NOVINKY


[19.04.2021]
■ Vydán update 4.2.01 pro DMP Renova 4 [Clear Sky].

[06.08.2020]
■ Vydána aktualizovaná verze DMP Renova 4.1 [Clear Sky].

[30.03.2020]
■ Sloučení DMP Altera 4.0 [Call of Pripyat] s poslední aktualizací a uveřejnění nových odkazů ke stažení.

8. června 2009

DMP: Project 7, verze 7.2 [Stín Černobylu]


Co si budeme nalhávat, kompatibilita DMPčka s nejnovějšími patchi 1.0005 a 1.0006 nedopadla podle očekávání. I když hra v podstatě bez větších bugů fungovala, tak se po nahrání pozice obnovovaly informace o skrýších. To by ani tak nevadilo, kdyby se ještě mrtvoly během určité doby neměnily na prázdné batohy. A právě proto je k mání verze čistě pro patch 1.0004 [i když už Vás ty opakující se změny a pořád novější verze modpacku asi unavují]. Štve mě to sice taky, ale v tuhle chvíli je předělání zpátky na klasickou a otestovanou jednačtyřku to nejlepší, co můžu udělat. Nehledě na to, že se tak během hry objeví alespoň minimum dalších neočekávaných bugů na nejrozličnějších místech. Za to, jak GSCčko vytrvale háže klacky pod nohy komunitě si ode mě zaslouží alespoň malé ironické poděkování.


Download: odkazy jsou neaktuální
(výhradně pro verzi hry 1.0004)
Patch řeší problémy s poškozením několika obleků.

Další odkazy:
Seznam změn - Návod k instalaci - Doplňky

Uložené pozice ze starších RC verzí budou fungovat i ve verzi 7.2, nemusí se ale odstranit ona zmíněná chyba s přeměnou mrtvol na batohy. Uložené pozice budou fungovat jen tehdy, pokud jste hru hráli s patchem 1.0004.



  • Majitelé her s patchem 1.0005 ale nemusí zoufat - pro ně je tady ještě pořád Hispano Patcher, díky kterému je přechod na starší jednačtyřkovou verzi otázkou několika kliknutí. Víc informací se už dočtete v adekvátním článku.
  • Pokud ale vyžadujete spolehlivější metodu, stačí klepnout na nabídku Start -> Spustit -> regedit. Z horní lišty zvolte možnost Úpravy -> Najít a do vyhledávacího řádku vydatlujte "S.T.A.L.K.E.R." [bez uvozovek]. Kompletní cesta je následující: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\GSC Game World\STALKER-SHOC]. Nyní pravým myšítkem klikněte na hodnotu InstallVers, zvolte možnost Změnit a v políčku Údaj hodnoty změňte stávající hodnotu na 1.000. Změny uložte a posléze nainstalujte patch 1.0004 [najdete ho na scorpions webu a nebo přímo tady na blogu v postranním sloupci]. Nebudete tak muset hru pracně odinstalovávat nebo zkoušet štěstí s Hispano Patcherem, kde pak může navíc docházet k problémům s přehráváním zvuku.

Tak tedy konec tlachání - DMP pro Stín Černobylu v aktuální verzi 7.2 [pouze pro patch 1.0004] můžete stahovat právě teď, z odkazů uvedených výše. Dřívější verzi z 5. června nechám volně k dispozici, ale s vědomím, že holt ne všechno v ní funguje tak, jak by mělo.

Pokud by se během hry ještě objevily menší chyby nebo nesrovnalosti, neváhejte mě kontaktovat na mailu (panel napravo) a nebo přímo na diskuzním fóru na stalker.scorpions.

37 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Len detail. Cesta k verzii je:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\GSC Game World\STALKER-SHOC]
"InstallVers"="1.0005"

Datastor řekl(a)...

Dobře, díky za doplnění.

Majorsoft řekl(a)...

Rád bych věděl jaké textury od Arguse jsou v DMP použity. Jestli má smysl ještě do hry nějaké photorealistické textury nahrávat, pro vylepšení grafiky, nebo jestli tam jsou aktuální verze ?

Datastor řekl(a)...

Textury od Arguse jsem mazal, takže pokud je libo, stačí si do DMPčka nahodit poslední verzi Photorealistic Zone vlastnoručně.

Majorsoft řekl(a)...

(1)Našel jsem "Datastorovy poznámky" kde se říká, že je na půdě v Kordonu ukrytý oblek. Prolezl jsem každičkou píď Kordonu ( půdy ), ale nic nenašel. Tohle funguje a nebo je to jen fligna ?
(2)Vojáci z Kordonu napadají vesnici u Sidoroviče. Dokonce mi zabili "quest" postavu - což bylo od nich nechutné. Je to záměr, nebo anomálie?(3)První quest (zabij bandity na parkovišti)nejde splnit, pokud, když tam jdeš poprvé všichni spolubojovníci zemřou!Situace se pak opakuje pořád dokola.Banditi se respawnují i spřátelení bojovníci porád na ně chodí, ale i když bandity zabijete quest se nesplní.Stačí pak odejít a vrátit se na parkoviště a celá situace s útokem jede znova !?!Včera jsem bandity vybil asi 7krát, ale ke splnění questu nedojde!!!

