NOVINKY


[28.10.2017]
Aktualizace popisu downgradu GOG verze Stínu Černobylu na verzi 1.0005.

[4.8.2017]

Vydána třetí aktualizace pro DMP Renova 3.13 [Clear Sky].

[8.3.2017]
■ Vydána devátá aktualizace pro DMP Altera 4 [Call of Pripyat].

3. dubna 2012

O problémech, změnách a tak vůbec...


Venku mohou létat pyly jako o závod, den co den se měnit teploty a sluneční paprsky tavit lidem zorničky silou trojnásobně zesíleného laseru, ale jak vidno, ukrajinská kletba vynesená nad Stalkerem odolává stále dál. Pořád se mi ještě nepodařilo nijak uspokojivě opravit pád v Rudém lese [viz starší novinka], a to i přesto, že jsem odmazal několik teoreticky problémových skriptů. Nyní probíhá další betatest, nově však s deaktivovaným početním omezením šroubů a schopností NPC sbírat výbavu od mrtvol. Pokud se ukáže, že za pády stála některá z těchto úprav, do finální verze modpacku se pochopitelně nedostane. V tuhle chvíli s nimi tedy zatím radši nepočítejte.

Neznamená to však, že by se osmá verze DMP neměla čím pochlubit. Změn je i přes výše uvedené potíže vícero a dokonce došlo i na lepší optimalizaci v Armádních skladech, kde se framerate často propadal až pod únosnou mez. Co za to mohlo? Možná to bude z mojí strany znít kriticky, ale na vině byly především razantní škrty a změny při vývoji samotné hry. Asi netřeba poukazovat na to, čím vším si Stalker prošel a z čeho všeho nakonec sešlo, stejně jako nebudu pořád dokola opakovat to, že bez těhle omezení bychom na Stín Černobylu mohli čekat možná až do dneška. Hlavní je jiná věc... 


Pokud jste alespoň trochu sledovali uveřejňované buildy, nemohli jste si nepovšimnout toho, že mnoho oblastí vypadalo docela jinak. Patrné to bylo třeba na vzhledu Kordonu, jehož velikost se s každým novějším buildem stále více a více zmenšovala a dříve přítomné budovy byly najednou pryč. Nechci tvrdit, že některé změny svůlj důvod neměly, leč když jako vývojář měníte rozložení půlky lokace, musí chtě nechtě dojít i k novému nadefinování tras okolních postav a přemístění zbylých předmětů jinam. A teď se pomalu dostáváme k jádru problému.

Hráč musí zůstat v předem vytyčeném prostoru a neměl by se dostat někam, kde by neměl být... to je samozřejmé. K tomu dopomáhá celá řada věcí, mezi které patří například ploty, oblasti se zvýšenou radioaktivitou a nebo obyčejné anomálie. Jenže když se to někde přežene, musí se to zákonitě podepsat na něčem dalším. V případě Armádních skladů mohly za propady frameratu ve velké míře Elektry, lemující všechny hlavní oblasti - vesničku s Upíry, farmu obsazenou Povinností a dokonce i celou základnu Svobody. Paradoxní je, že Elektry tu byly v podstatě zbytečné, neboť se vyskytovaly hned vedle dalších anomálií a ty v GSC ještě pro jistotu obehnali radioaktivitou. V osmé verzi DMP [a stejně tak i RSA Viperově Real Zone Modu] budou veškeré Elektry v Armádních skladech chybět, což by kromě onoho zvýšení plynulosti mělo dopomoci i ke zredukování náhodných úmrtí ostatních stalkerů. Na druhou stranu v Kordonu přibylo několik kusů Pálivého chmýří, jak ostatně dokazuje i obrázek o kus výše. A když už došla řada na škrty, sluší se zmínit i o odstranění valné části dřívějších obleků z Antigas modu. To proto, že jich ve hře už bylo moc a jednotlivé druhy neposkytovaly tak markantní rozdíly, aby se je vyplatilo nějak promyšleně nakupovat.


Na závěr bych ještě rád nastínil pár dalších chystaných změn [pokud tedy nedojde k nějakým jiným komplikacím] - vzpomínáte si ještě na starší DMP s výchozími hnusnými modely rukou a puškou Kar98k? Pokud někomu čirou náhodou chyběla, nemusí dál truchlit. Puška se vrací zpátky, i když s jiným modelem - a hlavně s novýma rukama.

