NOVINKY


[19.04.2021]
■ Vydán update 4.2.01 pro DMP Renova 4 [Clear Sky].

[06.08.2020]
■ Vydána aktualizovaná verze DMP Renova 4.1 [Clear Sky].

[30.03.2020]
■ Sloučení DMP Altera 4.0 [Call of Pripyat] s poslední aktualizací a uveřejnění nových odkazů ke stažení.

29. dubna 2020

Novinky ze Zóny


26. dubna tomu bylo 34 let od výbuchu reaktoru ve čtvrtém bloku jaderné elektrárny Černobyl a skoro stejně dlouho tomu je od doby, co se na blogu objevila poslední novinka. No dobře, tak zas tak dlouho ne, ale je pravda, že vlivem technických, časových a i jiných překážek došlo k neplánované odmlce a tím spojenými dotazy, jestli ještě vývoj DMP pokračuje. A odpověď je prostá – samozřejmě že pokračuje.

Nová verze stínovského DMP přinese spoustu změn spolu s přepracováním některých herních mechanik. Přibyde nová výbava, jako například různé druhy zdravotních a opravovacích nebo čistících sad, objeví se šikovné nástroje, jako například dozimetr, kontejnery na artefakty chránící před vyzařovanou radiací, došlo k totálnímu překopání nabídky u překupníků, přidání možnosti předávkovat se léky a dalo by se pokračovat dál.

Objeví se i nové zbraně s mnohem detailnějšími modely a lepšími animacemi, některé ze starších a méně využívaných zbraní však ubydou. To ale neznamená, že by nebylo čím střílet. Ba naopak – snahou je spíš zajistit, aby veškerý arzenál byl využitelnější a svým způsobem trvanlivější. K tomu doufám přispěje i upravený (a notně rozšířený) popis jejich vlastností. O HD modelech postav jsem už mluvil v minulé novince, proto je zbytečné se opakovat.

Dále se změnil výskyt artefaktů, které jde nově najít hlavně v anomálních polích podobných těm z Clear Sky a Call of Pripyat (i když samozřejmě v rámci možností herního enginu).

Práce pochopitelně pokračuje i na modpacích pro Clear Sky i Call of Pripyat. V obou dílech dojde rovněž k mnoha změnám, ale to si asi nechám na další samostatnou novinku. A abych nezapomněl, rád bych ještě připomenul nedávno přidanou sekci v horním panelu s názvem Archiv, kde si můžete stáhnout několik starších verzí všech tří modpacků a trochu si zavzpomínat (ovšem vzhledem k letitosti těchto souborů už bez technické podpory).

Díky za pozornost, dávejte na sebe pozor a věřte, že podobně dlouhých informačních prodlev se už budu snažit vyvarovat.

13 komentářů:

Tomík řekl(a)...

Yay! Nová novinka, jen v ní tak trochu chybí download link, wink wink nudge nudge.
Přeji hodně zdaru.

Michal Palma řekl(a)...

Nebylo by spatny kdyby sis sem pridal nejakej paypal nebo tak neco, rad ti za ty roky tv prace a more zabavy prispeju na par plechovek :-)

Xaint řekl(a)...

Souhlas s tim paypalem nebo necim podobnym!
A je skvele, ze porad este vyvijis, dik za to. Stalker uz je sice letity, ale dostane se ti pod kuzi a neni cesty zpet.
A prece jen - Stin je z te trilogie pribehove a vsim moznym nejlepsi. Technicky ne, ale pribehove ano...

Michal Palma řekl(a)...

Taky mam nejradsi stin, ma super atmosferu.

Unknown řekl(a)...

Datastor chcem ti poďakovať za tú mravenčiu prácu. Sám som si stalkra upravoval ale nie v takom rozsahu ako ty a tvoj tým. Veľký obdiv za tú trpezlivosť bez nároku za odmenu. Stalkra vydali keď som bol na strednej škole a od vtedy som stále duchom v zóne a rád sa tam vraciam aj vďaka Dmp. Všetky diely som prešiel dokopy viac krát ako je zdravé :-). Tvoje módy sú top lebo zachovávajú ten stalker feeling. Veľká česť. Rád ti pošlem na vodku, kľudne pošli číslo účtu. Pokiaľ nevidajú stalkra 2 tak budeš musieť ty :-).

