Když jsem se ještě minulým rokem marně snažil v Clear Sky nějak předejít neomezenému brabčení výbavy z beden, které se v tak hojné míře objevovaly na základnách a v táborech, zjistil jsem, že je hra bere jako mrtvoly postav a pořád dokola do nich přidává novou a novou výbavu.
Všude po Zóně zuří válka frakcí a bojovníci, ač by sami měli mít o věci nouzi, bohatýrsky nechávají cenné předměty pro kohokoliv, kdo zrovna bude mít cestu okolo… vždyť to vůbec nedává smysl! Prvotním nápadem tedy bylo omezit vybavenost běžných postav, čímž by se logicky zredukovala i ta nelogická zásoba v krabicích. Jenomže tohle řešení pomohlo jenom částečně a nakonec jsem na možnost odstranění výbavy rezignoval. Prostě jsem se smířil s faktem, že to nejde a v takových případech prostě nepomůže ani svěcená voda.
Právě teď, po celkem čtyřech měsících, kdy jsem na Clear Sky ani nesáhnul, jsem si řekl, že by to přece jenom možná šlo udělat ještě nějak jinak – konkrétně přes hlavní spawnovací soubor (mimochodem to je právě ten prevít, kvůli kterému je ve většině případů potřeba hrát Stalkery od začátku). Něco podobného šlo i ve Stínu Černobylu, tak proč by to sakra nemělo jít i v Jasné obloze? Přes prvotní problémy s nově vzniklými pády hry, nestabilitou samotného SDK (nebo spíše toho okleštěného bazmeku, který GSC vydali) a tunu nadávek, z nichž zhruba třetinu lidstvo ještě ani nevymyslelo, se konečně zadařilo a bedny se povedlo zneaktivnit. Sic ne úplně nejčistší metodou, ale na to vážně kálí pes.
Teď trocha teorie. Veškeré nezničitelné předměty, ať to jsou například ony prokleté modré krabice a nebo jakákoliv jiná pevná překážka, jsou součástí geometrie dané oblasti – stejně tak jako například kopce, sloupy s vedením, budovy a podobně. Čistá metoda, i když tak trochu v uvozovkách, by mohla spočívat v odstranění krabic v editoru a následném překompilování všech úrovní. No jo, jenže to by pak modpack měl zhruba osmkrát větší velikost a já bych jenom u samotného kompilování strávil několik týdnů v kuse. Proto jsem nakonec zvolil onu už jednou zmíněnou (snadnější) metodu odmazání přes hlavní spawn soubor, kdy krabice v oblastech zůstaly, ale nejdou otevřít – čili nejsou brány jako aktivní předmět a tím pádem nemohou generovat výbavu. Haleluja!
Co to znamená v praxi snad nemusím nijak dlouze vysvětlovat, takže to odbudu jen zkrátka. Pokud jste až do této doby spoléhali na to, že se na překupníky a na prolézání všech koutů Zóny vyprdnete a budete shromažďovat výbavu zadarmo z táborů a základen, dojeli jste. I u protivníků toho bude k nalezení mnohem méně a společně s pozměněnou ekonomikou bych rád docílil něčeho podobného, co nabídl už DMP pro Stín Černobylu a Call of Pripyat. Méně zdrojů a větší důraz na akce hráče. Prostě přesně o to, čím Stalker měl být. Akorát po mně s vysokou pravděpodobností mnoho hráčů navyklých na moderní střílečky pár dní po vydání hodí betonem zalitý perlík.
Všude po Zóně zuří válka frakcí a bojovníci, ač by sami měli mít o věci nouzi, bohatýrsky nechávají cenné předměty pro kohokoliv, kdo zrovna bude mít cestu okolo… vždyť to vůbec nedává smysl! Prvotním nápadem tedy bylo omezit vybavenost běžných postav, čímž by se logicky zredukovala i ta nelogická zásoba v krabicích. Jenomže tohle řešení pomohlo jenom částečně a nakonec jsem na možnost odstranění výbavy rezignoval. Prostě jsem se smířil s faktem, že to nejde a v takových případech prostě nepomůže ani svěcená voda.