76 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Daty!!!! Máme tady Kar98. Děkuji moc chlape, ale mohl by jsi mi prosím upřesnit co je to pálivé chmýří? Díky

Datastor řekl(a)...

Nemáš za co - a co je to to Chmýří? Je na prvním screenshotu.

Anonymní řekl(a)...

Jo, to vidím, ale co to dělá. :-)

Anonymní řekl(a)...

Skvělá práce mistře Datastore :)
čo se týče té pušky (Kar98k) nemůžu se jí dočkat :) vypadá to supr , jen tak dál :)

Anonymní řekl(a)...

Obleků je škoda. Navíc je to trochu protiřečící s další avizovanou novinkou - přidání Karu 98. Zpřehlednit a zjednodušit by potřeboval počet zbraní, ne počet obleků. Obleky nechat. :)
Omezení šroubů by se mělo zrušit tak jako tak, v SoCh zase není tolik důvodů, proč je používat, a takhle jich bude ještě méně, obzvlášť, když nastavíš nějakou šílenou prodejní cenu.
Vše ostatní si ale rozhodně zaslouží palec nahoru.

Datastor řekl(a)...

Cena šroubů nebyla nijak přehnaná - za chybu buď může to obírání mrtvol a nebo právě šrouby, ale ještě se mi to nepodařilo zjistit.

Arzenál se sice nedočká masivnějších škrtů, ale sortiment u prodejců rozhodně přehlednější bude, to zase pozor. Navíc plánuju pár zbraní zařadit mezi unikáty, co se ve hře vyskytnou třeba jenom v jednom kusu.

Anonymní řekl(a)...

Je to názor osobnosti, zbraně bych rozhodně nechal a přial nové, miluji rozmanitost. Čím více tím lépe a navíc každá zbraň má své unikátní vlastnosti. Ovšem jak daty říká že obleků bylo příliš a že se pět lišilo jen tím že ti přidá jen bod navíc proti radiaci, tak je to opravdu zbytečné.

Datastor řekl(a)...

Těch zbraní zmizí asi pět nebo sedm, což vážně žádná katastrofa nebude (půjde většinou o nejmodernější kusy, co se do hry zas tolik nehodily) a na druhou stranu přibyde pár rozšířenějších zbraní včetně dalších speciálních variant. Nikdo se nemusí bát toho, že by ve hře zbyly třeba jenom tři pušky a dvě pistole.

A u obleků je to přesně tak, jak zrovna padlo. Přijde mi jako zbytečnost, když Sidorovič prodává pět druhů bund, co si nikdo v životě nekoupí. Obleky budou alespoň víc unikátnější a změní se tak alespoň i jejich využití.

Anonymní řekl(a)...

Doufám že zůstane HKG36 tu mám totiž vymazlenou :D

Anonymní řekl(a)...

A bude se muset začínat od začátku a nebo mužu jet už z uložený pozice ?

Anonymní řekl(a)...

Daty.. doufám že jsi tam nechal HK417 a FN2000!!! :) ... jestli ne.. tak prosím udělej volitelný dodatek... Dík moc.. a už se nemůžu dočkat ;)

Datastor řekl(a)...

Z výchozích zbraní nezmizí žádná, u nich dojde jenom k horší dostupnosti. HK417 zůstává taky.

Hra od začátku bude nutná (ostatně jako vždycky), jinak se neprojeví všechny změny - a vzhledem k tomu, že došlo i na mazání několika věcí a k úpravám výbavy postav, tak by ani pokračování ve starších savech nepřicházelo v úvahu.

Anonymní řekl(a)...

Hrubý odhad kdy bude osma hotova? Měsíc, čtvrt roku, půlrok... ? Díky.

Honza Kindl řekl(a)...

Ahoj Daty, mám problém s modpackem na Shadow Of Chernobyl. V Armádních skladech mě to pokaždé vyrazí s touhle chybovou hláškou: FATAL ERROR

[error]Expression : res!=-1
[error]Function : get_rank
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\ui\Restrictions.cpp
[error]Line : 34
[error]Description : cannot find rank for
[error]Arguments : wpn_binoc


stack trace:

Co mám prosím tě vymazat? Díky Honza

Datastor řekl(a)...

Vymazat nic, ale vzhledem k tomu, že rank pro dalekohled už ve hře je, nedá mi to se nezeptat - měnil sis v DMP něco sám?

Anonymní řekl(a)...

