NOVINKY


[28.10.2017]
Aktualizace popisu downgradu GOG verze Stínu Černobylu na verzi 1.0005.

[4.8.2017]

Vydána třetí aktualizace pro DMP Renova 3.13 [Clear Sky].

[8.3.2017]
■ Vydána devátá aktualizace pro DMP Altera 4 [Call of Pripyat].

20. srpna 2012

Zóna bude nemilosrdná

Nový modpack pro Clear Sky bude plně kompatibilní s posledním patchem 1.5.10, který sice oproti patchům předchozím nepřinesl nového skoro nic [tedy až na pár nepodstatných drobností a několik oprav multiplayeru], ale když už jednou na těch internetech je, tak ať má alespoň využití. Jednu věc však pěkně podělal. Hned na začátku hry po probuzení a letmém prohlédnutí inventáře objevíte jednu specifickou zvláštnost - automatickou pušku AK74. Kde se vzala? Jak ji Šrám získal, když v intru měl Vintorez? Neptejte se, hoši v GSC prostě rozhodli, že bude frajeřina začínat s kalašnikovem... asi aby to mladší hráči neměli tak složité [což je stejně volovina, neb v bažinách se 5.45x39 munice skoro nevyskytuje]. A tak je logické, že když už jsem se pustil do sesekávání výbavy všech postav, tak mi startovní automat tenhle systém dost nabourává [a tudíž ho budu chtít zase smazat]. To by sám o sobě nebyl problém, stačilo odebrat jediný řádek v konfigu a pro jistotu zkusit, jestli se změna projeví. Hra se načítá, kamera poletuje kolem Lebeděva, Beanpoleva a doposud ležícího Šráma a po úvodním dialogu přichází ona očekávaná chvíle.

A nic. Kalašnikov je pořád v inventáři a ještě nádavkem se všechny textury lehkých frakčních bund na členech Jasné oblohy vrátily zpátky na výchozí hnědé. Člověk by ani nevěřil, jak moc rušivě to po přivyknutí na modrobílou variantu působí. Jediný závěr byl, že někde bude chyba. Nečekaně. Znovu jsem se tedy podíval do konfigů, ale chybu nenašel. Opětovně došlo na spuštění hry od začátku a všechno bylo stále stejné [tudíž v batohu kalašnikov a stalkeři s původními bundami]. Asi další půlhodinu zabralo vrtání se všude možně a snaha odhalit, co se to zase stalo. Z půlhodiny se stala hodina a já začal být bezradný. Nakonec jsem začal přehazovat i řádky ve fsgame.ltx v očekávání, že se tak přehodí posloupnost souborů, které si hra načítá a že by se tím třeba mohlo něco změnit. Nezměnilo se samozřejmě nic, až do okamžiku, kdy celá pravda vyplula na povrch. Při předchozích úpravách se mi totiž *.xml soubor uložil jako obyčejný *.txt a hra jej tudíž nemohla načíst. Po přejmenování a dalším načtení už samozřejmě všechno fungovalo tak jak mělo, kalašnikov v batohu je minulostí a i ti stalkeři nosí zase ty svoje modrobílé bundy. To jenom abyste si nemysleli, že se mi při úpravách sem tam taky něco nestane :).


Ale to není všechno. Změn se dočkalo i několik dalších věcí, jako například přidání nové [ale slabé] lékárničky, zcela kompletnímu předělání statistik zbraní podle vzoru z DMP pro Call of Pripyat a dokonce i k částečnému omezení výbavy v modrých bednách, vyskytujících se v táborech s neherními postavami. Avšak právě u beden bych se rád na chvíli zastavil a stručně vysvětlil, jak vlastně generování předmětů v jejich útrobách funguje a proč ho nejde omezit úplně. Každá taková bedna s výbavou je brána jako batoh mrtvoly s výbavou generovanou podle toho, jaká frakce je zrovna na klíčové pozici a podle počtu jejích členů se pak množství věcí ještě dále násobí. Trochu střelené, zvlášť v případech stalkerských či jiných táborů. Ono by to klonování výbavy teoreticky zastavit šlo, jenže pak by se nic neobjevovalo ani u mrtvol a to by asi po herní stránce nebylo zrovna fajn. Chtě nechtě jsem nakonec musel rezignovat a výbavu v bednách překousnout [i když se mi přece jenom povedlo ji částečně zredukovat].

Dalším nejviditelnějším přídavkem jest celková náhrada původního modelu pušky AK-74 za detailnější verzi z Army, která oproti GSC provedení alespoň nepůsobí jako maličkatá plastová hračka z čínské tržnice, ležící hned vedle aerodynamických děrovaných slipotrenek za sto korun. 

Survival pozitivní jedince pak možná potěší i pomalý účinek lékárniček, jenž notně znáte už ze Stínu Černobylu a Volání Pripjatě a pevně doufám, že i ono dříve ohlášené masivní zdražení veškeré výbavy. Vážně, vždyť jenom taková optika ke kalašnikovu stojí "krásných" pět tisíc [a to nepočítám přirážku u obchodníků, která taky není nejmenší]. 

I upgrady si prošly změnou. Výchozí systém vylepšení, jak ho nastínili hoši v GSC, dává prostor ke spekulacím, zda se vůbec dá prodloužit zásobník za pár stovek a zda by se do takové práce vůbec někdo pustil. Samozřejmě že ne a už vůbec by nemělo platit, že díky lacinosti techniků bude hráč pobíhat s pěti puškami vylepšenými na maximum a před poraněním ho bude chránit stejně tak vylepšený exoskeleton. Chcete výkonný automat? Kupte si ho. Nemáte na něj peníze? Vydělejte si je. Klidně prodejte úplně všechno, co jste doposud našli. Alespoň vám potom ta daná věc víc přiroste k srdci a z ruky ji jen tak nedáte. Vylepšování není pro všechny a rozhodně nejde o žádnou lacinou srandu. Jak například stoupne cena naplno vylepšeného kalašnikovu s prodejní cenou kolem deseti tisíc se můžete přesvědčit na posledním obrázku. 

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Dobrý tah s tim kalachem z army ×) Zbraně tam mají pěkné.
Kdybys hledal ten STG44 tak je v armě 2 invasion 1944 modu.

škoda že clear sky nehraju, pořád čekám na SOC modpack 8

ať se daří,
Sektor

Anonymní řekl(a)...

Skvělá práce Datastore!
Ale též už nedočkavě očekávám modpack 8 pro SOC... :)

Datastor řekl(a)...

Já jsem samozřejmě rád a každá takováhle reakce mě nesmírně těší :).

Na osmičce dělám souběžně s Clear Sky skoro pořád a práce se sice pomalu, ale jistě blíží do podoby, která je pro mě přijatelná (i když ještě ne úplně). Už by to nemělo dlouho trvat... snad :).

Anonymní řekl(a)...

Ve svem volnem case delas pro nas tak bajecny DMP.. Dekuji ti timto i za vsechny co jsou lini tohle napsat..

Krm!tko

Datastor řekl(a)...

A já zase děkuju za takovou reakci.

Anonymní řekl(a)...

Tak tak, hlubokou poklonu a uctu pred tvou dlouholetou praci a pilovani uz ted s Tvym DMP tak dobre hry.