NOVINKY


[19.04.2021]
■ Vydán update 4.2.01 pro DMP Renova 4 [Clear Sky].

[06.08.2020]
■ Vydána aktualizovaná verze DMP Renova 4.1 [Clear Sky].

[30.03.2020]
■ Sloučení DMP Altera 4.0 [Call of Pripyat] s poslední aktualizací a uveřejnění nových odkazů ke stažení.

16. února 2011

Víc obtížnosti

Poslední dobou se ke mně dostalo poměrně dost mailů s nejrůznější várkou nápadů, dotazů a reakcí [za všechny mockrát děkuju]. Většina z nich se stáčí k tomu, že by déempéčku neuškodila ještě o něco vyšší obtížnost, což mě nevýslovně těší a protože vás mám rád, tak se budu snažit, aby DMP skutečně těžší bylo. První zásadnější změnou tak budou neviditelné gravitační anomálie, co už znáte ze Stínu Černobylu. Nutnost spánku, kterou jsem zmiňoval ve starší novince, funguje na výbornou a konečně tak postele v základnách najdou alespoň trochu využití. Dál došlo k přeskinování Flaksy, několika zbraní včetně obou typů granátů a kompletní úpravě pozice držení pušky FAMAS [k vidění na obrázku vpravo]. Jeho výskyt navíc bude mnohem střídmější, než tomu bylo dřív a rozhodně nepůjde o levnou záležitost.

Nevýhodou tak zůstává, že pravá ruka zasahuje až moc do pažby, ale to bohužel nejde nijak uspokojivě upravit - na druhou stranu je to pořád lepší než starší pozice, kdy levá ruka na pušku vůbec nedolehla a zbraň se tak vznášela ve vzduchu. Dál jsem trochu vycentroval mířidlo na pistoli PB, aby přední muška nebyla tak moc nahoře a znatelně osekal HUD. Nějakou chytrou hlavu v GSC sice napadlo dát přímo do nastavení hry přepínač na zobrazení nebo vypnutí všech ukazatelů, ale stejně jako obvykle to trochu nedomysleli. Při prozkoumávání inventáře se opětovně zobrazí minimapa i s počtem postav v okolí, ale v celkovém důsledku podstatnější ikona hladu se třeba neobjeví vůbec. Člověk pak neví, jestli mu klesá zdraví kvůli poranění a nebo prostě jenom proto, že mu kručí v břiše jak v doupěti medvěda brtníka. 

Se zapnutým "upraveným" HUDem se tak nově zobrazí jenom minimapa [bohužel jsem doteď nepřišel na to, kde odmazat ikonku s hvězdou, značící velitele skupin], hlad a aktuální čas. A i když hra nenabízí tolik možností úprav, kolik by se mi zamlouvalo, rozhodně se bude nová verze modpacku od toho stávajícího zásadně lišit. A možná se i dozvíte, proč Děgtarjev "přišel" o svou startovní výbavu...

27 komentářů:

fallouter32 řekl(a)...

hoj pokud jde o zvyseni obtiznosti jen tak dal zakladni tezka hra mi prijde vazne jako ruzova prochazka a pokud jde o hlad jdi do toho :D nic nenude lepsi nez kdyz se snazis ukryt pred blowoutem a pomalinku umiras na hlad:D dale pak sem premyslel nad moznosti pridat nove ukoly.. ponevadz sem si stahl jisty extreme mod v1,6 ale nejde tem ukolum rozumet - ta hatmatika je proste hrozna slatatina pismen a znaku nevim jestli to je chyba u me nebo to dela i nekomu jinemu ale proste to je neprijmne ale na druhou stranu se mi velmi libi zvuky a nepr. chovani z tohoto modu pokud by to slo nejak " na zakazku upravit" bylo by to vynikajici ... nebo pokud by nekdo vedel cim to je nebo kde stahnout funkcni extreme mod v eng odkaz na indy-indy@seznam.cz diky moc

Anonymní řekl(a)...

nazdar obtiznost uvitam v porovnani se smrter a sgm je dmp snadne u obou jsem se setkal se situacemi kdy jsem mel dost munice granatu lekarniček ale stejně jsem musel utika o zivot

a s tim hudem jestli bych mohl poprosit jestli by tam slo zachovat jaky mam režim palby a typ munice oboje občas střidam v boji a pamatovat si jestli mam AP nebo normalni munici a AP nechcu plytvat na psy a normalni munici na silne nepratele to je jakobych na ne plival akorat je nastvu

Datastor řekl(a)...

