Seznam nedodělků nové Altery se příjemně krátí a stejně tak se krátí i seznam nově odhalených chyb. Ovšem jak už to tak bývá, vyjma toho vyplulo na povrch několik dalších enginových omezení – ale nebojte, většinu z nich se po zdlouhavém upravování podařilo obejít. Jedno takové bych tady ale přece jenom rád rozepsal trochu podrobněji.
Asi nikomu neunikla v PDA zobrazovaná statistika nejoblíbenější zbraně, která se pochopitelně dynamicky měnila v závislosti na tom, čím hráč střílel. Hra však k tomuto sledování přistupovala jako obvykle dost... jak to jenom říct slušně... specificky.
Vzhledem k tomu, že DMP přidává kromě zcela nových zbraní i hodně variací těch původních, bylo potřeba mít v jejich názvech pořádek. Jmenoval-li se tedy běžný Kalašnikov například wpn_ak74, jeho zrezlá varianta nesla název wpn_ak75, wpn_ak76 a podobně. Na tom není nic zvláštního. Jak se však před pár dny ukázalo, ze snahy o jakýs takýs řád se stal poměrně zásadní problém. Skript, který má celou statistiku na starosti, totiž nedokáže rozlišovat mezi zbraněmi s podobným názvem. Tedy přesněji řečeno dokáže, ale jen podle prvních dvou znaků v názvu. Pokud byly oba počáteční znaky shodné, mohlo dojít k tomu, že se v PDA zobrazila špatná ikona a místo zrezlé verze se objevila ikona normální zbraně (a v jistých případech dokonce ikona úplně jiná). Jedním slovem vynikající.
Naštěstí skript obsahuje kromě jmenovitého seznamu všech zbraní i na první pohled nenápadnou sekci s vypsanými výjimkami pro Desert Eagle (těžko říct proč) a pro granáty RGD-5 spolu s granátometem RG-6 (kde je díky předchozímu vysvětlení důvod více než jasný). Každá z těchto výjimek nesla svůj vlastní (a ve hře nepoužitý) název, což dávalo jistou naději, že by přece jenom původní názvy zbraní mohly zůstat beze změny. Limit podle prvních dvou znaků byl však neúprosný a i přesto, že toto pravidlo z nějakého zatím neznámého důvodu neplatilo na AK-74 a AKS-74U, ostatní zbraně už takové štěstí neměly a přejmenovány být musely. Naštěstí nebylo potřeba měnit přímo názvy v konfizích, ale jenom pojmenování ve výše zmíněném skriptu. Pokud by se to bez hlubších zásahů neobešlo, musel bych ještě navíc přepisovat i všechny prodejní konfigy, xml soubory s nadefinovanou výstrojí pro NPC postavy a spoustu dalších věcí (na což bych se samozřejmě vykašlal a radši bych zmizel někde v Itálii s novou identitou).
Teď ale ještě na chvíli k samotnému obsahu. Nově přibyl i speciální oblek, který vzhledově vychází ze starších ekologických oranžových kombinéz známých ze Stínu Černobylu a Clear Sky. Jedná se o žáruvzdornou vestu určenou (jak už název napovídá) k průzkumu oblastí s vysokou termální aktivitou. Daní za vysokou ochranu před popálením však bude několik jiných omezení.
Počínaje dnešním dnem je definitivně ukončeno přidávání dodatečného obsahu. Betatest je kompletní zhruba ze dvou třetin a pokračuje nad očekávání dobře, což je v případě Stalkera vždycky skvělá zpráva. Zatím tedy mohu říct jedno – rozhodně je na co se těšit.
5 komentářů:
Date klobouk dolů, vypadá to úžasně, už se nemůžu dočkat. I když manželka má jinej názor, už jsem jí začal připravovat na dlouhé osamělé večery :-) :-) :-)
No teda Date to vypadá výborně, musím říct že mě to i jaksi uchvátilo :)
A musím říct že se těším a můj Gauss Chleba taky(bude v novym DMP Gauss Chleba že jo?)
A koukám že se asi Svarog? nebo Veles? dočkal nový textury :)
A Kombinéza s velkou ochrannou proti žáru? Hergot to bude teda něco musím říct že se Myseri může jít s tímhle tím vycpat a jít se zahrabat do Chiméřího doupěte :D
Díky moc za reakce :).
Pavel Vokál: Ber to tak, že manželka akorát neví, o co přichází.
Sidorovič: Gauss chleba ve hře zůstane, ale jeden easter egg zmizí. Novou texturu má Svarog, protože se mi nelíbilo, že spolu s Veresem používal prakticky stejnou (navíc mám vizuální variace rád). No a k vestě... její velkou výhodou je, že skutečně funguje a nechová se jako normální obleky, co jenom zpomalí úbytek zdraví. Samozřejmě v ní nejde probíhat přímo skrz anomálie, ale na to ani nebyla dělaná.
Tak to jsem rád že tam Gauss Chleba zůstane :D
Ale o druhém easter eggu nic nevím, hmmm budu si muset Alteru proběhnout ještě jednou a ani mi to neuškodí :)
Skvělá práce! :)
Okomentovat