NOVINKY


[19.04.2021]
■ Vydán update 4.2.01 pro DMP Renova 4 [Clear Sky].

[06.08.2020]
■ Vydána aktualizovaná verze DMP Renova 4.1 [Clear Sky].

[30.03.2020]
■ Sloučení DMP Altera 4.0 [Call of Pripyat] s poslední aktualizací a uveřejnění nových odkazů ke stažení.

Časté dotazy - Call of Pripyat


1] Čeština v DMP
  • Modpack ve výchozí podobě obsahuje komunitní Scorpions češtinu [a ne ten oficiální "profesionální" paskvil od Cenegy, kde se to hemžilo samou Pijavicí, Nosálem a dalšími jazykovými zvláštnostmi], proto ji do modpacku samostatně nekopírujte. Hra by jinak začala padat a v textech by se objevovaly nepřesnosti.

  • Pokud jste hráli od začátku s oficiálním "překladem" od Cenegy a v průběhu hry jste použili [nebo se chystáte použít] Scorpions překlad, narazíte během hraní na jména postav z prodejní verze. Je to kvůli tomu, že si je hra zanáší do uložených pozic. V takovém případě je lepší začít hrát od začátku a to rovnou se Scorpions překladem. Víc informací společně s těmi nejhlavnějšími rozdíly v obou češtinách [Scorpions X Cenega] najdete pod následujícím odkazem.

  • Češtinu je možno dále šířit POUZE ve výchozí a neměnné podobě formou odkazu na fórum. Překlad je zakázáno kamkoliv reuploadovat, měnit obsah souborů a žádat za něj jakoukoliv finanční odměnu. V případě dalších dotazů stačí, když mi napíšete mail [je uveden dole v zápatí stránky].


2] Odstranění volně dostupné výbavy
  • To, že ve skrýších nenajdete žádnou pořádnou pušku, je věc naprosto cílená a nejde o chybu DMP. Nejrůznějších schovávaček je ve hře nespočet a už jenom v Zatonu se v základní hře dá najít spousta vzácných zbraní, které byly v minulých dílech dostupné třeba až v polovině hry. Nehledě na to, že tímto designovým rozhodnutím potom trpí akorát samotná hratelnost a z překupníků se logicky stává zbytečná hromádka postav jenom tak do počtu. Proč k nim chodit, když se všechno dá najít na místech, kam stejně každá zvídavější duše tak jako tak zajde...


3] Nefunkční možnost rychlého ukládání a načítání
  • Výchozí verze DMP neumožňuje rychlé ukládání a nahrávání . Ve hře se totiž vyskytuje chyba, která zaviňuje, že se v určitých případech nemusí do uložené pozice zapsat všechny potřebné údaje a uložená pozice se tak nenávratně zničí. V případě, že byste přeci jen možnost rychlého ukládání a nahrávání chtěli opět aktivovat, v doplňkové sekci pro Call of Pripyat najdete funkční úpravu.


_______________________________________________________________


TECHNICKÉ PROBLÉMY V ZÁKLADNÍ VERZI HRY

_______________________________________________________________


1] Pod Windows 10 dochází k pádům hry hned po kliknutí na zástupce. Nemodifikovaná hra přitom spustit jde.
  • Podle všech aktuálních informací jde o problém týkající se omezení zápisu do adresáře Program Files. K problému dojde v okamžiku, kdy je hra nainstalovaná na stejném oddílu disku, jako je i samotný systém. Jediným řešením tudíž je nainstalovat hru na druhý oddíl disku, případně rovnou na jiný disk [v závislosti na sestavě]. Návod na rozdělení disku na více oddílů je popsán například na tomto webu.


2] Hláška Cannot open "fsgame.ltx"
  • Hra nechce naběhnout a po zapnutí se zobrazí hláška Cannot open file "fsgame.ltx". Check your working folder. Většinou pomáhá vytvoření zástupce na plochu a spouštění hry přímo přes něj. Pokud by předchozí rada nepomohla, otevřete Notepad [Poznámkový blok] a napište do něj start bin\xrengine. Pak už jenom stačí si soubor uložit [název si zvolte sami] s příponou .bat do hlavní složky s hrou a tu zapínejte právě přes tento soubor - v případě problémů si jej můžete stáhnout odtud. Pokud byste dali přednost spouštění hry z plochy, stačí si vytvořit zástupce, odkazujícího právě na nově vytvořený *.bat soubor a změnit mu ikonu.