Mě jde hlavně o ty zbraně. Čím víc tím líp. V základní hře jich moc nebylo, ale s modpackem jich hodně přibylo a to mě těší. Já si totiš od každého druhu jednu zbraň nechávám (kromě pistolí, od nich schovávám jen unikáty). Ono se to nezdá, ale docela se to hodí. Párkrát mi to dokonce zachránilo život.

Rasheed23

Datastor řekl(a)...

Já to plně chápu - taky mám rád víc zbraní, ale třeba v případě XM8 nebo SL8 šlo vážně o kousky, co skoro nikdo nevyužil - proto budou ze hry pryč.

A stejně to bylo i u těch obleků. Neprůstřelná vesta je sama o sobě dost specifická záležitost a mít pět verzí jednoho obleku jenom proto, že tenhle je o kousek lepší na pohlcování radiace a támhleten o kousek navyšuje odolnost před potrháním, nemá moc význam. Zůstanou ale kupříkladu frakční exoskeletony.

I ty zbraně si bude potřeba trochu víc zasloužit. Nepodařilo se mi sice udělat přístup ke zbraním v závislosti na příslušnosti k frakci, což jsem vysvětloval i ve starší novince, ale i tak změny v dostupnosti budou.

Anonymní řekl(a)...

Sub-Zero
Daty. Přeji ti, aby ti už do cesty nevlezla žádná nečekaná záležitost.
Zatím ještě hraju CS, ale než začnu s COP, tak bych nejradši navázal SOCH. Těším se na nové věcičky. Stejně jako vždy to bude bomba. S těmi obleky je to pravda. Bylo jich tam až moc. Ale aspoň bych vypiloval ty stávající co tam zůstanou.Přístup ke zbraním, jako že se vyskytnou jen jednou ve hře ( speciální kousky ) by mohlo vyřešit problém, kdy se nevyplatilo plnit určité úkoly. Kdyby tam šla udělat nějaká statistika ( nebo navázat na tu, co tam už je ) a spojit to s tím, jak si ve hře vedeš. To by nebylo špatný. Ale nevím, jak je to v reálu proveditelné. sice si dělám nějaké modifikace do tvé modifikace, ale stejně nakonec zjistím, že ta tvoje verze je stejně nejvyváženější a nejlépe promyšlená.
Tak jen tak dál Daty.

Honza Kindl řekl(a)...

Ahoj Daty,
neupravoval jsem vůbec nic ale někde na Smetišti jsem zjistil že přestal fungovat spacák a zmizel mi dalekohled. Nepomohlo ani přehrání modpacku a ani update na novější verzi 7855. Neříkej mi že musím hrát od začátku, to ne :-( . To už to nechci ani vidět. Ale neupravoval jsem nic

Datastor řekl(a)...

Honza: Tenhle problém se už jednou objevil a bylo to kvůli tomu, že se archiv špatně rozbalil - samovolně totiž spacák zmizet nemůže. Zkontroluj si ještě, jestli máš hru aktualizovanou na 1.0005 a podle MD5 zjisti, jak se modpack vlastně stáhnul. Návod na to najdeš v instrukcích. Jestli ale nebude potřeba začít hrát od začátku, ti bohužel říct nedovedu - mohla by ale fungovat pozice ze začátku Smetiště nebo těsně před přechodem. Vyzkoušej a dej vědět.

Sub-Zero: Díky moc. Na co možná nejdokonalejší vyvážení všech vest úplně od začátku mi asi nezbyde čas, ale pár úprav statistik už jsem zahrnul. Samotná přístupnost obleků podle PDA statistiky je ale zhola nemožná - jednak proto, že to nejde a druhak proto, že si nedovedu moc dobře představit třeba to, že při 550 bodech by se u někoho zpřístupnila třeba stalkerská vesta. Ta PDA statistika je v podstatě jenom součet všech protivníků, co hráč zneškodní a nemá žádnou jinou výpovědní hodnotu.

On je hlavní problém v tom, že i když si člověk něco nakrásně promyslí, ve výsledku jde realizovat jenom určitá (a většinou ne zrovna velká) část.

Anonymní řekl(a)...

Hrubý odhad kdy bude osma hotova? Měsíc, čtvrt roku, půlrok... ? Díky.

Anonymní řekl(a)...

Daty..napadlo me jedno vylepseni a nevim jestli se bude zamlouvat. Patri to k protaceni obrazu po zasahu.Neslo by to udelat tak ze by se obraz protacel mene ale chvilkama by zcernal obraz (jako zavirani oci pri bolesti :))

Anonymní řekl(a)...

