NOVINKY


[28.10.2017]
Aktualizace popisu downgradu GOG verze Stínu Černobylu na verzi 1.0005.

[4.8.2017]

Vydána třetí aktualizace pro DMP Renova 3.13 [Clear Sky].

[8.3.2017]
■ Vydána devátá aktualizace pro DMP Altera 4 [Call of Pripyat].

12. prosince 2011

Tak jak to teda vlastně je?

Po předchozích zkazkách ohledně kompletního zrušení GSC a s nimi spojených splaškopudných internetových diskuzí zamořených trolly všech druhů, tvarů a barev tady "konečně" máme tu toliko slibovanou oficiální zprávu. Skutečně se studio ruší a nebo byly všechny obavy k ničemu?

Kdo čekal, že GSC přijde s jednoznačnou odpovědí, tak se pletl. Z toho, co se objevilo na Twitteru, se dá stejně jako před pár dny jen hádat - ostatně text vypovídá za všechno: We will do our best to continue. However, at this moment, nothing is certain.

Aktualizace (18:28):
Máme tady další tweet: Our website will continue, with the forum & tech support. The shop will continue until the nearest planned items sell out. (uploaded now). Ve zkratce: "Náš web včetně fóra a s technickou podporou pokračuje, e-shop bude aktivní jenom do doprodání zásob."

19 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

TAKZE KONEC...je mi na grc z tej AMERICKEJ SRACKOVEJ KONZOLOVEJ MAFIE....

kotva...

Datastor řekl(a)...

U konzolí prostě platí, že na co nestačí hráč, to zmákne autoheal a autoaim. Tohle "hráčům" nesmírně vyhovuje, tudíž příště zase sáhnou po jednodušší oddechovce, kde stačí držet X a levou páčku. Když ti někde něco co minutu nebouchá, nekníká, nesyčí nebo nepíská, nepřiláká to pozornost. A to je ten zásadní problém, proč sofistikovanější hry padnou pod argumentem "nezájmu trhu".

Anonymní řekl(a)...

přesně ,nechápu jak muže někdo hrát na konzoli FPS ,, nechápu ,A poslední kapkou do ohně pro mě bylo oznámení VALVE , že nové CS vyjde i na konzole. Hra která se proslavila hláškou "Headshot"- a kde o nic jiného než o skill-aim nejde se bude hrát na páčkách ,rozkopal bych všecky konzole i s konzolistama.
Snad si GSC dává jenom pauzu opravdu v to doufám.

:-D omlouvám se musel jsem si pobrečet

Datastor řekl(a)...

Ony by konzole nebyly ten nejhorší nápad, kdyby k nim specificky přistupovali i tvůrci her. Nejde udělat hra, která se bude ovládat (a hlavně potom hrát) identicky tady i onde. Těžko na konzoli hrát Stalkera, Armu a podobně, stejně jako na počítači Tekkena (na klávesnici). Plus pak to, co jsem psal minule, ale to už by bylo na trochu odlišnější téma.

sub-zero řekl(a)...

Sub-Zero:
Daty, nechápu jak může někdo opustit něco tak kultovního a oblíbeného jako je Stalker. Myslíš si, že se ještě Stalkera někdo ujme? Nebo si myslíš, že to je úplnej konec.

Datastor řekl(a)...

To nedokážu odhadnout. Pokud by se značky ujali autoři Metra, byl by Stalker asi tak o 250% akčnější (alespoň podle toho, co šlo odtušit z trailerů na Last Light). V případě, že by se hry ujmul někdo ze západu, tak by Stalker dopadl ještě hůř právě kvůli dani za vysokou prodejnost - autoheal, autoaim, možná i autoplay (a samozřejmě změna levelů na koridory ve stylu CoD). Ani jedna možnost by nepředstavovala výhru.

Anonymní řekl(a)...

http://vimeo.com/24082161

ina nostalgia toto si pozrite nejlepsi amatersky film k STALKERovi aky som kedy videl...

NEBO VIDELO VSETKO

kotva

Anonymní řekl(a)...

Konzole jsou zlo, ale to, že na konzole vychází čím dál více her může warez... Jsou v tom peníze a výrobce ani vydavatel hry si nemůžou dovolit vydat hru na PC když si více jak 50% hráčů hru sosne (a pak ji ještě s drzostí zkritizuje). Osobně kupuji všechny oblíbené hry na Steamu i když ji třeba už jednou mám v krabicové verzi (třeba Mafia i S.T.A.L.K.E.R. serie..). A se zónou to dopadne dobře =) Když si vzpomenu jak to bylo třeba s vydáním Half-Life 2 kdy to Valve chtěli zabalit.. Datastor nám S.T.A.L.K.E.R. 2 zase pěkně upraví do slušivého kabátku :))

Krmi

Datastor řekl(a)...

