vynikajících zbraní, mě při prvním hraní natolik odradilo, že jsem se k tomu potom vracel asi až po měsíci.
Pokud si pročteš všechny reporty ohledně Clear Sky, co jsem tady uveřejňoval, narazíš na spoustu zmínek, proč počty munice omezit nejdou a nepůjdou kvůli systému respawnů a přiřazování předmětů do beden. Proto je to potřeba řešit jinak. Netřeba se bát, že by mě nenapadla spousta dalších, mnohdy elegantnějších cest, ale je to pořád "jenom" hra s vlastní hromadou omezení. A já nejsem její tvůrce.
Rozhodně nechci, aby ty moje odpovědi zněly nějak jízlivě nebo útočně, ale takhle to prostě je. DMP nebude nikdy modifikací, co by šla cestou zjednodušování kvůli tomu, aby se k ní dostali všichni. Od toho je tady spousta dalších titulů.
Neberu si nic osobně, také vyjadřuji svůj osobní názor - hráčský. K Tvému dotazu z úvodu, psal jsem to jasně, původní mapa byla dle mého v pořádku a jasně přehledná, nynější mi nevyhovuje, už z těch citovaných důvodů, kdy není poznat, zda je tam ten červeně označený bod člověk, nebo mutant. To bylo možné rozpoznat a myslím si, že to bylo i užitečné. V obecné rovině je mi naprosto fuk, jestli tam bude identifikace nepřátel, nebo nebude, ale když už tam byla a fungovalo to informačně lépe, proč to měnit? Za horší...
S poškozováním zbraní nesouhlasím, mně to připadá fakt jako blbina, ale, je to holt věcí názoru. Jen to tahá zbytečně prachy. Uvítal bych originálnější způsob, nebo držení se již obvyklého a hráčsky jistě přijatelnějšího. A připomínám i tu ničivost, kance z Makarova 9 mm neuděláš ani omylem, natož takového "zmutovaného obra". A jednou ranou.
Ta účinnost zbraní, spešl pistolí, (dostřel nevyjímaje), je mnohdy sci-fi. Ukazatel vzdálenosti k cli v metrech (měřič)je hodně velký "optimista".
Ještě si nereagoval na ta "prapodivně rozhozená" mířidla, přesněji "mušky", pokud nemám optický zaměřovač, tak vidím tu šílenost, kterou se nedá dobře zamířit. To by se snad dalo napravit, ne? Pokud je třeba "napínací páka" vlevo, vpravo, to je fuk, takové "neherní detaily neřeším", ale mířidla jsou podstatný detail pro hraní.
Já se ale snažil říct, že na mapě se nezobrazuje žádná červená tečka, tudíž ani člověk, ani mutant. Pokud myslíš tečky na minimapě v rohu obrazovky (a ne na mapě v PDA), tak tam se samozřejmě text nezobrazuje nikdy - nehledě na to, že během boje stejně nemáš na nic dalšího čas a prohlížení mapy v PDA by tě stálo život.
Ukazatel vzdálenosti u zaměřovacího kříže nikdy neber jako směrodatnou hodnotu, realitě neodpovídá. I na to jsem často upozorňoval a připomínal, že klasická podoba zaměřovače bez dalších údajů byla v prvním dílu mnohem lepší.
Na zaměřování s HK416 se podívám; už si nevzpomínám, jak se to v tomhle případě řešilo, ale spíš mám chuť tuhle zbraň celkově vyřadit.
Jasně že jde o mapu v PDA. Vždy se tam zobrazují, mj., "ty červené body", které označují nějakého nepřítele "na povrchu". K HK 416, také bych ji vyřadil, pokud nemá možnost osazení optikou, tak kdo by za ni utrácel těch +-15 tisíc RU. Potažmo, když nemá ani "mušku". Naopak, co bych sám uvítal, by byla ta automatická brokárna s bubnovým zásobníkem, ta z COP, tu jsem v COP rád používal. Šlo by to? A ještě technická...v některých hrách je hráč "omezen" pouze dvěmi zbraněmi, jednou dlouhou a jednou krátkou. Což tak dát limit na dvě, max. tři kousky? Pravda, narušilo by to ten možný kšeft s ukořistěnými zbraněmi...potažmo nějak ovlivnilo "nosnost"... ale, kdo chce místo hraní dělat ze sebe "obrněný tank s tisíci hlavněmi"??? To je už spíše žánr sci-fi, kde tahají frajeři laserová děla, tucty miniděl apod....jen myšlenka...