3] Pád hry při nastavení DX10 renderování [64-bit Windows]
  • Viníkem je volitelná systémová aktualizace s označením KB2670838. Tu je však možno odinstalovat následujícím způsobem: Klikněte na nabídku Start, poté na Ovládací panely, dále na Programy a funkce a z levého panelu vyberte položku Zobrazit nainstalované aktualizace. Chvíli počkejte, dokud se seznam kompletně nenačte a najděte položku "Platform Update for Windows 7x64-Edition (KB2670838)" [obrázek], na kterou klikněte a z horní lišty zvolte možnost Odinstalovat. Název se může lišit podle verze operačního systému a podle dostupné lokalizace, ale číslo zůstává vždy stejné, takže se orientujte podle něj. Následně už jen stačí restartovat počítač.
  • Po odinstalaci výše zmíněné aktualizace však podle mnohých reakcí může dojít k tomu, že nepůjde spustit jiné hry fungující výhradně pod DX10/DX11. Pokud nechcete riskovat, mělo by stačit v nastavení vypnout režim celé obrazovky a hrát v okně. Nápomocen může být program Windowed Borderless Gaming, který odstraní okraje obrazovky [ke stažení ZDE]. Použít lze i Fake Fullscreen pro The Elder Scrolls V: Skyrim [odkaz spolu s návodem v angličtině ZDE, návod v češtině pak ZDE].
  • Hru je možné přepnout i do DX11 renderu. Pod ním sice k pádům nedochází, ovšem projevuje se chyba zcela nová – rozmazané písmo. Kromě toho jsou hlášeny i problémy s kolísajícím frameratem až na 15 fps [a to i na velmi výkonných sestavách] nebo s velice krátce se zobrazujícími slunečními paprsky. Důvodem je, že DX11 bylo do hry přidáno na poslední chvíli a zdaleka neobsahuje všechny dostupné efekty. Ba co víc, spoustu efektů postrádá a navíc ještě dochází k problémům s nasvícením. 
  • V případě, že z nějakého důvodu aktualizaci KB2670838 odinstalovat nechcete, nemůžete, či jen chcete využít grafických možností fungujících pod DX10/DX11 renderem, může se pro vás stát řešením následující oprava. Archiv po stažení stačí rozbalit a všechny soubory nakopírovat do adresáře bin, který najdete ve složce s nainstalovanou hrou.


4] Aktivace prostorového zvuku
  • [aktualizace 30.3.2016]  V adresáři s nainstalovanou hrou přejděte do podsložky bin a pomocí textového editoru Notepad++ otevřete soubor OpenAL32.dll. Vyhledejte textový řetězec Generic Software a ten přepište na Generic XraySoft [dbejte na zachování velkých a malých písmen]. Změny uložte a tentýž postup zopakujte u druhého OpenAL32.dll souboru v adresáři bin\dedicated

  • Nyní si z následující adresy stáhněte archiv openal-soft-1.17.2-bin.zip [Win32 and Win64 binaries] a následně jej rozbalte. Z adresáře openal-soft-1.17.2-bin\bin\Win32 překopírujte soubor soft_oal.dll a ten vložte do složky bin v adresáři s nainstalovanou hrou. 

  • Spusťte hru a přejděte do nastavení zvuku. V nabídce Zvukové zařízení se nově objeví položka OpenAL Device, kterou zvolte, dále ještě aktivujte EAX a změny potvrďte. Nakonec jen restartujte hru.


5] Hra náhodně padá s následující chybou

[error]Arguments : Not enought textures for shader, base tex: wpn\wpn_bullet1_545

Jedná se o chybu v základní hře, na kterou DMP nemá vliv. Problém se vyskytuje jen s nastaveným statickým nasvícením, které je nutno v nabídce Nastavení – Grafika – Renderování [viz obrázek] přepnout na dynamické nebo plně dynamické nasvícení [dle možností vaší sestavy]. 



