V následujícím článku se seznámíte s nejčastějšími pády v základní verzi Stínu Černobylu, které přímo nesouvisí s žádnými modifikacemi a ani modpacky - jde o chyby v samotném zdrojovém kódu hry. Chyby se zaznamenají do výpisu v logovacím souboru hry [zkráceně log] a díky tomu tak lze poměrně snadno odvodit, kvůli čemu hra spadla a pokusit se problém odstranit. Kde logovací soubor najít, se dozvíte po kliknutí na následující odkaz a srolováním k sekci "Hlášení problémů". Několik z níže uvedených problémů se týkají i ostatních dílů a řešení je stejné.
____________________________________________________________
Jakýkoliv pád hry odkazující na:
- "Ran out of memory"
- "Nedostatek systémových prostředků" / "Insufficient resources available"
- "Ke zpracování tohoto příkazu není dostatečný prostor" / "Not enough storage is available to process this command"
- Důvod: S.T.A.L.K.E.R. je velice citlivý na systémové prostředky a pokud je hra po grafické stránce vytažená na doraz, může spadnout. Některé oblasti jsou náročnější než ostatní [například Kordon, Temné údolí, Armádní sklady, Rudý les, Pripjať]. Nezáleží přitom, kolik máte v počítači paměti, jelikož výchozí adresovací limit je nastaven na 2GB [platí pro 32bitové operační systémy].
- Řešení: Zredukujte nastavení grafiky [konkrétně kvalitu textur], případně v nastavení přepněte na méně náročnější render. Kromě toho je vhodné do zástupce hry dopsat parametr -noprefetch [kliknout pravým myšítkem na ikonu hry, zvolit "Vlastnosti" a parametr vepsat na konec řádku v kolonce "Cíl" - kupříkladu "C:\Hry\STALKER\bin\XR_3DA.exe" -noprefetch].
- Pokud používáte 32bitovou verzi Windows, můžete do příkazového řádku [Windows XP] či vyhledávacího řádku ve Start nabídce [Vista a Windows 7] napsat příkaz bcdedit /set IncreaseUserVA 2900 [ve Vistách a Win7 vyžaduje přihlášení k účtu s administrátorskými právy] a po potvrzení restartovat počítač. Místo hodnoty 2900 můžete zkusit použít i hodnotu 3072.
____________________________________________________________
Expression : assertion failed
Function : CLocatorAPI::ProcessArchive
File : E:\stalker\sources\trunk\xrCore\LocatorAPI.cpp
Line : 337
Description : hdr
- Jedná se o problém na systémech Windows Vista a Windows 7, zaviněný vytvořením souborů Thumbs.db v texturových složkách. Nejsnadnějším řešením je kliknout na nabídku Start, poté přejít na položku Ovládací panely, následně na Možnosti složky a přepnout na záložku Zobrazení. Zde zrušte zaškrtnutí políčka u voleb "Zobrazovat v miniaturách ikonu souboru" a "Nezobrazovat skryté soubory, složky nebo jednotky". Nyní do vyhledávacího řádku v nabídce Start napište thumbs.db a po ukončení hledání všechny nalezené soubory označte pomocí klávesové zkratky Ctrl+A a smažte je.
- V případě Call of Pripyat se hodnota v řádku Line mění z 337 na 360 a dále se mění i cesta k souboru v řádku File. Příčina pádu je však stejná.
____________________________________________________________
stack trace:
001B:0188B3B6 xrRender_R1.dll
nebo
001B:02C09EE6 xrRender_R2.dll
- Důvod: Nejčastější příčinou je problém v grafickém ovladači. Jediná známá lokace, v níž k následující chybě dochází, je Jantar [severovýchodně od vědeckého bunkru].
- Řešení: Jde o dočasnou chybu, která se ve většině případů dá obejít prostým načtením poslední uložené pozice. Pokud by problém přetrvával, zkuste aktualizovat ovladače grafické karty a nebo zkusit jinou grafickou kartu [máte-li tu možnost]. Další možnou příčinou je chyba v hardwaru [přetaktovaná grafická karta, prach ve ventilátoru a podobně].
____________________________________________________________
FATAL ERROR
[error]Expression : assertion failed
[error]Function : CSafeFixedRotationState::create
[error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\phvalidevalues.h
[error]Line : 81
[error]Description : dBodyStateValide(b)
[error]Expression : assertion failed
[error]Function : CSafeFixedRotationState::create
[error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\phvalidevalues.h
[error]Line : 81
[error]Description : dBodyStateValide(b)
- Důvod: Nejčastějším důvodem této chyby je problém s animací Kontroléra, pokud na něj někdo zaútočí. Někdy tomuto pádu předchází rapidní pokles snímků a hra se začne trhat, což je zaviněno ještě jiným problémem.