Ještě něco postřehů. Měním názor na pušku Groza, je lepší, než jsem si o ni myslel. Chybou hry jsem nemohl dostat jednoho "kravasosa", a tak jsem Grozu zavrhl. Omyl, je dobrá, velmi účinná i na zomboně se zbraněmi. "One shut-one kill". Další postřeh, zkoušel jsem experimentovat s exoskeletony a přišel jsem na zjištění, že "nejlepší" je ten žlutý od frakce Svobody. Jako jediný šel totiž "tunit". To se mi nepovedlo ani u exoskeletonů armádního, Povinnosti, ani Monolitu. Cenově, poměr výkon/cena je potom nejlepší asi vesta Bulat, která šla také pěkně tunit. Nezkoušel jsem ještě mechanika od banditů, zda by ty exoskeletony tunil, takže to nechám na někom jiném. Ale v prodeji u banditů exoskeleton je.
Nechci se hádat, ale pokud u sebe máš poslední verzi odtud z blogu a ne nějakou úplně první verzi, tak se na mapě nic nezobrazuje (obrázek). I mířidlo na HK416 nevypadá nijak poškozeně (další obrázek), akorát u nabíjení chybí animace (což je ten hlavní důvod, proč ji chci vyřadit úplně).
Protekta by se přidat (nejspíš) dala. Omezení inventáře na počet zbraní šlo namodifikovat jenom ve Stínu, ale ani tak bych nesenou výbavu nelimitoval na dva nebo tři kousky. Od toho je ve hře omezená nosnost. Tenhle prvek se dá použít maximálně v lineárních střílečkách a nebo někde, kde obchodování nehraje nijak důležitou roli. Ve Stalkerovi ale ne.
Modpack 2.1.5. Patch 5.1.10. Nevím zda to je "poslední verze"...hlavně že to frčí...
Ještě jsem našel minidetail u těch exoskeletonů. U toho z Monolitu je v popisku, že nemá "noční vidění". Zkusil jsem jej a má jej zabudované (zelené).
Zlobil mne znovu kousek hry na Smetišti, při dobití Depa s bandity. Když jsem se blížil k vstupní bráně, tak mi zmizela zbraň, obchodník ještě žil a normálně se mnou "kecal". Velitel Joga byl ve vagóně. Mimo toto depo, vně vpravo, (dříve tam byl druhý obchodník), byli dva bandité a nabízeli mi jakousi hru. Tu jsem odmítl, došlo ke změně a ihned mi naskočila zbraň. Po likvidaci bandity se ozvala hláška, že Depo je osvobozeno atd. Jenže, Joga byl živý ve vagóně stále. Takže jsem si pro něj přišel a poslal jej "k čertu".
To schovávání zbraní je "deviza" hry, na základnách k tomu dojde ve všech případech. Problém je, že pokud tuhle volbu zakážu, tak se zbraně objeví i v několika animacích a dalších předělech, což vypadá dost mizerně. Dřív jsem to měl jako doplněk, ale moc se neosvědčil.
Pěkná devíza...jak mám dobít základnu banditů, když se mi v polovině boje "schová zbraň"...No nakonec jsem to udělal, ale je to chyba jak sviň. Ještě jsem narazil na zvláštnost při odkupu zbraně. Nabízel jsem Povinnosti Abakany, někteří jej kupovali, jiní nee. Divný...! jejich zbraň a nechtěli ji...
Kdyby tohle byla jediná věc, co v Clear Sky je nedomyšlená, skákal bych radostí - bohužel je to ale jinak. To odkupování zřejmě nefungovalo jenom u normálních NPC, ale obchodník by měl koupit povětšinou cokoliv.
