Konečně přišel čas si trochu shrnout základní změny a novinky chystaného DMP pro Call of Pripyat, tak směle do toho. Rozhodně bude obtížnější než jakákoliv jiná dřívější verze; ne však ve stylu, jakým se poslední dobou ubírá velká část zahraničních modifikací, kterým k tomu stačí desetkrát navýšit odolnost protivníků a dvacetkrát snížit odolnost hráče - což je mimochodem ta nejhorší možnost, jak tvořit (v uvozovkách) hardcore mod. Altera bude obtížnější tak, aby zbytečně neházela klacky pod nohy a pokud všechno půjde tak jak má, finální verze se objeví hned ve třech variantách - v klasické, v Professional verzi a nakonec v Professional Plus verzi.
O co v Professionalech vlastně půjde, jsem už zmiňoval v minulém reportu, takže jenom pro úplnost: bude se jednat o volitelné nastavení, ve kterém nebude u překupníků dostupná munice. Professional Plus ještě navíc razantně omezí výskyt munice, kterou můžete vybíjet ze zásobníků u nalezených zbraní. Šetřit se zkrátka vyplatí.
Další novinkou, dostupnou ve všech třech variantách, bude kontaminace jídla. Pokud se budete delší dobu zdržovat v radioaktivním prostředí, tak se potraviny v batohu změní na ozářené a zároveň se jim znatelně zhorší vlastnosti. Jídlo bude méně sytit, nápoje zase doplňovat mnohem méně energie (a samozřejmě tím do sebe vpravíte další kousek radiace). Každá potravina má svou vlastní hranici odolnosti, takže pokud se z rizikové oblasti dostanete včas, můžete ještě něco zachránit.
Pro sběratele zbraní bude k dispozici hned několik nových či staronových kousků, převážně tedy zrezlých nebo poškrábaných a část z nich se bude ve hře vyskytovat v několika verzích. Nebude proto ojedinělé, když najdete několik kalašnikovů a každý se bude chovat trochu jinak. S prvním kupříkladu půjde střílet pouze po jednom náboji, ale bude přesnější než druhý s tříranným režimem a o něco nižším dostřelem. No a nebo oba zahodíte a raději dáte přednost třetímu, který disponuje jen pětiranným zásobníkem, avšak má na sobě přivařenou optiku. Sice špatnou, ale pořád optiku. Objeví se i nové modely s vlastním jedinečným vzhledem - například Svobodou upravené Colty 1911 s kamuflážním nástřikem.
Další novinkou, dostupnou ve všech třech variantách, bude kontaminace jídla. Pokud se budete delší dobu zdržovat v radioaktivním prostředí, tak se potraviny v batohu změní na ozářené a zároveň se jim znatelně zhorší vlastnosti. Jídlo bude méně sytit, nápoje zase doplňovat mnohem méně energie (a samozřejmě tím do sebe vpravíte další kousek radiace). Každá potravina má svou vlastní hranici odolnosti, takže pokud se z rizikové oblasti dostanete včas, můžete ještě něco zachránit.
Pro sběratele zbraní bude k dispozici hned několik nových či staronových kousků, převážně tedy zrezlých nebo poškrábaných a část z nich se bude ve hře vyskytovat v několika verzích. Nebude proto ojedinělé, když najdete několik kalašnikovů a každý se bude chovat trochu jinak. S prvním kupříkladu půjde střílet pouze po jednom náboji, ale bude přesnější než druhý s tříranným režimem a o něco nižším dostřelem. No a nebo oba zahodíte a raději dáte přednost třetímu, který disponuje jen pětiranným zásobníkem, avšak má na sobě přivařenou optiku. Sice špatnou, ale pořád optiku. Objeví se i nové modely s vlastním jedinečným vzhledem - například Svobodou upravené Colty 1911 s kamuflážním nástřikem.
Dílčích změn doznala i částečně navýšená výdrž majora Děgtarjeva a trochu méně otravný výkup zbraní v ne zrovna dobrém stavu. Podobně jako v nedávno vydaném DMP pro Clear Sky se změny dotknou i cen výbavy a vylepšení. Koupě zbrusu nové zbraně není něco, co člověk dělá denně a pečlivé rozhodnutí je tedy na místě - stejně jako v případě dodatečných modifikací. Mezi ty nejdražší bude patřit zvláště prodloužení zásobníku, překomorování na jinou ráži a úprava odstřelovačských optik. Nemělo by tak docházet k tomu, že ze Zatonu vyběhnete s plně vylepšenou pistolí, brokovnicí a helmou.
Betatest zatím probíhá až překvapivě dobře a bez zásadních komplikací, momentálně se zkušebně navýšenou FOV hodnotou na 83. Právě kvůli ní je teď potřeba upravit pozice asi poloviny zbraní tak, aby skrz ně nebylo vidět a aby nebyly zbytečně vzdálené od kraje obrazovky. Pro ty, kterým by se tahle úprava třeba nemusela líbit, bude po vydání modpacku k dispozici balíček s výchozími hodnotami (opět v sekci doplňků).
