Je to už něco málo přes dva měsíce, co se objevila trojková Renova pro Clear Sky a díky mnohým z vás se postupně podařilo odladit i těch několik dalších potíží, co po betatestu zůstaly (za což samozřejmě všem zúčastněným velice děkuji).
A protože se už nějakou chvíli na nic dalšího nepřišlo, je čas na vydání kompletní verze 3.11, tzn. se všemi doposud vydanými aktualizacemi. Dokonce i jednou zcela novou, která opravuje nechtěný pád v Armádních skladech po odevzdání Masové kuličky stalkerům.
Článek s odkazem ke stažení (stejně jako se seznamem veškerých změn a oprav) zůstává i nadále beze změny.
20 komentářů:
Nazdar,
Tak jsem si konečně nahodil na clear sky novou renovu a jsem spokojený, jenom bych chtěl upozornit na pár chyb v popiscích předmětů, na které jsem hned ze začátku narazil:
- První na řadě je Kožená bunda, u níž by potřebovalo opravit slovo kdyb"y"s (y chybí) a potom prohlášení vesta by pobral"a", u té vesty bych ještě chtěl říct, že by možná bylo vhodnější ji nahradit slovem bunda, protože se přece jenom jedná o něco jiného (bunda-s rukávy, vesta-bez rukávů).
- U předmětu Hrubé broky je potom napsáno místo krátkou, krétkou.
- A nakonec si nejsem úplně jistý významem slov střela s okrajem u Nábojů 7.62x54 mm R. Mám dojem, že by tam spíš mělo být střela s okrajovým zápalem, nebo ještě lépe náboj s okrajovým zápalem (zápalka přece jen není součástí střely, ale nábojnice, potažmo náboje).
Tak mnoho štěstí s opravou a ať jde práce od ruky. Kdybych ještě našel nějaké nepřesnosti, tak napíšu.
Pixelus
Nazdar a díky. Popisek u bundy a broků jsem upravil, každopádně tohle bych vydal až ve chvíli, kdy se nahromadí ještě něco navíc (klidně i kdyby mělo jít "jenom" o další texty).
Pokud jde o náboj s okrajem, tak tady nejde o chybu - skutečně jde o okraj, co je na dně nábojnice.
Není zač. Teď jsem si ještě uvědomil, že jsem včera na něco zapomněl. Jde o pozici detektoru, která je při držení jednoručních zbraní, šroubů i nože rozdílná, takže při přepínání jakoby přeskakuje (nejvíc u pistolí, u těch ostatních předmětů bych si toho skoro nevšiml). Zkoušel jsem to jenom u základního Echo detektoru, takže netuším, jak jsou na tom ostatní, ale čekal bych, že stejně.
A ještě k tom náboji, okraj sice skutečně má, ovšem je na nábojnici a ne na střele/projektilu (jak je v popisku). To ale jen pro přesnost, jinak je to prkotina.
Pixelus
Ahoj, jen k tomu náboji- 7,62x54 R (7,62x53 R) - to "R" znamená RANTL a pochází to z němčiny, česky je to "okraj. Náboj vznikl v roce 1891 pro tehdy novou pušku Mosin Nagant, za Carského Ruska. Jinak se jedná o náboj s centrálním (ne s okrajovým) zápalem kdy jeho nábojnice má okraj a zápalka je samostatná součástka, která je vložena do nábojnice a není tudíž její pevnou součástí. Jedná se o dosud nejdéle používaný služební náboj na světě.
Osobně jsem jich už několi tisíc vystřílel a v reálu je to pořádná rána :-)
Omlouvám se pokud tento příspěvek někoho pohoršil, ale myslím, že trochu informací neuškodí, kor když je tady takové ticho :-)
Voky84
Pixelus: Všiml jsem si toho nedávno i u Altery, takže to alespoň trochu upravuju. Bohužel je to kvůli těm změnám v pozicích držení, co jsem dřív dělal (a neuvědomil si, že to takhle mizerně ovlivní právě i detektory). Pokusil bych se to potom nějak opravit a nebo aspoň minimalizovat. Ohledně těch popisků u nábojů - ty jsem ve většině případů nechával v původním znění, takže jde přímo o oficiální překlad. Tak jako tak i na tohle dojde (a pokud by se objevily ještě další překlepy nebo nesrovnalosti, hned je hlásit).