Jedna zásadní prosba - Nesrovnávej DMPčko se Smrterem nebo SGM. Tam se "obtížnost" řeší tak, že munice je slabá až běda a tudíž jedna přestřelka trvá klidně (když to přeženu) půl hodiny. Touhle cestou jít nechci (ani teď a ani v budoucnu). Na HUD je v sekci Doplňků několik nástaveb, kdy se ti všechno zobrazí tak, jako v základní verzi.

Anonymní řekl(a)...

ta munice je slbsi a par dalsich veci je pravda ale je tam vic situaci kdy se clovek zapoti treba vic anomaliji a to v mistech kde jsem byl zvykly chodi ale stejne si myslim ze dmp je o neco lepe resene tim nechcu nikomu lest tam kde je tma bez vazeliny

Anonymní řekl(a)...

no co se týče úkolů tak ty mám na DMP velice rád a vůbec by jich pár neškodilo a hlavně v pripjati protože je v ní celkem prd co dělat

Datastor řekl(a)...

Na úkoly v tuhle chvíli můžeme všichni zapomenout - a to hlavně proto, že by se musely oproti Stínu nebo Clear Sky složitě skriptovat.

Anonymní řekl(a)...

ty ukoly nakej bych uvital po dokonceni neco ve stylu sezen 5 ak74 s max poskozenim 10% a 300 kusu munice je jedno jak to sezenes
nebo jestli by slo treba najdu mrtvolu clena povinosti tak by mel u sebe pda tak povinost a svoboda nabidnou treba 250 rublu a ostatní treba jen 100 rublu

Anonymní řekl(a)...

tak to je velká škoda :(

Anonymní řekl(a)...

...s tima ukolama je to vážně škoda nevim jak dalece si v skriptech ,ale možná by si se mohl orátit na modmakery z jiných her např .:HL2
kde jsou spousty skriptů
třeba tvurci Dangerousworld nebo Eye of the Storm
tito lidé by snad mohli pomoci a možná by se i do tvorby zapojili chápu že stalker je něco jiného než HL2 ale zkusit to mužeš
ps kontakty vygoogluj
jinak odvádíš vymazlenou práci jen tak dál moc se těšim na new DMP

Anonymní řekl(a)...

S.T.A.L.K.E.Rcz
hele datastore co kdyby si udělal 100% hardcore bez hud a mapa jenom v PDA ? a život by si zjištoval pomocí červené obrazovky

jo a chtěl sem se tě zeptat ty si hrál NFS shift chtěl sem se tě zeptat když se mi načitá hra a sekne se a nic se neděje někdy dřív někdy dýl nevíš co s tím ?

Anonymní řekl(a)...

Omg. Proc by to datastor delal? Proc by kontaktoval nejaky modery? Proc to neudelate vy, proc nejaky mody neduelate vy, kdyz jste tak chytry? Navic pozadavky typu "zivoty podle cerveny obrazovky" - datastor ale neni programator stalkera! to vam krucipisek nestaci, ze se porad, i tak dlouho po vydani techto her, snazi na jejich zlepsovani? Reaguje na vase (rozumne) navrhy, a snazi se delat zabavny mod?
Podej prst, urvou ti celou ruku. Datastore, nenech se prosim znechutit...
Xaint

Datastor řekl(a)...

Xaint - Tohle mi nějak zvlášť nevadí, spíš nechápu logiku hráčů ve stylu "Tady toho je víc, takže to je jako teda lepší" a už nevidí, že minimálně další polovina věcí silně hapruje (což je taková deviza hromady zahraničních modifikací, nejenom u Stalkera). Skripteři z Half Lifu ale rozhodně se Stalkerem nehnou, i kdybych jim zaspamoval celou mailovou schránku :-).