Betatest zatím probíhá až překvapivě dobře a bez zásadních komplikací, momentálně se zkušebně navýšenou FOV hodnotou na 83. Právě kvůli ní je teď potřeba upravit pozice asi poloviny zbraní tak, aby skrz ně nebylo vidět a aby nebyly zbytečně vzdálené od kraje obrazovky. Pro ty, kterým by se tahle úprava třeba nemusela líbit, bude po vydání modpacku k dispozici balíček s výchozími hodnotami (opět v sekci doplňků).
32 komentářů:
Takže v novém DMP budou "nové zbraně" akorát starý, skoro nefunkční, korozí prolezlý krámy...hmmm....nic moc. Kamufláž na kvérech je něco absolutně ohavného, ale v boji je to vítané. A proto se ptám, budou v DMP opravdu nějaké nové zbraně ? Neber to jako rejpačku, jsem fandou tvých modpacků a tvá práce mi dala zase chuť do hraní Stalkera :) A ještě něco. Bude v Alteře ta možnost, že když zabiješ mutanta, tak můžeš získat část jeho těla jako v Soch anebo je tahle věc už vypuštěná ?
Zdravím Daty,tak pokud to klapne tak jak píšeš,tak se máme na co těšit! A jedna otázka od začátku hry bude mít překupník v nabídce i lepší zbraně,nebo jen nákou bročku,pistoly a postupem času bude nabízet lepší, samopaly a tak?
Anonymní:
Jde o využití. Tenhle krok jsem dlouho zvažoval a vzhledem k tomu, že je akutní nedostatek kvalitních modelů dalších zbraní a nejsou k nim animace, tak toho moc udělat nejde (ale zbraně se rzí tak jako tak funkční jsou, to se nemusíš bát). Navíc pro účely hry bude lepší, když se objeví spíš normální a starší kusy, než nějaká extra novinka. Kamufláží nebude zase tolik, aby to hráče rozptylovalo a nebo působilo nevhodně. Novinkou jako takovou bude například Stečkin, upilovaná TOZ-34 a náhrady modelů kalašnikovů, plus pár dalších variant stávajících kusů. Ohledně sbírání částí těl mutantů jsem už dřív uveřejňoval video.
Radek Berdych:
Od začátku mít u sebe lepší výbavu nebudou. Stejně jako dřív bude záležet na reputaci a na postupu hrou, kdy se bude sortiment postupně obohacovat.
Děkuji za info :)
Ahoj Datastor. Na začiatok Ti chcem vysloviť veľkú vďaku za čas a úsilie, ktoré si venoval tejto hre. Bez Tvojho modpacku by už po druhom, možno treťom dohraní len zapadala prachom.
Teraz k môjmu dotazu – strašne mi chýba v SoCh spacák. Príde mi trochu zvláštne, že v každej časti mapy je len jedno miesto na spanie. Keď sa vyberiem na lov mutantov a zbieranie artefaktov do zóny, dosť by sa hodila možnosť prečkať noc a doplniť sily niekde na bezpečnom mieste, nech sa nemusím vždy vracať k jedinému matracu široko-ďaleko.. :D Nedalo by sa to pridať napr. ako voliteľný doplnok?
Miro
A já zase děkuju za zájem a za reakce. Ale zřejmě jsi myslel CoP, protože ve Stínu spacák je :). Samozřejmě jsem se snažil ho do hry zahrnout taky, ale nějak se nezadařilo. Budu se sice ještě snažit ho rozfungovat, ale zaručit to nemůžu.
ahoj daty týká se to všech STALKERů jde změnit frakční hudba například v Clear Sky u Svobody ??
Jde, všechny soubory najdeš v adresáři gamedata\sounds\ambient\special (samozřejmě teprve po rozbalení hry). Jsou to soubory, v jejichž názvu je výraz "radio" - jedna melodie pro Svobodu, jedna pro bandity, Povinnost s Jasnou oblohou pak po dvou melodiích.
Ehm jak po rozbalení hry myslíš v adresáři kde mám hru nainstalovanou ?
Ten prst střílející ruky je opravdu příšerný !!! Střílí se konečkem prstu a ne druhým článkem prstu. Vůbec celkové držení těch pistolí je děsné. Jen pro upřesnění. Vím že to je děsnej opruz to vše opravovat, ale tohle je strašné.
Pokud ti to tak příšerně vadí, klidně si ty ruce předělej k vlastní spokojenosti. Modely upravuje jenom hodně malá hrstka lidí (převážně Rusů) a proto si nejde vybírat. Každopádně pro upřesnění - já modely nedělal, nedělám a dělat ani nebudu.