6] Otevřené dveře do laboratoře v Železném lese v Zatonu
  • Následující dosti závažná chyba se podle všech dostupných informací vyskytuje pouze ve Steam verzích a speciálních edicích na dvouvrstvých DVD - a jak už nadpis napovídá, zaviňuje předčasné otevření dveří vedoucích do podzemního komplexu pod Železným lesem. Pokud zjistíte, že se dveře otevřely ještě před získáním Gauss pušky, o které vás informuje Kovalski v rámci hlavního příběhu, v žádném případě neberte ze spodního patra dokumenty s přístupovou kartou! Pokud tak přesto učiníte, nebude možné hru dokončit. Další chybou je skutečnost, že se v areálu neobjeví žádní nepřátelé, kteří by za dveřmi už jinak byli.  


7] Po příchodu do Pripjati se od skupiny oddělí Zulus. Jde ho později najít?
  • Zulus se nachází v areálu školy, kde dojde k přestřelce s hejnem Snorků. Poloha budovy je vyznačena na PDA mapě, úkol samotný však nikoliv. Ve hře se ovšem vyskytuje chyba, která zaviňuje, že se na místě Zulus neobjeví [chyba nesouvisí s DMP, jde o problém i v základní nemodifikovaná hře]. Příčina problému není přesně známa, ovšem podle všech současných zjištění se zdá, že je potřeba Zuluse zachránit dříve, než v Pripjati dojde k první náhodné anomální emisi.


8] Neustále se respawnující protivníci
  • Na několika specifických místech se po splnění dílčích úkolů nebo po odběhnutí o určitou vzdálenost a opětovném návratu dokola obnovují různé skupiny nepřátel. K tomu dochází zde:
    •  Zaton – palouk u tovární haly a mostu Proměny [banditi]
    •  Zaton – palouk u mostu ke středisku Smaragd [banditi] 
    •  Zaton – areál dřevařské pily [zombie – viz bod 9]
    •  Jupiter – bažina před vesnicí Kopači [hejna Flaks]
    •  Jupiter – bažina za kolejištěm poblíž chladící věže [Snorci]
    •  Jupiter – skladiště s bandity a vězněným Mitajem [banditi]
    •  Jupiter – areál stanice Volkov [zombie a Trpaslíci]
    •  Pripjať – vnitřní část kina Prométeus včetně okolí [Monolit]
  • Po nějaké době to může vypadat zajímavě. Velice zajímavě. Bohužel tento problém nelze nijak vyřešit, jelikož se jedná o vlastnost hry.


9] V areálu dřevařské pily v Zatonu se neustále respawnují zombie
  • Jde o chybu spojenou se sebráním sady nástrojů ležících na půdě zadního domu. Pokud sadu vezmete ještě před eliminací všech zombií v areálu pily, hra se zacyklí a zombie se tak budou objevovat se železnou pravidelností [a v enormních počtech] po celém Zatonu a i Jupiteru. Doporučení je v tomto případě prosté a nabízí se samo – vzít nástroje až poté, co se zbavíte všech [!] zombií. 
  • Podle několika reakcí na internetu však k problému s respawnem dochází i tehdy, kdy je předchozí podmínka splněna.


10] Zaseknutí hry v Pripjati
  • Kovalski v Pripjati nechce po prozkoumání podzemní laboratoře zadat další úkol a hra se zasekne. Jde o chybu v základní verzi hry a nijak nesouvisí s DMP. Opravu najdete pod následujícím odkazem [archiv po stažení stačí rozbalit do adresáře s nainstalovanou hrou], další informace pak zde. V DMP je tato chyba už opravená.


11] Pád hry po zabití Chiméry v Zatonu

[error]Expression    : !phrase_dialog->m_PhraseVector.empty()
[error]Function       : CPhraseDialog::SayPhrase
[error]File              : D:\prog_repository\sources\trunk\xrGame\PhraseDialog.cpp
[error]Line             : 146
[error]Description   : No available phrase to say, dialog[zat_b106_stalker_gonta_start]


  • Opět jde o jednu z chyb v základní verzi hry, související s lovem Chiméry v Zatonu [úkol od Gonty]. Většinou se děje tehdy, kdy Chiméru zabijí stalkeři a ne sám hráč. Gonta vám v takovém případě nedá odměnu přímo na místě, ale až po návratu na Skadovsk, kde si s ním však nelze promluvit. Řešením tedy je zneškodnit Chiméru vlastními silami a s Gontou si promluvit ještě v areálu Smaragdu. V DMP je tato chyba už opravená.