Unknown řekl(a)...

Som to nepodpísal
Michal T.

Solaufein řekl(a)...

Super, že zrovna děláš na SOC, nějaký "Estimated time of arrival"? Zrovna jsem chtěl nainstalovat 8.13, ale s takovou si teda raději počkám na novou verzi.
Uvítal bych i možnost zahrát si třeba nějaký beta build. Je to už fakt dlouhá doba od poslední verze :)

Xaint řekl(a)...

Hele, Datastore, znas Stalker SoC remaster?
me to prislo, jako by nekdo predelal stalkera v grafice Metro. Podle videi mi to prijde graficky hodne uzasny.
Akorat to je vanilla verze a tu jsem se ted snazil hrat a vztekle jsem toho nechal.
Jestli to znas, neuvazoval jsi, ze bys to sklouboil s modpackem? Vis - jako ze bys svuj soucasnej bolehlav upgradnul na poradnou migrenu ;-)
https://www.moddb.com/mods/stalker-soc-remaster/
jsou tam i videa a vubec mi to prijde dost uzasny

Datastor řekl(a)...

Všem díky moc za komentáře, za trpělivost a hlavně za zájem. Kdy se objeví nová verze ale nedokážu s jistotou říct, protože je potřeba ještě několik věcí otestovat a dodat. Je to bohužel daň za to, když má výsledek za něco stát :).

Xaint:
Co se týče SoC Remaster modu, tak při snaze o zahrnutí do DMP bych skutečně upgradoval na pořádnou migrénu, ale stejně tak bych ji přivodil i všem ostatním hráčům. Tahle modifikace je extrémně neoptimalizovaná, a pokud nechci, aby co deset minut hra padala kvůli nedostatku paměti a když už by běžela, tak sotva na třicet fps, tak zůstanu u toho, co je v DMP teď. Samozřejmě díky za tip, ale za ty problémy by to rozhodně nestálo.

Solaufein řekl(a)...

@Datastor s tím otestováním se hlásím do služby, už jsem jednou testoval dmp 9 asi před 3 lety a předpokládám že teď je o hodně lepší

xenomo76 řekl(a)...

nechci být sprostý ale kurva jo mocinky se všichni těšíme na nový dmp sakryš to bude náser

Ferdys řekl(a)...

Hoj...tak jsem si konečně řekl, že do toho praštím a toho Stalkera (Černobyl) na 150 pokus konečně dojedu dokonce. A jak jinak než s tvým modpackem.
Mám ale pár otázek. Jak fungují respawny nepřátel? Respawnou se po určitém čase, respawnují se vůbec - nebo třeba jenom někteří?
A jak je to s úkoly. Včera jsem koukal na recenzi původní verze a hodně lidí si tam stěžovalo na nezáživné vedlejší úkoly. Jmenovitě že jich je opravdu hodně a jedná se prakticky jen o přines, nebo dojdi a zabij.
Upravuje modpack nějak vedlejší úkoly? Dává odměna smysl, ubral jsi jejich počet atd?..
Nechtěl bych zbytečně strávit hodiny se vedlejšákama, které nemají smysl.
Díky a přeji hodně štěstí v budoucnu. :-)

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
to mě moc těší a přeju velkou porci zábavy :).

Respawny jsem poměrně dost potlačoval. Pořád sice ve hře jsou, ale ne tak enormní, jako tomu bylo v základní hře. Odhadem je to několik herních dní, i když je to samozřejmě případ od případu. Průměrně by se ale respawn měl projevit tak po osmi herních dnech.

Co se týče vedlejších úkolů, tak ty jsem spíš opravoval, než abych je od základu měnil. Zpomaloval jsem rychlost jejich opakování, několik dalších přidal a dodával i několik jednorázovek (najít konkrétní nebo nějak speciální předmět). Plus jsem rušil časovou limitaci, do kdy je potřeba úkoly plnit. Pokud jde o odměny, tak ty jsem měnil prakticky kompletně a redukoval je pro potřeby DMP. Při výběru úkolů se navíc v okně zobrazuje, co za odměnu dostaneš, takže se můžeš sám rozhodnout, co ti za to stojí a co ne. Nejdál je v tomhle ohledu Call of Pripyat.