Daty. Předem děkuji za radu ohledně Clear Sky. Vidím že i po dohrání Renovy se mám na co těšit. Určítě zvolím variantu profi plus. Bo takto se teprve hra stává realistickou. Mít od začátku třeba pistoli Glock a Abakan či Vintorezku je podle mne blbost. Jen tak dál tímto směrem a méně "urejpaných nevděčníků". :-) 49
Můžeš být v klidu, Glock rozhodně mít nebudeš:-DDDDD
Aldaris
75 % ? Áááááá, to čekání mě zabíjí :D Už aby to bylo. Jen aby se nevloudila nějaká chyba. Na kdy to tak vidíš Mistře ?
Mistr rozhodně nejsem - těžko říct, jak dlouho ještě bude práce trvat, každopádně mám neblahou tuchu, že mi odchází grafika. Proto si radši ani netroufám odhadovat...
Nazdar daty...myslíš že by ta rozmanitost zbraní šla dát i do Stínu?
Nazdar,
šla, ale neprojevovala by se tak jako v CoP. Přece jenom díky větším oblastem má v tomhle ohledu Pripjať dost navrch.
Moc se mi to líbí, protože každá zbraň není stejná a kupa zbraní s rozličnými vlastnostmi zní úžasně, ale se Stalkerem začínám, takže k CoP se dostanu počítám za dlouho.
U Stínu je problém v tom, že se v něm používá míň profilů postav, tudíž bych musel i těch zbraní zahrnout menší počet. Pokud se ale styl z CoP DMP bude zamlouvat celkově, tak klidně můžu něco dodat i do Stínu.
Nazdar Daty...prosimtě teďka mě napadla taková věc, což vlatně ani nechápu, jakto že to v DMP ještě není, asi to nejde, protože jinak by už to tam určitě bylo...jde o to, když přebiješ zásobník, kde máš třeba ještě 3 kulky, tak by si je měl ztratit ne? Je to kvůli problémovému enginu že to nejde? Protože takhle by to bylo podle mě zajímavější, že by tě to nutilo vystřílet zásobník do posledního náboje.
Nazdar,
ne, tohle skutečně nejde. V CoP DMP bude ale víc prvků, co hráče ještě víc donutí municí šetřit, takže na tom vlastně ani tak nesejde.
Ahoj Daty je to sice tak trochu přihlouplej dotaz, ale nikde jsem to nenašel. Je nějaká možnost ,že bych si v CoP oblékl černou bundu banditů ? Nikde se stáhnout nedá a jestli ty neznáš způsob. Díky za odpověd :)
Nazdar,
v CoP je celkově míň obleků a černá bunda se tady nevyskytuje. Pokud bys chtěl nějakou vestu, která má černou barvu rukávů, tak doporučuju sáhnout po vestě Povinnosti.
Díky za odpověď to sice ano, takže tam tu bundu s bílejma botama a světlou kapucí dostat nelze :(
Jde, ale z vlastních očí pořád uvidíš klasickou černou bundu, jakou má třeba Povinnost. Na celkovou změnu modelu postavy bys musel pořád přepínat pomocí F2 a F3, a takhle zas nejde plnohodnotně hrát. Nehledě na skutečnost, že by stejně šlo o klon normální bundy, co by se nijak zvlášť nelišil.
Už to zcela chápu a nikdy bych ti nechtěl přidělávat práci, ale však víš ,že někteří z nás mají větší pocit naplnění, když vyjebávaj se stalkerama a pečou to celou dobu se Sultánem, potom vědomí ,že mám na sobě aspoň k začátku tenhle jejich kus hadru je to hodně moc příjemná představa, takhle to myslím. Ale pokud to opravdu pokládáš za zbytečné slzu asi zamáčknu tvoje DMPčka mam moc rád a jsem vdečný za každý nový kus :)
Tak zas přidat jednu novou, byť v podstatě stejnou vestu, by nebyl problém, to ne - vycházel jsem jenom ze zkušeností ze Stínu, kde se větší počet vest nakonec neuchytil zrovna dobře a nakonec jsem je stejně redukoval. Ale rozhodně to neber jako zamítnutí z mojí strany, klidně ji tam přidat můžu :).
Tak to jsem opravdu rád :) Pokud to vezmeš v novém DMP do CoP v potaz jako malé přání jednoho z fanoušků bylo by to super a prodloužilo by to mě osoboně dobu hraní o hezkejch pár chvil. :)
Vždycky beru reakce hráčů v potaz, pokud nejde zrovna o příspěvky typu "Chci raketomet do začátku, protože takhle by to mělo v reálu vypadat a nikdo by tam jenom s pistolí nešel" :).
Tesim sa hlave na kontaminaci jidla :D jj
Ahoj Daty, mám len jeden dotaz v predchádzajúcich komentároch je zmienka že v hre je len jedna AK-47 a to ešte k tomu v úlohe nedalo by sa to nejako zmeniť aby ho mali aj obchodníci ?
Regulérní AK-47 je k nalezení jenom v Clear Sky, kde sice jde dodat i k obchodníkům, ale pak by se ta unikátnost sedmačtyřicítky docela vytratila. Nehledě na to, že by pak bylo problematičtější shánět odpovídající munici.
Okomentovat