Docela si mě zaskočil. Já jsem hru s modpackem uhrál několikrát a zřejmě tam bylo víc zbraní, než jsem čekal, protože o zbraních XM8 a SL8 vůbec nevím, že ve hře byly.

Anonymní řekl(a)...

Čau Daty, já vim že je to asi blbost ale něšly by v CoP udělat zásobníky(jako na prodej) a páskovat je.Protože koupit krabici nábojů a rovnou střílet a nemít zásobníky je trochu blbost :D

Jinak DMP je luxus a hra je libová :D

Datastor řekl(a)...

K protáčení - možná šlo, ale nemám ponětí jak. Postprocess efekty jsem nikdy nevytvářel a ani neupravoval.
K zásobníkům - tyhle snahy jsem měl už ve Stínu a nikdy to nedopadlo tak, jak bych si představoval (nehledě na to, že hra pak byla nestabilní). Takže bohužel...

Anonymní řekl(a)...

ok ok jen se ptam :D

Anonymní řekl(a)...

Zdravím daty, chci se zeptat jestli v novém DMP budou nějaké změny grafiky nebo textur, v jedné staré novince jsem četl že prej sloučíš atmosfér mod nebo jak to je. Ten s tím počasím.

Anonymní řekl(a)...

zdravím daty, vím že jsou v tvojem DMP vyřazení mutanti, ale mohl by jsi mi napsat kolik jich je a co jsou zač?

Anonymní řekl(a)...

Zdarec daty, Bude k DMP 8 taky survival nebo to nějak skloubíš dohromady. Díky.

Morgn řekl(a)...

Datastore, chtěl jsem ti něco navrhnout k těm oblekům. Možná by se to spíš hodilo do survival packu ale co.
Když se tak zamyslím, nepředstavím si Pásmo (Zónu) jako místo kde se to kemží pozuby ozbrojenýmy stalkery v super oblecích. Ani jako místo kde jsou stalkeři navlíknutí do nějakých, byť primitivních obleků. I když jich tam je jen pár.
Pásmo si představím spíš jako místo, kde je člověk rád že má v kapse 400 RU, Makarov s 10ti náboji a plazí se ve stračkách jenom aby přežil.
Takže mi přijde, že je/bude tam i přes tvoje zásahy obleků příliš moc. A mají nízké ceny. Ano, ze začátku se zdá že je všechno trašně drahé a nedosupné. Ovšem postupem času má člověk lepší oblek, tak už lov arefaktů nepředstavuje takovou horzbu a prachy se jen hrnou. Takže bych tě poprosil, jestli by jsi to zavedl do DMP, nebo jen udělal nějak přídavek, kde by byly sníženy ceny za Artefakty, zvíšeny ceny za obleky a počet obleků zrdeukován mnohem víc než máš v plánu :D

Morgn řekl(a)...

Dodatek: Za gramatiku se omlouvám :)

Datastor řekl(a)...

Vezmu to popořadě:

ad Atmosfear: Ten je volitelně jako přídavek, ale výhradně do Call of Pripyat. Ve Stínu Černobylu je kombinace Panoramic Modu a Dynamic Weather. Atmosfear v Call of Pripyat je volitelně z důvodu, že má razantní vliv na plynulost hry a na horších sestavách pak dochází k pádům hry kvůli nedostatku paměti.

ad mutanti: V DMP jich je pár, patří mezi ně třeba Trpaslík, kočka nebo Chiméra. Při postupu hrou na ně narazíš tak jako tak.

ad Survival Pack: Jak už jsem psal ve starší novince, dojde ke sloučení s DMP.

Morgn: Obleků ve hře bude míň, jak už jsem psal, ale i jejich dostupnost bude pozměněná - například těžkou zbroj Svobody hráč může dostat jenom za připojení se ke Svobodě, a to ještě nebude zadarmo. Pokud bych obleky zredukoval až moc, tak pochybuju, že by se to setkalo se zájmem. Chápu sice smysl tohohle nápadu, ale pořád je to "jenom" hra, která nějakou tu část obsahu musí nabídnout.

Morgn řekl(a)...

Pokud tedy bude přístup k oblekům horší, v podstatě to splní to co jsem navrhl.
No určitě se těším až to spatří světlo světa :)

Anonymní řekl(a)...

