NOVINKY


[19.04.2021]
■ Vydán update 4.2.01 pro DMP Renova 4 [Clear Sky].

[06.08.2020]
■ Vydána aktualizovaná verze DMP Renova 4.1 [Clear Sky].

[30.03.2020]
■ Sloučení DMP Altera 4.0 [Call of Pripyat] s poslední aktualizací a uveřejnění nových odkazů ke stažení.

12. dubna 2016

Důležitost pitného režimu

Zahrnutí plnohodnotné žízně, která ve Stalkerech dost chybí a která by fungovala stejně jako už v základu přítomná hladovost, je extrémně obtížné a možná dokonce úplně nemožné. Proto je třeba vzít zavděk alespoň její simulovanou a překvapivě naprosto stabilní náhradou. Ale i ta má bohužel několik drobnějších omezení. 


Tím prvním je fakt, že žízeň během spánku nepřekročí přes středovou hodnotu znázorněnou žlutou ikonou, takže je možné prospat celý den, aniž by došlo k negativnímu postihu. Během samotné hry ovšem nárůst funguje až do maximální kritické hodnoty značené rudou ikonou a tehdy se postava začne zadýchávat a pohybovat pomalu. Druhým menším problémem je, že žízeň se začíná projevovat poměrně brzy, a to zelenou ikonou na obrazovce (což se dá případně v budoucnu trochu nečestně, zato však jednoduše obejít). I přesto je však poměr výhod před nevýhodami nepopiratelný a byla by škoda si hru tímhle způsobem nezpestřit.


A zdaleka nekončíme. Kromě hromady upravených či zcela nově přidaných modelů zbraní [kterých je dohromady něco přes třicet] se vrací na scénu potravinový IRP balíček s trojím použitím - a teď už konečně bez dřívějšího problému, kvůli němuž se po uložení a načtení hry počet použití stornoval na výchozí hodnotu. Ve stejném stylu bude možno používat i čutoru s čistou vodou. Jak potravinovému balíčku, tak i čutoře se s každým použitím zároveň změní popis a oba předměty bezchybně reagují i na možnou kontaminaci okolní radiací. Pokud tedy v batohu budete mít ještě dvakrát použitelnou čutoru, po ozáření se z ní stále bude možné napít dvakrát.

Ještě se na chvíli vrátím ke zbraním, tedy přesněji řečeno ke zbraním na objednávku od Šikuly. Ten totiž v nejnovější verzi bude schopen obstarat kousky, které jinde ve hře nenajdete. Jedná se například o pistole GŠ-18, MP-443 Grach, samopaly Kedr, Bizon a PP-2000 nebo pušky 9A-91 a SR-3M Vichr. 

Nové DMP toho tedy jako obvykle nabídne mnohem víc, než kolik bylo původně plánováno a už teď je rozhodně tou nejobsáhlejší verzí, která kdy vyjde. A to mělo původně jít jenom o aktualizaci...

17 komentářů:

Xaint řekl(a)...

jsem rad, ze prace stale jeste probihaji a to v takove mohutne mire!
Dik za aktualizaci a budu se tesit, az to vydas!
A dik, ze to proad delas a neprestalo te to bavit!

Elkitty95CZ řekl(a)...

Dobra prace daty a jenom se chci zeptat na jakem modpacku pro stalkera prave delas?

Unknown řekl(a)...

Ahoj. Obdivujem tvoju snahu o neustále zlepšovanie Stalkerov. Prešiel som každý dieľ niekoľko krát a bez tvojej a Rsa Viperovej práce si Stalker neviem ani predstaviť. Je jasné, že vždy sa dá ešte niečo vylepšiť a posunúť hranicu kvality zábavy viac k dokonalosti, ale nepremýšlal si nad možnosťou finálnej verzie hier a využiť svoje nemalé nadanie na zlepšenie niečoho nového? Je pravda že Stalkerovia majú svoju osobitú atmosféru a vždy budú mať u nás svoje miesto, ale strašne rád by som videl tvoju víziu dobrej hry aj niekde inde. :-)
Veľa úspechov vo všetkom čo robíš.

Datastor řekl(a)...

Xaint: Já děkuju za komentář a za zájem.

Jan Hejný: Momentálně pro Stín Černobylu a Call of Pripyat (CoP už je kompletní z 90%). Ještě mám v plánu někdy vydat update pro Clear Sky, ale u tohohle dílu neplánuju nic tak razantního, jako právě teď u CoP.

Juraj Bagin: Tak to mě nesmírně těší a díky za chválu. Finální verze modpacků se rozhodně objeví, protože nikdy nejde něco pilovat donekonečna, ale u ostatních her je spousta problémů. Může jít například o omezenost nebo nespolehlivost enginu a nebo přímo o vady a nedodělky herního konceptu. Stalkeři měli výhodu v kvalitním základu, a na ten se pak pochopitelně další obsah nalepuje mnohem líp než na hru, u níž si člověk polovinu doby nechápavě klepe na čelo.

