Dnešní report nebudu zbytečně protahovat a rovnou přejdu ke všemu, co stojí za zmínku.
Vzhledem k zahrnutí nosnostních limitů vest a jejich rozdělení do typových tříd došlo k úpravě celkové výdrže postavy - což jsem už zmiňoval v dřívějších článcích a proto to asi žádnou novinkou nebude. Bohužel, jak už to u Stalkera chodí, přepisem jedné hodnoty se rozhodí pět věcí ostatních a člověk pak s hrůzou zjišťuje, jak se to zase všechno zbortilo. Když jsem tudíž před nedávnem částečně snížil celkovou rychlost chůze i běhu, došlo k problémům s dodatečným úbytkem výdrže u několika obleků [což v konfizích jde nastavit a taky to tak nastaveno bylo]. Vzhledem k tomu, že bych se téhle možnosti nechtěl úplně vzdát, mi nezbývá nic jiného, než pár dní zase laborovat s čísly a zjišťovat, o kolik se hodnoty v konfizích budou muset posunout.
Díky důkladnějšímu betatestu byla odhalená chyba v nízké ceně vědecké lékárničky, kterážto byla zhruba o padesát rublů levnější než lékárnička armádní. Je to sice drobnost, ale během hry nepotěší. Dále jsou v evidenci nesprávné ikonky u několika předmětů, prozatím chybějící rozdělení charakteristik nově přidaných zbraní [vyjma rezavých verzí] a pár dalších věcí. Krom toho se trochu změnil vzhled inventáře, konkrétně horního panelu se sloty. Orámování je teď kratší a velikost více odpovídá rozměrům vnořené mřížky. To jde ostatně vidět na okolních obrázcích.
Vzhledem k zahrnutí nosnostních limitů vest a jejich rozdělení do typových tříd došlo k úpravě celkové výdrže postavy - což jsem už zmiňoval v dřívějších článcích a proto to asi žádnou novinkou nebude. Bohužel, jak už to u Stalkera chodí, přepisem jedné hodnoty se rozhodí pět věcí ostatních a člověk pak s hrůzou zjišťuje, jak se to zase všechno zbortilo. Když jsem tudíž před nedávnem částečně snížil celkovou rychlost chůze i běhu, došlo k problémům s dodatečným úbytkem výdrže u několika obleků [což v konfizích jde nastavit a taky to tak nastaveno bylo]. Vzhledem k tomu, že bych se téhle možnosti nechtěl úplně vzdát, mi nezbývá nic jiného, než pár dní zase laborovat s čísly a zjišťovat, o kolik se hodnoty v konfizích budou muset posunout.
Díky důkladnějšímu betatestu byla odhalená chyba v nízké ceně vědecké lékárničky, kterážto byla zhruba o padesát rublů levnější než lékárnička armádní. Je to sice drobnost, ale během hry nepotěší. Dále jsou v evidenci nesprávné ikonky u několika předmětů, prozatím chybějící rozdělení charakteristik nově přidaných zbraní [vyjma rezavých verzí] a pár dalších věcí. Krom toho se trochu změnil vzhled inventáře, konkrétně horního panelu se sloty. Orámování je teď kratší a velikost více odpovídá rozměrům vnořené mřížky. To jde ostatně vidět na okolních obrázcích.
Na závěr ještě zmíním jednu novinku, ke které jsem se po poměrně dlouhém rozmýšlení odhodlal teprve dnes a která bude mít zásadnější vliv na hru jako takovou [a navíc jste si jí beztak už určitě všimli ze screenshotů]. Osmá verze totiž přijde se zcela předělanými vlastnostmi artefaktů, a to v takové míře, že ani jeden z nich nebude disponovat ryze pozitivním účinkem, jako tomu bylo až doteď v případě Baterky, Skořápky či několika dalších. Vy jakožto Zónou ošlehaní stalkeři si tak budete muset důkladněji rozmyslet, jakou konkrétní výhodu upřednostníte a zároveň jak co nejefektivněji vyvážíte negativní vlivy. Artefakty totiž budou ve větší míře ovlivňovat hladovost postavy, výdrž při sprintu a nebo třeba odolnost vůči tržným poraněním.To abyste si nemysleli, že vám Zóna dá něco zadarmo :).
7 komentářů:
Já bych udělal aji nějaké omezení místa v batohu :-) ... né jenom váhové.. to by byl teprv luxus ;-)
Něco v tomhle smyslu už nabízel Survival Pack - a ten bude pevnou součástí nadcházející verze. Šlo hlavně o to, že v batohu šlo mít jenom několik kusů od všech zbraní a výbavy (pistolí, pušek, samopalů, medikamentů, jídla a podobně).
no já myslel spíš obecně omezení.. že by každá věc zabírala určitý číslo (to by určovalo velikost) a že by se to celkově muselo vlízt do nějaký maximální hodnoty ;)
s těma artefaktama už půjde do tuhého :)
inventář vypadá dobře
Sektor
Anonymní: To bohužel zrealizovat nejde.
Sektor: Taky doufám. Vlastnosti koriguju nejenom podle podkladů na papíře, ale i přímo během hry, tak snad se zadaří.
Drtivá většina artefaktů je už v základním SOCH prakticky nepoužitelná a vzhledem k jejich efektu se nevyplatí se s něma piplat. Používal jsem prakticky jenom ony baterky, pružiny a pavučiny či jak. Tím chci říct, že nerf artefaktů je hovadina. Měl by ses spíš vydat cestou CS a COP, kde jich bylo poskrovnu, ale každý nalezený měl svou hodnotu a především užitečné vlastnost. Žádné -1% popálenin +1% neprůstřelnost.
Nejde jenom o znevýhodnění, jde o vyvážení jejich statistik a o to, aby se jejich využití naopak o kus zvedlo.
Styl z Call of Pripyat je sice lepší, ale použít nejde. Ve Stínu jsou artefakty "jenom" normálním předmětem objevujícím se na konkrétních místech, kdežto v CoP musíš prozkoumávat anomální pole (a ještě navíc s pomocí detektoru). Hodně jsem jich ze hry už odmazal, ale i tak se několik z nich objevuje na konkrétních místech pořád. To změnit nedokážu.
Okomentovat