Pokud jde o ty obleky tak plně souhlasím s tím, aby jich bylo míň. Já osobně jsem použil jenom 3 a to: vesta kterou má hráč na začátku, SEVA oblek a EXOSKELETON Monolitu (teda teď přesně nevím jestli byl exoskeleton monolitu tady nebo v CS).

A k těm zbraním pokud bude těžší je získat (hlavně unikáty), bude to jenom dobře (mám rád výzvy).

A taky se mi líbí, že vedlejší úkoly ve smyslu přinést určitou věc, zabít toho a toho, vyčistit oblast apod. se pořád dokola obnovují. To je taky důvod proč mám rád války frakcí v CS (taky je to pořád dokola).

Rasheed23

Morgn řekl(a)...

Ano, válka frakcí je pěkná, jen kdyby mi furt neřvalo PDA jak někdo někde dostává na prdel :D

Anonymní řekl(a)...

Jo souhlasím. Mě ani tak nevadí, že furt někdo řve, ale spíš to objevování zpráv na obraze. Pokud se objeví jedna, je to v pořádku, ale pokud se objeví 2 nebo víc zpráv naráz, tak se mi hra začne strašně sekat, až zmizí tak už je to zase dobrý, ale je to nepříjemný, hlavně když mě to chytne uprostřed boje. Nešlo by to zobrazování zpráv nějak zrušit?

Rasheed23

Anonymní řekl(a)...

Zdarec Daty,
chtěl bych se zeptat, zda budou ty unikátní kvéry i CoP.Dík

Anonymní řekl(a)...

Zdravím,
chtěl sem se zeptat mistře Datastore jestli by nejak šlo dat volně ke stažení tú pušku (Kar98) - protože jsem velkej fanda takovejch zbraní a už se jí po pravdě nemůžu dočkat
- ze screenu to vypadá moc luxusní :)
Děkuji za odpověď

Datastor řekl(a)...

Ad zbraně - Něco bude, i když ne všechno.
Ad Kar98k - Ne, k mání bude až v modpacku.

Honza Kindl řekl(a)...

Ahoj velký guru,
tak problém jsem vyřešil načtením ručně uložené pozice co jsem měl v zálze a funguje dalekohled i spacák. Tady platí jediné pravidlo: ukládat, ukládat a zase ukládat :)

Datastor řekl(a)...

Tak to jsem rád :). Ale je zvláštní, že jsem se s takovou chybou ještě nesetkal... a nebo jsem měl jenom štěstí.

Honza Kindl řekl(a)...

To´s měl jen štěstí, já mám vůbec štěstí na takové "zvláštní úkazy" .
Teď třeba zjišťuju že se nemůžu zbavit toho zatraceného protáčení kamery po zásahu, mě třeba trkne prase a kamera se točí jako zběsilá 5 vteřin. Vypnutí přes ten skript nefunguje, je to pořád stejný. Dělám to správně? Děkuju Honza

Datastor řekl(a)...

Protáčení obrazu jsem tady už popisoval (Informace -> Časté dotazy -> Stín Černobylu), konkrétně ve třetím bodě.

Anonymní řekl(a)...

Daty myslíš že by to teoreticky mohlo za měsíc byt??? Už se totiž nemůžu dočkat :P

Datastor řekl(a)...

Záleží hlavně na tom, jak mi vyjde čas a jak rychle půjde betatest. Nemůžu vážně nic slíbit, ale až se bude datum vydání blížit, hned o tom napíšu.

Anonymní řekl(a)...

Zdravím,
chtěl bych se zeptat mistra Datastor(a) jestli v módu bude i "rádioaktívní bouře" nebo co to vlastně je ... ku příkladu si dovoluji uvést mód Oblivion Lost (10)ve kterém se tohle nachází .
-_Děkuji_-

Datastor řekl(a)...

Dej pokoj s mistrem :). Ty "bouře" (nebo spíš emise) jsem v DMP už jednou měl, ale nefungovaly zrovna podle očekávání a proto jsem je odstranil. V dalších verzích proto taky nebudou.

Anonymní řekl(a)...