Datastor řekl(a)...

1 - Poznámky nelžou, stačí se pozorně podívat všude po střechách.
2 - Vojáci napadnou vesnici jenom tehdy, pokud je vyprovokuješ (třeba pokud někoho z nich zastřelíš). Úkol s vyčištěním banditů ale probíhá bez potíží. Pokud zemřou všichni spolubojovníci, měl by se úkol přesunout do kolonky Nesplněné a na mapě se označit pozice Šikuly. Pokud ne, tak stačí nahrát hru a nenechat bojovníky zemřít.

Anonymní řekl(a)...

nie nahodou 8.6.2009 , alebo je uz september ?:))))

Datastor řekl(a)...

Hups... moje chyba :-)

Majorsoft řekl(a)...

Tak asi nejsem ten správný hledač úkrytů. Fakt se vzdávám. Dnes asi 4 hodiny hledání ( oblek na půdě ) a buď jsem fakt slepý, nebo opravdová LAMA ) klidně to i přiznám. Nechám se dobrovolně vtáhnout do anomálie a hodím si v ní těsně před smrtí quick save !!!!

Majorsoft řekl(a)...

Pokud si ve hře znovu zapnu zobrazování munice počet se nezobrazuje správně. Pokud mám u sebe více druhů stejné munice tak se v počítadle v HUDU stále sčítá.Hráč tak nemá přehled kolik které municemu ještě zbývá. Jedině kontrolou v inventáři to může zjistit, ale to je zdlouhavé. Zřejmě je špatně script.

Majorsoft řekl(a)...

Mám poslední verzi MODPACKu a stále se mi zobrazují místo mrtvol batohy. Ne vždy ! Je to těžko vysledovatelné. Nejvíce se mi to projevuje hned na startu na parkovišti banditů :-(

Datastor řekl(a)...

Ve Stínu se veškerá munice zobrazuje dohromady, teprv v Clear Sky je počítadlo odděleně. K batohům - právě testuju ještě jednu verzi, vycházející z prvního RC balíku. Batohy se budou objevovat tehdy, pokud pokračuješ s uloženou pozicí z RC1b - vyzkoušej jenom na test spustit hru od začátku.

Majorsoft řekl(a)...

V Datastorově poznámkách jsou zmíněny tři artefakty. Sklep, půda a střecha. První dva jsou tam vždy, ale třetí údajně na střeše tam není. Je tam rezavá bedna na nářadí a v té se objeví artefakt jen když najdu u někoho (mrtvolného)informaci - "Artefakt na střeše". Jedná se o artefakt z datastorových poznámek nebo nikoliv ? Je to matoucí shoda informací.

Majorsoft řekl(a)...

Problém s bágly zdá se vyřešen. Bylo to těmi staršímy pozicemi.

Datastor řekl(a)...

Já přece nepsal, že na střeše u mlýnice bude artefakt. Jenom že by se hodilo prozkoumat i tamtu bedničku.

Majorsoft řekl(a)...

..nuž takže je to matoucí - jen !

Majorsoft řekl(a)...

Zkoušel jsem různá nastavení grafiky z přiložených "user.ltx" a zjistil jsem, že v některých nastaveních je nastavena položka "snd_cache_size" na hodnotu 16 - což způsobuje občasné trhání ( zasekávání ve hře )!!! Vím, že zkušení stalkeři to znají, ale pokud se najdou noví zelenáči tak by to měli vědět. Aby se hra nesekala je potřeba nastavit tuto hodnotu na "32" - (64 Mb vyhrazené paměti snad dnes není problém.)

Kilek řekl(a)...

ahoj, chtěl bych poděkovat za tvůj mod, který mi umožnil vychutnat si Stalkera s novou tváří napodruhé...díky

Kilek řekl(a)...

add mrtvoly vs. batohy a RC1b: musim zacit hrat znovu, nebo RC1b save pozice vymazat, aby se problem neopakoval?

Datastor řekl(a)...

Předně zas já poděkuju za pozitivní reakci - taky proto jsem DMPčko tvořil. A teď k problému - v RC1 i RC1b k tomu proměňování na batohy docházet tak jako tak bude, měla by to opravit až nová verze (7.2), která je nalinkovaná jako nejnovější.

Kilek řekl(a)...

Mam dmp72_10004.7z a vidim batohy. Postup byl intalace RC1b a par save pozic. Nasledne objeveni a instalace 7.2 a nova hra. Po prepsani savepozic z RC1b behem hry s 7.2 se zacaly objevovat batohy po mrtvolach.

Datastor řekl(a)...

Bohužel je to tak, ale v přípravě je verze vycházející z buildu 0709, kde se tenhle problém nevyskytoval.

Majorsoft řekl(a)...

Dá se nějak vrátit angličtina do modifikace. Myslím tím texty. Aby zůstaly ruské zvuky, ale texty byly v angličtině ???

