Určitě si vzpomínáte na mnou dřív oznámenou chybu, zaviňující pád hry v Rudém lese přesně v okamžiku, kdy se vracíte od Vypalovače mozků a chystáte se odbočit ke vstupu do Pripjati. Několik dlouhých týdnů přemýšlení nad příčinou problému se postupně přetvořilo v několik ještě mnohem delších měsíců a pomalu docházely možnosti, jak z toho vybruslit, stejně jako docházelo i nadšení dál v moddingu pokračovat.
Problém byl hlavně v tom, že log pokaždé odkazoval hned na několik naprosto protichůdných příčin - jednou na přetečení paměti [na což je Stín Černobylu háklivý až běda], potom zase skripty, které ale v DMP vůbec nebyly. To se pak řešení dohledává skutečně těžko. Nakonec jsem tedy zkusmo vyřadil obírání mrtvol NPC postavami a i početní omezení šroubů, ke kterým bych se ale po vydání modpacku ještě rád vrátil a zjistil, jaký z těchto dvou doplňků skutečně pád zaviňoval [pokud to tedy nebyly oba zároveň].
Problém byl hlavně v tom, že log pokaždé odkazoval hned na několik naprosto protichůdných příčin - jednou na přetečení paměti [na což je Stín Černobylu háklivý až běda], potom zase skripty, které ale v DMP vůbec nebyly. To se pak řešení dohledává skutečně těžko. Nakonec jsem tedy zkusmo vyřadil obírání mrtvol NPC postavami a i početní omezení šroubů, ke kterým bych se ale po vydání modpacku ještě rád vrátil a zjistil, jaký z těchto dvou doplňků skutečně pád zaviňoval [pokud to tedy nebyly oba zároveň].
Pak následovalo několik dalších týdnů betatestování [tady patří obří dík hlavně kolegovi MouseSentinelovi] a plnění všech hlavních i postranních misí pro případ, kdyby se něco podělalo i v nich. No a zrovna během svátku práce se mi konečně povedlo prokousat se až k Vypalovači a vypnout ho. Cesta zpátky byla trýznivá nejen z důvodu, že jsem u sebe měl posledních pět nábojů do Abakanu a asi tři náboje do G3, ale hlavně kvůli vědomí, že po pár metrech na mě čeká ta zpropadená křižovatka a velmi pravděpodobný pád, jehož odhalení zabralo už tolik času. Nedalo se ale nic dělat. Následovalo uložení hry, hluboký nádech a klepnutí na klávesu pro sprint.
Křižovatka se blíží, tep se zrychluje, dlaně se potí a myš klouže z ruky. Hra se seká a ve mně to vře - ale pád na plochu pořád nikde... po pár vteřinách se hra odsekává a já s nečekanou radostí zjišťuji, že lag zavinila jenom spawnutá skupinka Monolitu těsně u přechodu do Pripjati a hra jede dál. Konečně tak odpadá zatím největší a nejsložitější problém a můžu přejít k dodělání posledních úprav, vyvážení a přídavků, na které kvůli betatestu prostě nezbýval čas.
Křižovatka se blíží, tep se zrychluje, dlaně se potí a myš klouže z ruky. Hra se seká a ve mně to vře - ale pád na plochu pořád nikde... po pár vteřinách se hra odsekává a já s nečekanou radostí zjišťuji, že lag zavinila jenom spawnutá skupinka Monolitu těsně u přechodu do Pripjati a hra jede dál. Konečně tak odpadá zatím největší a nejsložitější problém a můžu přejít k dodělání posledních úprav, vyvážení a přídavků, na které kvůli betatestu prostě nezbýval čas.
Teď přejdu k tomu, co jsem sliboval už na fóru a na co jsem kvůli nemilým událostem v posledních dnech neměl vůbec čas a částečně ani náladu... takže se pohodlně usaďte, protože se představuje várka možných nových zbraní - kromě dříve zmíněné pušky Kar98k například kulomet RPK [screenshot se objeví snad někdy během tohoto týdne; jsou problémy s texturou], pistole CZ75 Para, nový model nože, upravený model pistole APS Stečkin a v neposlední řadě i laserový Glock s prodlouženým zásobníkem. A pak samozřejmě i zbraně staré, zrezivělé (Makarov, PB6, AK74 a další).