Zdravím Daty,vím že to sem neptaří,proto se předem omlouvám,ale jsem z toho zoufalý a už nevím kam to napsat:( Po delší době jsem si chtěl zahrát Dmpčko,ale už při startu se oběvil velký problém,mám v pc nový hdd,stejný os,stejné ovladače i kodeky jako na starém kde jsem hrál v pohodě,problém je takový že mám nehorázně rozmazanou oblohu,a zůstávají v ni stopy po pohybu atd.jako např. když se sekne pc,a při tom pohybuješ se složkou,a zůstává na obrazovce stopa po té složce,vůbec nevím čím to může být,zkoušel jsem nové kodeky a ovladače ke Graf.kartě,a nic :( Předem děkuji za odpověd a ještě jednou se omlouvám že píšu tam kam to nepatří....

Anonymní řekl(a)...

Zkus přeinstalovat systém. Hrou to stoprocentně není.

Datastor řekl(a)...

Podobnou obtíž jsem zaregistroval ještě ve starších verzích s Waeather Overhauled (což byly verze až do cca 7.777). Obecnou radu k tomu ale asi taky nedám - zkus tu reinstalaci systému a nebo z gamedata složky na zkoušku překopírovat environment složku z gamedata\config (pokud si to pamatuju správně).

Anonymní řekl(a)...

Zdar šéfiku, chci se zeptat zda budou v CoP kolimátori ty EoTech,Aimpoint a Trijicon ACOG.Teď je tam ten hnusnej SUSAT :D Jinak skvělá práce.

Anonymní řekl(a)...

oprava kolimátory

Datastor řekl(a)...

Dokud je nebudou mít kvalitnější zbraně, tak ve hře nebudou.

Anonymní řekl(a)...

Zdravim mam dotaz počítá se do new DMP pro CoP s AtmosFear3.

Datastor řekl(a)...

Pokud je to oznámení, tak přišlo trochu pozdě a pokud je to otázka, tak odpověď je v záložce doplňků.

Anonymní řekl(a)...

parada, uz se moc tesim ×)
Sektor

Anonymní řekl(a)...

Čau daty... šlo by v novým DMPčku trošku víc pořešit malé ráže??? Pro moderní neprůstřelné vesty nepředstavují ráže typu 9mm prakticky žádné nebezpečí... Proto bych se chtěl zeptat,.. zda by šlo razantněji snížit průraznost u malých ráží a broků proti lepším neprůstřelným vestám... NEmyslím ale snížit účinnost... proti měkkým cílům bych nic neměnil... jen bych všem menším rážím (myslím tím ale JEN PISTOLOVÝM-ráže typu 5.56 a pod. mají průraznost ve skutečnosti relativně slušnou).. dík a těším se :)

Datastor řekl(a)...

Mám to v plánu, i když trochu jinak. Potíž je, že stejně bude muset dojít jak k úpravě neprůstřelnosti vest (a u nich se používá jenom jedna hodnota), tak i přímo konkrétních zbraní a odpovídající munice. Vesty už testuju, zbytek bude obtížnější.

Anonymní řekl(a)...

Daty.. máš můj velkej obdiv... Hlavně se těším na ten kar98k :-)... miluju ten styl hraní alá hunter... sniperka + 2 pistole (vetšinou jedna ráže .45 a druhá 9mm) a k tomu jen pár nábojů.... tím to končí :) ... eventuelně s sebou někdy vemu brokovnici když vím, že jdu proti mutantům :-) ... šíleně moc se tším ja to znova dohraju ;)

Datastor řekl(a)...

Mockrát děkuju za reakci i za ten obdiv :). Já teď hlavně doufám, že dobře proběhne betatest a už nedojde k problémům. Právě kvůli nim se vydání bohužel protahuje víc, než bych sám chtěl.

Anonymní řekl(a)...

No,tak jsem přeistaloval win,nové ovladače,kodeky,a problém pořád stejný :( (jde o problém s rozmazanou oblohou,už nevím čím by to mohlo být)

Anonymní řekl(a)...

Pro jistotu jsem os istaloval z jiného Dvd,kodeky taky,tak už opravdu nevím...už mě snad napadá jen chyba hdd,ale ta nemůže mít vliv na zobrazení,nebo ano?

Datastor řekl(a)...

Předevčírem jsem Stalkera instaloval taky na novou sestavu, zkoušel jak stávající tak i chystanou verzi a k potížím nedocházelo, takže vážně nemám ponětí, co by tyhle problémy mohlo zaviňovat (i když bych rád nějak poradil). Pokud by byla možnost si hru s modpackem zkusit nainstalovat ještě někde jinde, určitě by to stálo za vyzkoušení, stejně jako update všech ostatních ovladačů. Kdyby nic z toho nezabralo, asi by muselo jít o nějakou hardwarovou chybu.