Voky: Tak pokud by tohle někoho mělo pohoršit, tak nemám sebemenší tušení proč :)
Ahoj Daty
Chtěl bych se jenom zeptat. Když překomoruji hlaven u zbraně na jinou slabší ráži, sníží se tím i účinost zbraně? :D
Sníží. Vždycky záleží na konkrétní ráži.
Čau Daty,prosim tě nešlo by udělat,že při procházení křovím,by se postava spomalila? jako to dělá například voda? Přijde mi totiž divný,když při sprintu postava proběhne křovím,jako by tam nebylo. Jen mě to tak napadlo,když jsem utíkal před upírem.
No... ono teoreticky skutečně neexistuje, jde jenom o texturu nalepenou na terénu. Voda v tomhle směru funguje trochu (trochu víc) jinak, protože ta je už samostatnou "zónou" v adekvátní oblasti.
Cau Daty chtel jsem se zeptat. Kdyz plnim ukoly pro frakce,tak od samotaru dostanu SEVA oblek. Dostanu nejaky obleky i od ostatnich frakci? Dik za info.
Nazdar - od staršího DMP patche se získávání obleků měnilo, a popravdě přesně si na odměny nevzpomínám. Mám ale pocit, že obleky by se v odměnách objevovat neměly.
Zdar Datastore,
tak jsem zase zpátky s další dávkou nalezených nesrovnalostí.
Začal bych s technickými záležitostmi:
- U dvouhlavňových brokovnic (kromě zkrácené TOZ-66) se při míření přibližuje obraz, což předpokládám, že by neměl (u TOZ-34 při tom navíc mizí kus textury ruky), a jelikož jsem ještě v Bažinách, je možné, že se to stává i u jiných zbraní, takže by možná stálo za to zkontrolovat konfigy zbraní kompletně.
- A když už jsme u těch brokovnic, je trochu zmatek v názvech verzí TOZ-66. Normální verze se jmenuje "Brokovnice TOZ-66" a zkrázená "TOZ-66". Řekl bych, že lepší by bylo pojmenovat běžnou verzi jenom TOZ-66 a zkrácenou třeba Upilovaná TOZ-66.
- Někdy se mi stává, že při nahrání uložené pozice je jiné počasí než původně, můžu to nahrávat pořád dokola a počasí se pořád bude měnit. Přitom čas zůstává stejný.
- Občas nejde použít ruční granáty, ani kolečkem myši, ani tlačítkem 4 nejdou vybrat. Jdou zpřístupnit jenom po vyhození jednoho granátu a jeho opětovném sebrání.
A teď už jenom chyby v textech:
- V popisku skrýše Bedna v kabině se mluví o nějaké bedně, ale dál se píše, že "ho schoval" (tu bednu), takže stačí ho nahradit ji.
- Potom je tu hned úvodní rozhovor s Mrázem, ve kterém Mráz při otázce na Jasnou oblohu vysvětluje proč o ní Šrám nikdy neslyšel: "Protože o nás chce vědět až moc lidí a čím víc opravdu věděj, tím líp.", což mi moc nedává smysl. Už si nevzpomínám co bylo v původní hře, jestli třeba to stejné, ale podle mě by bylo logičtější napsat "čím míň opravdu věděj, tím líp."
- U popisku M1911 je místo "Colt M1911 je velmi ceněn" "Walther P99 je vemi ceněn".
- U nábojů 9x39 SP-9 jsou názvy zbrání z původní hry (Vintar BC, ...)
Tak, to je zatím všechno, jestli ještě na něco narazím ozvu se.
Pixelus
Nazdar a znovu díky.