S.T.A.L.K.E.Rcz - Indikace ve hře je se Survival Packem omezená na minimum a mapu jsem nechával právě kvůli detektorům (jinak se samozřejmě dá přes konfig vypnout taky).

fallouter32 řekl(a)...

hojda ted pri prozhlednuti uprav a pridavani zbrani do dmp sem si uvedomil ze vsechny nove prdane zbrane sou jako od vyrobce - proste sou moc nove paradni vzhled excelentni poskozeni vyborne vlastnosti celkove ale v zone je spise zvyklost ze ten kdo se o pusku dobre nestara o ni nakonec prijde sak je to preci zona kde se veci nici nekoliktar rychleji nez kdekoliv jinde proto pokud by bylo mozne pridat jak novou pusku tak i jeji "horsi" verzi treba bez mznosti pridani tlumice opriky ... nebo snizeni statistik.... i naopak "vylepsenou verzi" tj specielni miridla... moznost zmeny kalibru ... a jine vychytavky ... treba sem jeste nevidel pokud o upravu tlumice coz je nepotradatleny pomocnik ve velkych budovach .... novy druh ucinejsiho tlumice nebo optiky se zvysenym dohledem+ moznost regulace je naprosta lahudka pro nejednoho snipera tak pokud by zbyl cas nebo se nasla i chut neco vyzkouset drzim palecky =)) at zije zona

Datastor řekl(a)...

Tohle radši koriguju přes textury - těch odrbanějších zbraní ve hře taky několik najdeš a zbytek je už v lepším stavu (třeba výzbroj Svobody a Povinnosti). Několik speciálních zbraní v novější verzi bude taky, ale tlumiče nijak (obdobně jako optiky) vylepšit nejdou. Regulaci přiblížení ale nabízí už v základu jeden z upgradů u techniků.

fallouter32 řekl(a)...

jo jo jedna optika susat myslim a svdm jinak sem nijak nepostrehl ... takze by neslo upravit treba dragunova?? protoze je to vyborna puska na velke vzdalenosti ale na stredni- blizke je k nicemu proto jemnutne vybavit se nejakou utocnou puskou coz je dalsi problem na blizko a na silnejsi mutanty neni dost ucina coz resi brokovnice ale s kombinaci treba s exoskeletonem zpusobuje problem plneho inventare a max zatizeni a pokud jde o ten tlumic asi se bez toho budu muset obejit ale jednoduse mi pripada ze to jednoduse oskubali ... vim ze ve hre je uz spousta vylepseni zbrani a obleku ale prislusenstvi pokulhava a celkove vyvojari asi nevi jak ma zona vubec vypadat 3 lokace je velmi veeelmi malo soch byl teda dumyslnejsi ... treba multiplayer nabizi vetsi "svobodu" pohybu vcera... sem se toulal po zatonu a vystrilel vsechny mutanty behem 5-10 minut ..a dale ty ukoly sou proste bida muj pohled na zonu je takovy ze to je nehostinne misto kde nic neni zadarmo a preziji tam jen ti nejschopnejsi nebo ti nejchytrejsi ... takze pokud se nekdo potuluje po zone jen s pistolkou a s neprustrelnou vestou je dost miziva sance ze ho jeste nekdy nekdo uvidi... leda az bude obirat jeho ostatky =)) no hele sou to jen moje nazory ... ty mas asi jiny pohled na zonu takze te nechci nijak vyrazne ovlivnovat hold kazdy to vidi jinak :D tak se drz mej se a hodne stesti a pevne nervy ;-)

Datastor řekl(a)...

Moje vize se od tvojí zas tolik neliší - proto jsem vyřazoval volně poházenou výbavu (schválně si zkus zahrát základní CoP a prozkoumávat skrýše) a proto nadcházející verzi DMP ještě víc zobtížňuju... bohužel ne vždycky jde změnit úplně všechno, co mě štve nebo co mi úplně nesedí. A pochybuju, že se s příchodem Stalkera II dočkáme razantnějších změn v arzenálu nebo v úkolech (i když zrovna tady bych se neskutečně rád pletl).

fallouter32 řekl(a)...