Anonymní řekl(a)...

No zkoušel jsem tu samou hru,ze stejného cd,i dmp ze stejného cd na jiný pc,a tam to jelo v pořádku,tak ještě zkusím istalnout to na muj externí hdd a zpustit to z něj

Anonymní řekl(a)...

Ještě mě napadá jedna věc, nemůže se ti přehřívat grafárna? Já ji jednou odpálil u Oblivionu, náhle mi začalo vše modrat, postupně úplně přestalo zobrazovat a uvařila se.

Anonymní řekl(a)...

No to mě taky napadlo,ale tohle je jediná hra u ktere je grafický problém...ale vypadá to že je chyba v hdd,našel jsem vadné sektory,tak mě napadá že se asi špatně načítají ovladače nebo systém...

Anonymní řekl(a)...

Jo tak to asi opravdu bude diskem. Jedině novej, nebo formát.

Anonymní řekl(a)...

čau daty, mám tvůj modpack nově a chci se zeptat, jestli by do něj v CoP šlo přidat ůtočnou pušku HK416.Dík

Datastor řekl(a)...

Nazdar. Šlo, pokud se objeví kvalitní model s funkční animací. A to je v současnosti celkem problém, stejně jako to, že spousta zbraní se začíná objevovat jenom na modely rukou z Counter Strike.

Anonymní řekl(a)...

Zdravim. Daty co si myslíš o tomhle modě. Uvažoval bys o přidání nějakých věcí z něj do svého DMP? Autor schvaluje použití v jakémkoli modě bez jakýchkoli omezení či nároků.

Armor mod

Datastor řekl(a)...

Nazdar - neuvažuju o něm proto, že by to stejně jako v případě Stínu k mnoha věcem nebylo. Už beztak DMP pár vest přidává (třeba oblek Monolitu) a další by neměly využití. Varianty stalkerů v modpacku už jsou delší dobu a navyšování jejich počtu by jenom zbytečně zpomalovalo celou hru. Ale i tak díky za tip.

Příště bych ale byl radši, kdyby se otázky k DMP pro Call of Pripyat směřovaly do adekvátního tématu, například sem. Ať se to tady potom všemožně nemíchá :).

Kolaba řekl(a)...

Zdar,Datastore,co se týče změn v odměnach,možná by nebylo od věci stalkera posunout tam kde asi měl puvodně být a to ke hledání artefaktů,třeba tím že by obchodníci vykupovali POUZE artefakty,hráč by pak musel kvůli rublům plnit vedlejší questy třeba za těch víc peněz,aby měl na novou výbavu...
Chápu že by taková změna vyvolala spoustu dalších změn(to jest další nezaplacená práce pro tebe)v podobě předělání odměn,skrýší,respawn artefaktů apod..Nicméně stalkeři chodí do zony přece především kvůli artefaktům a penězům za ně utrženým.

p.s.už žádné přenášení zbraní,zbroje apod.

Kolaba řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Kolaba řekl(a)...

Ještě mě napadlo že aby ty zbraně a zbroj neležely ladem mohlo by je dát jiným stalkerům,bez peněz prostě darovat,pokud by měli zbraně,zbroj nějakou stupnici,npc by po darování vyměnil za lepší.Myslím že by mohlo být zajímavé sledovat kterak si oblíbený a jindy nuzný stalker vede s leší výbavou.V podějších fázích hry by to mohl být slušný maglajz.Nováčci v kordonu,vyzbrojení a v exoskeletonech...muhehe

Kolaba řekl(a)...

To sice zase trochu zavání tím přenášením nicméně by z toho mohla být legrace,pokud je tedy možné aby npc měnili výbavu.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
pokud bych do hry zahrnul jenom výkup artefaktů a ne zbraní a další výbavy, nemělo by to opodstatnění nejenom z hlediska reálnosti, ale ani herní stránce by to moc neprospělo. Beru to tak, že jde o prostředí, kde je o zbraně zájem - i když třeba jde o nějakou slabou nebo poškozenou, kupec by se našel (hlavně z řad začátečníků). Takže odkup výbavy dál ponechám. Ono za ní stejně nejde získat nijak moc peněz, pokud nejdeš vyloženě po lepších kusech. Nehledě na fakt, že k přenášení věcí hráče nic nenutí, resp. nejde o ryze povinnou část. I tak ale díky moc za nápad.