Ten odkup zboží je taky někdy "crazy". V rámci jedné frakce jsou nabízeny různé výkupní ceny jak mezi obchodníkem, tak mezi jednotlivými "kupci". Něco je výhodnější prodat obchodníkovi, další zase jednotlivým kupujícím a ještě ne stejně u všech...v tom aby se "prase vyznalo... Podobná nedomyšlená "klasika " je například u Sidoroviče, který po splnění úkolu a přinešení požadované "skříňky" má hlášku, že od teď nabízí doživotní slevu. Někde je citováno i 20%. Ale přitom má ceny vyšší, než kdejaký "stalker" před jeho bunkrem...kde asi soudruzi z Ruska udělali chybu, ehm, "ašíbku"? A ještě k mnou řešeným otázkám nosnosti...svým způsobem toto pořešil (nejen poslední) Deus Ex. Chceš více nosnosti? Upgraduj, kup si sloty do inventáře. Ehm, když se může tunit zbraň, oblek, proč ne třeba inventář, jeho velikost? Byla by to "klasika", hráčsky vcelku obvyklá, funkční, do té míry, kterou autor "povolí"...vždyť i ten exoskeleton může "tunit" mj. sílu, tedy i nepřímo "hmotnost". Ale proč jen ten od Svobody? Nepochopil jsem, proč se nedají tunit ostatní exoskeletony? Brokař.
Výkupní ceny jsou pro všechny NPC fixní, liší se jenom u konkrétních obchodníků - vzhledem k tomu, že odkupní schéma pro okolní postavy je jenom jedno, tak postavy skutečně nakoupí za jednotnou cenu a stejně tak můžou i prodávat. Jediná věc, která při odkupu hraje roli, je stav zbraně. Za poškozenější je logicky míň peněz, než za úplně novou nebo jenom málo poškozenou. U Sidoroviče a vlastně u všech překupníků jde o to, že u nich nakoupíš zbraně, což u normálních stalkerů nejde (kromě trochy jídla). Pokud jsi ale narazil na něco, co se vykupovalo jinak a myslíš si, že by to mělo vypadat jinak, napiš mi sem konkrétní případ.
K inventáři - nemůžeš srovnávat hry, co spolu naprosto nijak nesouvisí. Sloty v batohu nastavovat nebo přikupovat nejde kvůli mnoha omezením, co hra má. Stalker využívá svůj vlastní engine, ostatně jako každá jiná hra, i když v podstatě kapacitu batohu navyšovat můžeš (u mechaniků je pár vylepšení k nosnosti nebo snížení váhy zbraně/vesty). Je to jako kdyby si někdo stěžoval, že v GTA jsou auta a ve Stalkerovi je tudíž chce taky. Navíc je v praxi naprosto jedno, jestli si rozšíříš imaginární sloty v batohu a nebo celkovou nosnost, po jejímž překročení stejně nic dalšího už nepobereš.
Neřeším technickou stránku věci, co je,nebo není možné,tomu nerozumím, nicméně mám rozdílný názor na hodně věcí. U těch odkupů jde zcela běžně a všude třeba (nejen)o rozdílné ceny střeliva, které je jedné kvality. Přesto jak obchodník, tak jednotliví prodejci ve stejné frakci nabízejí rozdílné výkupní ceny. Jde o častý jev. Na řadu dotazů jsi mi nereagoval, ale nechci je tady znovu uvádět...jsem zvědav na tu finální verzi někdy v příštím roce. Projdu si všechny díly a zase Ti napíšu své postřehy, ke kterým jistě dojdu. Drž se, děláš dobrou věc, kterou oceníme jen my, skalní příznivci Stalkera. Brokař.
Snažil jsem se odpovědět na všechno, na co ses ptal - pokud jsem na něco nezareagoval, klidně se zeptej znovu (neodpověděl jsem akorát na vylepšení exoskeletonů, ale to jsem vysvětloval už dřív ve smyslu, že ne všechna výbava musí jít nutně vylepšovat - to nespadá mezi herní podmínky).
Ve všech frakcích je vždycky jenom jeden hlavní překupník - v bažinách je to Suslov, v Kordonu Šilov (neutrálové) a Sidorovič (ten jede sám za sebe), pak následuje Zub na Smetišti (banditi), Ašot v údolí (Svoboda) a nakonec Agroprom v sestavě Mitaj (Povinnost), Poustevník (sám za sebe) a Truš (neutrálové). Víc regulérních překupníků ve hře nikdy nebylo.