Xaint řekl(a)...

Datastore, tech vychytavek, co jsi tam pridal, ktere mi kolikrat orosily celo a rozbusily srdce (treba snizeni ucinku noze nebo zvyseni brneni, ted nevim - kdyz jsem v arene ozbrojen pouze nozem a dvema granaty sel kuchnout toho plne vyzbrojenyho a pancerovanyho typka, bodnul jsem ho nozem zezadu... a jen to zajiskrilo, a on se na me otocil... v tu chvilku jsem mel srdce az v krku...)
Sice me mrzi ze jsem prisel o milion artefaktu a zbrani (kde jsem vedel kde lezi a zretelne to ulehcovalo hru), ale ono se to obecne da nejak ustat... a vubec, co jsem nasel tvoje modpacky, nehraju stalkera bez nich a doporucuju je kde muzu - veril bys, ze jsou hraci Stalkera, kteri tve modpacky neznaji? A pak mi ti lide dekuji :-)
Jinak jak jsem rikal, ze bych te nekdy rad pozval na pivo, pripadne ti dal nejakou flasku myho domaciho piva jako symbolicke podekovani za ty hodiny zabavy, co mi tvoje prace poskytla, jsem myslel fakt vazne... kdybys nekdy chtel, rad te nekam na dobre pivo z malych pivovaru pozvu.

Anonymní řekl(a)...

Datastore tohle je tak nádherný,konečně modpack kterej obsahuje žižnivost,když jsem totiž tvůj příspěvek četl a zahlédl jsem něco ohledně Vody tak mi z toho ukápla až slza :")Tvé mody mě vždy bavily a bavit budou.Když jsem hrál Altera 3.6 Tak jsem si říkal bože já snad nejsem ve hře,ale v realitě,ale tohle mě opravdu dostalo :)
Děkuji ti tímto za tvé modpacky a za tu práci co tady za nás vynaložuješ a doufám že se z tvého modpacku stane někdy brzy něco průlomového :) (a hlavně držím palce s vyřešením "Svobodáckýho KABOOM problému)

Datastor řekl(a)...

Xaint: Právě o zintenzivnění zážitku mi šlo v první řadě. Jsem rád, že má DMP pořád oblibu a stejně tak jsem rád za doporučování v okolí. Díky :).

Sidorovič: Díky moc za příspěvek a za chválu. O průlom mi ale nejde. DMP jsou tady od toho, aby zlepšily hráčům hru, a to se (soudě podle komentářů) podařilo :).

A malá aktualizace: k článku jsem ještě doplnil videoukázku.

DoomGuy řekl(a)...

Smekám, smekám a ještě jednou smekám. To jak jsi vylepšil Stalkera je neuvěřitelný - nejen, že se tím zlepšila celková hratelnost, ale hra i víc baví!
PS: plánuješ někdy modifikovat Lost Alphu ?

Anonymní řekl(a)...

DoomGuy:myslím že si vzpomínám že říkal že Lost Alphu modovat nebude že to nemá cenu :) (Stabilita,Kompatibilita,optimalizace atd).

Solaufein řekl(a)...

Nice, už dlouho jsem nehrál, takže se těším na jakýkoliv nový modpack :)

Unknown řekl(a)...

Už jen chybí přidat čůrání a kadění a máme simulátor :D.

Datastor řekl(a)...

Martin Kočí: Nestraš :)

DoomGuy: Jak psal Sidorovič, Lost Alphu modifikovat nebudu - je chatrná sama o sobě a pochybuju, že by další úpravy ještě nějak rozumně vydržela. Ale díky moc za chválu DMP (sice se opakuju, ale je to pravda :)).

VokyGTi řekl(a)...

Ahoj, vypadá to super už se nemůžu dočkat. Máš už nějaký předběžný termín vydání?
Fandím tvojí práci.
vokyGTi

Datastor řekl(a)...

Ahoj a díky moc. Termín vydání ještě nemám, protože bych nerad něco uspěchal, ale vzhledem k tomu, že už probíhá jenom betatest, tak by se vydání nemělo nějak extrémně protahovat.

Unknown řekl(a)...

Ahoj Datastor chcem sa len opýtať či budu fungovať na nový modp aj módy atmosfear a absolute nature. Si super že sa aj po tak dlhej dobe stale venuješ tak super hre ako je Stalker.

Datastor řekl(a)...

Nazdar a díky moc za příspěvek. Výchozí verze AtmosFearu a Absolute Nature fungovat nebudou, ale stejně jako v případě stávajícího modpacku dodám k dispozici úpravy přímo pro novou verzi. A super jste i všichni ostatní – kdyby nebylo zájmu, nebyly by ani novější verze :).

Unknown řekl(a)...

Paráda už sa neviem dočkať , staru verziu modpacku som presiel asi 5x na najvyššej urovni, a je super ze nato bude aj absolute nature a atmosfear , bez tych modov si Stalkera uz neviem ani predstaviť xD moc som si natu grafiku zvykol.