NOVINKY


[28.10.2017]
Aktualizace popisu downgradu GOG verze Stínu Černobylu na verzi 1.0005.

[4.8.2017]

Vydána třetí aktualizace pro DMP Renova 3.13 [Clear Sky].

[8.3.2017]
■ Vydána devátá aktualizace pro DMP Altera 4 [Call of Pripyat].

8. prosince 2009

[Call of Pripyat] DMP Next - RC1


Zóna skutečně není Tesco a dokonce ani Lidl, kde se to hemží samými skvělými nápady. Zóna je místo, kde člověk nedostane nic zadarmo - snad jen kromě náboje z devítky přímo do hlavy. A tak po pár testech, předělávkách a opravách konečně vzniklo historicky první DMP pro Call of Pripyat. Co od něj čekat?

Jak už jsem zmínil v úvodu, hlavní změnou je radikální omezení výbavy ve skrýších. Zapomeňte na Vintorezky a Enfieldy ve člunech a na střechách domků, stejně jako na SPAS brokovnice na půdách nebo Sigy pod kamením. K mání je jen nutné minimum. Pár lékárniček, něco munice a tak podobně.

Krom toho se dočkáte i nových zvuků střelby, kvalitnějších textur zbraní, zpoplatněných oprav výbavy v Pripjati, skutečně nízkých výkupních cen a dalších potěšitelných dodatků - a to včetně mnoha nových zbraní a několika obleků z původních dílů. Kompletní výčet najdete jako vždycky o kus níže.

UPOZORNĚNÍ: Je potřeba začít hrát od začátku a stejně tak je vhodné mít nainstalovaný patch 1.6.01! Nezapomeňte stáhnout patch a obsah nakopírovat přes stávající gamedata složku!

Download: e-disk (update 9.12.2009)
Patch 01: e-disk (10.12.2009)
Seznam změn: scorpions ftp

18 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Dakujem ze si sa poponahlal s vidanim.

V readme mas 2chyby: HK HK416 a toto tam mas dvakrat - Nová textura kolimátorové SUSAT optiky

Patrik řekl(a)...

Zóna skutečně není Tesco a dokonce ani Lidl, kde se to hemží samými skvělými nápady.

Tak že zasa Albert ???
Tam nič nemaju a aj to čo maju je na p.... !!!! :D

Tomáš řekl(a)...

Dobrý Den chtěl bych radu nebo tip jak nainstalovat uspesne patch na CoP je podminkou original disk nebo se muze hojne pouzit siritelna verze od THEPiRATEGAY dekuji za odpoved :-).

j16k10 řekl(a)...

super mod

Anonymní řekl(a)...

nooo...neviem, neviem, spociatku nadsenie..pozdejsie??? povodna verzia(original) mi pripada zabavnejsia, aj ked uznavam, ze strielackovitejsia..... tam, kde som sa predtym " radostne trapil" s odolnymi protivnikmi, dnes staci par nabojov a je po zabave, vsetci padnu....ale inac uznavam a ocenujem, je to pre kazdeho hraca urcite zmena zahrat si s modpackom...nech nadsenie vydrzi...:o)))

Datastor řekl(a)...

On je hlavně problém v tom, že základní verze bere jako odolnější postavu nebo mutanta naprosto všechno - a aby jenom bandita v bundě vydržel zásobník z AKčka, na to mě moc neužije. Proto i změna odolností.

Anonymní řekl(a)...

takze....ak by sa COP podla mna mal vylepsit, teda aj s modpackom hrane, chcelo by to aktivnych nepriatelov, nech idu po mne trebars banditi, ustavicne kde sa objavia a kde sa stretneme, nieco ako v jednotke, ak som si znepriatelil frakciu....alebo niektore miesta trvalo obsadene stale sa respawnujucimi, dobre vybavenymi a silnymi nepriatelmi, nieco ako kasarne v dvojke...:o)))nech sa dari a dakujem za reakciu

Datastor řekl(a)...

Nepřátelé budou v další verzi snad zase o něco jiní, i mutanty chci zesílit. Je ale potřeba brát ohledy na limity enginu, rozhodně z AI nebude něco brilantního.