Pokud třeba v Agropromu budeš prodávat náboje na území Povinnosti, můžeš tak udělat jenom u Mitaje a nebo jenom u regulérních NPC, ale ne u nikoho dalšího. Leda bys zaběhl k neutrálům, ale u těch zase najdeš trochu jinou nabídku (a právě i odlišnější ceny). Tady ale nejde o chybu.
Jsem každopádně rád za pozitivní zhodnocení a s jistotou můžu říct, že už tahle stávající rozpracovaná verze se hraje mnohem líp. Ne ideálně (to by muselo zaúřadovat přímo GSC), ale líp. Jenže toho se už nikdy nedočkáme.
Ahoj Datastore, řada otázek mi zůstala nezodpovězena. Namátkou můj dotaz k chybě na Smetišti, při schování zbraně, jsi mi nezodpověděl, pouze se vymluvil na "devizu hry". Jaká to je deviza, když jsem v boji s bandity? To není běžné neutrální pobíhání po základnách, ale regulérní boj, kdy mi v jeho průběhu "zbraň zmizí a nemohu se bránit, nebo útočit". A také, zbraň mohu nosit například u Povinnosti. V jejím venkovním areálu. Už jsem to zdárně zkoušel několikrát. Nebo také, nedozvěděl jsem se proč konkrétně jde tunit pouze (!!!) exoskeleton od Svobody a ty další, u jiných frakcí, ne? Dle mého to je "chyba". Protože pro reálnost tohoto počinu nevidím žádný důvod. Také jsi nevysvětlil, proč se mi neobjevuje "muška" u HK 416. U Tebe to prý funguje-ale u mně ne, takže proč? V čem je chyba, že já tu mušku prostě nevidím? Měl jsem i dotaz k mířídlům u AK-74 a dalším, s tím, že by to chtělo "poopravit". Není možné, aby jednou muška byla "výš, poté níž a ještě další "nakřivo". Opět dle Tebe to je v pořádku. Není, sorry, je to celkem "odfláklá věc". Přitom zamíření ve střílečce je sakra podstatný detail. Opět, neřeším, kdo to "zpizdil", ale je to tak. Mušky nejsou v souladu s výřezemhledí. Nesmysly v popisech a jiné zbytné ptákoviny neřeším, ale mířidla ano. Vše se zájmem -jako velký fanda, ne jako prudič. Pokud to někdy vyzní blbě, omlouvám se, není to zámysl. Brokař.
Vezmu to zase bodově:
- Schovávání zbraní: nevymluvil jsem se, ale řešit to vážně nijak nejde. Dodám na blog znovu doplněk, co zbraně na základnách nosit umožní, ale za cenu několika dalších neduhů. Základna Povinnosti a banditů se liší v tom, že ta banditská je braná od první vstupní brány, kdežto základna Povinnosti je až ta hlavní budova. V GSC nikdo nerozlišoval, jestli je hráč právě v boji nebo klidu, zbraň se schová tak jako tak.
- K exoskeletonu a oblekům jsem psal už dřív, že ne všechny musí jít vylepšit. U exoskeletonů bych to možná v budoucnu změnil, ale u zbytku výbavy chci nechat pár nevýhod (stejně tak pokud budu nechávat XM8, tak ta vylepšit taky nepůjde - nikdo by na to ani neměl v Zóně součástky).
- Nikde jsem nesal, že křivá muška je v pořádku, ale tady asi bude na vině rozlišení - hraješ ve fullscreenu (např. 1600x1200) nebo widescreenu (1680x1050 atd.)? Hra totiž bere pro obě nastavení specifickou pozici v konfigu, ale klidně se na to podívám. Jenom je mi záhadou, že v případě, kdy by se taková věc objevovala nějak globálně, že by se nikdo další neozval. Hodně by mi ale pomohl seznam zbraní, u nichž k tomu dochází, abych to zvládl co nejdřív nějak poopravit.
KJe zbytku jenom zkratkovitě: Kalašnikov v nadcházející verzi bude mít detailnější model včetně všech náležitostí (takže i vycentrovanou mušku) a dojde i na úpravu textů ke zbraním. Nět prabljema.
Ke zbraním - mířidlům:
Zkusil jsem jiná rozlišení, ale výsledek byl "stejný".
