Máme tu dvanáctého února a s ním i nový, toliko vyhlížený a očekávaný článek o stavu připravované osmé verze DMP pro Stín Černobylu. Pravdou je, že postupem času a po nabalování nových a nových možností do už tak nepředvídatelného enginu hry se jakékoliv další modifikování stává osinou v zadku, a to v tom nejpravějším slova smyslu. Těsně ke konci hry, až u křižovatky vedoucí do Pripjati, dochází k pádu hry a log odkazuje hned na několik souborů - zřejmě proto, aby si člověk mohl vybrat. Z toho důvodu se dál pokračuje v betatestu [alespoň je vidět, jak taková na první pohled triviální fáze vývoje může být prospěšná] a přemýšlení, co za pádem vězí.
Stejně tak nakonec musí chtě nechtě sejít z plánovaného zpřístupnění pokročilejší výbavy po připojení se k frakcím. Engine hry totiž nedokáže odlišit, kdy k takové situaci dojde a tak si natáhne poslední výchozí nastavení - v případě Povinnosti například po odevzdání granátometu. I přes tenhle nešvar ale výbava zredukovaná bude a zpřístupní se až podle toho, jak dalece se ve hře dostanete. Několik předmětů však půjde získat výhradně od NPC postav - ať už frakčních či obyčejných.
Stejně tak nakonec musí chtě nechtě sejít z plánovaného zpřístupnění pokročilejší výbavy po připojení se k frakcím. Engine hry totiž nedokáže odlišit, kdy k takové situaci dojde a tak si natáhne poslední výchozí nastavení - v případě Povinnosti například po odevzdání granátometu. I přes tenhle nešvar ale výbava zredukovaná bude a zpřístupní se až podle toho, jak dalece se ve hře dostanete. Několik předmětů však půjde získat výhradně od NPC postav - ať už frakčních či obyčejných.
Byl bych proto rád, kdybyste zůstali i nadále trpěliví a nenechali se těmi několika škrty odradit. I tak osmá verze přinese další várku možností a oprav, společně s jistou frakční změnou v Kordonu. Vojáci pod mostem, strážící cestu dál ke Smetišti, budou totiž nahrazení skupinou banditů s novým velitelem. Tahle úprava bude mít ve hře svoje vysvětlení a herně tak bude alespoň obtížnější dostat se k AKS-74U. A to samozřejmě platí i pro hlídku v [teď už bývalém] armádním táboře.
Dojde i k další částečně lepší optimalizaci, objeví se nové animace NPC postav v klidovém režimu, dříve zmíněné obírání mrtvol NPC postavami a premiéru si odbudou i nové modely nože, pistole Stečkin, pušky SR3-M Vichr nebo samopalu MP7. Další změny se dotkly odolnosti obleků a přítomny budou i opravy dvou otravných chyb. Ta první zaviňovala bloknutí hodu granátů a šroubů po několikavteřinové neaktivitě a ta druhá zase při použití klávesové zkratky automaticky vynucovala použití adrenalinu místo lékárničky v okamžiku, kdy hráč u sebe žádnou neměl. Další opravy pak budou uvedeny v changelogu po vydání modpacku.
Paralelně probíhá i update DMP pro Call of Pripyat, ale o něm zase až někdy příště :).
20 komentářů:
Zdravím,
čtu přesně ty opravy a změny, které jsem si v duchu přál nejvíc. Hodně úspěchů a radosti z dobře odvedené práce!
Parada, at jde vse dobre od ruky.
Konečně téměř každodenní kontrola tvého webu přinesla potěšení pro mé srdce :D ... i když raději bych si početl o CoP :)
Díky za reakce :).
remotty - neboj, brzo bude i k CoP pár řádků.
Sub-Zero:
Daty těším se na nový DMP a přeji hodně zdaru a trpělivosti.
tak tomu sa hovori kurva smola narobit sa a nejde to az na krizovatke do Prypjati...
drzim palce brate... nech toho nevyjde co najmenej...v pripjati niesu v SOC mozne rozsirenia miest pohybu? raz som sa tak motal a dost toho este bolo kam by sa dalo len tak ist ale vsetko bolo zalozene anomaliami...
drz sa DATY...
a budu aj nejake upravy v zmysle viac NPC pocas suboj frakcii ? ? ?
kotva
Smůla to sice je, ale snad se to povede nějak odstranit (z větší části za to mohlo přidání jinak fungujících sumek, ale kdyby hra nešla dokončit, nemělo by tvoření modpacku sebemenší význam). Každopádně v počtu NPC změny nebudou, stejně jako v pohyblivosti po úrovních. Sice by šlo pár anomálií odebrat, ale musel bych si nejdřív projít, kde jaká je a co z nich by ve hře mohlo chybět.
a este len taky mala otazka...nevyznam sa v tom osobne tak prepac ak je to nezmysel...nejde vytvorit pocasie nieco ako ATMOSFEAR ale ako snehovu fujavicu ? Myslim emisiu alebo nieco podobne..prejde emisia a ostane vonku sneh...
kotva
Ne. Engine Stalkera nedokáže za běhu měnit textury, ať už by šlo o terén a nebo NPC postavy. Jedině že bys použil Winter mod, ale pak bys měl sníh po celou dobu hraní.
je to skoda ... ono by to bol pekny adrenalin vidiet vo fujavici len meter dva pred seba a pocut iba rev sosáka... AHAHAHAHA
kotva
Ahoj s těmi bandity místo vojáků na hranicích bych řekl ,že je trochu krok vedle, pod mostem je to super nápad ale na hranicích bych nechal vojáky ale dal jim třeba jenom pistole a do popisku napsal třeba ,že je to skupina místních dobrovolníků kteří hlídají vstup do zóny, ale banditi se tam podle mého opravdu nehodí
Zdravím Datastore, chtěl bych se optati, jestli neplánuješ dát do hry více zbraní historických, tím mám na mysli nějaké ty colty, pušky, nebo takovou MP40 je to zona a tam se dá dostat přece vše ne? Díky za odpověď. :-)
Odpověď je jednoduchá - pokud se neobjeví skutečně kvalitní model s dobrou animací, tak ne. Hlavně u těch animací je problém.
To je škoda. Věřím, že je nás tady těch nadšenců do gistorie více. Jak to bude s tou C96 Mauser?
To se ještě uvidí... animace k němu ale jsou.
Chtěl bych se tě zeptat Datastore,kdy asi přibližne můžeme očekávat další várku tvých skvělých DMP(pokud už se tady někdo optával, tak se omlouvám)
Hned, jakmile z mojí strany bude stoprocentní spokojenost a hlavně kompletní betatest. Kvůli potížím v oblasti Vypalovače se to bohužel protáhne, ale DMP vyjde stejně.
Datastore,měl bych takový dotaz,vzhledem k tomu že je dmp 8 stále ve vívoji,chtěl bych se tě zeptat,jestli by bylo v tvojich silách trochu upravit model ump45,v předchozích dmp je tato zbraň docela nerealných rozměrů,a vzhledově taky nic moc,tak pokud by to šlo,byl bych ti moc vděčný,samozřejmě jen pokud by to šlo
Vzhled bohužel změnit nedokážu, ale vzhledem ke změně výbavy stalkerů, kterou do osmičky plánuju, se může stát, že UMP bude jenom ke koupi (podle toho, jak se nakonec rozhodnu).
Tak nevadí :) ale i to je pozitivní zpráva,přece jen kdyby ty lepší zbraně byli jen u obchodníků,zase by to umocnilo zážitek ze hry,a trochu příostřilo na obtížnosti
Okomentovat