NOVINKY


[19.04.2021]
■ Vydán update 4.2.01 pro DMP Renova 4 [Clear Sky].

[06.08.2020]
■ Vydána aktualizovaná verze DMP Renova 4.1 [Clear Sky].

[30.03.2020]
■ Sloučení DMP Altera 4.0 [Call of Pripyat] s poslední aktualizací a uveřejnění nových odkazů ke stažení.

9. září 2012

Report k nedělnímu odpoledni

Zrovna k Sidorovičovi doběhl kurýr s brašnou, z níž během chvíle vytáhl podivně vyhlížející papír. Ale copak to na něm je? Spousta slov, jak se zdá. A ti bystří již zřejmě tuší, o co že to vlastně jde a co si to onen nerudný překupník právě čte... ano, je to skutečně nový report ke stínovskému déempéčku.

Tak předně - vrátilo se dříve vyškrtnuté skrývání zbraní při vstupu k obchodníkům. Druhou věcí jest přidání několika nových hlášek k Sidorovičovi a zároveň odstranění těch, ve kterých se s vámi při vystupování po schodech loučí [neb jejich hlasitost nerespektovala vzdálenost od zdroje a ruční zeslabování by k ničemu moc nebylo]. Další změny se týkají kupříkladu některých nových či poupravených dialogů, o trochu nižší rychlosti chůze hlavní postavy, několika nových zvuků a variant zbraní, pozměněnou výbavu postav a mnoha jiných zajímavostí. Přibyly i doteď chybějící titulky při získání kombinace k prvním číselným dveřím v laboratoři X-16 a jak padlo už dřív, překupníkům ubylo mnoho zbytečných nebo jen velmi málo odlišitelných vest. Nezapomnělo se ani na větší počet oprav [po pár vteřinách neodhoditelné šrouby a granáty, sesynchronizování úvodního Sidorovičova uvítání, za jistých podmínek problematické používání adrenalinu, několik nedodělků v postranních misích a tak dále a tak dále].


Momentálně započalo poslední kolo betatestu, ve kterém bych ještě rád prozkoumal možné změny v reakcích a dohledu NPC postav a několik finálních nedostatků, mezi které patří například chybějící ikony a popisky u nově přidaných zbraní nebo dovybalancování charakteristik všech artefaktů, kteréžto jsou zatím hotové zhruba z padesáti procent. Vlastnosti pistolí, respektive jejich přesnosti, jsou již kompletní úplně. Zároveň je vhodné zmínit, že se podařilo odstranit chybu, na kterou jsem upozorňoval již v jedné ze starších novinek a která zaviňovala automatické přeskakování příběhových animací, a to včetně intra. Paradoxní je, že se to opravilo tak nějak samo. Inu S.T.A.L.K.E.R. je nevyzpypatelný.

O Stínu se ale moc bavit už nechci. Ne že bych nechtěl, ale novinek o něm jsem už natrousil poměrně dost a pár nezmíněných překvapení bych rád nechal až na okamžik, kdy se Zónou budete potloukat sami a nadávat mi, jak málo máte nábojů :). Shrnu však stav hlavních doplňků, které jsem původně plánoval zařadit, nejednou o nich i informoval a které se nakonec ukázaly býti více problematické, než se původně očekávalo. Těm, kteří si starší novinky četli a vše si pamatují, se omlouvám za opakování, ale malá rekapitulace snad nezaškodí.


Bod první: sumky. Pokud by v modpacku zůstaly, hra sem tam bude padat kvůli přetečení datového zásobníku. S tím se toho bohužel moc nadělat nedá a nejinak na tom je i obírání mrtvol ostatními postavami. Chyba je stejná jako u sumek a upřímně... moc se mi v DMP nechce nechávat něco efektního, avšak na úkor stability [což milerád přenechám ruské komunitě]. Je ale možné, že v budoucnu vydám samostatné doplňky, ale jen na vlastní riziko toho kterého hráče. Ale neberte to jako příslib.

Horší je to s početním omezením šroubů. U nich pravděpodobně docházelo k instantnímu pádu na křižovatce před vstupem do Pripjati a nepomohlo ani dodatečné odebrání všech relevantních skriptů během hry a načtení starší uložené pozice. Veškerý postup tak byl v háji a motivace k dalšímu hraní jakbysmet. Můžu akorát ohromně poděkovat betatesterům za trpělivost a za to, že mi tou dobou modpack neomlátili o hlavu a neposlali mi bednu plnou koního... vždyť víte čeho. A věřte, že za takovou cenu nestojí ani sebezajímavější vylepšení.

