NOVINKY


[28.10.2017]
Aktualizace popisu downgradu GOG verze Stínu Černobylu na verzi 1.0005.

[4.8.2017]

Vydána třetí aktualizace pro DMP Renova 3.13 [Clear Sky].

[8.3.2017]
■ Vydána devátá aktualizace pro DMP Altera 4 [Call of Pripyat].

22. listopadu 2012

Informační všehomix a trailer jako bonus

Shadow of Chernobyl
  • V současnosti rozhodně nejočekávanější DMP vůbec. A není se čemu divit, vždyť verze 7.775 už je notně vousatá a následníka by si zasloužila. Ten se objeví už velice brzy a jak už mnohokráte padlo, bude nést název „Projekt 8“. Vzhledem k tomu, že seznam věcí k dodělání se velmi rychle krátí, shrnu v krátkosti základní změny. Předně došlo k naprosto kompletnímu předělání vlastností artefaktů, a to natolik, že už nepůjde využívat dva nebo tři druhy bez negativního postihu a na zbytek se vykašlat. Téměř všechny artefakty nově mají nějakou tu nepříjemnou vlastnost, kterou je třeba kompenzovat buďto artefaktem jiným a nebo si dát prostě jenom pozor na vlivy prostředí a na to, abyste se nedostali do potyčky s naštvanými Snorky či jinou mutovanou havětí.
  • Sortiment u obchodníků si rovněž prošel nějakou tou změnou, zmizely zbytečné obleky bez zásadnějších rozdílů, obměnila se celková nabídka zbraní a byla opravena i stará chyba s nemožností po několika vteřinách odhodit šroub nebo granát. Rovněž zatím probíhá testování s odstraněnou minimapou a pozměněnou využitelností anomálních detektorů, které jsou nyní mnohem levnější, ale „jen“ akustické. I tak ale pořád záleží na výkonnosti daného přístroje a s nejlevnějším rozhodně nebude vaše putování tak bezpečné, jako s detektorem výkonnějším.
  • To, že se v Kordonu v armádním táboře a u blokpostu pod přejezdem budou vyskytovat i banditi, jsem již informoval, stejně tak i o nosnostních změnách u různých druhů neprůstřelných vest, takže doufám, že se změny budou líbit a že Stín bude představovat výzvu i po takové době.


Clear Sky

  • Ekonomika, ekonomika a zase ekonomika. Tak by se dala ve stručnosti charakterizovat nová chystaná verze s názvem „Renova“, která kromě zcela přetvořených prodejních i nákupních cen přinese i hromadu vylepšení týkajících se stability a hratelnosti jako takové. Došlo na masivní redukci respawnů na několika místech (vojenská základna v Kordonu či třeba kutloch banditů v tunelu v Agropromu) a abyste neměli likvidaci nepřátel tak těžkou, dočkáte se i nových zbraní – mezi nimi nebudou chybět ani klasiky typu APS Stečkin, OTS-33 nebo dlouhá lovecká brokovnice TOZ-66. I klasický Kalašnikov se dočkal zcela nového lepšího modelu.
  • Dříve snadno dostupná vylepšení budou s příchodem nové verze mnohonásobně dražší a tím pádem bude nutné si předem rozmyslet, jestli si u mechanika necháte plně vylepšit stávající pušku a nebo zda peníze raději investujete do lepšího obleku, v němž nebude tak složité projít skrz anomální pole. 
  • Revizí si prošly i flashdisky s informacemi o upgradech a některé z nich změnily pozici svého výskytu – a to hlavně proto, že původní místa jste už téměř všichni znali, takže pár změn rozhodně nemůže zaškodit.


