Čas se posunul zase o kus dál a krom horka na padnutí to značí ještě jednu věc - je tu nový report a s ním další várka informací z tvorby osmé verze DMP. Došlo nejen na přidávání, ale i na pár škrtů v typech nábojů. Vzhledem k podobným vlastnostem a snaze o částečné zpřehlednění zcela zmizely náboje ráže 9x39 SP-6, jež nahradila varianta SP-5 a to samé se stalo s odstřelovačskou průraznou municí 7.62x54 7H1, kterou zastupuje typ 7H14. Odstraněné brokové šipky jsem pak zmiňoval v jedné ze starších novinek, ale radši se o nich zmíním ještě jednou... jenom pro úplnost.
Mezi další, tentokráte však menší změny, patří kupříkladu odstranění otravného Maxova vyřvávání "Pojď sem, pokecáme" nebo změna barevného odstínu terénu v Temném údolí, Armádních skladech a na Smetišti, díky čemuž se podařilo na několika specifických místech zabránit různobarevným flekům na zemi, které spíše než cokoliv jiného připomínaly výsledek sjezdu sprejerů.
Mezi další, tentokráte však menší změny, patří kupříkladu odstranění otravného Maxova vyřvávání "Pojď sem, pokecáme" nebo změna barevného odstínu terénu v Temném údolí, Armádních skladech a na Smetišti, díky čemuž se podařilo na několika specifických místech zabránit různobarevným flekům na zemi, které spíše než cokoliv jiného připomínaly výsledek sjezdu sprejerů.
V Temném údolí však ještě na chvíli zůstaneme. Během betatestu se totiž podařilo přijít na chybu, zaviňující zaseknutí banditů, jež měli eskortovat vězněného člena Povinnosti po silnici směrem ze své základny. Ukázalo se, že na vině byly použité vyškrtnuté animace NPC postav, které v kódu hry sice byly, ale neaktivní. Stejný problém postihl v jistém okamžiku i profesora Sacharova, takže nezbylo nic jiného, než se jich nakonec zbavit [i když stačilo jenom uložit a opětovně nahrát hru]. Aby DMP bylo co možná nejodladěnější, pustil jsem se ještě do revize všech dialogových textů, se kterými se můžete během debat se stalkery setkat.
Další novinkou je smazání zcela zbytečného ukazatele ovladatelnosti ze statistik zbraní. Odpadá tak potřeba dalšího [a ještě mnohem zbytečnějšího] balancování, které stejně u několika pušek a brokovnic k ničemu nevedlo. Hra si ovladatelnost beztak nedokáže dobře propočítávat a mnohdy zobrazí hodnotu mnohem nižší, než jaká ve skutečnosti je. Nepřišly vniveč ani žádosti na zesílení svitu baterky. Ta má sice pořád stejné zažloutlé zabarvení a i úhel, ale zvýšila se intenzita světla. Ani tak ale nepočítejte s tím, že si během noční procházky osvětlíte polovinu louky jako s nějakou superhalogenkou.
Další novinkou je smazání zcela zbytečného ukazatele ovladatelnosti ze statistik zbraní. Odpadá tak potřeba dalšího [a ještě mnohem zbytečnějšího] balancování, které stejně u několika pušek a brokovnic k ničemu nevedlo. Hra si ovladatelnost beztak nedokáže dobře propočítávat a mnohdy zobrazí hodnotu mnohem nižší, než jaká ve skutečnosti je. Nepřišly vniveč ani žádosti na zesílení svitu baterky. Ta má sice pořád stejné zažloutlé zabarvení a i úhel, ale zvýšila se intenzita světla. Ani tak ale nepočítejte s tím, že si během noční procházky osvětlíte polovinu louky jako s nějakou superhalogenkou.
Jediným problémem tak zatím zůstává jedna nová chyba, zaviňující automatické přeskakování "snových" animací - například tu s hejnem krys před elektrárnou. Nemám sebemenší tušení, proč se tak děje a co může být na vině, ale naštěstí nejde o žádnou drastickou záležitost, která by znemožnila další hraní. Zvláštní je, že všechny hlavní skripty zůstaly od verze 7.775 bez razantních změn. Jenže tak už Stalker prostě funguje...
33 komentářů:
Super. Ten ukazatel ovladatelnosti byl stejně na nic. Moc moc moc se těším.
Jak by řekl oslíček ze Šreka:"Už tam budééém?"