Načetl jsem staré Save a u těch zbraní, které jsem měl je to takto:
Zbraně naprosto O.K. jsou: "Avalanche", Mosin, na 99% Groza (ta má průhled na příliš široké hledí), je nejasné, splývající (detail) a krytu mušky. Vcelku dobře je na tom i HK MP5. U pistolí jsem vypozoroval "mírný pohyb stranou, s drobnou "chybou zamíření" směrem doprava. Pokud to ovšem není "zámysl", aby to tak bylo. Nicméně, vždy jsem se snažil na chvilku zamířit, opakovaně a muška byla většinou "stranově" - střelil bych v reálu "mírně doprava". AK - všeho druhu, muška je příliš vysoko, v reálu bys střílel "nad cíl". HK 416 -muěka není vidět, průhled hledím je ve tvaru "V", podobně jako u HK MP5.
Dále "LR300" má mušku příliš nízko, střílel bys "dolů pod cíl. Nezkoušel jsem SIG 550, ale ten býval pokud si pamatuji v pořádku i mimo Modpack. Kalach, alias Sako 5,56x45 míří také "nahoru",
Takže shrnul bych to tak, že naprostá většina dlouhých zbraní míří velmi "nahoru", tedy v reálu přestřelí cíl.
Pistole zase mírně nahoru s pohybem do strany, více vpravo. V praxi to bývá typické "strhávání" pravákem. (Kdoví, třeba se to dá použít jako úmysl-reálné míření...).
Ještě mám poznámku k používání podvěsných granátometů. Oproti reálu střílí "na příliš krátkou vzdálenost". Podstatně.
Pomohlo to? Brokař.
Pomohlo to v tom ohledu, že už chápu, co konkrétně myslíš - ale zklamu tě. Tohle jde mimo mě z jednoho triviálního důvodu - pokud se nepletu, jde ti o to, aby třeba v případě LR300 bylo mířidlo v lajně s kruhovou muškou vzadu, je to tak?
Jenže pokud se podíváš na tenhle obrázek, všimneš si, že model nemá v mušce otvor (a upravovat modely zbraní, byť takhle drobně, bude mít negativní dopad na kvalitu kvůli potřebě model znovu překonvertovat - psal jsem o tom nesčetněkrát).
Ta samá věc v případě Grozy - rozestupy jsou základní, mířidlo je pevnou součástí modelu a jakákoliv moje manuální úprava povede jenom k tomu, že dokážu zbraň "naklopit" hlavní nahoru. Mířidlo se tak sice zvedne, ale pak se rozhodí pozice zbraně. Pokud se podíváš na následující obrázek, taky zjistíš důvod - mířidlo je níž, než krytka, ale zase jde o proporce původního modelu a to změnit nemůžu. Záměrná linie je ale naprosto v pořádku - viz obrázek.
V případě kalašnikovu platí moje dřívější zmínka o náhradě za detailnější model, a ten už má mušku s mířidlem v linii.U pistolí jsem si všiml mírnějšího posunu (v rámci nanejvýš pěti sedmi pixelů) u Beretty, Sigu 220, Browningu a revolveru GP100, kde je odklon vyšší (ale už jsem ho do další verze opravil). Kdybys chtěl tuhle aktualizaci hned, stačí do gamedata\configs\weapons nakopírovat následující soubor a povolit přepsání. Pistole budu opravovat v průběhu dalších několika dní, protože je to celkem piplačka.
LR300 je trochu níž, to je pravda (k mojí nelibosti), ale můžu maximálně zvednout celou zbraň včetně rukou nahoru, takže mířidlo bude sedět na tečku zaměřovače. Kdybych zvedl jenom předek s hlavní, dojde k tomu, co jsem popisoval před chvílí (tzn. k tomu, že zbraň bude celkově špatně držená). Každopádně díky.
No z tohoto obrázku to nejde popsat, musí se "zamířit". Kryt mušky má různý tvar a o ten nejde, důležité je mít mušku ve výřezu hledí v jedné rovině výškově a stejně "uprostřed" stranově. Já už čekám na tu finál verzi, co to s hrou udělá, jinak ji znám nazpaměť, včetně jedničky. Pouze COP jsem hrál naposled před léty...když něco hraji, tak zkouším v následném hraní všechno možné a nemožné, včetně využití "chyb hry". Vždycky se nějaké najdou... . Zdař, Brokař.