Call of Pripyat

  • Předně došlo k odstranění mnoha menších chybek a nedodělků, ať už v popisech předmětů, dialozích a nebo ve vlastnostech obleků a zbraní. Ale důležitější změnou je aktualizace Rulixova dynamického HUDu - tedy přesněji řečeno přidání rozkmitu zbraně po výstřelu. V praxi to znamená, že jak střelba od boku, tak střelba se zamířenou zbraní nebude tak snadná jako doposud a bude dost razantně znát síla každé zbraně, kterou ve hře najdete.
  • Kromě toho mám nachystaný kompatibilní patch pro nejnovější verzi Absolute Nature 3.01, která mění modely stromů za detailnější a stejně tak mnoho dalších přidává. Tahle úprava mi zabrala něco kolem dvou dní, a to proto, že bylo potřeba od základu překopat mnou již dříve upravený all.spawn a znovu z něho odstranit veškerou rozházenou výbavu, kterou v úrovních lze najít. 
  • To ale ještě pořád není všechno. Jak už jsem psal na Twitteru, vůbec poprvé se v CoP DMP objeví možnost sbírat z mrtvol mutantů části jejich těl, přesně jako tomu bylo v předchozích dílech [ukázka zde]. Předměty se budou vyskytovat pouze s určitou pravděpodobností a nepůjde je prodávat jen tak někomu. Pokud se ale dostanete k vědcům, rozhodně se vyplatí pár kousků mít u sebe.
  • No a zbraně? I ty budou a nebude jich málo, i když trochu jinak, než jak jste byli zvyklí. Přibylo dost rezavých variant, které se samy o sobě vyskytují v několika dalších verzích a Makarov, jež právě držíte, nemusí být tentýž, jako Makarov bandity za stromem. 
  • Na závěr pak už jen poslední novinka, v níž bych rád oznámil úspěšné sloučení únavy hlavní postavy i do AtmosFear pluginu, kde dříve nefungovala.

53 komentářů:

L2t von Focker řekl(a)...

rozkmit zbraně se mi dost líbí, jakou bude mít náročnost Nature pack ??? Vše CoP.

Anonymní řekl(a)...

Daty, jeď nevím, který budu chtít hrát dříve:-)
Sub-Zero

Datastor řekl(a)...

L2t: Mělo by stačit silnější dvoujádro a ideálně 3GB RAM. Víc o tom psal přímo Cromm Cruac u sebe na webu.

Sub-Zero: Troufnu si říct, že ten, co vyjde dřív :).

Anonymní řekl(a)...

Už aby byl modpack na Cop.Nemůžu se dočkat :)

Anonymní řekl(a)...

Já se těšim, jak malej Jarda :D.
Datymu třikrát huráá
hip hip hurá, hip hip hurá, hip hip hurá :D :D :D

Anonymní řekl(a)...

Daty budou v SoCH nějaké nové zbraně? Hodila by se nějaká puška bez optiky. Prostě čistá...to miluji.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Daty, mohl by si prosím dát do Doplňků Absolute Nature 3 ? když to chci stáhnout z jeho odakzů na jeho webu tam mi to ukazuje Forbidden.děkuji moc :)

Anonymní řekl(a)...

Čau Daty, chci se zeptat zda budou v DMP Altera i nějaké opakovací pušky, zatím je tam jenom jedna a zbytek je buď samočinný a nebo samonabíjecí.Dík.


Moss

Datastor řekl(a)...

Vezmu to postupně:
- Ve Stínu je zbraní už dost, objeví se jenom hrstka. Pušku bez optiky ale získat šlo i ve verzi 7.775, dokonce nejenom jednu.
- Odkazy k Absolute Nature 3 nedodám, psal jsem to už v tomhle reportu. DMP by s trojkou ještě nefungoval, ale tahle možnost přibyde hned s příchodem Altery.
- Další opakovačky v Alteře nebudou kvůli nekvalitním animacím, respektive neexistujícím kvalitním. To, co je k dispozici v tuhle chvíli, je katastrofální.

Anonymní řekl(a)...

Ok, dík za info :)

Moss

Anonymní řekl(a)...

Kura ta atmosféra v Cop je v Alteře nádherná, těším se na všechno co vydáš! :)

Datastor řekl(a)...

To mě neskutečně těší :). Díky a slibuju, že se budu snažit přidat ještě něco navíc.

