NOVINKY


[19.04.2021]
■ Vydán update 4.2.01 pro DMP Renova 4 [Clear Sky].

[06.08.2020]
■ Vydána aktualizovaná verze DMP Renova 4.1 [Clear Sky].

[30.03.2020]
■ Sloučení DMP Altera 4.0 [Call of Pripyat] s poslední aktualizací a uveřejnění nových odkazů ke stažení.

20. února 2012

Jak je důležité míti zálohy

Poslední dobou začínám mít dojem, že celou sérii Stalkera včetně všech, co se ho snaží nějak pozměnit, postihla nějaká šeredná kletba. Po včerejším samovolném resetu počítače a dnešnímu pokusu o spuštění hry jsem si s velkou nelibostí uvědomil, že polovina všech souborů z modpacku nenávratně zmizela. A teď co. V první chvíli jsem měl sto chutí převrhnout stůl i s monitorem přes okenní rám a na další úpravy se vykašlat. Od toho mě ale naštěstí odradilo velice milé zjištění, a to existující záloha z konce ledna. Několik věcí sice i nadále zůstává ztraceno, ale nešlo o nic zásadního. Stůl tedy stojí i nadále na svém místě a práce pokračuje - jen s častějšími zálohami.

Teď však trochu radostněji. Během testování permanentně docházelo k tomu, že poraněné ležící postavy během okamžiku zase vstaly a pokračovaly v boji. To je samozřejmě poněkud nežádoucí, leč problém se naštěstí podařilo najít a promptně zlikvidovat, takže k podobným zvláštnostem už docházet nebude. Důležitější je ale značně předělaný účinek pistolové munice, o kterém jsem už v minulosti taky něco málo psal. A proč změny postihly jenom pistolovou? Inu proto, že u puškové toho moc ke změně nebylo. Nebudu tady ale rozepisovat, o kolik je jaká ráže zesílená, takže to radši uvedu na příkladu.

Běžíte směrem k čističce ve snaze zneškodnit pár žoldáků a donést Sovovi notebook z horního patra. V batohu máte Makarov s Browningem a i přes nedostačující výbavu si nepřipouštíte možné selhání. Zaběhnete za roh a čekáte na okamžik, kdy se objeví žoldák na odstřel. K tomu za pár vteřin skutečně dojde a ještě než protivník stačí zjistit, kam že to vůbec má střílet, už má v hrudníku jeden náboj z Makarova. Druhý následuje vteřinu po tom prvním a až třetí jej posílá do věčných lovišť. Makarov jde zpátky do batohu a na scénu přichází Browning a s ním i druhý žoldák. Stejně jako před chvílí šla střela přímo do hrudi a nepřítel jde k zemi - avšak ještě stále žije. Je jen na vás, zda jej zneškodníte úplně a nebo jej necháte jeho vlastnímu osudu.

Takhle nějak to tedy funguje. A ještě něco! Celou předminulou sobotu jsem se věnoval úpravám pozice držení brokovnice SPAS-12, u které byla střelba od boku kvůli špatně natočené hlavni dosti nepřesná a nešlo se podle ní moc orientovat [pro představu přikládám obrázek]. Problém byl hlavně v tom, že po úpravě umístění zbraně se znovu rozhodila poloha všeho ostatního. Úpravy tak probíhaly celkem ve třech fázích: nejdřív došlo ke správnému umístění zbraně, pak rukou a nakonec k novému laborování s mířidly, která byla už jednou přecentrovávána v předchozích verzích. Ve Stínu Černobylu by to nebyl nijak zásadní problém, leč od Clear Sky a nově přítomnému měnění textury rukávů podle toho, jaký oblek na sobě zrovna máte, se situace dost zkomplikovala. Model zbraně už totiž není jako v případě prvního dílu pevně svázaný s modelem rukou, ale oba pracují odděleně. Úpravy tak musely probíhat v několika fázích a k tomu navíc ještě zvlášť pro širokoúhlé a klasické monitory. Vzhledem k tomu, že na centrování mířidel neexistuje žádná utilita, musel jsem se spokojit s neustálým zapínáním a vypínáním hry jenom proto, abych zjistil, že mířidlo ujelo moc do strany, není vidět, či je naopak moc vysoko. Všechno se ale nakonec podařilo a na výsledek se můžete podívat už teď.