jo jo zakladni hola verze je proste jak zlej sen jen v prvni lokaci sem nasel hned nekolik tejpku co to prali po psech l85 nebo tak ruzne takze sem je hned odklidil a mel sem vybavu jak napriklad s dmp az pred pripiati ... dale sem pak okudsil smrter ... sice nabizi spousty novych zbrani a upgradu sniperek ( to se mi libilo=) ) ale hra je pak veelmi nestabilni ( obral sem banditu a vzal mu ak47 a pote mi hra bezduvodne padla) i ty pridane vyrazene mutanty sem nejak moc nebastil ale ze vseho nejvic me stvalo ze kdyz uz sem mel kloudnou vybavu a sel sem se projit slo na me asi 10 kocek a nejake ty zombie ... proste sem napumpoval adrenalin a pral to do nich co to slo ... vysledek byl takovy ze sem sundal asi 2kocky a jednu zombie proste me sezrali za ziva mubice je tak slaba ze i po 5 ranach z awm do hlavy sem nebyl schopen zabit ani banditu v lehkem oblecku ...je to dobry mod leda tak na odreagovani ale vice uz bych to nezapinal .. zato pokud se v deempecku objevi nejaka ta vysi zminovana lahudecka asi se od pc nehnu :D no a k stalker 2 nech si zajit chut :D pokud to vezmu tak jak to bylo s predeslymi dily tak se ho jednoduse nedockame v roce 2012 konci maysky kalendar a kdo vi co bude dal.. a podle dosavadniho vykonu tvurcu myslim ze se opravdu nedockame :D a pokud to opravu vydaji a bude to obdoba clear sky asi chytnu bagl napakuju jidlem penezi a munici sahnu do skrine pro flusbrok a jedu na ukrajinu zahrat si praveho a nefalsovaneho stalkera :D

Anonymní řekl(a)...

no a jak jsem tak trochu vic hrál smrter a sgm je tam dost chyb co vadi a setjně jsem uznal jestli chcu hardcore tak dokoncim posledni misi vyberu dobrou kombinaci zbrani a jdu do prypiate na sever a nekde jsem tak cetl ze chcecs odstranit SR-25 jestli jo budu plakat ;) protoze ji zboznuju spolecne s AK-47 a protectou jsem kral

Unknown řekl(a)...

Ahojda,
tak jsem po dlouhé době zabloudil na tvůj web a s potěšením zjistil, že jsi opět pokročil s DMP CoP :-)Skvělá práce a už se těším, až znovu zapařím.
A jen tak na okraj...už jsi koukal na nový mod Call of Pripyat Complete? Mne tam přijde hlavně zajímavá ta část úpravy chování AI. To by mohlo CoP zase o něco vylepšit :-)
Rajce

Datastor řekl(a)...

Vítám tě :). Jednu modifikaci na lepší AI jsem už zkoušel (v Complete je mám dojem přesně ta samá verze) a ve dvou místech ve hře byly problémy - proto ji zahrnovat do DMP (alespoň teď) nebudu.

Anonymní řekl(a)...

jinak v complete byla moc pěkně udělaná Emise hezčí jsem snad neviděl

Anonymní řekl(a)...

Pryvit,
když už tady je zmínka o nehostinné zóně, kde nepřežije nic bez pořádné výbavy, mohly by být emise trochu častěji a mít také rychlejší průběh? Teď vždy doběhnu do úkrytu s velkým náskokem, anabiotika používám jenom protože "se mi nechce běhat tak daleko"...

Unknown řekl(a)...

Zdar, hele, rozjedu mod na patchi 1.5.10 ? Pokud ne, půjde to někdy? :) Díky za odpověď ;)

Datastor řekl(a)...

Pokud myslíš DMP pro Clear Sky, tak by tomu nemělo nic bránit.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj už dlouho jsem neviděl žádnou aktualizaci tak se chci zeptet jestli jsou nějaké problémy nebo jestli nás jen napínáš? :D

Datastor řekl(a)...

Neboj, problémy nejsou a brzo snad další update sepíšu - hodně práce teď zabírá sjednocení konfigů a přidávání věcí k obchodníkům.

Datastor řekl(a)...

Nazdar a díky za reakci. Tohle nabíjení jsem zkoušel nedávno, ale v DMP nebude.

Jednak tam ten autor použil modely původních rukou (a ty by neseděly k novějším, co ve hře mám), druhak ta modifikace je jenom pro patch 1.0004 a pod pětkou nefunguje zovna nejlíp. Po nabití zásobníku a jeho vystřílení hned zmizí z inventáře a nejde použít. Navíc byl celkem zásadní problém v tom, že se do hry musela kopírovat i upravená xrGame.dll knihovna a s tou by si třeba majitelé Steam verzí vůbec nezahráli.