Pokud si seženu "Grozu", dostane vždy zaměřovač. V reálu, všechny Stalkerovy herní kousky-útočné pušky,i samopal HK MP5,je možno osadit různými zaměřovači. Pro srovnání si vždy vzpomenu na super herní kousky v mé oblíbené pařbě "Rainbow Six".
Ale ohledně přidávání optik jsem se už vyjadřoval - pokud na modelu zbraně nejsou kotvící body pro konkrétní doplněk, tak to změnit nemůžu. Takhle to prostě je a týká se to jak MP5, tak AKS74U. A GSC si s realitou rozhodně nikdy hlavu nelámalo.
Jo, pamatuji si to. GSC to holt dělalo po ruském způsobu. Tedy, tak nějak napůl. Škoda, pro hráče. A divím se, že do hry vůbec "pustili" "neruské zbraně".
Ahoj Datastore, ještě mám malý herní dotaz k jedné situaci. V Kordonu, kde je v cele u Stalkerů major Chalecký, jde od něj"nabídka nenabídka" k sundání "sniperů" na valu. Já ji přesto nemohu přijmout, protože mi to hra neumožní. Respektive, ty Stalkery na valu mohu dostat, ale nic to nemění. Po likvidaci vojáků u mlýna a autoparku chce Chalecký po mně pistoli. Když mu ji dám, dá mi souřadnice k jeho skrýši s "Abakanem". Později uteče. Když mu pistoli nedám, stejně později v cele nebude Proč? Za další, když mu pistoli dám, tak najdu naproti, vlevo od cesty a tábora Stalkerů u Sidoroviče "agenta majora", který se mně ptá, ale já mu říkám pouze "sbohem". Takže, proč je tam potom ten majorův agent? Je označen jako nepřítel, ale nejde po mně, komunikace, kterou bych očekával ke zpestření hry nikam nevede. Ať sundám nejprve "snipery", nebo ne. Někde je podle mého "ašíbka". Chaleckého řidič v tunelu, když mu dám pistoli a hlášku, aby šel se mnou osvobodit svého majora, tak střílí po mně. Nemohu si pomoct, ale kde asi soudruzi udělali chybu? Celé to je zmatené a nedomyšlené. Nechceš to smazat? Brokař.
Mno asi takhle - neber Clear Sky logicky (i když to zní divně). Spousta věcí se zrovna v tomhle díle vyvíjí naprosto idiotsky a nelogicky, bez příčiny a bez důsledku. Podle mě Chalecký stejně jako jeho agent a řidič měli mít důležitější roli, než zase zaúřadovaly škrty. Podívej se třeba na můj překlad na scorpions webu ohledně škrtů v Clear Sky, kde mizely nejenom lokace (viz stará známá věta Lebeděva - "projdeme podzemím do elektrárny", ale ta lokace se vyskytuje až v Call of pripyat, a to ještě s várkou úprav), ale i postavy a mutanti.
Podle mě původně mělo jít spolupracovat i s armádou, z čehož by potom vycházela možnost připojení se k nim a možná i vystřílet neutrální stalkery. Jenže nedávalo by to smysl v případě hlavního děje, což je krásně vidět i na vztahu připojování se k dalším frakcím. Hláška o tom, že se teda k někomu můžeš připojit, přijde až ke konci hry (kdy už si nejde v podstatě nikoho úplně znepřátelit a znepřátelení by tak nemělo význam na další postup).
Kdybys chtěl CS brát logicky, vyhořel bys hned na začátku, kdy Lebeděv prohlašuje, že Jasná obloha nemá za cíl stát se bojovou frakcí (kravina, stačí se podívat na válku proti renegádům a finální přestřelku v nemocnici - pokud se takhle chová nebojová frakce, nechtěl bych vidět čistě bojovou). Jakbysmet u úkolů - mám najít skříňku, o níž se můžu dozvědět od postavy. Potud je to v pořádku, ale když se ta hledaná věc objeví na místě, kde jsem byl už třikrát a doteď nikde nic nebylo, bije to do očí. Stín i CoP si vystačily i bez těhletěch blbostí a šlo jim to výborně.
