NOVINKY


[19.04.2021]
■ Vydán update 4.2.01 pro DMP Renova 4 [Clear Sky].

[06.08.2020]
■ Vydána aktualizovaná verze DMP Renova 4.1 [Clear Sky].

[30.03.2020]
■ Sloučení DMP Altera 4.0 [Call of Pripyat] s poslední aktualizací a uveřejnění nových odkazů ke stažení.

18. března 2017

O Dropboxu a sjednocování nábojů

To, že nemám rád online služby, je mezi těmi, co mě znají, relativně známá věc. Kvůli co nejsnadnější dostupnosti je valná většina zdejšího obsahu nahrávána na Dropbox, v některých případech pak na Google Drive. To není žádná novinka. Tou je jiná věc.

Vedení Dropboxu se už před časem rozhodlo, že v zájmu "zkvalitnění služeb" bude celá veřejná složka i s veškerým obsahem soukromá a nikdo jiný k ní tak nebude mít přístup. Což je sice zvláštní, protože už odnepaměti jsem si myslel, že mezi slovy "Public" a "Private" je zásadní rozdíl, ale zjevně to tak neplatí. Všechny soubory jsem proto musel přesouvat do nových složek a k nim pak vytvářet odkazy zcela nové – a  i když jsem výsledek téhle zbytečně přidělané práce kontroloval, může se stát, že mi třeba někde něco uteklo. Pokud byste tedy v budoucnu narazili na nefunkční odkaz, nestyďte se a dejte mi vědět (ať už tady na blogu v komentářích a nebo mailem).

A aby ta dnešní novinka nebyla jenom tak obyčejná, rozvinul jsem jednu starou myšlenku, zrozenou už od dob modifikování Stínu Černobylu. Vzhledem k omezení herního enginu docházelo a stále dochází k tomu, že při pokusu o přesunutí například dvacetikusové krabičky nábojů musíte kliknout třeba i osmkrát, než je dílo dokonáno. Někdy to může být poměrně zásadní problém a zároveň dost otrava, zvlášť když už v Zóně máte odběhanou nějakou tu hodinu a poctivě sbíráte všechno, co se vám dostane pod ruku. Myšlenek na vyřešení tohoto neduhu se nabízelo hned několik – bohužel všechny pokusy nakonec vždycky ztroskotaly na tom, že úpravy buďto vůbec nefungovaly a nebo fungovaly jenom ve velmi omezené míře a navíc ještě dost nespolehlivě. S postupem času a tenčícími se možnostmi z dalších snah nakonec na dlouhou dobu sešlo... až do včerejšího dne. Řešení je přitom relativně prosté.

V další DMP aktualizaci pro Call of Pripyat proto bude u překupníků k mání za pár šupů takzvaná sjednocující sada – tedy přesněji řečeno upravený samopal Kedr, ze kterého nepůjde vystřelit a který bude zároveň schopný pojmout jakoukoliv munici, co se ve hře nachází.


Díky velikosti jeho zásobníku (na celých 500 střel) odpadá potřeba zahazování už jednou přebité munice v případě, kdy ji hráč má hodně – a s ohledem na to, že samotná zbraň není při manipulaci vidět, nedochází ani k logickým problémům typu "je to samopal, ty broky by se tam přece vůbec nevešly". Přehraje se akorát zvuk nabíjení. Jediným problémem tak zůstává, že se na sadě bude pořád objevovat indikátor stavu a po najetí kurzorem na ikonku i seznam jednotlivých vlastností, jako třeba přesnost, ovládání a tak podobně [což je vidět na prvním obrázku]. Na druhou stranu... za ten výsledek to nepochybně stojí [druhý obrázek] a konečně tak odpadne nesmysné nekončící klikání.


Pokud by se výše popsané řešení ujalo, tak by se podobná sjednocující sada objevila i v chystaném DMP pro Stín Černobylu.

9 komentářů:

Salim řekl(a)...

Date, tvá práce, podle mne, nejde docenit jenom slovy...Takže až se nebudou hodit všechny výmluvy světa, platí pořád pozvání na cokoli dobrého. Salim

First_Living_Stalker řekl(a)...

Super praca, toto je presne ten doplnok, ktory ocenim asi najviac :-) moj zmysel pre poriadok mi nedovolil mat 156 nabojov a 103 krabiciek, a tak som to doteraz praktizoval "krutoprisnym systemom 2 kop" - z jednej kopy bral, prebijal, vybijal a hadzal plne krabicky na druhu kopu :D alebo v extremnych pripadoch 300+ nabojov jednoducho cez config, ale to som musel vypinat hru zakazdym, tak ci onak oboje zabralo vela casu.

Sranda, ze ta to stale bavi po tolkych rokoch, patri ti velka pocta.

First_Living_Stalker řekl(a)...

A ked sme uz pri tom, v ako casovom horizonte vidis dalsiu aktualizaciu? Abstinujem od STALKERA uz nieco roka a chcel som skusit Alteru... cakaju ma statnice, takze nejaky mesiac by som urcite pockal, ci bude to len nejaky adon do stavajucej verzie bez nutnosti noveho zaciatku hry?

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
aktualizace se teď trochu protáhne kvůli překážkám, jejichž nástup jsem neočekával. Přebíjecí sada ale bude funkční i na stávajících rozehráních – jde v podstatě jenom o další předmět u obchodníků, a tohle si herní engine umí přebrat poměrně bez obtíží.

Unknown řekl(a)...

Ahoj, promiň, vím že to sem nepatří, ale hrál jsem před lety SoCH s tvým módem,a už nechci jinak :) Skvělá práce. Rád bych se teď konečně pustil do CS a CoP, ale tentokrát koupené přes Steam. Pamatuju co problémů jsem měl s downgradem hry na nižši verzi, a tak mě zajímá, jaké úskalí má instalace DMP na Steam verze hry. Nikde na tvém blogu jsem na toto nenašel odpověď, a tak bych se rád zeptal tady. Dík za jakékoliv info.

Datastor řekl(a)...

Nazdar a moc děkuju za příspěvek. Downgrade na Clear Sky a Call of Pripyat vůbec nebude potřeba. Tohle byla nezbytnost jenom u Stínu Černobylu, kde poslední patch zaviňoval spoustu dalších zásadních problémů (což u dalších dvou pokračování už nehrozilo).

Unknown řekl(a)...

Díky moc, SKVĚLÁ PRÁCE.

Elkitty95CZ řekl(a)...

Ahoj Daty, neplánuješ někdy dodat do stínu černobylu i upgrady zbraní? Třeba podobně jako je to v Lost alpha. Pak by to bylo snad už úplně perfektní a nic by tomu nechybělo. Jinak super práce. Nebýt tebe, tak stalkery dávno nehraji.Takto se jedná o jednu z mých nejoblíbenějších sérií.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
to mě moc těší, mockrát děkuju.

Vylepšování zbraní v DMP pro Stín bohužel nebude, a to hned z několika důvodů. Už teď zjišťuju, že jsou se spoustou věcí potíže a tahle dost komplexní herní mechanika by hru ještě dál nabourávala. O upgrade systém jsem se pokoušel už hodně dávno, ale jediná opravdu funkční možnost, jak toho docílit, byla natolik zdlouhavá a komplikovaná, že jsem od toho upustil. Lost Alpha navíc dost věcí řeší jinak (enginově) a ne zrovna dobře.