Nejde hned přirovnávat úspěch her a warezovou scénu - na konzole se hry pirátí taky, a to pořád a pořád s větší intenzitou. Navíc si člověk musí uvědomit, co je pro vývojáře výdělečnější: vyrobit verzi pro PC, kde se ví, že za rok nebo dokonce půlrok bude v akci za sníženou cenu a nebo čistou konzolovku, kde ta počáteční cena bude víceméně stejná po celou dobu prodeje? Odpověď je zřejmá (a to ani nezmiňuju, že vývoj konzolovek je technologicky náročnější, zvlášť třeba na PS3).

Anonymní řekl(a)...

Stalkercz
Datastore mám tady pro tebe něco co by ti mohlo zvednout náladu při obnově modování CS
Našel jsem mod hraju už několik hodin sem v Kordonu a ještě ani jednou nespadla hra AI se pohybují tak ja mají ale potřeboval by ještě dodělat realnost a pridat zbraně a hlavně tvoje pověstné olivy které chutnají s flaksím masem velice dobře :D
přidávam odkaz
http://www.moddb.com/mods/ffc

Datastor řekl(a)...

Díky, ale nikdy nebudu stavět na už existujícím modpacku. Clear Sky navíc padá tak jako tak a základní potíže odstranit nebo opravit jednoduše nejde. Největším problémem pak je hlavně to, že stabilita kolísá až ke konci hry (les, Limansk a podobně), na začátku to s posledním patchem ještě celkem ujde.

Anonymní řekl(a)...

Vazne je to s tim CS tak spatny? Uvazuji, ze bych si jej s Tvym modpackem zahral kdyz uz jsem jej za to kilicko zakoupil, nicmene pokud je to jedna velka padavost tak si zrejme necham zajit chut. Pripadne, prijdu o moc, kdyz zacnu rovnou s CoP s DMP? Stin s nim byl a je vynikajici, klobouk dolu.

Datastor řekl(a)...

Clear Sky je... jak to jenom říct... Stalker bez atmosféry. Je v něm něco, co sice všichni známe, ale nedokáže to zaujmout. Já třeba s poslední verzí DMP potíže se stabilitou neměl, ale problémy s _g.scriptem a další hordou na něj navazujících skriptů se objeví náhodně, takže hraní je taková sázka do loterie. Zkusit CS samozřejmě můžeš, ale pokud ho vynecháš, rozhodně o nic nepřijdeš.

Pár lidem celkem obstojně fungovala i předchozí verze před posledním testbuildem, takže eventuelně můžeš vyzkoušet i tu. Já hru s 2.1.5 (to je ta aktuální) dohrál.

Anonymní řekl(a)...

Já osobně si myslím, že pokud by se z CS nějakým zázrakem dokázal vymazat tan přiblblý generátor úkolů a člověk by mohl plnit úkoly sám od sebe jako v obou dalších dílech, byl by mnohem zajímavější. I přes ty chyby by se o hraní dalo uvažovat. Ale když jste rozhodnuti, že třeba půjdete zastřelit pár banditů, a ono vám to vygeneruje úkol, který je potřeba splnit do určitěho časového limitu a vám se zrovna do tohodle nechce, člověka odradí od této hry. :-) Jinak se mi líbí některé lokace, které mi chybí v COP. Po dohrání SOCH a následné načnutí COP (obě samozřejmě s DMP) je mi kolikrát po starých známích lokacích trošku, někdy i hodně smutno. Škoda že si nemůže člověk v COP třeba jen odskočit do "kordonu" byť by tam nečekal žádný úkol, ale jen tak. Mezi mutanty a arefakty. :-)
To by bylo něco. Pak by vlastně CS ani nemusel existovat. Von stejně se nedá hrát, hlavně kvůli těm úkolům. Teda aspoň podle mě.
Zdraví Sub-Zero

Anonymní řekl(a)...

Diky za nazor.

Anonymní řekl(a)...

Sub-zero: Rozumim tomu tedy spravne ze CS je koncipovano tak (at jiz samo ci s DMP), ze se ukoly generuji tzv. na cas nekde neco muset s dalsi skupinou stalkeru vystrilet apod.? Zkratka ze neni moznost vlastniho pomaleho postupu hrou a plneni misi? V tom pripade bych tedy CS minul urcite, podobny koncept nemam ve hrach prilis v oblibe.

Datastor řekl(a)...

DMP právě tu hektičnost ještě částečně snižuje, ale bohužel to nejde vyrušit úplně. Základ Clear Sky je právě v tomhle nonstop pobíhání a snaze dostat se na místo určení dřív, než se úkol stornuje (což se mimochodem děje dost často).

Anonymní řekl(a)...

Daty to napsal úplně přesně. Chernobyl i Pripyat jsou super. Můžeš se sám rozhodovat co, jak a hlavně kdy. Nechápu, kterého blázna v GSC napadlo "zmršit" dvojku touhle pitomostí. To už si můžeš zahrát jakoukoliv jinou hru.
Datastor náš milovanej se sice toto snažil odstranit, ale i když je samotná hra s jeho mod-packem asi o milion procent hratelnější, pořád je tam ten neduh.
Klidně si zahraj rovnou Call of Pripyat. Stejně vlastně navazuje na jedničku, takže o nic nepřijdeš.
Sub-Zero

Anonymní řekl(a)...

Jasny, diky za nazor.