Anonymní řekl(a)...

Bedlivě sleduji a už se těším, moje stalkerské srdce nyní bije v modu complete ale není nad starý dobrý datastor, díky za práci!
cybervlk

Anonymní řekl(a)...

Ty krávo, já se na na Alteru těším jak na první sex :D :D Skvělá práce Daty už jenom z těch pár vteřin traileru jsem poznal že to bude mistrovské dílo.Thumbs up !!! :D


Glock

Anonymní řekl(a)...

P.S.:Neberte můj nick jako že jsem úchyl co se pojmenovává po zbrani, skutečně vlastním pistoli Glock 17 4.Generace v ráži 9x19 mm (9mm Luger) a mám z ní jenom radost :D

Glock

Datastor řekl(a)...

Mno, z hlediska počtu změn a úprav v hratelnosti rozhodně půjde o nejkomplexnější DMP, co kdy pro CoP vyšlo :).

Díky moc všem za ohlasy i za trpělivost.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, takže můžem očekávat v Alteře nové zbraně jak u Šikuly tak i u Havajce ?

Datastor řekl(a)...

To jsem přece nikde neřekl. Nechej se překvapit.

Anonymní řekl(a)...

Čau šéfe :) mám dotaz.Jsem majitelem přeci jen už trochu vysloužilejšího počítače.Myslíš že by rozběhl STCOP i s Alterou a novým Nature Packem ? Zatím běži se stařším DMP i se všema těma doplňkama.Základní věci co něm vim ale nesmějte se my :) Procesor Intel Pentium 4 2,8 Ghz, Systém Windows XP Home Edition, ATI Radeon 3650 HD s 512 MB vlastní paměti, 4 GB RAM. Je to jednojádrák :) Rozběhl jsem na něm na max. CODMW3 ale jestli i nové DMP to netuším :) Dík za radu.

Glock

Datastor řekl(a)...

Moc bych na to popravdě nesázel - 32 bit operační systém stejně víc než 3 GB RAM nevyužije, a to by právě mohlo s aktivním Absolute Nature způsobovat pády (samozřejmě taky nemusí, těžko odhadovat). Můžeš to po vydání DMP samozřejmě vyzkoušet, ale i kdyby AN nešel, bude pořád možnost hrát standardní DMP (případně ho i obohatit AtmosFearem).

CoD běží na modifikaci Quake 3 enginu, takže srovnávat ho s mnohonásobně náročnějším (a taky detailnějším) Stalkerem prakticky nejde :).

Anonymní řekl(a)...

Takže kdybych měl Alteru bez AN tak by to mohlo fungovat v pořádku ?

Glock

Datastor řekl(a)...

Neviděl bych v tom problém - do základní verze modpacku jsem nic hardwarově náročnějšího nepřidával, na stabilitu má vliv akorát AtmosFear a právě Absolute Nature (a částečně taky Panoramic, ale ne tak znatelně).

Anonymní řekl(a)...

Člověče já mám skoro stejný PC a rozjel jsem na tom Crysis 2 :D...
sice jsem to měl na nejnižší detaily a v obrázkovém módu (800x600)jsem měl něco kolem stálých 20 fps :D

Anonymní řekl(a)...

Uvítal bych SVD Dragunov v Alteře bez PSO, prostě jen s hledím a muškou, bylo by to super.Ale těším se :)

Glock

Anonymní řekl(a)...

To je sice hezké,ale kdy to teda vyjde myslím DMP8 SoCH,Daty psal neco o tom že by to mohlo být před vánocema....?

Datastor řekl(a)...

Taky že bude, jenže bohužel nemám na starosti jenom DMP.

Anonymní řekl(a)...

škoda těch opakovacich pušek, taková CZ 550 by byla na tu zonu jak ušitá :)

Glock

Anonymní řekl(a)...

Křivo.