10 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Daty,

tento problém také znám. Už několikrát jsem si dělal nějaké změny v mod-packu. A někdy jsem to přemodoval ale neudělal si zálohu původního mod-packu. stejně jsem vždycky nakonec zjistil, že tvůj mod je nejlepší a nejvyváženější. Jen nevím proč, ale do Clear sky mi to tvůj mod-pack nechce vzít. tak hraju s Complete modem, ale ten je skoro nepoužitelný. nebaví mě si moci cokoliv přidat. To už není hra. Také je tam moc munice a všeho a já jsem spíše ten "survival typ" kdy se musím prát s každým nábojem.
Nevím, co s tím je. Možná špatně stažený mod-pack. Ale dělal mi to i po pátym stáhnutí. Nešel by dát někam ještě duplicitně ke stažení?
CS hraji jen abych zabil čas před novými modpacky. A také trošku z nostalgie k zóně jak vypadala před SOCH.
S pozdravem,
Petr. Sub-Zero

Datastor řekl(a)...

Tak takováhle reakce vždycky potěší, díky za ni :). Pokud bude třeba, klidně mi napiš mail a nějak to probereme, modpack by se měl zapnout stejně jako ty ostatní. Ale samozřejmě ho reuploadnu.

Anonymní řekl(a)...

můj mail: petr810225@seznam.cz
Díky moc. :-)

Martin řekl(a)...

Ahoj,

jak jsi vyřešil ty zálohy? Napadlo mě, zda by na to nešel využít např. Dropbox. Záloha na jiný disk v PC je dobrá, ale záloha na jiný PC s propracovaným úložištěm je ještě lepší.

Datastor řekl(a)...

Nazdar,
Dropbox by mi na tohle k moc věcem nebyl. Sice jsem nezjišťoval, jestli by v případě poškození disku byly všechny soubory pořád někde ke stažení, ale vyřešil jsem to prázdnou flashkou (sice nejde o elegantní cestu, ale záleží mi hlavně na spolehlivosti). Nad nějakou lepší variantou budu ale dál uvažovat.

Anonymní řekl(a)...

Daty kurde ty jsi mne vyděsil. Skončit? Tohle mi už nedělej chlape. :-)

Anonymní řekl(a)...

Daty... chtěl bych se tě zeptat... mohl bys udělat(kdyžtak jako volitelnej dodatek) nechutný zdražení vylepšení??... především zbraní... jako snaha o přiblížení reálu... zbrojařský firmy vynakládají miliony/miliardy na výzkum zbraní... aby bylo co nej... a tady udělá borec "na koleni" za pár šupek vylepšení o X tříd .( o 20 a víc % lepší přesnost a podobně....)... jako vylepšní na montáž dopolňků, nebo na větší zásobník je reálné... ale vylepšování přesností, zpětného rázu a podobně bych dal opravdu nechutně drahé.... a u obleků bych při vylepšení neprůstřelnosti zvýšil hmotnost toho obleku.... ale hlavně u těch zbraní.. aby vylepšit nějakou zbraň naplno bylo opravdu skoro nemožné.. a nebo by to sakra dlouho trvalo... Dík a těším se :)

Datastor řekl(a)...

Mno, pokud si na to najdu trochu času, tak klidně. Stejně plánuju i v modpacku trochu ještě tyhle úpravy zdražit.

Anonymní řekl(a)...

clovek toto sa mi stalo par rokov naspet ked som robil videoyearmix a mal som nejakych 75% hotovych myslel som ze sa zblaznim ked mi po otvoreni programu SONY VEGAS vymrzol pc a po nutenom tvrdom restarte nevedel program otvorit save file ze vraj to bolo zle alebo nekompletne ulozene...svet sa zrutil a ja som bol na pokraji samovrazdy po 3 mesiacoch roboty na zvuku megamixu a 2 mesiacoch na videu...som zrazu zistil ze ma skoro natiahlo a neveril som co dokazu moje nervy vydrzat hahahah

CHALANISKO HLAVU HORE !!!! POKIAL TA TO BUDE BAVIT NAS TEDA URCITE S TEBOU !!!

uz sa neviem dockat kedy sa len tak prejdem po zone a nieco len tak odbacnem alebo si posedim pri taboraku v dedine pri tych uzasnych vtipkoch a songoch...

len tak na okraj, Sceny utokov vo vecsom pocte ako napr slobodaci na povinnost si ciste len skryptovane alebo sa tam da menit pocet utocnikov? pacili by sa mi trebars nejake take hromadne utoky vo vecsom pocte...



kotva© :D

Anonymní řekl(a)...

Datastore, prosímtě, co je to za HUD pro CoP na obrázcích 26 a 27 v galerii? A kde ho seženu? Díky.