12] Problémoví Pseudopsi
  • Občas může dojít k tomu, že v trasách postav se náhodně objeví nově vytvořená skupina Pseudopsů a postavy zemřou. Taková situace někdy vede k pádu hry a v logu se objeví akorát výpis vadného waypointu postav nebo rovnou chyba v xr_motivator skriptu. Pokud k takovému problému dojde, je jediným řešením nahrát starší uloženou pozici a pokusit se problémovou skupinu mutantů zneškodnit vlastnoručně.


13] Maximální nastavení textur
  • V nastavení grafiky není možné přesunout posuvník u detailů textur na maximum - jde o chybu v samotném kódu hry, která nijak nesouvisí s DMP. Stačí, když si otevřete soubor user.ltx a na konci souboru přepište parametr texture_lod 1 na texture_lod 0. Změny uložte a hrajte. Při jakýchkoliv budoucích změnách v nastavení se však kvalita textur opět vrátí na výchozí [nižší] hodnotu a postup bude nutné opakovat. Soubor user.ltx najdete v následujícím adresáři: 
  • Windows XP: Sdílené dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat
  • Windows 7 / Vista: Users\Veřejné\Veřejné dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat
  • Steamová verze Call of Pripyat ukládá veškerá konfigurační nastavení včetně uložených pozic do složky _appdata_, která se nachází v kořenovém adresáři s nainstalovanou hrou. Ve stejném adresáři výše zmíněný soubor najdete i tehdy, pokud jste si ze sekce Doplňky stáhli upravený soubor k ukládání uživatelských dat do kořenového adresáře.


14] Pád hry po aktualizaci na verzi 1.6.02
  • Uložená pozice se po aktualizaci hry na verzi 1.6.02 nechce nahrát a celá hra spadne - v logu je zmínka o chybě "Can't find variable splash1_hits_count in [wpn_knife]". Stačí si stáhnout následující soubor a nakopírovat ho do adresáře gamedata\configs\weapons. Pokud tyto složky nikde nemáte, stačí si je ručně vytvořit (nejdřív tedy složku gamedata, do ní pak složku configs a do ní nakonec složku weapons, kam patří i soubor z výše uvedeného odkazu). 


15] Pád hry okamžitě po spuštění
  • Následující chyba zaviňuje pád hry pár vteřin po jejím spuštění a podle aktuálně dostupných informací k ní dochází pouze při nižších rozlišeních. V podobných případech se v logu objeví hláška "Ke zpracování tohoto příkazu není dostatečný prostor" [případně "Not enough storage is available to process this command"]. Problém spočívá ve změně zobrazení popisků výbavy v inventárním okně - na nižších rozlišeních dochází k přetečení textu mimo okno a tím pádem i k výše zmíněnému pádu. Řešením proto zůstává zvýšit rozlišení přímo v konfiguračním souboru user.ltx [bližší informace v článku Informace, odstavec "Jak hlásit chyby"].


16] Chybová hláška upozorňující na použití emulačního softwaru
  • Ještě před spuštěním hry se objeví hláška "Byl zaznamenán pokus použít emulační software. Vložte prosím disk, ke kterému máte licenci, vypněte emulační software a zkuste to znovu. Bude-li se chyba opakovat, stiskněte tlačítko "Hlášení o chybě" a výslednou zprávu odešlete oddělení technické podpory." Tato chyba se řešila na diskuzním fóru Cenegy, ale vzhledem k jeho kompletnímu odstavení kvůli redesignu webu se již nedá dohledat a proto je nutné postupovat trochu jinak:
  • Znovu spusťte hru [nezapomeňte rovněž na to, že DVD musí být stále v mechanice] a jakmile se objeví varovná zpráva, klikněte na tlačítko "Hlášení o chybách". Po kliknutí se text změní a na druhém řádku od konce byste měli najít hardwarový klíč. Ten zašlete e-mailem spolu s žádostí o opětovnou aktivaci hry přímo na technickou podporu Cenegy. Od vygenerování hlášení o chybě však nesmíte hru znovu spustit, jinak by se hardwarový klíč změnil a hra by nešla aktivovat!