- Řešení: Zneškodnit Kontroléra dřív, než na něj někdo zaútočí. Toho jde dosáhnout použitím Traveller modu [odkaz], kdy po sobě nikdo nebude útočit. Tehdy se stačí dostat blíž ke Kontrolérovi, zneškodnit ho, uložit hru, odebrat modifikaci a pokračovat v normálním hraní.
____________________________________________________________
FATAL ERROR
[error]Expression : e_entity
[error]Function : xrServer::Process_event_reject
[error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\xrServer_process_event_reject.cpp
[error]Line : 12
[error]Description : entity not found. id_parent=1350 id_entity=1312 frame=11471
[error]Expression : e_entity
[error]Function : xrServer::Process_event_reject
[error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\xrServer_process_event_reject.cpp
[error]Line : 12
[error]Description : entity not found. id_parent=1350 id_entity=1312 frame=11471
- Důvod: K této chybě dochází ve valné většině případů tehdy, kdy nově spawnutá postava po zabití upustí svoji zbraň a ta propadne skrz zem [případně ji hra sama zničí].
- Řešení: Načíst starší uloženou pozici.
____________________________________________________________
Initializing Engine...
Executing config-script "user.ltx"...
FATAL ERROR
[error]Expression : sz<(tgt_sz-1)
[error]Function : IReader::r_string
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xrCoreFS.cpp
[error]Line : 349
[error]Description : Dest string less than needed.
Executing config-script "user.ltx"...
FATAL ERROR
[error]Expression : sz<(tgt_sz-1)
[error]Function : IReader::r_string
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xrCoreFS.cpp
[error]Line : 349
[error]Description : Dest string less than needed.
- Důvod: V tomto případě jde o poškození souboru user.ltx, kde se uchovává nastavení grafiky, ovládání a podobně. Chybný soubor by měl být uveden vždy nad řádkem FATAL ERROR.
- Řešení: Pokud jde skutečně o user.ltx, stačí ho smazat [najdete ho ve stejném adresáři, kde je i výpis z logu] a znovu hru zapnout. Nastavení se sice stornuje, ale hra by měla fungovat.
- Poznámka pro majitele Steam verzí hry: Na disku můžete mít dvě verze konfiguračního nastavení - pokud se podíváte do souboru fsgame.ltx k řádku $app_data_root$, tak zjistíte cestu k aktivnímu souboru. Ten pak můžete smazat.
____________________________________________________________
FATAL ERROR
[error]Expression : header().graph_guid() == ai().game_graph().header().guid()
[error]Function : CALifeSpawnRegistry::load
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\alife_spawn_registry.cpp
[error]Line : 167
[error]Description : Spawn doesn't correspond to the graph : REBUILD SPAWN!
[error]Expression : header().graph_guid() == ai().game_graph().header().guid()
[error]Function : CALifeSpawnRegistry::load
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\alife_spawn_registry.cpp
[error]Line : 167
[error]Description : Spawn doesn't correspond to the graph : REBUILD SPAWN!
- Důvod: Jsou dvě příčiny - první spočívá v přidání modifikace a rozehrání hry ze stávající uložené pozice, kdy ještě nebyla modifikace aktivní [případně se snažíte nahrát uloženou pozici pořízenou ze hry s rozdílným patchem a v tom případě musíte do hry nainstalovat požadovanou verzi patche]. Stačí, když modifikaci odstraníte nebo začnete hrát od začátku. Druhou příčinou může být snaha nahrát uloženou pozici pořízenou s rozdílnou verzí souboru all.spawn [opět se týká modifikací nebo modpacků].
- Řešení: Zkontrolovat verzi hry a aktuálně nainstalovaného patche, instrukce k aktivní modifikaci a nebo v případě zakoupení hry na Steamu verifikovat soubory. To uděláte jednoduše - ve Steam okně [v knihovně her] kliknete pravým myšítkem na ikonku Stalkera, zvolíte položku Properties, přejdete na záložku Local files a pak kliknete na tlačítko Verify integrity. Stejně tak můžete zkusit klepnout na volbu Defragment (jde o defragmentaci datových souborů přímo ve Steamu, ne o klasickou defragmentaci disku ve Windows!).