Ahoj daty, chci se tě zeptat zda by nešli zesílit zvuky střílení ze zbraní... štve mě že i chůze je hlasitější než střelba.. přitom v reálu z toho až píská v uších... tak jestli bys to nemohl zesílit, a nebo rovnou vyměnit za originálnější zvuky jako například tu: http://youtu.be/UQqjfX7YSpc

je to z loveckého simulátoru The Hunter co jsem nahrál, zvuky perfektní, s dobrými sluchátky šupa že se neslyším :), a něco takového ve stalkerovy, tak by to bylo docela paráda. Ale asi by se to mělo dát jako doplněk, nějáké % lidí chce mít zvuky nereálné z her.

Datastor řekl(a)...

Tady nejde ani tak o naprostou realitu (nikdy se nepovede nahrát zvuk, co by úplně přesně kopíroval skutečnost, ať už kvůli zkreslení mikrofonů a nebo závislosti na prostředí, míře hluku v okolí a podobně), ale kdyby ty zvuky byly takhle nahlas, upadly by akorát všem uši. Nedovedu si ani v nejmenším představit, že by podobně jako ta lovecká puška zněla nepřetržitá dávka z kalašnikovu. Částečně zeslabit kroky ale ještě plánuju, takže by se to mělo jakž takž vyrovnat.

Anonymní řekl(a)...

Za snizeni hlasitosti kroku se primlouvam. Dekuji

Anonymní řekl(a)...

Aspoň že tak, taky děkuji :)
Je fakt že by to byly pořádné rány, ale možná by to byl docela dobrý rachot :D, ale tak bylo by lepší kdyby celkově zvuk střílení se třeba jen trochu zesílil. Ale všechno už je jen na tobě, byl to jen návrh :) Ale musíš Daty uznat, že ty zvuky jsou parádní v tom videu :D

Křivo.

Anonymní řekl(a)...

Jo ty zvuky jsou fajn, ale zase by mě štvalo to zesilovat když s někým mluvím a zeslabovat když střílím, aby mě to neurvalo hlavu:0) Ale ty zvuky jsou dobrý, jako doplněk bych je tam dal, ale trochu tišší. Ona i flobertka dělá pořádný rány...:0)
Aldaris

Datastor řekl(a)...

Jo, já jim zvednu hlasitost a pak mě 99% hráčů sežere zaživa :). Uvidíme, teď už se k tomu každopádně díky finalizování betatestu nedostanu.

Anonymní řekl(a)...

Já bych tě určitě nesežral, já radši kance, polívku z flaksy a stehýnka z tarbíka:0)
Aldaris

Anonymní řekl(a)...

Nic bys nemusel stišovat a zesilovat, kdyby se udělal doplněk díky kterému by se přenastavila hlasitost střelby, jenom střelba by se zvýšila ohledně hlasitosti, a ostatní jako mluvení by bylo stejné... takže by to bylo v poho, jinak za střílení s nikým nemluvíš :D, a Daty neboj, nesežral, když by to byl doplněk tak ne. I blbovina jako doplněk je výborný přídavek, lebo cokoliv malého stalkera může obohatit :)

Křivo.

Datastor řekl(a)...

Tohle by nic neřešilo; při chůzi nestřílíš po celou dobu. Navíc zvuků chůze je cca dvacet, zvuků střelby odhadem 150. Tudíž je pro mě logicky snadnější povrtat se v tom, čeho je míň.

Na samotnou hlasitost výstřelů se podívám až po vydání modpacku, ale neočekávej zas takovou změnu, aby ti rána z Makarova protrhla ušní bubínek. Z hlediska hratelnosti by to asi nebylo úplně nejpříjemnější a ani nejvhodnější.

Anonymní řekl(a)...

Důležité je, aby hra byla vyvážená a fungovala perfektně.Daty odvádí skvělou práci a myslím že jí má až nad hlavu, tak ho nezatěžujte blbostma.Jestli chcete zvuk pořádného výstřelu, tak běžte na střelnici, tam si je užijete až až :)

Glock

Anonymní řekl(a)...