17] Problémy se stínováním
  • Na zemi se zobrazují stíny jako rozsypaná čočka, před postavou zase pruh, co ubíhá společně s pohybem vpřed. Lze se toho zbavit poměrně snadno - otevřete si složku Sdílené dokumenty/S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat [v případě Windows Vista a Windows 7 hledejte v adresáři Users/Veřejné/Veřejné dokumenty, v případě Steam verze pak ve složce _appdata_, která se nachází v hlavní složce s nainstalovanou hrou] a najděte si soubor user.ltx. Teď už jen stačí vyhledat hodnoty z následujícího seznamu, které podle něj přepište a soubor uložte. Nakonec spusťte hru.
r2_slight_fade 1.
r2_sun_depth_near_bias -0.
r2_sun_details on
r2_sun_far 65.
r2_sun_focus on
r2_sun_near_border 1.
r2_sun_tsm off
r2_sun_tsm_proj 0.3
r2_tonemap on
r__supersample 8
  • Poznámka: Příkazy lze upravovat i za běhu hry po stisknutí vlnovky [hned pod klávesou Esc]. Po napsání pak každý příkaz stačí potvrdit klávesou Enter a pokračovat v zadávání dalšího.


18] Pod DX11 renderem se špatně zobrazuje písmo ve hře a rozmazává se
  • Nejde o problém jen v případě Call of Pripyat, ale i mnoha dalších her a řešení v tuto chvíli neexistuje. Jedinou možností tak zůstává mít v nastavení grafiky aktivní položku "Vylepšené plně dynamické osvětlení (DX10)".


19] Pády hry pod statickým renderem
  • Jde bohužel o jednu z dalších enginových chyb, na kterou nemá modpack vliv. Řešením  zůstává upřednostnit dynamické renderování a případně snížit ostatní detaily, jako například kvalitu textur, dohlednost a podobně.


20] Náhodný pád hry po určité době

stack trace:
0023:096A322E xrGame.dll, CDialogHolder::CDialogHolder()

  • Jedná se o běžnou chybu v základní verzi hry, která není zaviněna modpackem. Vzhledem k určitým změnám v kódu a funkcích hry dochází k tomu, že se zahltí paměťový zásobník a právě to je důvodem výše uvedeného problému. Stačí však spustit hru znovu a načíst poslední uloženou pozici, případně trochu snížit nastavení grafiky.

21] Nereagující klávesnice a nefunkční ukládání hry
  • Hra má občas tendenci všechny nastavené klávesy bez zjevného důvodu vyřadit z provozu. Stane-li se tak, stačí přejít do nastavení a zkontrolovat, zda jsou jednotlivé akce skutečně k požadovaným klávesám přiřazeny. Pokud ne, měly by se u všech položek zobrazit tři pomlčky. V takovém případě  je nutno pomocí resetovacího tlačítka v dolní části obrazovky vrátit všechny klávesy do původního nastavení a následně je opět nastavit dle vlastního uvážení.
  • Stejně tak může dojít k tomu, že hra odmítne ukládat nově vytvořené uložené pozice. V takovém případě se ujistěte, že složka s uživatelskými daty není chráněna proti přepisu. Steam verze hry používá složku _appdata_ umístěnou v kořenovém adresáři s nainstalovanou hrou, ostatní verze používají složku Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat. Na složku klikněte pravým tlačítkem myši, následně zvolte položku Vlastnosti a v okně, které se následně zobrazí, odškrtněte zatržítko u volby Jen pro čtení.


_______________________________________________________________


POZOR! Originální krabicová verze hry má velice omezující ochranu s limitovaným počtem aktivací spojených se změnami komponentů vašeho počítače nebo s přeinstalováním operačního systému. Jak na to? Kde se o tomhle neřádu něco dozvědět?


Citace:
Pro aktivaci hry je zapotřebí připojení k internetu. Při prvním spuštění hry bude uživatel požádán o zadání aktivačního kódu, který se nachází na obalu tohoto manuálu. Hra bude aktivována do té doby, než dojde ke změně hardwaru či k přeinstalování Windows; v takovém případě hra zažádá o novou aktivaci. Pokud chcete změnit hardware počítače, aniž byste přišli o aktivaci, je zapotřebí hru nejprve deaktivovat, poté změnit hardware a následně hru znovu aktivovat. Tento postup je důležitý, protože počet aktivací je omezen.