Kdy ale DMP vyjde? Budu se opakovat, ale nevím. Vynasnažím se, aby modpack spatřil světlo světa co nejdřív, ale ne na úkor stability nebo celkového dojmu. Proč? Inu proto, že chci, aby DMP vyjadřoval můj prvotní záměr. Proto, abyste se u něj bavili.
Kdy ale DMP vyjde? Budu se opakovat, ale nevím. Vynasnažím se, aby modpack spatřil světlo světa co nejdřív, ale ne na úkor stability nebo celkového dojmu. Proč? Inu proto, že chci, aby DMP vyjadřoval můj prvotní záměr. Proto, abyste se u něj bavili.
33 komentářů:
To som ja Axis z fóra. :) Som veľmi rád že odpadol ten pád na tej križovatke, a že si konečne podal správu ako sa ti darí s modpackom. Som hlavne zvedavý na zmeny oproti 7. Hrozne sa naň teším, a dúfam že čoskoro uvidí svetlo sveta tvoj budúci príspevok a takisto aj modpack. ;)
S pozdravom, Axis.
A tohle jsem zase já, Aldaris z fóra. Jsem rád že jsi ve zdraví vyřešil ten problém s padáním a pokračuješ. A nespěchej, v klidu to ozkoušej, ti otravové si počkají:0)
super.. držím palce vo vývoji. :)
Udělal jsi pořádný kus cesty. Jen tak dál. Hodně se na nové DMP těším a už nemůžu se dočkat, ale nespěchej ať všechno šlape co nejlíp. Držím ti palce a hodně štěstí.
Rasheed23
skvělé zprávy!!!
Dobre si si z nás vystrelil tým laserovým Glockom :D
...Axis
Též se už nemůžu dočkat. A mám i světlou naději, že zkusíš udělat něco s těma žárovkama ;)
bracho ja neviem ale nikdy mi to tam nepadlo na tom mieste stale som o tom cital XY krat prechadzal a pad nikdy...mozno je to aj v tom ze som do vypalovaca isiel uz ako clen povinnosti a moja trupa utocila na nezavislakov respavnutych v smere prichodu od mapy zo slobodackou zakladnou...inak ti sa mi stale respawnuju na zakladni aj ked bola XY krat vystrielana a v pribehu sa neviem dalej posunut co sa tyka vztahu Zbrojar Dolgu a jeho sef stale mi aj visi misia za Slobodu...to uz asi nespravim s tym nic co ? ? ?
este ma napadlo, porad prosim ako navysit nosnost chcel by som upratat popadane zbrane a ako sa vratit naspet z elektrarne...aj to som zabudol heheheh
kotva
Hra ti padat nemohla, a to hlavně proto, že se tak dělo jenom v tomhle testovacím buildu. Stávající DMP fungovalo bez problému.
Z elektrárny se zpátky nevrátíš, zvýšením nosnosti to je jako kdybys cheatoval, a Povinnost ti útočí na Samotáře? To je divné, mě tam střílela jen po členech Svobody. Musíš ukázat co ti při pádu vypsal log.
Datastore, nemáš zač:) Škoda, že teď nemám vůbec čas, abych pomohl. Ale to doženu po zkouškovém:)
MouseSentinel
Hmm laserový glock,už se těším :) :) jen tak dál Daty :) :) vypadá to moc slibně,držím ti palce a ať ti všechno vychází :)
Daty myslíš, že by šlo něco udělat s kadencí FN SCAR-H ?.. v reálu má myslím poměrně rychlejší kadenci, než jakou má ve hře... ta zbraň pak hodně ztrácí na potenciálu... dík moc ;-)
Kadence je to nejmenší, ale snižoval jsem ji cíleně kvůli použití silnější munice.
Tak ale bylo by fajn, aby se ta zbraň chovala tak jako v reálu :) .... Je fakt že má silnější munici,... ale zase těch nábojů (kor teď, kdž bude v základu survial) bude málo... ale myslím že by bylo fajn, kdyby se ta kadence zvětšila... Navíc i HK417 má kadenci výrazně vyšší,.. a to je tu ten HK417 jako zástupce Odstřelovaček... Jinak by bylo i zajímavé udělat ten HK417 bez optiky :) .... Jinak přeju ať jde práce co nejvíc od ruky :) ... už se nemůžu dočkat ;) ... a bude nějaká změna teda po nasazení tlumiče?? ... myslím tím hlavně účinnost...
S charakteristikou zbraní laboruju v podstatě pořád, teď mám v plánu udělat ještě jednu další změnu (ale tu vyzrazovat nebudu).