Chalecký nepatří mezi postavy, od nichž jde přijímat úkoly, spíš se o těch odstřelovačích jenom zmínil. Taky nejde brát všechny věty ve hře hned doslova, protože jsem se kupříkladu setkal s výtkou, že v popisu skrýše bylo "schoval jsem si sem pár věcí" a přitom tam byla jenom jedna lékárnička. To přece vůbec nevadí - někdo ty věci mohl vybrat, popis mohl vzniknout před delší dobou nebo tak podobně. Stejně tak u postav. Pokud někdo řekne, že by bylo fajn zlikvidovat toho a tamtoho, nemusí jít o úkol (ten by se ti zaznamenal do PDA). A vážně nechci v dalších verzích DMP jít cestou odmazávání všech postav nebo dialogů, co by hráče mohly byť drobně mást. O tom ta hra taky částečně je.
Jinak pro agenta poblíž vesničky v Kordonu jsem si připravil jedno zajímavější využití (jelikož úplně prvně se mi ho díky patchi 1.5.10 povedlo zastihnout, aniž by ležel bez známky života na zemi před smečkou psů).
Jojo, ti psi toho agenta také někdy napadli, přímo přede mnou. Podobně jako napadají Stalkera Vasjana, můj kontakt na Smetiěti. Jednou je živý, potom mrtvý, dříve než přijdu. Ale když mu otevřu inventář, tak je úkol splněn. Ještě to dělá velitel stanoviště u Povinnosti, kterého často sejmou zomboni.Škoda u toho Chaleckého, jako varianta by to mohlo být zajímavým zpestřením. Včetně nějakého obchodníka a zbrojíře z armády...zase by bylo o něco akcí více. Brokař.
Ještě bych poukázal na podobné zmatky třeba na Bleším trhu, kde je Stalker Divokej "něco"a ten ti dá až 4 (!!!) vedlejší úkoly. Jenže, když splníš ten třetí, máš donést 2 tisíce RU Stringovovi, tak vzhledem k tomu, že to je léčka a toho Stringova zabiješ, tak se už nemůžeš stát členem banditů. Joga totiž jako první úkol dává za úkol zabít Stringova...Jak to má chudák hráč vědět,že? Nebo, když tě na Bleším trhu ve sklepě po výbuchu banditi obírají o ty "nejlepší kousky", aniž si nějaké měl, protože nad nimi u Stalkerů je kovová bedna, do které si své všechny věci schováš, tak mluví o tom, žes sice utekl,... ale ty tam přece vždy ležíš dva kroky od nich ležíš... . Na tom Blešáku, do třetice, je Stalker-opravář, kterého jsem"na nohou" potkal jen jednou asi z pěti pokusů. Vždy spí, šmejd a nedá se probudit. Další kdekoliv obecně nasrávající je to, když polovina "důležitých osob" je tebou oslovena, zda "můžeš pomoci" a ony odpovídají, že ne. Přitom na tebe mávají.... Takový žoldák, probíhající betonovou zdí v Tovární hale, to už jsou mušky... . Anebo, když střílím z SVD na velkou vzdálenost na vojáky, kteří mají "abakany bez optiky", ale kteří mne vidí jako s optikou...někde soudruzi udělali mnoho, mnoho chyb. Brokař.
V tomhle bych chybu neviděl. Hráč přece sám musí vědět, ke komu se bude přiklánět - ne, že ho hra povede za ruku a řekne, že tenhle úkol rozhasí vztah u banditů a podobně. Navíc systém reputace pár postav z frakce umožňuje zabít, aniž by došlo ke stoprocentnímu znepřátelení.
Titulky při přepadení jsem právě opravil, díky za upozornění. V ruštině to možná znělo jinak, případně se nad tou větou nikdo nepozastavoval (taky těžko říct, jak to původně probíhalo a jestli vůbec k přepadu mělo dojít). Na mě celá tahle minimise působí až moc křečovitě - zvlášť když veškerá výbava je k mání o pár metrů dál.
Mechanik na Smetišti by se s hráčem měl bavit snad jenom v noci, podobně jako obchodník, ale nijak důkladně jsem to nezkoumal. U NPC s úkolem se má věc tak, že hra nerozlišuje, jestli panák ještě nějakou úlohu nabízí, prostě se pro ně globálně používá jedna animace.