Víc informací najdete v následujícím tématu na scorpions fóru. Přepis všech možností aktivace a deaktivace hry najdete v následujících odstavcích:


  • Aktivace hry přes webové stránky: 
    Pokud není počítač připojen k internetu, zobrazí se po stisknutí tlačítka "Další" (Next) dialogové okno s dalšími možnostmi aktivace. Aplikace může být aktivována přes webové stránky (URL adresa se zobrazí v dialogovém okně) a to pomocí jiného počítače. Aktivace pak probíhá následovně: Do patřičných kolonek je třeba napsat Sériové číslo a Hardwarový kód a pak kliknout na “Get Activation Key” (Získat Aktivační klíč). Ten se zobrazí tehdy, pokud všechny kódy odpovídají. Pak už jen stačí Aktivační klíč přepsat do patřičné kolonky v dialogovém okně a kliknout na “Další”. Jakmile aktivační proces skončí, aplikace se zapne.
  • K čemu slouží deaktivace?
    Deaktivovat hru je nutné ve chvíli, kdy plánujete výměnu hardwaru nebo reinstalování operačního systému, případně nainstalovat hru na jiný počítač. Počet deaktivací, stejně jako počet aktivací, je nastaven přímo distributorem produktu. Počet celkových aktivací a deaktivací je 10000 - tedy v případě, pokud skutečně vždycky hru korektně deaktivujete a pak znovu aktivujete. 
  • Deaktivace přes internet
    K deaktivaci aplikace stačí podržet Shift nebo Ctrl během jejího spouštění. Pak se objeví dialogové aktivační okno, které obsahuje Sériové číslo zadané před samotnou aktivací aplikace. Nyní stačí kliknout na “Deactivate”. Jakmile se objeví deaktivační dialog, klikněte na “Deactivate”. Jakmile se zobrazí deaktivační dialog, je deaktivace kompletní.
  • Deaktivace bez přístupu k internetu
    V deaktivačním dialogovém okně klikněte na odkaz “Other means” Zobrazí se nové dialogové okno s informacemi. Aplikace může být deaktivována skrz webovou stránku Star-Force (URL adresa se zobrazí v dialogovém okně) z jiného počítače. Stačí zvolit “Product deactivation” na aktivační webové stránce. Deaktivace pak probíhá tak, že zadáte Sériové číslo a Hardwarový kód do patřičných kolonek na webové stránce a kliknete na “Deactivate”. Pokud čísla odpovídají, deaktivace proběhne úspěšně. Jak již bylo zmíněno, hra je deaktivována až tehdy, zobrazí-li se dialogové okno s potvrzením deaktivace. Pokud z nějakého důvodu dojde k chybě, je nutné proces opakovat. 
  • Aktivace a deaktivace pomocí souboru PROTECT.EXE
    Dá se říci, že tato možnost je tou zdaleka nejsnadnější. Celý aktivační a deaktivační proces může být zahájen spuštěním souboru protect.exe, který se nachází v hlavním adresáři s nainstalovanou hrou v podsložce BIN. To, jestli budete chtít hru aktivovat nebo deaktivovat, si můžete zvolit z možností v dialogovém okně. Pokud nejste připojení k internetu, můžete hru deaktivovat stejnými způsoby, jako je popsáno výše.
  • Hardwarový kód
    Jakmile hru po nainstalování poprvé spustíte, zobrazí se aktivační okno se žádostí o zadání aktivačního klíče. Ten najdete na nálepkách vzadu na manuálu - na první je sériové číslo, o které budete zažádáni při instalaci (kratší kód), na druhé pak aktivační kód (ten je oproti sériovému číslu delší). Všimněte si tlačítka "Aktivovat jiným způsobem" a klikněte na něj. V tu chvíli se otevře druhé okno, kde je už toliko hledaný hardwarový kód s kolonkou na zadání sériového čísla a aktivačního klíče. 

13 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Zdravím, Tak jsem po letech vytáhnul hru ze šuplíku a jal se instalovat. Bohužel jsem zamrznul na aktivaci.. :/ Hláška: Server aktivaci zamítl. Byl překročen počet aktivací umožněných vaším sériovým číslem. Kontaktujte prosím publishera produktu. , je sice jasná, ale koho po těch letech kontaktovat? Díky za info..

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
pokud jde o krabicovku od Cenegy koupenou tady v Čechách (což podle popisu jde), tak by bylo nejlepší napsat přímo na jejich technickou podporu. U Call of Pripyat nebyl systém aktivací zrovna nejmoudřejší (teda spíš stál za něco, co bych tady nerad psal), ale podle reakcí ostatních lidí nebyly s dodatečnou reaktivací problémy. Akorát bylo potřeba jim samozřejmě poslat v mailu i licenční klíč.

