V jedné z předchozích novinek jsem zmiňoval, že se v nové Alteře objeví skript na automatické přepočítávání munice, který měl zajistit, že při přesouvání nasbírané munice do beden odpadne potřeba klikat pořád dokola jako pablb. Po několikadenním testování jsem si ale všiml, že něco nesedí. Tím něčím bylo záhadné mizení nábojů po vybití a proto muselo chtě nechtě dojít k pokusu. Začínalo se se stovkou nábojů a vybitým samopalem Kiparis. Po pěti přebitích [a ani jednom výstřelu] zůstalo z tohohle počtu nějakých usmolených patnáct kousků, což jak sami jistě uznáte, není v případě podmínek nastolených v DMP nic, co by šlo přejít mávnutím ruky. K mání tak bude opětovně původní přebíjecí sada, jejíž používání sice není automatické, ale aspoň funguje. Vzhledem k tomu, že stejný skript pracoval naprosto bez problémů v předchozím Clear Sky, dá se předpokládat, že chyba vězí někde v kódu samotné hry [což samozřejmě není nikterak překvapující]. Je to sice škoda, ale naštěstí ne nějak zvlášť zásadní.
Zatím jsem v žádné novince nezmiňoval náhradu původního modelu MP5 za SD6 verzi s integrovaným tlumičem. Proč? Inu proto, že původní empépětka jednak měla horší animaci a druhak ve vzácných případech docházelo k pádům hry [pravděpodobně byla chyba přímo někde v modelu]. Kompletní náhrada původního modelu však nebyla kvůli návaznosti na animace k samopalům Kiparis a Škorpion možná – no a protože tyhle dvě zbraně do Zóny padnou jako prdel na hrnec, byla by škoda se jich zbavovat taky. Zvlášť proto, že jejich modely a animace podobnou chybou netrpí. Proto tedy ta už jednou zmíněná náhrada.
Ale teď už konečně na veselejší a příjemnější notu. Protože tedy dojde k odstranění regulérní MP5, zmizí samozřejmě i původní poškozené varianty, místo kterých se objeví buďto poškozené verze už existujících pušek AKS-74U [s novou přebíjecí animací] nebo zcela nové zrezlé Škorpiony [což zní trochu divně, když si to teď tak po sobě čtu, ale budeme předstírat, že je to naprosto regulérní smysluplná věta]. Kromě Škorpionů si svoji premiéru odbydou i dvě pistole – tou první je ČZ-52, tou druhou pak modernizovaný Makarov. Ten se měl objevit už v počáteční čtvrté Alteře, ale do modpacku se tehdy nedostal kvůli problematickému modelu, co zaviňoval časté pády hry. To se ale teď konečně změnilo, model už funguje podle očekávání a proto jeho zahrnutí nic nebrání v cestě. A navíc ta pistole vypadá vážně hezky.
Během stávajícího betatestu jsem navíc ještě narazil na možnou komplikaci se získáváním potravin v Pripjati – což se díky absenci překupníka dá celkem očekávat a spoléhat se na to, že nějakou tu masovou konzervu nebo energydrink najdete někde ve skrýši, by se mohlo vymstít [stejně tak jako jíst ozářené zbytky nalezené u zombií]. Právě proto se u poručíka Rogovese nově objevuje nabídka ke koupi jídla a vody i mimo běžný příděl, a to přímo v klasickém dialogovém okně. Nejenom pro tyhle účely tak do modpacku přibylo nouzové balení vody v plechovce a dál ještě konzerva kondenzovaného mléka, notně známá už z DMP pro Stín Černobylu.
A teď asi to nejdůležitější – po mnoha pokusech, úpravách, náhradách souborů a jejich odmazávání se konečně podařilo opravit i dlouho se vyskytující chybu, která zaviňovala okamžité respawnování protivníků v několika specifických oblastech. K respawnu samozřejmě dochází i nadále, jelikož jde o vlastnost hry, ale jenom jednou za čas a hlavně v naprosto přirozené míře. Konečně tak odpadne obava, že po zneškodnění skupiny protivníků se otočíte a do deseti vteřin vás zničehonic se zjevivší nová skupina obdaruje přesně mířenou salvou přímo do obličeje.
A teď asi to nejdůležitější – po mnoha pokusech, úpravách, náhradách souborů a jejich odmazávání se konečně podařilo opravit i dlouho se vyskytující chybu, která zaviňovala okamžité respawnování protivníků v několika specifických oblastech. K respawnu samozřejmě dochází i nadále, jelikož jde o vlastnost hry, ale jenom jednou za čas a hlavně v naprosto přirozené míře. Konečně tak odpadne obava, že po zneškodnění skupiny protivníků se otočíte a do deseti vteřin vás zničehonic se zjevivší nová skupina obdaruje přesně mířenou salvou přímo do obličeje.
Takže tak.
7 komentářů:
Ahoj Daty. Jaký modpack bude jako další vydán? Pro stín černobylu?
Nazdar,
nejdřív vyjde aktualizovaná verze DMP pro CoP a potom se uvidí, jestli bude dřív verze pro Clear Sky nebo Stín Černobylu.
Dlouho jsme si šetřil CoP...ale už nastala ta správná chvíle na rozehrání :) samozřejmě opět s tvým neodmyslitelným modepackem! Díky!!
Já se strašně těším na Stín černobylo a pak na Clear Sky. CoP mám projeté už tolikrát s posledním Datadiskem, že už potřebuji pauzu ;-D, skvělá práce Daty, nemohu se dočkat nových DMpeček, každý den kontroluji novinky. :-)
Díky moc za pozitivní reakce. K DMP pro Stín bych chtěl co nejdřív zase sepsat nějakou tu novinku, protože se v něm opět objeví několik dalších zajímavostí, ale s vydáním bych to viděl až někdy na začátek příštího roku. Aktualizace pro Clear Sky vyjde ještě před Stínovou verzí DMP.
Mam to stejne jako Hunger. Taky mam Cop projete s poslednim DMP projete mnohokrat a tesim se ted nejvic na stin cernobylu. Hledal sem naky dobry podobny mody, abych si ho znovu peojel, ale zadny me nezaujal a tak si hold pockam na DMP. Ten me nikdy nezklamal. Skvela prace Daty.
To mě pochopitelně nesmírně těší. I já už bych rád měl DMP pro Stín z krku, ale jak už jsem psal, nerad bych vydával nějakou uspěchanou betu. V nejbližší době ale sepíšu další novinku, která by zase měla o něco víc navnadit.
Okomentovat