:-)
Sub-Zero
Zdarec... mooc se těším... jenom se chci zeptat.. poladila se nějak ta účinnost zbraní s tlumičem??? :)
Samozřejmě. Účinek společně s rychlostí letu náboje jsou částečně nižší, ale zas ne natolik, aby zbraň s tlumičem byla nějak razantně slabší.
Zbrane s tlumicem mam v stalkerech rad, ne vsak kvuli moznosti priplizeni se a oddelani nepratel v tichosti, protoze to nefunguje, ale spis kdyz hraju doma bez sluchatek, aby ta moje moc nehubovala :-)
Ahoj Datastore, chtěl jsem se zeptat zda bude DMP 8 obsahovat i třeba dynamickou oblohu či shadery. předem dík za odpověď.
Jde o to, jak tu dynamiku myslíš - nebe se mění každou hodinu a shadery zrovna jedny testuju.
Myslim to tak, že se sice počasí mění a občas to vypadá, že se obloha pohybuje, jenže stejně mi přijde, že je tam to nebe spíše statické a pod sebou má jakýsi opar, který vytváří dojem, že se obloha pohybuje.
Dorien
To bohužel změnit nejde. Žádná modifikace na počasí neumožní, aby se nebe chovalo tak, jako by tomu bylo v reálu.
Aha, nevadí...strašně se mi líbí shadery z tohoto modu http://www.moddb.com/mods/dynamic-shaders
Plánuješ něco podobného v tom co zrovna testuješ?
Dorien
Zkoušel jsem starší verzi, která měla několik problémů. Pokud mi zbyde čas, podívám se na tu aktuální, ale tyhle shadery rozhodně budou s DMP kompatibilní i tehdy, kdy si je hráč do modpacku přidá sám.
Tak to jo...máš pravdu, zkoušel jsem si je sám přidat a fungují, nicméně mi zmizel z inv. spacák. Teprve pokud jsem z toho modu nepřepsal soubor bind_stalker.script ze složky scripts, tak mi spacák zůstal a funguje to stejně dobře :o). V nějakým modu jsem i koukal...teď nevím v jakým, že pokud míříš zbraní na nějakého stalkera, tak tě za to profackuje, což mi přijde vcelku zajímavý nápad, co si o tom myslíš ty?
Dorien
bind_stalker.script musíš samozřejmě v DMP nechat :). V podstatě se v něm jenom koriguje adaptabilita noktovizorů u dalekohledu a u optik, takže ho nějak zvlášť nepotřebuješ (základ ze shaderů si totiž hra načte sama).
Profackování je ve hře od základu, jenom u míření musíš ještě párkrát klepnout na klávesu určenou k zahájení rozhovoru.
Aha....jinak musim projevit své hluboké uznání k tvé práci, která již není otázkou hodin či dnů, ale už jsou to týdny ba i měsíce, díky tvému DMP je stalker hrou, kterou jistě měla být(zábavná a nebezpečná), docela mě zajímá i mod real zone, jen kdoví zda bude někdy dokončen. Za sebe ti též skládám poklonu, neboť tvá práce je úctyhodná a moji hráčskou duši jsi získal :o).
Dorien
Už to dokonce bude pár let, co jsem s moddingem začal, každopádně děkuju moc :). Na RZ se určitě vyplatí počkat, protože oproti DMP nabídne zase trochu odlišnější zážitek a navíc jako jeden z minima cílí taky na prohlubování realismu.
Datastore..vyborna prace! Jen tak dale.Moc se tesim na posun dopredu ve kvalite a hratelnosti :] Takovou mam chut si zahrat S.T.A.L.K.E.R.a ale cekam az to das do kupy ;] Drzim palce..
Díky moc :). Práce na modpacku je teď intenzivnější, tak snad se na vydání už nebude muset zvlášť dlouho čekat.
Daty... myslíš že by šlo nějak udělat to, aby se toho v zoně víc dělo?.... buď zvýšit počet mutantů, nebo aby zonou chodilo víc stalkerů (třeba "hledat artefakty, lov mutantů a podobně" ) .... nemslím tím něco přehánět... jenom o kousíček živější... baví mě totiž jenom tak se tou zonou poflakovat :-P dík moc a těším se ;) ... (i bez toho to totiž bude 100% pecka :P )
Podle mě se toho v Zóně děje už samo o sobě dost :). Počet mutantů navyšovat nechci a na stalkery hledající artefakty by to potřebovalo víc herních zásahů, než bych si sám přál.