Unknown řekl(a)...

ahoj, koupil jsem si na steamu call of pripyat a pri prvotnim spusteni mi to hazi chybu ,,Program X-Ray 1.6 Engine přestal pracovat,, Kde by mohl být problém?

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
na to, abych mohl poradit, mám strašně málo informací. Hra padá v základní verzi a nebo už přímo s DMP? A další bod - k nalezení příčiny chyby potřebuju poslat výpis z logu. Bližší informace jsou k nalezení v sekci Informace (odstavec "Jak hlásit chyby").

PrasivyPes řekl(a)...

Zdravím, DMP jede super až do chvíle než zajdu za mechanikem v janově že jsem našel cestu do pripyati. Pak přijmu úkol a hra z ničeho nic spadne a vyskočí okénko: Program X-Ray přestal pracovat ( nebo tak nějak ). Tak bych se chtěl zeptat jestli by mi někdo neposkytnul save po tomto úkolu.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
uloženou pozici vůbec nepotřebuješ. Stačí si stáhnout aktualizaci pro danou verzi DMP (základní nebo kompletní) – odkaz je u linku ke stažení konkrétního vydání modpacku.

PrasivyPes řekl(a)...

Tak jsem pro jistotu znovu nainstaloval DMP.Do složky gamedata jsem pak hodil aktualizaci a spustil nový výběr režimu a nainstaloval ho do složky s hrou. Myslím že jsem udělal vše dobře. V Janově mi ale stále padá. Zkoušel jsem ale starý save. Je třeba začít hrát od znovu? Děkuji.

Datastor řekl(a)...

Nová hra snad nutná nebude. Pošli mi mailem výpis z logu (bližší informace jsou k nalezení v části "Informace" v odstavci "Jak hlásit chyby") a podívám se, co by v tom mohlo vězet. Takhle bez dalších podrobností se k řešení bohužel nedokážu dostat.

Log mi pošli hned potom, co hra spadne. Pokud bys ji po pádu spustil znovu a následně běžně vypnul, tak se log i se zápisem chyby přepíše.

Unknown řekl(a)...

Zdravím. Chtěl bych se zeptat, proč mi hra neustále padá po předání dokumentů z Jupiteru Ašotovi a tudíž se nemohu dostat do Pripjati. Hra hlásí chybu enginu a i po restartu pc neustále padá. Děkuji za odpověď.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
stačí si stáhnout opravu hned pod odkazem ke stažení pro danou verzi DMP. Upozorňuju na to i na konci popisu modpacku.

jablek řekl(a)...

Ahoj Datastore,

omlouvám se, že píšu kvůli úplně stejnému problému jako týpek přede mnou (hra mi padá při rozhovoru s Ašotem), ale z nějakýho důvodu se mi to nedaří vůbec rozchodit. Stáhnul jsem si poslední verzi DMP 4.09, ale po otevření v Daemonu se to prostě chová divně. Soubor "Instrukce" mi vůbec nejde otevřít (je vůbec možný, že má jen 3kB?) a celej ten image po nějaký době "vypadne" a shodí mi to i explorer. Nevím, asi je chyba na mým počítači (jinak ale všechno funguje naprosto bez problémů). Nemáš tušení, proč by se to takhle mohlo chovat? Mám nahranou verzi 1.6.02 a DMP 4.00...

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
archiv po stažení stačí rozbalit v 7Zipu a gamedata složku překopírovat místo původní (kdy ještě bylo potřeba stahovat samostatně devátou opravu). Pak si přes exe soubor z archivu případně navol herní režim a je to.

Archiv jsem teď zkušebně stáhnul a otevřel se naprosto bez problémů. Menší soubor instrukcí patří jenom k aktualizaci, v gamedata složce je pak kompletní soubor i se seznamem změn a výpisem autorů modelů zbraní.

Pro vyloučení chyby při stahování si případně zkontroluj integritu archivu pomocí MD5 hashe (bližší informace jsou k dohledání přímo v záložce Informace tady na blogu).

jablek řekl(a)...

Ty jo, tak už mi je jasný, kde jsem dělal chybu. Z nějakýho důvodu jsem byl přesvědčenej o tom, že se jedná o image a nenapadlo mě to prostě jenom rozbalit. Tím pádem jsem si ani nemohl přečíst ty instrukce.
Už mi to jede a dostal jsem se i přes Ašota. Díky moc :)