Nuž, to by bylo pro dnešek všechno. Doufám, že těch několik odstavců alespoň částečně zodpovědělo některé již dříve vyřčené dotazy a že se jim povedlo znovu trochu navnadit na chystanou osmou verzi.

13 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

AHoj Datastore...tak k tym vestam sem rad,lebo sa v tom nedalo velmi orientovat,a rozdiely tam boli minimalne.Len som zvedavy na tie ceny,a ci si vobec dovolim nejaku vestu kupit za celu hru a nebudem chodit ve svetri :). NA zbrane a na tie animacie k nim som zvedavy ako sa to vykryštalizovalo. NA celkovy dej Stalkera som teda zvedavy,jaky budem mat z toho pocit a dočkam sa v buducich dnoch,hodne štestí s poslednými prácami. Tomi22m

CactusCZ (JV) řekl(a)...

Daty a uvažoval si vůbec o tom mojem nápadu s těma řezanýma nábojema a rezavými zbraněmi? Mám na mysli to, že hráč by se nějakou dobu potloukal zónou jen s rezavými zbraněmi, než by našel nějakou normální a řezané náboje by nahradily klasické, klasické by nahradily průbojné a průbojné (popřípadě další varianty) by byly hodně vzácné. Pochopitelně chápu, že to není žádná sranda, tohle celé zakomponovat do hry a správně to sladit, ale pokud by (a to si myslím, že na 90% ano) řezané náboje a rezavé zbraně měly o něco horší vlasnosti, než jejich normální verze, tak by se i o trochu zvedla obtížnost a hráče by to v trochu pozdější fázi hry donutilo koupit si zbraň a ne jen doufat, že nějakou najde :)

Datastor řekl(a)...

Uvažoval, samozřejmě - já si názory ostatních rád čtu a zrovna k tomuhle mám konceptem dost blízko. Akorát bych musel účinnost řezanek trochu zvednout (cca 10-15%), ale zrovna teď už by na takovou komplexní změnu bylo docela pozdě. Na druhou stranu jsem sliboval i po vydání další balíčky, takže jeden z nich by to klidně mohl přidat. Akorát mi při tom balancování už vlasy asi nadobro zešednou :).

Anonymní řekl(a)...

A to by s tym nebyl problem s tym postupným ziskavanim lepšiho vybaveni,? ne každý ide po pribehovej linii napriklad jako ja,takze by sa mohlo stat že lepši naboje a zbrane by som mohol mat skor,než ako keby som isiel podla pribehu a v poradi plnení uloh.

Datastor řekl(a)...

Tak samozřejmě, že tomu nejde stoprocentně zabránit, ale to už opravdu spočívá ve stylu hráče. Zas nemůžu dávat do poloviny hry jenom rezavějící pistole a sem tam brokovnici.

Anonymní řekl(a)...

Haha, opet jsem vse cetl se zatajenym dechem. kontroluju novinky skoro kazdy den a netpelive vyckavam na release :)

Sektor

Anonymní řekl(a)...

Daty, mohl bych někde dostat soupisku nových zbraní do DMP 8?

Datastor řekl(a)...

Samozřejmě že ne. Pár z nich je překvapení a nerad bych prozrazoval ještě víc, než už jsem beztak prozradil.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Daty, taky netrpělivě vyhlížím nové dmpéčko, procházím ted stalkera stín se 7, jen pár postřehů co by snad šlo odstranit, nevím nakolik je to v souvislosti s původní hrou a nakolik s dmp7- při úplném přikrčení postavy nelze otevřít inventář zabitého nepřítele, při cestě zpět z Pripjati se po nahrání lokace naspawnují monolitáci, cca 10, takže jediná možnost vrátit se zpět je použít traveler mod

Anonymní řekl(a)...

S těmi Monoliťáky jsem to vyřešil tak, že jsem rychle přeběhl za autobus a počkal až si pro mě půjdou. Pak postřílel. Sice se to povedlo až na třetí pokus, ale jde to, pokud nevyběhnou hned všichni naráz.
Aldaris

Datastor řekl(a)...

Nazdar a díky za příspěvky. Spawn těch vojáků se mi bohužel odstranit nepodařilo - samozřejmě se na to ještě podívám, ale respawny bohužel občas pozlobí tak jako tak.

Anonymní řekl(a)...

Ty Daty,.... ani nevíš jak moc se na to DMP těším.... Dej pak alespoň týden dopředu vědět kdy vyjde... ať si můžu domluvit pár dní dovolenou a poslat ženu s dětmi na výlet ;-) :-D

Datastor řekl(a)...

Neboj, datum vydání bude s adekvátním předstihem na blogu :).