Zdravim, jen jsem se chtel okrajove zeptat ohledne ulozenych pozic z dmp 7.856 zda-li budou ci nebudou s "osmickovym" dmp kompatibilni. Dekuji
Čistě teoreticky budou, prakticky ale stejně budou k ničemu. Vzhledem ke způsobu vytváření save pozic by se totiž ve hře skoro žádná změna neprojevila.
Dekuji a preji mnoho zdaru.
Ahoj Daty.
Jsem se chtěl zeptat, zda by do DPM8 šlo udělat, aby pistole mohly být v obou slotech. To jako mít v pohotovosti dvě pistole. Tak jako v Call of Pripyat. :-)
Jen takovej nápad.
Sub-Zero
Ve Stínu tohle mám tušení realizovat nejde (i když jsem se nad takovou možností ani moc nepozastavoval). Rozhodně ale chci nechat to základní rozdělení na jednu příruční a jednu hlavní zbraň.
Nejsem si jistý, jestli se o tom nepsalo v dřívějších novinkách, ale jsem snad jediný, co si všiml ve třetím obrázku jedné novinky v podobě dvou detektorů z CoP?
Je to sice jenom kosmetická změna, ale všiml sis dobře. Gratuluju :).
Čau Daty, chtěl jsem se zeptat zda by šlo v STCoP udělat to, že by třeba Havajec dával kontrakty na lov určitých stalkerů.Ve hře je teď jenom jeden, tak jestli by nešlo udělat víc těchto misí.Dík.Jinak super práce, stěžovat si by byl hřích :D
PS.:Šla by u pistolí a aspoň u pušek postavených na platformě AR-15(ZM LR300, HK417 a M16A2 jsou to myslim všechny co ve hře sou :D)udělat střelecká pohotovost ? Myslim že nemusím vysvětlovat co to je :D
Pro příště směřuj dotazy k CoP do článků, co jsou taky k Pripjati. Díky.
No a k dotazům asi tolik: Na střeleckou pohotovost už jsem odpovídal dřív a nemám zdání, jestli by zrealizovat šla. Momentálně ale bohužel nemám tolik času, abych se touhle záležitostí zaobíral (ber to jenom jako konstatování).
Ke kontraktům na stalkery - šlo, ale dost pracně a proto tyhle úkoly v modpacku ve větším počtu nebudou.
Ok, dík za vyjasnění a omlouvám se.
Ahoj daty... Ještě jedna taková věc.. šlo by udělat nějaký dodatek na to, že by šlo ukládat třeba jen 3x denně nebo jen na vyjímečných místech na mapě (základny)?... Protože i když je teď mnohem jednodušší umřít... tak je strašně jednoduchý si to dycky před nějakou větší akcí uložit (případně ukládat co krok) a uděláš to nakonec i kdyby si to dělal s makarovem a umíral na škaredej pohled.... Kdyby ale ukládání bylo omezené, tak si myslím že herní styl se skoro všem změní... protože představa že jdu někde 2 hodiny a chcípnu a celé znovu je frustrující.. takže o to víc bych se snažil nezhebnout :) .. krýt se a tak.... kdyby to šlo volitelně, tak bych ti byl strašně vděčnej :)
No, tohle by jednak asi skutečně nešlo a druhak bych to nezařazoval ani jako doplněk - ale stačí si vytyčit pár vlastních pravidel hry, kdy třeba vůbec nebudeš ukládat (vyjma autosave pozic).
Hlavně někde jít dvě hodiny a chcípnout a repete, je nejen časově náročné, ale dost lidí by to i odradilo od hraní. Chceme se u toho odreagovat, ne nas.at:0) K odreagování je DMP, k na.rání chodíme do práce:0)
Aldaris
Ahoj Daty, mám dotaz :) stáhl jsem poslední verzi dmp 8.13 pro SHoC, a stáhl z doplňků kompletní hud. Jenže nějak mi nesedí , tak se chci zeptat jestli lze do hry vrátit originální hud odmazáním některých souborů z gamedata bez toho abych poškodil samotný dmp? Děkuju :)
Nazdar. K mání je jenom tahle verze, kterou jsem chtěl mít co možná nejčistější a nejjednodušší. U původní grafiky totiž docházelo na vyšších rozlišeních k rozmazávání, což nevypadalo zrovna dvakrát dobře.
Okomentovat