Právě teď, po celkem čtyřech měsících, kdy jsem na Clear Sky ani nesáhnul, jsem si řekl, že by to přece jenom možná šlo udělat ještě nějak jinak – konkrétně přes hlavní spawnovací soubor (mimochodem to je právě ten prevít, kvůli kterému je ve většině případů potřeba hrát Stalkery od začátku). Něco podobného šlo i ve Stínu Černobylu, tak proč by to sakra nemělo jít i v Jasné obloze? Přes prvotní problémy s nově vzniklými pády hry, nestabilitou samotného SDK (nebo spíše toho okleštěného bazmeku, který GSC vydali) a tunu nadávek, z nichž zhruba třetinu lidstvo ještě ani nevymyslelo, se konečně zadařilo a bedny se povedlo zneaktivnit. Sic ne úplně nejčistší metodou, ale na to vážně kálí pes.
Teď trocha teorie. Veškeré nezničitelné předměty, ať to jsou například ony prokleté modré krabice a nebo jakákoliv jiná pevná překážka, jsou součástí geometrie dané oblasti – stejně tak jako například kopce, sloupy s vedením, budovy a podobně. Čistá metoda, i když tak trochu v uvozovkách, by mohla spočívat v odstranění krabic v editoru a následném překompilování všech úrovní. No jo, jenže to by pak modpack měl zhruba osmkrát větší velikost a já bych jenom u samotného kompilování strávil několik týdnů v kuse. Proto jsem nakonec zvolil onu už jednou zmíněnou (snadnější) metodu odmazání přes hlavní spawn soubor, kdy krabice v oblastech zůstaly, ale nejdou otevřít – čili nejsou brány jako aktivní předmět a tím pádem nemohou generovat výbavu. Haleluja!
34 komentářů:
Jo jo. Přesně tak Daty. Teď trávím čekání na DMP ALTERU hraním Far Cry 3. Jako dobrá hra. Ale DMP je přeci jen nepřekonatelnej. Už se těším.
Ahoj Daty,jen tři slova, "Díky,díky,díky"!
Daty neboj..ten kdo hraje S.T.A.L.K.E.R. oceni Tvoji snahu a zamer udelat tuhle serii takovou jaka mela puvodne byt :) Takze: diky moc.
Kudla
Už se těším na Alteru :)
Glock
Datastore, dik, ze porad delas...
ja ted zase moc hrat nemuzu (14 hod denne mimo domov, a nezlepsi se to nasledujici 2-3 roky), ale slibuju, ze az vydas plnou verzi, ze si na ni najdu cas! I kdyby jen pul hodinky denne a ne kazdej den, Tebou upravovaneho Stalekra si zahraju vzdycky rad.
A taky te doporucuju kde muzu!
Můžu jenom souhlasit - nedostatek času je svinstvo. Jsem ale rád, že se DMP líbí a moc děkuju za reakci i za zájem.
Ahoj Daty
Výborná práce!!
Chci se tě taky zeptat, nevíš měsíc nebo i konkrétnější datum kdy vydáš nějáké DMP? Hodinu co hodinu se tu dívám jestli tu není nadpis - DMP je na světě... :D
Díky
Nazdar a díky.
Datum vážně odhadnout nedovedu. Měl jsem sice v plánu jako první vydat DMP pro CoP, potom pro Stín a nakonec pro Clear Sky, ale vzhledem k tomu, že právě probíhá aktivní betatest Clear Sky, možná přijde na řadu jako první. Podle toho, jak na tom budu s časem a pokud se nic nepokazí, mohl bych CS DMP vydat zhruba do měsíce. Ale nerad bych to oznamoval nějak závazně - spousta věcí se ještě může změnit.
Jasně, chápu, ale díky za alespoň přehledné info :)
beta pro stalker bude něco nového??
Jde o to, co přesně myslíš - vyjdou novější verze stávajících DMP, ale momentálně se všechny tři balíčky nachází v betaverzi (tudíž nedokončená, ale hratelná hra). Novinky samozřejmě budou, stejně jako množství oprav, přídavků a podobně. Ostatně jako vždycky.
těším se na Renovu ale snad tam budou videě na mapeě nepřátelská uzemi
Na mapě se budou zobrazovat jenom pozice neutrálů a přátel, stejně jako tomu bylo ve stávající verzi. Indikátory protivníků hru jenom zjednodušovaly.