U dohledu postav platí to, co u ostatních dílů. Jakmile je AI zalarmovaná, dívá se vždycky tam, kde jsi - ale pořád je to stokrát lepší, než inteligence nepřátel v moderních hrách, která může konkurovat možná tak bedně toaletního papíru.
Zdař Datastore, jedu po miliontý hru. V Kordonu nečekané zmatky: Sidorovič se mi ozývá, když jsem kousek od tábora, i po tom, co jsme se domluvily na donesení skříňky. Několikrát, např. kdyř Wolfovi doprovázím Stalkera, který kousek od tábora stříli psy. Další zmatek nastal opět uSidoroviče, který mi po donešení skříňky nedává žádné slevy, naopak. Cena poškozeného exoskeletonu má být 25 tisíc, ale chce za něj 42 tisíc. Dialog s ním zblbnul, stále se mne ptá, zda něco chci, i když chci pouze komunikovat, ne obcodovat. Další podivnost nastala, když jsem od Wolfa dostal druhý úkol, abych zachránil jeho kamaráda, kterého drží bandité. Když jsem byl kousek od parkoviště vozidel, hláška "úkol se nezdařil". Přiblížím se, postřílím bandity a Stalker tam již ležel mrtvý. Ode mně to rozhodně nekoupil... Tyhle vyfikundace se mi tedy ještě nestaly, až na ty občasné Sidorovičovi monologické příprcy do éteru, poblíž tábora-ty jsou "stálé". Podotýkám znovu, že již po "našej stréče". Brokař.
Nazdar,
stačí si zahrát původní hru. Pak zjistíš, že nic z toho ovlivnit nebo změnit nedovedu a ani to nejde. To, že se Sidorovičův hlas přehrává už před vesnicí je chyba od první verze, ale chtěl bych to napravit v dalším vydání modpacku. Sidorovič nikdy žádnou slevu nenabízel, je to jenom chyba v překladu od dřívějšího CDProjektu (což taky v nadcházející verzi budu upravovat). Slevu nabízí jenom pro několik předmětů, ale ne extra vysokou - ostatně to bych ani v modpacku nenechal.
Exoskeleton se bude přesouvat úplně jinam, Sidorovič ho v nabídce mít už nebude a cena bude odpovídat poměru 1:1 (podle údajů v inventáři se neorientuj - jde o základní cenu bez přirážek, kterou si konkrétní překupník účtuje). Stalker u banditů by měl mít po celou dobu věznění aktivovanou nesmrtelnost, pokud se v posledním patchi zase něco neměnilo. Já tyhle problémy neměl, takže by bylo asi rozhodně lepší, kdybys mi potom poslal save přímo z místa, kde k těm chybám dochází a já bych se na ně podíval. Je to prostě Clear Sky.
Zdař Datastore, save z toho místa nemám, šel jsem dál a přepisoval rychlosave. Nicméně, začal jsem opět zkoumat od začátku a když jsem si v Kordonu sehnal Abakan a ten vytunil, tak v Temném údolí, kde jsem jej chtěl poprvé použít, z něj nešlo vystřelit!!! Závěr "nešel natáhnout" (přesněji úderník)cvakal naprázdno!!! Nábojů jsem měl dost a změnu na jiné jsem neaktivoval. Takže opět nazdar hodiny. Nevím, zda to je možné pod tíhou tak častého opakování hraní hry, ale neumím si to jako hráč vysvětlit. Brokař.
Stačí mi říct, co za Abakan to bylo, kde jsi ho našel a podívám se na něj (jestli šlo o normální nebo upgradovanou/unikátní verzi, případně jestli se nacházel ve skrýši nebo volně u mrtvoly). Přímo v konfigu ale munice odpovídá skutečnosti, takže je to tak trochu záhada i pro mě.
Je to ten Abakan ze skrýše majora Chaleckého v Kordonu. Vícekrát jsem jej tunil a byl vždy v pořádku, až nyní nejde nabít a nestřílí. Mám to i uloženo.
Apropos, při příchodu od Sidoroviče, dostaneš úkol od Valeriana, vyslechnout "generála". To je uvedeno v titulcích. Potom už jen "major".
Okomentovat