Frakce jsou celkově v CoP k ničemu, stačí se podívat i na Svobodu nebo Povinnost (banditi neútočili ani v normální hře bez modifikací). Respawn nepřipadá v úvahu už jenom proto, že by to tu hru pohřbilo - stejně jako tomu bylo u Clear Sky. Navíc v CoP se samo GSC chtělo vyvarovat toho, že ze všech stran se budou valit nepřátelé (což se částečně podařilo).

Anonymní řekl(a)...

problem COP, povodny ci s modpackom hrany, ako ho vidim ja???
vsetky vylepsenia, brnania, zbrane, prichadzaju prilis neskoro... a naviac, ked som "vymakany borec", nemam s kym bojovat a je to nuda, bavia v podstate len Zaton a Jupiter, kym "naberam silu".....aaa este otazka...vo freeplay sa da nieco zaujimave stretnut??? mne sa nepodarilo, chodil som chodil, nemal rovnocenneho supera, sem tam nejaky zoldak, ci mutant...

Anonymní řekl(a)...

este....takze Pripjst je dost nuda
od ziskania "gausky" a po absolvovani X8...:o))) inac uznavam cloveka, co dokaze takto sa "hrat" s hrou a vyrabat modpacky, myslim ze stalker je ta prava hra, co si to zasluzi....som prekvapeny, co vsetko sa da....samozrejme ako laik obmedzenie modpackovania nepoznam...

Datastor řekl(a)...

To máš pravdu, upgradů je prostě moc. V nejnovější verzi jsem to řešil jejich zdražením (a ještě dražší budu ve verzi následující). Hraní ve Freeplayi je jenom autorská berlička, jak si omluvit to, když někdo nesplní nějakou postranní plohu. Jinak v něm nejde dělat skutečně nic (krutá daň za vyřazení generic úkolů z jedničky).

K Pripjati - tohle všechno je bohužel "zásluha" nornámní hry. Pokud jsi hrál i nemodifikovanou verzi, tak se stačilo podívat jenom po Zatonu: hned na začátku hry jsi mohl beztrestně získat Enfielda, Dragunov, SPASku a spoustu dalších věcí (pak bys teprv dostal pocit, že tě ve hře nic nepřekvapí). Pripjať je celkově jenom o prostřílení se na konec hry, ale to opravit nedovedu.

Anonymní řekl(a)...

ahoj, takze...zhrnutie....povodna hratelnost bez modpacku je pre mna lepsia......"hratelnost rozhoduje", stare overene pravidlo....chapem modpack ako zaujimave ozivenie a snahu o "zrealnenie" subojov,ale stavaju sa mnej zabavnymi, spolu s celou hrou, naviac nelakaju skryse, vsak v nich skoro nic nie je....
a celkovo modpackovanie??? ist cestou zvysovania obtiaznost "zoslabovanim hraca" to namam velmi rad.... skor mi imponuje, ze.... ja som silny a oponenti este silnejsi.....:o)))

Datastor řekl(a)...

To já už bych klasickou verzi Stalkera nehrál - jasně, beru to tak, že se všem zavděčit nejde (a ani jsem to neměl v plánu). Tenhle názor beru.

Tak jako tak mně zas nevyhovuje, když do jednoho panáka v obyč bundě je potřeba vysypat zásobník olova z AKčka.

Skrýše jsou vždycky extrém a prostě je nejde nijak extra rozumně vyvážit - vezmi si, že v Zatonu se (ve vanille) ve člunu povaluje Enfield, pod stromkem zas Dragunov, na střeše leží stalkerská vesta (to už jsem ale někde taky psal) - výsledkem je totální demotivace. Pak totiž padá celá podstata hry, což tkví ve vydělávání si na lepší výbavu a postupování příběhem. Kdyby skrýše byly skutečně jenom za odměnu a jinak by ses k jejich obsahu nedostal, neměl bych problém (a samozřejmě kdyby jich nebylo ve všech levelech tolik).

Navíc ještě zdaleka nejde o finální verzi, takže se klidně spousta věcí může změnit.