Datastor řekl(a)...

gamedata/config/text/cze - přejmenovat nebo odstranit, ale přijdeš pak o všechny texty, co jsem přidával. Případně v localization.ltx změnit popisek cze na eng.

Majorsoft řekl(a)...

Ani jeden systém nefunguje :-(

Datastor řekl(a)...

Tak localization.ltx smaž, vem si ho přímo ze hry (pomůže extraktor) a teprv v něm si přehoď ten řádek cze na eng. Ale jak už jsem psal, budou chybět spousty textů.

Majorsoft řekl(a)...

OK - dělali jste tento mod pack pouze v češtině ?? Myslel jsem, že je i anglická verze. Jde o to, že je to fakt výborná kompilace modifikací a byla by škoda to nerozšířit po světě !! Co jsem si všimnul tak Stalker family je fakt obrovská a všichni lační po nových úpravách :-)

Majorsoft řekl(a)...

Oprava odkazu: http://stalker.filefront.com/file/More_realistic_weapons;100399

Omylem jsem data dal pro Clear Sky sekce, ale jedná se opravdu o nastavení pro původní hru Shadow Of Chernobyl.

Majorsoft řekl(a)...

Nějak se mi nezobrazuje ten odkaz pořád správně a tak stačí, když na Filefrontu v sekci Stalker zadáte do vyhledávače More Realistic Weapons...

Datastor řekl(a)...

Bez toho e na konci, jenom Datastor. Modpack je výhradně v češtině a v češtině taky bude. Nepotřebuju a ani nemám důvod ho protahovat dál, jenom proto, abych si něco dokazoval - svoje příznivce si našel v ČR a na SR a to mi bohatě stačí (a to taky byl účel). A k tomu nastavení rychlosti střel - nikomu to nevadilo, mě to taky nevadí, a abych nadstřeloval i Makarovem na vzdálenost deseti metrů mířidlo centimetr nahoru, to vážně nemám náladu. Nehledě na to, že nastavení konfigu a zážitek ve hře je sto a jedno. Takže znovu, měnit hodnoty rychlosti střel nebo se dál vrtat ve zbraních, když mi to takhle vyhovuje, skutečně nehodlám.

Majorsoft řekl(a)...

Nadstřelování se s Makarovem ani s jinou zbraní nekoná.( pouze Val je tak markantnía trochu Vintorez, ale to jsou zbraně, které mají úsťovou rychlost kolem 300 m/s ) Chápu, že Ti vyhovuje vystřelit a ve stejném okamžiku i zasáhnout - což při rychlosti střely 1000 pistole a 2000m/s samopaly a pušky opravdu jde. Obzvláště pak po tom co jsem zjistil, že původní Realism mod ( možná to nepíšu správně ) byl podle informací zde uváděných, výchozí modifikací. Doporučuji všem si tento mod zahrát. Je to totiž zcela rozhodně velká výzva, pro všechny příznivce Stalkera - jak je v informacích psáno - cíleno na hráče pro které Zóna tak, jak nám ji představilo studio GSC, nepředstavuje žádnou výzvu...a bohužel i DMP.
Celkem podivně působí Tvá zatvrzelost :-)

Anonymní řekl(a)...

Kluci nehadejte se,DMP je projekt Datace tak ho nechej at ho ma jaky chce,nikdo Te nenuti a ostatnim to zjevne vyhovuje.Sam se tesim na finalni veri,bude-li,konecne si to zahraju tak nejak,v kuse a dyl,prozatim to dycky smaznu,nainstaluju,nahodim novy pack a juchu,ted uz se blyska na to ze bych to s jednim packem i dohral a nezacinal porad znova a znova ;) Drzim palce a dekuju Datastorovi za tuhle modifikaci...

Dzuzepe řekl(a)...

Čau datastor,
obdivujem tvojú prácu.
Je to úžasné. Len mám menší problém so spustením Stalkera.
Stiahol som si 7.5. Hňed sa ti priznám nemám legálnu verziu, patch 1.0004, OS XP. Všetko som urobil ako som mal a ked púšťam hru zobrazí sa mi úvodná obrazovka (ten kľačiaci stalker) a potom to vypne. Skúsil som vymazať gamedata a hra sa spustila. Budem ti veľmi vdačný za pomoc :)

Datastor řekl(a)...

Sdíl. dokumenty / STALKER-SHOC / logs / názevprofilu.log - otevřít v notepadu a sjet až nakonec (samozřejmě po tom, co hra spadne, pokud se normálně zapne a ty ji vypneš, nebude v souboru nic). Dole by měla ležet sekce FATAL ERROR i s popisem chyby. Překopíruj mi ji sem a já se na to podívám. Budeš ale s touhle chybou zřejmě první (je tady i možnost, že se modpack nestáhl dobře).

dzuzepe řekl(a)...

žiadnu sekciu FATAL ERROR tam nemám, aj po tom ako som spustil hru s gamedata. Mám tu hodiť celý log?

dzuzepe řekl(a)...

Už je to vyriešené, stiahol som to znova a ide to je to paráda
Vrelá vďaka :)

Datastor řekl(a)...

Nemáš vůbec za co. Příjemnou zábavu.