Vlastnosti zbraní se s tlumičem samozřejmě částečně mění - nejde sice o skokovou změnu ve stylu polovičního snížení účinku, ale negativa jsou.
Zdravím daty. Bude ve hře i Kar98 bez optiky nebo jen s ní. Bez optiky by mne velice potěšila. Díky
Bude jenom s optikou. Model ji má na sobě napevno a to změnit nemůžu.
Zdarec Datastore :-) Já se taky připojuji k názoru, že by měla být kadence (a vůbec charakteristika) zbraní přiblížena realitě. Hlavně u té FN-H mi to hrozně chybělo. A taky je zajímavé, že některé zbraně klasické stavby, mají lepší ovládání, než bullpup konstrukce.
Na ovládání ohled neber, protože to se v konfizích jenom těžko nějak rozumně nastaví. Započítává se tam jednak přesnost, kadence a ještě pár dalších faktorů, proto celková hodnota leckdy nesedí.
Zdravím, mám problém, s novým DMP namůžu házet granáty a šrouby. Sice se mi ukáže v ruce, ale hodit nejde... Dá se s tím něco dělat?
Zkoušel jsi zjistit co zaviňovalo ten pád? Jestli šrouby nebo to obírání mrtvol. Nebo se na to opravdu podíváš až po vydání DMP? :-)
Morgn
Až po vydání - v tuhle chvíli už do DMP nic dalšího nepřidávám a akorát dojedu poslední kolo betatestu.
Ten Glock to zabil :D
Je super že jsi zase pokročil,ať se daří i nadále ;)
Honza512
Tak to jsem rád a děkuju :).
Ahoj Daty. V první řadě bych ti chtěl složit hlubokou poklonu za tenhle super mod. ;) Základní hru jsem dohrál x krát a strašně mě bavila, ale to co jsi vytvořil ty je veledílo. :D V GSC by se měli stydět, protože to co nedokázala parta dobře placených programátorů zvládl doma na koleně ve svém volném čase jeden člověk mnohonásobně překonat (no s malou pomocí pár dalších, ale i tak... :D). Jinak na DMP se (asi jako každý) taky moc těším. Ještě bych měl malou otázku jestli můžu. Někde na tvém blogu jsem to v komentech zahlédl, ale nějak se mi to nedaří znovu najít. :/ Jak se dají ztišit kroky ve hře? No nebudu tu už prudit a přeji ti ať se ti v modování i životě daří co nejlépe :)
Tak to já taky děkuju, za tuhle reakci jsem hrozně rád :). Zvuky kroků můžeš najít ve složce sounds/material/actor/step. Pokud ji přejmenuješ, nebudou kroky slyšet vůbec. Na tišší variantě pracuju, jenom ji ještě nemám hotovou (mohla by ji ale už obsahovat nová verze modpacku).
Díky moc za odpověď a ještě jedna otázka. :D Zombíci v DMP umějí lézt po žebříku? :O Já totiž prošel podzemí v agropromu a vylezl na vojenské základně. Vběhl jsem do baráku co je kousek od kanálu a vystřílel vše co tam na mě šlo. Když už byl klid, tak jsem vyšel ven a chystal se sejmout maníka na té věži poblíž kanálu, ale ouha. Chlap byl nahoře na věži mrtvej a u něl (nahoře ba věži) leželi dva mrtví zombie! :)
Mno... ne, zombíci po žebříku šplhat nemůžou. Možná ale šlo jenom o nějakou ojedinělou chybu s nekorektním spawnem, což bych se ani nedivil. Každopádně je to skutečně unikátní chyba, tohle se mi v životě ještě nestalo :).
Mam len jednu otazku datastore, bude v novem DMP 8 alebo je mozne modifikovat hru tak aby fungovala gravitacia pri strelbe, napriklad pri obtiaznost novacek nulová a na mistr by bolo uz zakrivenie drahy letu strely poznat? Podobne ako v hre Sniper elite 1. To by byl iny masaker. Ved na to sluzi stupnica u optik, inak je tam nanic, :-) , tomi22m,
To jde jenom globálně pro všechny obtížnosti, a navíc poměrně složitě. Něco sice v tomhle duchu chystám, ale přímo hned v osmičce se to asi neobjeví, protože bych neměl čas to otestovat.
Ved jasne, len cisto teoreticky to teda ide. Tak sa necham prekvapit co to bude.
Okomentovat