Anonymní řekl(a)...

ahoj...takze idealny modpack pre mna??? uvedomujem si, ze je to narocne balancovanie s obtiaznostou, medzi strielackou a "solidnou hrou"....:o)))
zbrane, strelba v modpacku su teraz idealne, ceny plus vybava ok, anomalie tiez...no oponenti "do strielania" by mali byt ovela tuhsi, zabava ma prednost, mam zbrane, naboje, tak ich chcem vyuzit....no a akoze by sa superi liecili pocas subojov, ako hrac, cize ich odolnost by bola najidealnejsie rozna, od par nabojovych az po takmer nezastrelitelne "monstra"....a nezalezalo by, co maju na sebe, ci su banditi, ci zoldaci alebo samotari, vsetko akoze zavisi od mnozstva lekarniciek co si nesu, to ja ako hrac nemozem vediet, preto odolnost supera vzdy adrenalinove prekvapko....:o)))

Anonymní řekl(a)...

no a skryse by som nechal dost plne, nech su opat motivacne a v nich aj sem tam nejaku raritnu zbran, alebo "zřezlou verzi"....:o)))

Datastor řekl(a)...

To co píšeš z toho právě dělat nechci - pokud nepřítele trefí náboj, tak je úplně jedno, jestli nese jednu nebo třeba deset lékáren. Během průstřelu by stejně nestihl žádnou z nich hned použít a rozhodně by ani nevydržel tak dlouho, aby se stihnul vyléčit. Nefungovalo by to ani herně a ani z hlediska logiky.

Co se liší, jsou odolnosti postav s různou výbavou (jinak jde k zemi chlápek v exoskeletonu a jinak zase bandita v bundě) - ale to bylo snad až od novější verze, na kterou tady odkaz je taky.

Měnit budu rozhodně mutanty, ale to je teprv ve fázi zkoušek. Ke skrýším platí to, co píšu pořád - dám tam nadprůměrnou výbavu a ta hra ztratí většinu toho, co může nabídnout. Tam nejde o to, aby člověk po cirka deseti minutách měl Dragunova a raketomet, ale o to, aby si na tu svoji vytouženou zbraň vydělal (a nebo ji našel, pokud bude mít štěstí).

Celá tahle koncepce skrýší je k ničemu a tenhle názor nemám jenom já. Pokud Zónu budu čistě teoreticky brát jako místo, co by mohlo existovat, tak by ji už dávno někdo důkladně prohledal a všechno cennější by si vzal. Proto ve skrýších nijak zvláštní výbava nebude. Když si mám vybrat, jestli do modpacku dodám hromadu skrýší s pokročilou výbavou a nebo je osekám až na kost, vyberu si druhou variantu. Jiná věc by to byla v případě, kdyby šlo o obyčejnou tunelovku (Infernal, CoD a podobně).

Anonymní řekl(a)...

okok.....ja respektujem tvoj pristup a snad rozumiem mu, to je jasne, plus to, ze uznavam, co robis a paci sa mi to, ......ja len pri hrani nikdy nezabudam, ze ide na prvom mieste o zabavu u mna a pred nou ustupuje aj zelezna logika, patri do reality skor....snazis sa o vyssiu obtiaznost v modpacku, "drsnost zony" ale podla mna povodna hratelnost na "mistr" bola tazia ako modpack na "mistr", prave zabavnymi subojmi a vydrzou protivnikov, vcitane mustantov....

Anonymní řekl(a)...

To je ono....:o))) porovnavam modpack Clear Sky a COP. Taak, SCS modpack je zabavny, nie je taky suchy ako COP, mod strelby,zbrane super, je do coho strielat, respawny newadia...:o))), z casu na cas na preskusanie novych zbrani,skryse su plne, teda vacsinou, ocenujem napad s kopytami a rukami u mutantov, refunduju bohato naklady na polovacku,som v polovici hry, tesim sa dalej....nooo a stabilita hry, ok po "opatchovani" a "zadani grafiky",ocenujem moznost vybrat si vahu....:o))) rad nosim kopu kramov...ahoj a vdaka