S přiblížením u několika zbraní toho bohužel moc neudělám, tohle je záležitost enginu. Pokud bych tu brokovnici oddálil, půjde vidět nejenom skrz ruce, ale i skrz pažbu (což může jít vidět trochu i teď, ale snažil jsem se to zredukovat, jak to jenom šlo). Stejná chyba postihla dokonce i ve větší míře Call of Pripyat, kde jsou problémy i u Abakanu a LR300. Pro změnu počasí platí tatáž věta, děje se tak ve všech Stalkerech a změnit to bohužel nijak nejde.
V případě granátů je taky chyba někde v kódu hry, protože nepomohlo použít ani modely z Call of Pripyat, kde k tomuhle problému nedochází. Všiml jsem si dokonce i problémů s nabíjením TOZ-34 v případě, kdy je v komoře jenom jedna patrona. Občas se přehraje špatná animace a absolutně nemám ponětí, proč tomu tak je.
U popisku TOZ-66 bych neřekl, že jde o chybu, zbytek textů ale opravu dostane. Díky moc.
Zdravím Datastore,
já jen krátkou poznámku a postřeh k tomu bugu s granáty.
Při svém hraní jsem zjistil že kdykoliv ze svého inventáře přesunu jakékoliv množství granátů do bedny nebo jinam, nejdou pak vzít do ruky ani scrolem ani kláv.zkratkou.
Obejít to lze trikem: když přesouvám granáty do bedny (ne všechny), například chci jich odložit 8 z 10, odložím jich 9 a jeden si vezmu zpět.
Zkratka i scrol na granáty pak funguje jak má.
Hra totiž neumí granáty v inventáři odčítat, ale pouze přičítat.
Toto funguje skvěle ve všech dílech STALKERA, stačí to mít pouze na paměti.
Ještě jednou Ti děkuji Datastore (i Tvému týmu) za Vaši výbornou práci.
Tak tohle je pro mě novinkou, mockrát díky. Hned to dopíšu do seznamu nejčastějších otázek.
Zdravím Datastore, chtěl bych tě požádat o radu ohledně modifikování výbavy NPC, snažím se přidat do inventáře AKčko stalkerům v bažinách.
Ve kterém konfigu bych měl začít ?
(používám Renovu pro Clear Sky)
Předem Děkuji za jakoukoli radu
Sandman
Nazdar,
můžeš to udělat v souboru character_desc_marsh.xml v gameplay složce - ale nedoporučoval bych to, pokud nechceš rozhodit balanc modpacku. Výběr zbraní je takhle cíleně.
A není potřeba změnit ještě něco jiného ? totiž pokoušel jsem se dopsat tam něco takoveho:
[spawn] \n
wpn_ak47 \n
ammo_5.56x45_ss190 = 1 \n
grenade_rgd5 = 1 \n
wpn_binoc = 1 \n
ale stalkeři pořád používají brokovnice a makarovy (i když začnu hrát novou hru)
taky jsem se díval na rating zbraní a AKčko by měli používat i nováčci,myslím někde musí být ještě háček.
Sandman
Všiml jsem si, že jsem ten výchozí konfig napsal špatně - nejde o character_desc_marsh, ale o character_desc_general. Na to, aby nějakou zbraň globálně používaly i další postavy, je potřeba si v konfigu najít všechny záznamy postav, k nimž zbraň chceš přidat (v tomhle případě to teda asi bude většina sekcí s csky - to, co jsi upravoval ty, byla počáteční výbava hráče, kde navíc žádná zbraň s popisem wpn_ak47 ani neexistuje (nehledě na to, že hned na dalším řádku byla neodpovídající munice pro NATO pušky).
Jak už jsem ale psal minule, dodáním lepších zbraní na začátek hry rozhodíš balanc a nedá se říct, že bych to nějak zvlášť doporučoval.
Díky moc za radu, nechci něják tvůj výborný modpack prznit, jen si s tím tak pohrávám :)
Sandman
Okomentovat