Pravda ale škoda
v modpack 8 když si stahnu ukazatel zdraví tak tam neni ukazatel zbroje
Ukazatel zbroje se zobrazuje v inventáři. Netřeba mít další indikátor ještě na hlavní obrazovce.
jo daty mohl by si prosimtě vrátit ten původní skin standartní zbroje jasný oblohy, podle mě když ta zbroj vypadá takhle, tak ty co jí maj na sobě vypadaj skoro jak kontroloři :D
s tim původnim vzhledem je to podle mě nejhezčí zbroj ve hře :D
všiml jsem si 98 % u renovy až bude 100 bude se moct už stahovat??
Honza: Náhrada modelů nebyla jenom samoúčelná, ale řeší se tak i problém ve zobrazení pod DX10, kdy se modely postav nezobrazovaly správně (měly na sobě jenom černou texturu - viz screenshot: http://bit.ly/csdx10b ). Bohužel se to jinak proteď řešit nedá.
Johny: S velkou pravděpodobností. Ještě mi chybí dodělat několik posledních věcí a doupravit pár modelů, ale jinak je Renova funkční a plně hratelná. Což je taky tak trochu zázrak.
98 % chyby 2 % u renovy to bude rychlovka tak 4 dní myslim snad tam bude USP pistole
Poprosil bych bez spekulací - betatest nespočívá jenom v hraní, ale hlavně v hledání všech možností, kde se nějaká chyba může nebo nemusí objevit.
USP je ve hře už od základního vydání, akorát je obtížnější se k ní dostat.
Ahoj Daty chtěl sem se zeptat jestli budou k dispozici nové postranní mise v Renově. Nevím proč ale mě se zdá Clear Sky docela dobrý díl :)
Nazdar. V současnosti ne, protože jsem rád, že se vůbec povedlo celou hru odladit tak, aby byla mnohem stabilnější a nerad bych pokoušel štěstí :). Postranní mise ze Stínu tady supluje těch několik úkolů přímo u NPC ve stylu najdi a dones, díky čemuž potom stoupá reputace u konkrétních frakcí.
A ještě malinká otázečka když hraju normální hru bez modů tak pistole míří úplně hrozně prosimtě jak to udělám na normál ?
Samozřejmě úpravou konfigů. A nebo nějakou existující modifikací, která mířidla vrací do normálu. Šlo jenom o jedno z mnoha dalších "vylepšení" tohohle dílu.
Tak to sem nahranej s konfigama to vůbec neumím :/
No tak Daty uznej že Stalker Clear Sky mohl být docela dobrý díl podle mě ano :)
Mohl, to nemůžu vyvrátit, ale dopadlo to bohužel jinak. Doteď nemůžu pochopit tolik chyb a nedomyšleností v herní logice. Nemůžu zjistit příčinu toho, proč se příběh skládá v podstatě jenom z náhodně spawnujících se skupin postav nebo jednotlivců, kteří jsou důležití pro postup dál. Stejně tak nedokážu akceptovat skutečnost, že se ve hře vlastně nic neděje a že se všechno točí jenom kolem nefunkčních frakčních válek. Nemluvě o outru, trvajícím několik vteřin. A to všechno jenom kvůli uspěchanosti. Bez tohohle všeho Clear Sky mohlo opravdu dopadnout dost dobře.
No máš pravdu a jí už tě raději nebudu rušit od práce :)Už se fakt těším na Renovu :)
jak to bude s lékarničkama protože když jsme hral DMP pro COP a stin tak lekarničky dobji zivoti na polovicku a u clear sky uplně plně zdravý tak jestli to bude změnění??
Ne životi, ale životy, ne zdravý, ale zdraví a ne změnění, ale změněný. Jinak budou lékárničky fungovat obdobně jako v ostatních DMP, tudíž na určitou hodnotu a ne instantně. Červená (klasická) lékárnička bude stejně jako kdy jindy ta nejslabší.
Nějak se mi zdá, že zamrznuli batatesty :) A můžu se zeptat da-li se objeví nějaké nové pistole postavené na bázi Coltu 1911 ve velikosti Government anebo Defender, dík :)
Glock
Nezamrzly, netřeba se bát. U Clear Sky ještě dolaďuju několik posledních věcí, jako chybějící texty, ikony a podobně. Kdybych hned napsal 100%, měl bych tady akorát tunu dotazů, proč ještě nikde nevisí odkaz ke stažení :)
Okomentovat