Jo jo, já nic nepoháním, jen házím nápady :) Daty dělá skvělou práci, to souhlasím! :)

Křivo.

Datastor řekl(a)...

A já si je milerád přečtu - ale právě u zvuků je to trochu ošemetnější. Stačí, když si vzpomenu na to, kolika lidem se nelíbily prvky v HUDu, ikony na mapě nebo třeba zvuky kroků. Proto bych se do zesílení zvuků střelby nepustil jenom tak a rozhodně bych je hodně dlouho zkoušel, aby místo užitečnosti nepřinesly spíš jenom čirou frustraci (čehož by šlo dosáhnout víc než jednoduše).

Anonymní řekl(a)...

Zdravím měl bych malej dotaz. Nešlo by do Shadow of Chernobyl
přidat zdobený makarov z Call of Pripyat? Beru to jako druhou záložní pistoli hned po USP či nějaký vylepšený makarov např. s malinko zlepšenou přesností. Díky za případnou odpověď a přeji mnoho zdaru s dokončováním módu.

Datastor řekl(a)...

Rozhodně šlo, v tom by nebyl problém. Jenom těžko říct, jestli ho ještě stihnu začlenit a nebo jestli by se objevil až formou updatu.

Anonymní řekl(a)...

Moc dík za odpověď s tím makarovem. Velice by mě to potěšilo, kdyby se to tam objevilo. Je to zbraň kterou nosím ve všech stalkerech až do konce hry. Ale rozumím, že je to práce navíc.
Jinak hodně zdaru. Na nové verze módu se těším snad i víc než na Ježíška

Datastor řekl(a)...

Když už teda panuje ta vánoční nálada (a já rád lidem dělám alespoň malou radost), tak se zdobená varianta Makarova objeví už v prvním vydání a ne v updatu - i když ne jako běžná položka v sortimentu, ale jako odměna za úkol.

Anonymní řekl(a)...

Date Date, ty nas ale napinas...:-))
Salim

Anonymní řekl(a)...

Prosím...prosím. Udělej nám šťasného ježíška. :-)


Ferdys

Datastor řekl(a)...

A kdo tvrdí, že neudělám? :)

Anonymní řekl(a)...

A to jsem si zrovna začal hrát v Soch s Násadou :) Teď se s ním budu must rozloučit :) Nu což, seženu si jí v reálu :D

Glock

Datastor řekl(a)...

Několik zbraní, co jsem vyřazoval, bude zpětně ke koupi v nadcházejícím doplňku. Jde o to, že jsem je nechtěl mít v základní verzi DMP, kam se zase tolik nehodily.

Anonymní řekl(a)...

Konečně se nahoře objevila suprová zpráva o vydání DMP 8 to je nádhera ale až tam bude Altera tak to teprv vyskočím radostí až do stropu :D

Glock

Anonymní řekl(a)...

Daty asi tě zapleštím :D .... 24ho mám kupu práce co dělat... a já kvůli tobě budu sedět a pařit tvůj DMP8 na který se už těším jak malé děcko :D ... nemohl bys to vydat alespoň až o půlnoci?... aby mě to donutilo věnovat se věcem kterým mám :D ...

Datastor řekl(a)...

Všechno bude, netřeba se bát :). Možná i o něco dřív, než se původně plánovalo.

No a k času vydání těžko říct - spíš bych počítal během odpoledne nebo k večeru. Ještě se uvidí.

Anonymní řekl(a)...

Ještě bych se chtěl zeptat jestli bude možné v Alteře dělat úkoly typu zabij stalkera atp. a dostat za to nějakou finanční částku, artefakt a nebo munici.Prostě tak, jako to bylo v SoCh.Dík za odpověď.

Glock

Datastor řekl(a)...

Zabíjení konkrétních stalkerů je od dob Stínu mnohem, mnohem obtížnější, takže bohužel ne. Chtěl bych ale dodat pár hledacích úkolů, i když ani tady to nepůjde úplně nejsnáz. Budu se ale snažit.