____________________________________________________________
! Cannot build GAME path! (object m_tushkano_normal21511)
! CURRENT LEVEL : l10_radar
! CURRENT game point position : [376.978180][-51.199860][29.992897]
FATAL ERROR
[error]Expression : I != levels().end()
[error]Function : GameGraph::CHeader::level
[error]File : e:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrgame\game_graph_inline.h
[error]Line : 171
! CURRENT LEVEL : l10_radar
! CURRENT game point position : [376.978180][-51.199860][29.992897]
FATAL ERROR
[error]Expression : I != levels().end()
[error]Function : GameGraph::CHeader::level
[error]File : e:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrgame\game_graph_inline.h
[error]Line : 171
[error]Description : there is no specified level in the game graph : 96
- Důvod: Hra se snaží aktualizovat údaje o objektu [v našem případě jde o Tarbíka, ale může jít i o další mutanty nebo NPC postavy].
- Řešení: Načíst starší uloženou pozici.
____________________________________________________________
FATAL ERROR
[error]Expression : false
[error]Function : CGameGraph::distance
[error]File : e:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrgame\game_graph_inline.h
[error]Line : 96
[error]Description : There is no proper graph point neighbour!
[error]Expression : false
[error]Function : CGameGraph::distance
[error]File : e:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrgame\game_graph_inline.h
[error]Line : 96
[error]Description : There is no proper graph point neighbour!
- Důvod: Ve hře došlo k chybě v respawnu a umístění postavy nebo mutanta.
- Řešení: Načíst starší uloženou pozici.
____________________________________________________________
! DetailPathManager has failed : from [142.099976,-4.614447,445.899963] to [142.099976,-5.792273,443.799988]
! DetailPathManager has failed : from [142.099976,-4.614447,445.899963] to [142.099976,-5.792273,443.799988]
! DetailPathManager has failed : from [142.099976,-4.614447,445.899963] to [142.099976,-5.792273,443.799988]
stack trace:
001B:01E59454 xrGame.dll
001B:01E5E8A4 xrGame.dll
001B:01E5E584 xrGame.dll
! DetailPathManager has failed : from [142.099976,-4.614447,445.899963] to [142.099976,-5.792273,443.799988]
! DetailPathManager has failed : from [142.099976,-4.614447,445.899963] to [142.099976,-5.792273,443.799988]
stack trace:
001B:01E59454 xrGame.dll
001B:01E5E8A4 xrGame.dll
001B:01E5E584 xrGame.dll
- Důvod: Mutant nebo NPC se přepnul z klidového stavu do aktivního, ale na špatném místě a hra pro něj teď nemůže určit cestu, kudy má pokračovat. Hra používá mřížkovou síť složenou ze čtverců s napojením na vedlejší čtverce, ale některé z nich jsou izolované [kupříkladu okraje map].
- Řešení: Načíst starší uloženou pozici.
____________________________________________________________
FATAL ERROR
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : D:\xray-svn\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line : 74
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : LUA error: e:\stalker\gamedata\scripts\_g.script:20: bad argument #2 to 'format' (string expected, got no value)
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : D:\xray-svn\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line : 74
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : LUA error: e:\stalker\gamedata\scripts\_g.script:20: bad argument #2 to 'format' (string expected, got no value)
- Důvod: Obvyklou příčinou je abort() funkce, přítomná v základní hře. Ta záměrně ukončí běh hry a upozorní na nějakou chybu, která ale nesouvisí s hlavním jádrem problému.
- Řešení: Upravený _g.script [klikněte na odkaz pravým myšítkem a zvolte položku "Uložit cíl odkazu jako..."], který by měl upozornit na skutečnou chybu. Soubor stačí umístit do složky gamedata\scripts [přejít na článek týkající se aktivace modifikací]. Pozor! Soubor je možno použít jen ve Stínu Černobylu!
____________________________________________________________
stack trace:
001B:004BCFBC XR_3DA.exe, CTheoraSurface::`vftable'()
001B:0298C084 xrGame.dll
001B:02994577 xrGame.dll
001B:004BCFBC XR_3DA.exe, CTheoraSurface::`vftable'()
001B:0298C084 xrGame.dll
001B:02994577 xrGame.dll
- Důvod: Většinou se tak děje při sledování dostupných kontaktů v PDA, z nichž jeden přejde z aktivního režimu do neaktivního [například tehdy, kdy postava přechází do sousedící oblasti].
- Řešení: Načíst starší uloženou pozici. Vyvarujte se pročítání PDA v Rudém lese poblíž přechodu do Pripjati.
____________________________________________________________
stack trace:
001B:00451CE8 XR_3DA.exe, CKinematicsAnimated::ID_Cycle_Safe()
001B:00451CE8 XR_3DA.exe, CKinematicsAnimated::ID_Cycle_Safe()
- Důvod: Neuveden
- Řešení: Načíst starší uloženou pozici.
Zdroj: Metacognix
Žádné komentáře:
Okomentovat